Cum sa te feresti de radarele noi! – Cel mai bun detector de radare noi

CEL MAI BUN DETECTOR DE RADAR – O statie radio!
Cum sa eviti radarele noi – o campanie de solidaritate intre soferi.

Detector de Radar SCANNER  GPS Anti Radar POLITIE RADARE NOI Statii CB

Cel mai bun Detector de radar - GPS - Scanner - Statii CB

Dupa cum ati auzit, Politia Romana a introdus noile radare nedetectabile.
De fapt sunt foarte detectabile dar detectia e tardiva, deoarece radarul devine instant-on si nu ai timp de reactie.
Practic butonul de veioza e oficial acum.

UPDATE: este inca o dezbatere daca sunt pur si simplu Instant On sau in mod POP, alexx spunea ca sunt custom made si nu cele originale BeeIII si merg in banda K nu Ka.
Astept detalii daca stie cineva sigur POP sau instant on si banda K sau Ka
Oricum daca sunteti masina tinta e greu de scapat.

ATENTIE: la Bee III doar modul POP nu poate fi folosit pentru amenda, ci doar pentru estimarea initiala a vitezei.

Politia trebuie sa comute in modul continuu pentru a da sanctiune. Insa pentru sofer e destul de tarziu, deoarce radarul este deja fixat – calibrat pe masina tinta.
Si ca informatie tehnica,  radare Bee III
Bat pana la 1,6km,  sunt in 33,8 Ghz, deci banda Ka  si toate sunt  montate pa Logan MCV – combi.
Emisia POP are 67milisecunde iar puterea radiata 2mW la 5 cm de antena.
Este garantat de producator pana la 320 km/h deci daca depasiti aceasta viteza, probabil puteti contesta.
In mers eroarea este de +/- 5km/h

Nu sustin sa fii vitezoman si nu sunt de acord cu cei care zboara prea jos cu MIG-ul pe DN.
Dar stiu ca multe limitari de viteza sunt aiurea puse, doar ca asa le-a fatat mintea unor administratori de drum.
Si mai stiu ca daca banii s-ar baga in calitatea strazilor nu doar in costisitoare masuri punitive, ar fi mai putine accidente.
Si mai stiu ca fac 300 de km in Romania mai incet si mai obositor decat fac 1000km in afara.
Si din experienta mea stiu ca nu viteza ci nesimtirea si neatentia fac victime.
Boul care depaseste in curba sau forteaza o depasire cu tupeu si ma trezesc cu el pe contrasens, ala e problema.
Bizonul care nu acorda prioritate e o problema, si nu faptul ca cineva merge pe drum liber cu 20km peste viteza legala.

Nu vreau sa discut de ce statul a bagat cate 25.000 euro in 450 de radare, dar impreuna cu masinile sunt peste 33.000 de euro.
Adica statul, in plina criza, a cheltuit peste 14 milioane de euro din banii nostri! Si asta fara sa mai calculam benzina care o vor consuma aceste masini. Si populatia nu se revolta!
14 milioane de euro cheltuite tocmai acum cand nu sunt bani pentru salarii, copii sau spitale,  ca pentru sosele nici nu mai vorbim.
Si nici nu vreau sa discut daca, sau cat de mult vor reduce accidentele.
Toti stim ca radarul sta de obicei nu acolo unde sunt zone periculoase, ci acolo unde se pot da amenzi.
Nu neaparat in zonele populate ci, imediat dupa placa de intrare intr-o localitate sau in zone unde placa e pusa la 5 km de ultima casa si localitatea e practic un camp.
Personal ma indoiesc ca cei care sar calul zdravan la viteza, cu masini scumpe si taticii parlamentari, vor circula mai prudent.  Tot amaratii vor trage greul.

HAI CU NOI: ORGANIZAM EXCURSII IN APUSENI, RETEZAT, PIATRA CRAIULUI, CHEILE NEREI, CREASTA FAGARASILOR – GHID, TRANSPORT, CAZARE

Acum insa vreau sa creez o campanie de solidaritate intre soferi.

Inatai sa analizam ce sanse sunt sa evitam radarul.
Camerele fixe. – Sunt simplu de evitat. Sau le tii minte locatia sau ai un GPS care sa-ti atraga atentia.
Radarele vechi – cu detectorul anti radar. Uitati de Cobra sau alte jucarii bune pentru radare Phyton sau TraffiPax.
Pentru radarele noi cu semnal slab, ceva sanse mai sunt cu un detector radar performant, Valentine One,  Bell RX65 sau Escort 8500
Dar nici acestea nu va feresc de radarele noi Bee Autovision virtual nedetectabile.
Asta pentru ca un radar nou Autovision merge pana la 1,6km. Iar aceasta este limita detectoarelor de radar.
In plus dupa cum spuneam, actioneaza instant, emite in banda Ka (sau K) timp de 67 milisecunde, detectorul cateodata nici nu reactioneaza,  oricum nu ai timp de franare. (unele specificatii tehnice arata si banda Ka la calibrare)
Totusi la detectoarele radar activati modul POP care detecteaza semnalul slab de calibrare.
Si montati-le cat mai sus pe parbriz, sa bata cat mai departe, peste masinile din fata, asa poate puteti detecta voi din timp semnalul emis cand il radarul tinteste pe un ghinionist din fata.
Asa mai sunt ceva sanse….

Mai avem avertizarea cu farurile, dati flash-uri pe cativa kilometri. Dar nici acestea nu ne sunt de folos daca radarul este in mers.

Alta solutie este un scanner pe care sa monitorizam frecventa politiei rutiere, a taxiurilor si cea a camionagiilor.
😉 Desigur eu nu fac si nu as face niciodata asa ceva si nu spun sa o faceti,  o dau ca posibilitate pur teoretica. 😉
Desi e util si foarte distractiv , un scanner e mai greu de folosit si nu se stie intotdeauna frecventa exacta a politiei rutiere, mai ales la drum prin tara.
In oras un scanner e foarte util, asculti si pleci la drum avertizat din timp.
Poti monitoriza  TIR-urile, rutiera sau cand se anunta taximetristii de radare iar intre timp te mai distrezi ascultand pilotii de pe avioane.
Cu un scanner putem intotdeauna asculta pe 27,225 Mhz, frecventa de trafic a tiristilor.
Dar, din pacate nu putem si intreba, putem doar asculta, lucru oricum foarte util in aflarea pozitei radarelor

Deci ramanem la ultima si cea mai buna solutie antiradar. O statie radio CB – Citizen Band
Militez pentru ca toata lumea sa-si ia o statie radio.
Preferabil pe Citizen Band, CB, dar pana si statile mici walkie-talkie ar fi bune daca se stabileste un canal universal rezervat pentru trafic.
Din pacate walkie-talkie din Romania, tip PMR nu bat real la mai mult de 1,5 km, insa in linie dreapta sunt foarte bune daca toti soferii ar avea una si ar exista un canal universal recunoscut pentru trafic pentru ca s-ar anunta din masina in masina pe multi km.

ASCENSIUNE KAZBEKTRAIESTE IN STIL DISCOVERY! ORGANIZAM EXPEDITII: KILIMANJARO, MONT BLANC, PATAGONIA, TARA DE FOC, INSULA PASTELUI, ACONCAGUA, ELBRUS, PERU, NEPAL, BHUTAN…

Dar o statie CB ramane solutia optima de salvare. Ascultati pe canalul 22 in Romania sau canalul 19 in Europa.
Sunt canalele consacrate, asa numita frecventa a tiristilor, a camionagiilor. Acestia se anunta intre ei de radare, controale, accidente, blocaje in trafic si alte pericole.
Cu o statie puteti intreba ce pericole sunt pe un anumit sector de drum.
Colegii din trafic va vor raspunde.
La fel, dumneavoastra daca descoperiti un radar il anuntati pe canalul 22 si puteti fi sigur ca pe o raza de 5-20 km  cei care va asculta vor fi preveniti.

Radio Tiristi statie radio camioane CB

Statii Radio CB

Deci sustin cu tarie: Luati-va o statie radio CB! Cel mai bun detector de radar!
Sunt ieftine, de la 300 Ron la 1000 ron, gasiti una buna pe la 600 ron
Nu va trebuie o statie puternica, cu zeci de watti, care sa bata departe. ba dimpotriva.
Nici pe dv nici pe altii nu-i intereseaza radarele anuntate la 50km in alta directie, doar va incurca si va bruiaza.
Radarele de pe urmatorii 5 km sunt importante. Eventual va trebuie o antena buna sa receptionati clar, de departe.
De asemenea, nu stati la taclale si nu stresati oamenii. Mai ales nu pe canalul 22. Daca nu aveti nimic IMPORTANT de comunicat, ascultati doar.
Vreti povesti, sau sunteti un grup de masini, schimbati canalul.

Exista, se pare si detectoare care detecteaza radarele noi. Dar acestea costa intre 1500 si 2000 RON.
Enorm si cu rezultate indoielnice.
Mult mai utila, mai sigura si mai ieftina este o statie radio.
Aflati nu doar  unde sunt radarele, ci si eventualele pericole si obstacole din trafic, iar la randul dumneavoastra ii puteti preveni pe altii.
Si nu in ultimul rand, puteti cere ajutor.
Va poate salva viata si banii, bate mai departe ca orice anti-radar si este legala in toate tarile.
Deci cel mai bun detector de radar, o statie radio pe CB.

Transmiteti articolul mai departe, dati la toata lumea, e vremea unei solidaritati.
Sa militam pentru ca fiecare masina sa aiba o statie radio. Haideti sa ne intalnim toti pe canalul 22.
La multi km fara probleme! Astept comentarii si pareri.

PS: pentru cei care fac spume cum ca radarele sunt bune si trebuie sa se respecte viteza legala, ii rog sa reciteasca parerea mea, iar daca tot nu inteleg ideea,
atunci ii rog sa cotizeze si la amortizoarele mele si la consumul de motorina ridicat de la mersul in coloana cu 30km/h, sa ma ajute la sofat cand fac 10 ore pana in granita, ii rog  sa voteze mai departe cu berceanu, sa avem autostrazi mai scumpe ca in Elvetia si mai proaste ca in Africa,  si construite mult mai lent decat construiau  romanii.
Sa voteze sa avem carute pe drum, oi pe autostrazi, gropi cu asfalt de 3000 euro, etc… etc… si desigur, sa continue sa dea bani statului pentru multe radare cat mai scumpe.

Pentru tehnici, aici gasiti specificatiile radarului Autovision MPH Bee III : http://www.mphindustries.com/pdfs/Bee%20III.pdf

TAGS: CEL MAI BUN ANTIRADAR, CEL MAI BUN DETECTOR DE RADAR, CUM SA DETECTEZI NOILE RADARE, SCANNER, STATII RADIO CB, CUM SA EVITI RADARELE NOI, FRECVENTA CANALUL TIRISTILOR, FRECVENTA CAMIONAGIILOR, CANALUL 22, DETECTOR DE RADAR, DETECTOR RADARE NOI

Extreme Travel – Hai cu noi in Ture de Aventura: Escaladam Mont Blanc, Kilimanjaro, Aconcagua, Elbrus. Sau viziteaza Tara de Foc si Patagonia sau vino la Safari in Africa: http://www.extreme-travel.ro/

OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI2126 mp, numai 79 eur/mp!

83 comentarii

Din categoria Auto, Politica - Evenimente, Stiinta, Travel - Excursii - Aventuri, Uncategorized

83 de răspunsuri la „Cum sa te feresti de radarele noi! – Cel mai bun detector de radare noi

  1. mf

    Mare dreptate aveti domnule ! Din pacate nu prea multi gandesc ca dv-stra.Dar e un inceput.

  2. MACFLY

    super foto 😀 5 stars thumbsup! cu politia in fata.
    bordul aminteste de DELORIAN in backtothefuture: reactor on, take off! dar trebuie sa ai si un cloaking-device, cu toate tech. ala, nu te opresc astia numai daca sunt orbi.

  3. Merci MACFLY! 😀
    He, he… ce-mi plac oamenii care stiu ce spun!
    Asa e! Chiar fain ar fi un cloaking device! La primul bip sa le dispari de sub nas.
    Dar si o tehnologie stealth ar fi faina, sa te vada dar sa nu le apara nimic pe radar 🙂

  4. seby

    E O IDEE BUNA ,DE CE NU SA INCERCAM SA FIM MAI DESTEPTII DECAT CEI DIN POLITIE .AM SA TRASMIT MAI DEPAERTE MSG TAU . SALUTARI SI DRUMURI BUNE FARA RADARE!!!!!!!!!!

  5. intra pe http://www.inforadar.ro si ia legatura cu baietii de acolo. poate incercam o colaborare

  6. mihai

    Mi-am montat azi oastfel de statie , iar detectorul l-am pus la vanzare pe ebay,..pt ca la noi cu siguranta nu se mai gasesc cumparatori. De aici am cumparat-o http://www.artero.ro/DetaliiPromotie-produs-Statie%20Radio%20CB%20TTi%20660%20+%20Antena%20CRT%20Superstar%20Micro%2030-pret-265-id-636.html si e super ok,…dupa un test de 30min in aceasta seara. Ne intalnim pe 22 . Toate cele bune.

  7. mihai

    Propun „standardizarea” unuia dintre cele 40 de canale ale statiilor CB (nefolosit in prezent) pentru utilizatorii acestor statii care le au montate pe masini mici. In felul acesta i-am „incurca” mai putin pe tiristi. Ce ziceti?

  8. Salut Mihai si felicitari pentru statie!

    Ai dreptate, este foarte important sa nu-i bruiem pe colegii mai mari, profesionisti.
    Dar insasi ideea canalului 22 este sa fie universal.
    Dar EXCLUSIV pentru anunturi din trafic. Nu si pentru conversatie inutila.
    Nu i-am incurca pe tiristi daca spunem doar ex:
    „Atentie colegii, RADAR la intrarea in Comarnic dinspre Sinaia, logan alb”
    Dar fara sa povestim si sa tinem frecventa ocupata.
    Siguri, ar fi fain daca am putea avea canalul 20 sa spunem pentru masinile mici.
    Insa ar trebui ca toata lumea sa aiba statii care pot monitoriza permanent doua canale, ex, 22 si 20

    De aceea recomand ca atunci cand cumparati o statie, sa aveti grija, este foarte util ca statia radio sa poata monitoriza doua canale deodata, „dual wach”
    Atunci putem vorbi pe canalul 20 de ex, dar nu pierdem un anunt important cand apare pe canalul 22
    De asemenea e util sa aiba functia de scanare a canalelor si eventual sa fie dual band FM/AM
    Atentie! daca va luati de pe Ebay sau din state, cei de acolo merg pe AM si statile nu se potrivesc la noi, pe FM

    Mihai, pentru statia ta as recomanda o antena mai lunga, gen 5/8l merge mai bine.

  9. Pingback: Noile radare ale Politiei ROMANE ! « Blog de viata

  10. Buna!
    Stie cineva un furnizor pentru astfel de statii? Si pentru montare ar trebui sa mergem la specialisti? Antena telescopica, sau cu magnet…caci altfel imi si imaginez pustii din cartierul meu tragand de ditamai catargul.

  11. Chiar vreau sa gasesc un furnizor ok pe care sa-l pot recomanda. Deocamdata testez mai multe tipuri si inca nu pot recomanda o statie anume sau un furnizor.

    Pentru antena, clar cu talpa magnetica si cat mai lunga, cea in 5/8 lambda e buna. Montajul nu e obligatoriu sa fie facut de specialisti, insa un reglaj, o acordare a antenei cu statia imbunatateste emisia.

  12. tavy

    Cât de sigură este frecvența de 33,8 Ghz? Întreb pentru că nu se încadrează în banda K ci în Ka.
    Oricum, la 33.8 Ghz, pentru a face o măsurătoare cu precizie teoretică de 1 km/h ai nevoie de aproximativ de 62.6 ms. Și ăsta este timpul minim teoretic. Din cauza asta mi se pare că timpul de emisie de 67 ms este cam la limită pentru o măsurătoare, cred că erorile de măsură sunt mai mari de 1 km/h dacă masurarea se face doar în 67ms.
    Unde mai pui că probabil radarul trebuie să facă mai multe măsurari pentru a fi sigur că nu apar alte tipuri de erori, de exemplu cele datorate diverselor stări tranzitorii sau a unor interferențe.

  13. Foarte interesant articolul. Problema statiilor radio o reprezinta antena, care este destul de mare si incomoda. Nu as vedea o astfel de antena montata pe un coupe.

  14. Salut!
    Intr-adevar 33,8 Ghz este in Ka si este folosita in modul POP cu o emisie de 67milisecunde pentru estimarea vitezei.
    ATENTIE, doar modul POP nu poate fi folosit pentru amenda.
    Inclusiv producatorul atentioneaza asta:

    Dă clic pentru a accesa POP%20Technology.pdf

    In modul POP doar se estimeaza viteza apoi se trece in modul continuu, obisnuit. Insa radarul e deja fixat-calibrat pe masina tinta si nu mai e timp de reactie. Este posibil ca modul continuu sa fie in banda K dar specificatile producatorului spun ca este doar in banda Ka

    Rares: exista si antene mai mici, lungime fizica 25 -30 cm, desigur mai putin eficiente la bataie, dar foarte utile pentru distantele care ne interesaza 3 – 10 km

  15. e confuz in articol, prima dat spui ca emite pop in Ka, si apoi mai jos ca emite POP in K. Radarele achizitionate de Politia Romana, sunt custom nu corespund manualului atasat si gasit de toata lumea pe net. RADARELE ASTEA NOI NU AU POP. Garantez 100%. Au Instant ON. NU AU POP

  16. tavy

    Se pare că am greșit calculele, pentru o precizie de 1Km/h la o frecvență a radarului de 33,8 Ghz se pare ca ai nevoie de un timp de măsură de doar 16ms. Sper că nu am greșit iar, au trecut totuși cam 15 ani de când făceam la laboratoare calculul erorilor.

  17. Salut Alex si Tavy.
    @ Alexx – Am papat o litera. 🙂 S-a corectat.
    De unde stii ce model de radar este asa garantat 100% ?
    Si cum de nu apare modelul pe site-ul producatorului? Poti veni cu specificatii tehnice exacte?
    Apropo de detectie – eu am vazut poitist pe masina radar, decalarand la Tv cum se face masuratoarea, puls scurt – puls continuu. Deci problema ramane deschisa.

    @ Tavy – asa este, BEE produce si la 16 ms dar doar estimare.

  18. am vazut manualul radarului, nu pot veni cu el din pacate. are 2 butoane pe telecomanda, unul care trece radarul pe constant on (puls continuu) si unul care tine radarul pornit cat timp este apasat butonul. cu alte cuvinte are buton de instant on (puls scurt) , omologat :(. radarul emite in K nu in Ka. radarul este custom si nu apare acolo pt ca altfel nu ar putea sa justifice pretul de ~ 25.000 euro ….. radarul din brosura costa parca 2500 euro 🙂

  19. a si am si testat fata in fata cu masina de politie 🙂 ..detectoare v1, redline, 8500 euro, bytrex

  20. Aha, chestia cu pretul. 😀 Oricum, e posibil ca au umflat pretul la radarele noi adaugand sistemul video si inregistrarea pe hard care nu o dau Bee.
    Pe detectoarele de radar ce-ti apare, in K sau Ka?
    Si de la ce distanta?

  21. K, daca e pornit pe constant on il detectezi cum e detectai si pe cele vechi 1km poate si mai mult, daca iti face I/O il detectezi cand ii da drumul adica cand e prea tarziu, singura scapare sa fie cineva in fata ta 🙂

  22. x-ulescu

    De azi 05.03.2010 ,am montat statia cb ( crt superstar) pe
    masina-desi eram intre blocuri am aflat tot ce misca in
    oras (satu mare)si pe o raza de 10 km.-poate chiar mai departe (antena 145 ) inca nu am iesit in trafic serios.

    MERITA INVESTITIA !!

  23. Pana isi va cumpara toata lumea statii radio, din 29.03.2010 se va lansa oficial inforadar.ro Aici poti afla in timp util unde sunt amplasate toate radarele mobile sau fixe din tara. Site-ul strange toate informatiile difuzate la radio in legatura cu radarele si de asemenea strange si publica informatii venite de la fiecare particiant la trafic. http://www.inforadar.ro

  24. salut! cum se monteaza aceste statii? antena trebuie reglata,echilibrata de vre-un meserias?
    La noi in tara sunt legale? trebuie platita vre-o taxa pe undeva? cum functioneaza?
    VALE! apropo de bolborositul ala care mi se-auzea in bord, nu am rezolvat nimic. Astept, poate odata cu incalzirea vremii dispare, cine stie. Poate ne faci vre-o prezentare la montajul acestor statii .
    VA SALUT PE TOTI!

  25. statii CB

    Statiile CB sunt perfect legale.
    Nu trebuie licenta, nu trebuie platit nimic.
    Ideal este sa fie reglata statia impreuna cu antena dar merge si fara.

  26. Corin

    Ma solidarizez cu tine. Sa sintetizam, sa tiparim aceste optiuni si sa le difuzam la cat mai mult soferi pana se stabilizeaza un adevarat „sindicat antiradar” bazat pe solidaritate.
    Precizez ca eu nu sunt vitezoman dar nu-mi place ca pun radarul asa, la pleasca si nu fac adevarata paza rutiera.

  27. Va intrebam deoarece am citit undeva ca in italia de exemplu ar trebui platita o taxa de tipul 12E anual, si ca ar trebui inregistrate pe vre-o undeva.(POTECTIA CIVILA,POLITIE,CARABINERI etc.)
    Mai citeam ca daca aceste CB, antene, nu sunt reglate corespunzator(cu nicte aparate de masura) pot stica aparatul. Eu nu prea ma pricep, va zic doar ce am citit.
    SALUTARE!

  28. Salut Cip si Corin!
    Ciprian – in Romania nu e o taxa pentru statii CB.
    Antenele standard care vin cu radio-ul nu-ti strica statia. Pot apare probleme cand pui un amplificator de putere si SWR-ul nu e reglat corespunzator.

    Corin – da, asa e trebuie sa difuzam ideile astea. Chiar ne ajuta si nu numai la radare. Ce e foarte important, si sper sa nu se intample, este ca sa nu inceapa soferii de pe autoturisme sa bata campii si sa stea la povesti tinand frecventa , canalul 22 ocupat. Ca atunci se duce naibii tot. Deja am auzit unii care puneau manele.

  29. Dan

    Toate bune si frumoase, dar sa mai fiti atenti ca in ultima vreme se raporteaaz de catre colegii din trafic, mai ales in Moldova, existenta CB-urilor si pe masinile de politie; dupa ce colegii bine intentionati anunta „radar”, la scurt timp intra pe CH 22 politistii si anunta „liber”… si multi o cam „musca”… asadar, e nevoie si de un pic de atentie…
    Pentru a afla mai multe despre CB, intrati pe saiturile de specialitate (recomand cu caldura radioamator.ro, unde gasiti articole foarte bine documentate) si in general pe forumurile auto, indiferent de marci, (clubopel.com, vwforum, daewooclub, etc…) exista cam peste tot topicuri destinate CB ului…
    In rest, in trafic, bunul simt si responsabilitatea sunt singurele care ar trebui sa guverneze… (normal ca pe teren, lucrurile nu stau tocmai asa, dar perseverarea lucrurilor bune va duce pana la urma la o optimizare a unei corecte informari in trafic…)
    La un moment dat, toti am fost sau suntem incepatori in domeniul asta al CB-ului, dar trebuie sa stim ce sa facem si ce sa nu facem in trafic, din punct de vedere comunicational.
    Vad ca se incearca separarea comunicationala pe canale, in functie de tipul de vehicule… TIR-uri si autoturisme… nu cred ca e benefica… si acest lucru cu separarea nu e deloc nou… vine din perioada cand pe 27 MHz erau numai transportatorii si care la un moment dat se simteau amenintati de intrarea pe frecvente a „neprofesionistilor” cu masini mici…
    Asadar, documentati-va cu atentie inainte de a achizitiona statia, antena si inainte de a le monta si regla… Apoi, in trafic, bun-simt si responsabilitate… asta e cheia invingerii sistemului militienesc.
    Drumuri libere, colegii!

  30. Dan

    A… am uitat sa precizez un lucru…
    Nu prea sunt de acord cu ceea ce spunea The Vale: „Montajul nu e obligatoriu sa fie facut de specialisti, insa un reglaj, o acordare a antenei cu statia imbunatateste emisia.”
    Montajul si reglarea antenei si statiei este foarte recomandabil, ba chiar necesar sa fie facute de catre un specialist care sa aiba sculele necesare pentru a face aceste operatiuni intr-un mod optim. Iar acordarea antenei cu statia nu imbunatateste, ci este esentiala pentru ca intreg ansamblul sa functioneze la capacitatea optima. Acum ca au aparut o gramada de „specialisti”, ca ciupercile dupa ploaie, e alta problema… Insa fiti foarte atenti la cine va duceti sa va faca montajul si reglarea… Un montaj defectuos, mai ales la o statie care depaseste cei 4 W, poate duce la scurtcircuite, incalziri si arderi ale cablurilor de alimentare sau a altor componente si nu cred ca cineva isi doreste sa vada cum ii ia foc autoturismul… Doamne fereste! Iar o reglare facuta dupa ureche dauneaza grav comunicarii pe frecventa… de cate ori nu ati fost deranjati de tot felul de baraituri si zgomote generate de statii si antene jalnice sau jalnic montate si reglate… Plus ca, in timp, din cauza faptului ca antena este o componenta mobila, se mai poate decalibra, asa ca este recomandabil ca dupa o perioada sa se verifice SWR-ul, ca totul sa fie in limitele de utilizare…
    Toate cele bune!

  31. cristi cristian

    este adevarat ca si viteza ucide…deci nu am nimic impotriva lor…de fapt nu ma mai mira nimic, dar sa cheltui 14 milioane de euro pe vremurile astea pe niste masini si radare inseamna ca iarasi este vorba despre o afacere si bani grei intrati in buzunarele altora…dar tot banii nostri sunt…cu banii astia multi mai reparau cai ferate…m-ai manca omul o paine,dar ii doare in bat atat cat timp lumea tace si inghite…poate radarele astea ii detecteaza si pe ei cand depasesc linia continuu sau trec pe rosu fara nici un semnal…ce s amai zic de viteza…

  32. Radu

    Dupa ce am citit aici, saptamana trecuta mi-am montat pe toate masinile firmei sapte statii de 4 w. Merg foarte misto!
    Cei care le-au vandut mi-au spus ca merge si fara sa reglez statia cu antena deci nu am mai dat banii si pe reglare.
    Acum aud tot ce misca 🙂 Sunt de acord cu The Vale sa nu separam canalele, sa ramana canalul 22 de informatie. Vorbiti fratilor pe alt canal intre voi si lasati 22 ul liber pentru informatii radar sau filtresi blocaje

  33. Radu

    Dupa ce am citit pe aici, mi-am am montat si eu pe toate masinile firmei statii CB de 4w. Cei care le-au vandut au spus ca e merg si fara reglajul sau acordul antenei daca cumpar antena cu statia odata, asa ca nu am mai dat banii pe reglaj.
    Sunt foarte multumit iar soferii sunt incantati. Nu stiu daca pot sa scriu aici numele firmei care le vinde, dar sunt bune
    Drumuri bune la colegi

  34. heo

    o sa se umple tara de statii si e foarte bine; pe de o parte pentru ca a comunica inseamna a te apropia, ceea ce demonteaza rivalitatea prost inteleasa de pe sosele, iar pe de alta parte va fi un mijloc d einformare si, de ce nu, de evitare a ( de multe ori) neserioasele controale ale politiei. mi-am cumparat si eu o statie, de curand, pe care am sa o folosesc numai la iesirile din oras. sa nu uitam ca o ameda bunicica echivaleaza cu macar jumatate din valoarea unei statii, deci merita pretul platit ! drumuri bune si… ne vedem in 22 !

  35. Speedy

    Oameni buni, detectoarele de radar functioneaza in continuare. Aparatele Politiei NU SUNT INVIZIBILE, frecventa fiind aceeasi ca si inainte – banda K.

    Aparatele functioneaza ori in mod automat (identic cu cel al radarelor vechi, deci risc minim de amenzi), ori in mod stand by – politistul declanseaza manual aparatul daca i se pare ca circuli cu viteza.

    Camera video focalizeaza o zona de aproximativ 250 m, viteza fiid masurata doar pentru masinile din zona supravegheata. Singura „sansa” sa te ia radarul in cazul in care folosesti un detector este sa fii in capul coloanei. Altfel detectorul te anunta la timp, cat sa si poti frana. Asadar, grija sa nu fi in capul coloanei sau singur pe sosea!

  36. The Vale, imi permiti a copa acest articol pentru al pune si pe blogul meu (sursa fiind vizibila) ? astept un e-mail. O zi frumoasa!

  37. Speedy si Ionut!

    Speedey, de obicei lasam o „momeala” in fata, nu 😉
    Dar daca nu esti capul coloanei, probabil mergi legal…

    Ionut – Ok daca pui si sursa / link

  38. BUNA !POT ZICE CA AM SI EU O STATIE PE MASINA,E FOARTE UTILA.DACA A-SI AVEA POSIBILITATEA ,MI-ASI DESCHIDE UN MAGAZIN CU STATI RADIO SI DETECTOARE RADAR LANGA SEDIUL POLITIEI SI LE-ASI DA LA CONDUCATORI AUTO MOCA la toti,SA MOARA POLITIA ROMANA DE CIUDA.a-si umple orasul de stati pe toate masinile din oras

  39. altu'

    alin, pentru inceput si inainte de a-ti deschide un magazin de „stati”, deschide altceva – o carte de gramatica !

  40. bunnn, e si asta o solutie 🙂

  41. La un moment dat, toti am fost sau suntem incepatori in domeniul asta al CB-ului, dar trebuie sa stim ce sa facem si ce sa nu facem in trafic, din punct de vedere comunicational.

  42. USSEAGLE_1

    Buna ziua!…Am lucrat in IT o perioada avand studii superioare,dar din lipsa banilor am incercat sa mai fac ceva…asa ca… placandu-mi mult volanul,viata soferului de cursa lunga,„soseaua„, m-am specializat si in soferie,astfel am devenit curier,intructor auto,sofer pe camioane,TIR,etc…timp de 23 ani!
    M-am invartit pe aici si am tot citit,…se observa imediat ca multi ce ati postat aici nu prea stiti despre ce este vorba…despre combaterea noilor radare,statii CB(city band),detectoare,traficul actual!
    1.Momentan pt noile tipuri de radare BEE III nu exista la noi in tara detector
    2.Daca ve-ti citi pe alte forumuri ve-ti gasi asa zisele performante a radarelor BEE III
    3.Statiile CB,sunt intre 4w-100w,asta inseamna sa comunici la distante intre 5-40 Km,intrebarea este cu cine comunici ca nu sunt dotati prea multi cu statii puternice de 100w(care spune ca am vb si la 100 Km …sunt gogorite:))!
    IN CURAND SE VA DA SI LA NOI LEGE CA IN GERMANIA CA NU AI VOIE CU STATIE MAI MARE DE 4W,ASA CA VOM COMUNICA DOAR PANA IN 10Km.
    4.La noi in tara modulatii puternice sunt de pe Feleac cand mergeti sau veniti de la Cluj,va puteti auzi cu cei care pleaca din Zalau…asta inseamna raza cam 80-90 Km
    5.Ca in orice profesie exista oameni capabili,ordonati,inteligenti,exigenti etc….si „uscaturi„,care nu isi dau interesul sau isi trateaza profesia cu indiferenta…..care nu o fac cu placere,asa este acum si in lumea soferilor.Doresc sa spun ca acum sunt soferi care au studii superioare,unii au chiar afacerea lor,camionul sau TIR-ul lor proprietate si soferi cu varsta inaintata,fara studii,doar 4 clase primare…fara cunostinte tehnice….plictisiti de profesia lor.Eu nu v-as dori sa va dea in trafic o informatie prin statie un astfel de sofer,ve-ti lua cu succes un radar.Informatiile care va vin prin statie nu puteti fi sigur pe ele decat 30%.
    6.Soferii de camioane,TIR-uri,basculante,transport marfa,…etc,urmaresc sa nu ii prinda in primul rand in neregula cu actele: ARR-ul,Cantarul,RAR-ul,D.Nationale…si apoi radarul,iar radarul nu ii intereseaza decat in localitate ca in afara localitatii ei merg pana in 100 Km/h,adica regulamentar,rareori vezi un TIR care se avanta cu 110 Km/h.Ei merg la consum….sa mai traga ceva motorina din rezervor:).Cand tu cu autoturismul ceri o informatie prin statie pana la un anumit punct…si iti v-a raspunde un sofer plictisit de ceea ce face..„liber colegu`!„,intentia ta e sa apesi acceleratia…te duci glont crezand ca este liber si dai exact in radar, care a aparut de pe o straduta intre timp sau soferul care ti-a dat informatia conduce o RABA si a trecut prin punctul respectiv de doua ore
    7.Nu toti soferii de pe masinile mari stiu care este masina cu radarul nou sau radarul vechi si multe altele,dar in schimb vorbesc la statie doar de dragul sa fie auziti …sa isi dea importanta…ca sunt soferi cu experienta…etc…dragilor nu va doresc vreodata sa primiti o info din partea acestor soferi
    8.Pe vremea cand eram curier in afara de statie aveam si detector…..nu putine erau cazurile cand primeam raspuns prin statie „libeeeerrrr„ si la 10 km era radarul!
    Am tot facut „sapaturi„si pana in prezent am ajuns la o singura concluzie:
    PANA VOR IESI DETECTOARE PERFORMANTE PRIN GPS PE O RAZA DE CEL PUTIN 50 Km TREBUIE SA MERGEM REGULAMENTAR SAU INCERCATI SA FACETI UN CLUB AL CELOR CU AUTOTURISME DETINATORI DE CB-uri FACETI PUBLIC PT VOI CANALUL 20 DOAR ASA VAD O SOLUTIONARE PT VOI CU AUTOTURISMELE!

  43. dan,galati

    fratilor.am statie pe masina de 3 ani si de cand mi-am montat statie,am si eu permis in buzunar…..era imposibil sa nu raman fara permis de cel putin 2 ori pe an si asta din cauza vitezei…sunt sofer pe un microbus si fac curse romania-italia in fiecare saptamana. fac pe romania ,pe strazile noastre de rahat cate 1500 de km pe saptamana.distanta de la galati pana in vama la arad si retur.daca ar fi sa circul legal,ar trebui sa fac distanta de 750 de km in 22-23 de ore.si o fac cam in jur de 11-12 ore si nu pot sa circuli legal,trebuie sa calci acceleratia ca sa scapi mai repede de drumul pe romania si deabea astepti sa intri in ungaria si sa mergi pe autostrada…..asa ca fratilor cumparativa statii ca astea sunt cele mai bune detectoare….ca asa economisiti si bani si ramaneti si cu permisul in buzunar…….va salut

  44. DODO

    Am si eu o intrebare …va rog frumos care stie sa bage id asta dodo4ralu si sa imi raspunda pls:(………”Era unu cu masina in fata mea …..avea in jur de 80 km|ora si eu cam la fel……radaru era parcat pe partea opusa…poate sa ma ia si pe mine si pe el???si alta intrebare: poate sa ia 2 masini deodata???pls astept rsp pe id dodo4ralu va rog frumos!:D

  45. Nu va mai complicati cu tot felul de dispozitive, care mai devreme sau mai tarziu se vor demoda…
    s-a descoperit detectorul pentru noile radare – TELEFONUL MOBIL. Afla mai multe pe http://www.radarsms.ro. Da si tu mai departe la prietenii soferi.

  46. Ok, daca tot faceti reclama aici, faceti un site care sa mearga mai repede, nu toata lumea are flash si timp.
    Ideea e buna dar cam scump doamna, scump, 1,19 Euro pe sms./ judet pe 3 ore?
    Pai daca strabat 5 judete platesc 6 euro la dus alti 6 la intors?

  47. Mios

    Ideea cu statiile CB, e foarte buna, dar nu intotdeauna si eficienta. Spun asta pentru ca, nu intotdeauna se primesc informatii corecte, si nu intotdeauna….se primesc informatii, desi, dragii nostii colegi circula cu MCV-ul, in fata/spate/lateralele lor, si nu anunta nimic prin statii ,caz care mi s-a intamplat mie azi. Concluzia pe care am tras-o eu este ca soferii amatori de pe turisme, vorbesc foarte foarte rar la statii, chiar daca ii intrebi direct ( Ex: Colegul cu Loganul rosu de Bucuresti, avem ceva controale pana la Ploiesti? ……..LINISTE…..) Deci spun direct, ca sunt multi soferi, care sunt multumiti ca isi scapa propria piele de radare…si nu informeaza din timp si pe alti participanti la trafic. Personal am o statie Danita 640 super tunarita, si cu o antena Sirio ML145. Super ok combinatia, emisie pe undeva pe la 15km, receptie maxim 20km, in camp deschis. Un pret decent, pe care clar il acoperi odata cu intersectarea cu un MCV aparut din senin, la o viteza maricica. In final, sfatul meu ar fi urmatorul: Dragi prieteni, si colegi soferi, cumparati-va din economiile voastre, o statie si o antena buna, si aici nu ma refer sub nicio forma la statiile si antenele low-cost, sau cele care vin la „oferta speciala”, s.a.m.d. Cumparati-va o statie cu o modulatie buna, cu niste functii in plus, care sigur va vor ajuta, si… o antena de minim 150 cm inaltime, pt ca in CB, conteaza foarte mult inaltimea antenei(antenele chiar si mai mari de 150 cm, intra fara probleme in portbagajul turismelor). Doar asa puteti comunica fara probleme si clar pe distante mai maricele. Nu faceti greseala pe care am facut-o eu, de a lua statii no-name, si antene similare. Dupa aceea am luat o statie TTi 550, cu o antena Micro 30, set care mai mult ma deranja/enerva: Nu intelegeam nimic, decat daca cel care emitea era la maxim 1km fata de mine. Bazaiala continua…si multe altele. Bineinteles, am pierdut foarte multi bani la revanzari. Dar intr-un final am ajuns la combinatia care v-am prezentat-o mai sus ( Danita+Sirio), si sunt super multumit. Plus ca Danita ese o firma de productie din Danemarca.
    Drumuri bune, si…. ATENTIE LA ALEGEREA ANTENEI!!!

  48. Aveti si respectele mele pentru articolul de mai sus. Statia e ultima solutie !

  49. Si lupta o sa continue…
    Cel mai bine ar fi ca informatiile despre radare sa fie centralizate pentru ca apoi, fiecare sofer sa aiba acces la ele, rapid, simplu, ieftin . Pentru asta exista proiectul radarsms. Mai multe detalii la http://www.radarsms.ro
    Cel mai bun detector de radare este TELEFONUL MOBIL !

  50. dany

    daca am avea toti soferii statii si ar scadea venitul de la amenzi,nu credeti ca nenorocitii astea de politicieni ar face o lege la urgenta si ar baga si statia radio in ilegalitate??/mai bine sa ne dotam masinile cu rachete aer -sol si intr-o saptamana scapam de ei cu radare cu tot;:))

  51. NU MAI PLATESC AMENZI !

    Este cunoscut faptul ca vechile detectoare de radar nu mai fac fata noilor tehnologii cu care s-a dotat Politia Romana. De aceea, noi venim in intampinare conducatorilor auto cu o noua si ultraperformanta generatie de DETECTOARE RADAR pe care le gasiti pe http://www.romannia.com

    Din testele efectuate s-a constatat ca modelele Valentine One, Whistler 690 si Pro 78, precum si cele din seria Escort 9500i sunt cele mai bune si reactioneaza cel mai RAPID !
    Achizitionarea se poate face printr-un simplu telefon la 0722.410.597 si coletul vine in 24 ore acasa la DV indiferent de locul in care va aflati in Romania.

    Va rugam sa anuntati pe toti prietenii DV, pentru a-i ajuta sa nu mai primeasca AMENZI cand se deplaseaza cu masina proprie. Va multumesc si in numele lor si in numele meu.

    Cu stima,
    Eugen Ungureanu

    DACA VEI CONSIDERA CA ESTE UTIL TE ROG TRIMITE MAI DEPARTE !

  52. StrangerXul

    Salutare,

    Scriu aceste randuri deoarece, acum 2 zile am citit acest post fiind in cautare de niste detectoare de radar care sa detecteze si noile radare de la rutiera.

    Pe scurt tin sa va spun ca am termint aceasta cautare prin achizititionarea unei staii CB. Am stat 5 minute in parcare cu ea pornita si am aflat ca de la Pitesti la Bucuresti sunt 2 radare si amplasarea lor, ca la Bragadiru e unu cu motocicleta, ca nu mai stiu unde e cantar.

    Cei care mai incearca sa mai vanda detectoare radar, le pot spune: Multa Bafta si Spor la Vanzare :).

    Cei care nu si-au cumparat inca detectoare le recomand cu caldura o statie CB. O statie de nivel mediu, cu antena costa undeva intre 300 si 400 RON, cautati pe net atent ca o sa gasiti. Deci cred ca la cateva drumuri mai lungi isi cam face banii astia. Ne auzim pe 22. La multi km

  53. Pingback: Cea mai buna ruta pe la bulgari – traversare Bulgaria « Urbi et Orbi

  54. ciripoi

    „Fac” saptamanal drumul Buc – Satu Mare – Buc, cu VW JETTA, dotata cu detector Passport 8500 + statie CB si antena lunga de camion.Soferia devine din ce in ce mai sofisticata.Si tot am platit o amenda in Bobota – Salaj, pentru ca 4 camionagii la rand nu mi-au raspuns la intrebari despre un MCV de care fusesem anuntat cu 10 minute mai devreme.Aveam doar 67 la ora asa ca a fost amenda mica.Multi dintre detinatorii de statii, fie ei camionagii sau amatori nu fac anunturi preventive despre TOATE obstacolele: RAR, ARR, MCV, radar vechi, echipaje fara radar (sau „la linia continua”), etc.Din discutiile prin radio pe canalul 22 reiese ca soferii de pe turisme nu sunt perceputi de TIR-isti ca soferi adevarati.Din cauza asta nici nu merita anuntati despre prezenta Politiei.Soferii de TIR te anunta rareori de obstacolele de mai sus.De aceea trebuie ca tu, orice fel de sofer ai fi, sa intrebi mereu pe cei ce vin din sens contrar ce au intalnit pe drum cu putin timp inainte.Deplasarea radarelor mobile declaseaza foarte des informatiile despre locatiile patrulelor de Politie.Discutiile frecvente prin radio reduc linistea si confortul din masina, dar pastreaza carnetul de sofer in buzunar.Muzica de la CD-player trece pe locul doi.Daca mai esti cu vreo persoana de sex feminin, discutiile intre soferi pot „imbujora” atmosfera din masina ta in mod semnificativ.
    Recomandare: in masiona ar trebui sa existe atat datectorul de radar (inca sunt in activitate vechile radare), cat si statia pentru aflarea locurilor unde pandesc MCV-urile.
    Chiar si cu aceste doua echipamente nu poti fi sigur 100% ca ai scapat de radare.

  55. Aurelian

    Am si eu o nelamurire, mi-am luat o statie acu ceva timp (aproximativ o luna), am montat-o pe masina si ca o caprioara mi-am vazut de treaba (conduc destul de mult in afara localitatilor), cand colo ce sa vezi, nu-mi raspundea nici un stimat domn de pe nici un tir, camion, decat ce-i de pe turisme erau destul de amabili sa ma instiinteze daca drumul este sau nu liber (nu ma intelegeti gresit nu tineam mortis sa ma anunte tiristii, dar la cate turisme sunt cu statie e posibil sa te ia radarul de nici nu stii ce te-a lovit), nelamurirea mea in final este „DE CE?”, pentru ca eu ca un bun „samaritean” (si mie greu sa cred ca sunt ultimul) ce sunt anunt toate controalele pe care le face R.A.R.-ul (cine circula frecvent stie ca unde la maxim 2% din controale sunt organizate si pentru turisme) si toate radarele pe care le intalnesc fie ca-s noi fie ca-s vechi si raspund oricui intreaba si este in raza de actiune, indiferent ce masina conduce, domnilor cu tirurile va este asa de greu sa puneti mana si sa raspundeti? Nu ai nimic de spus decat „LIBER”, nu le cere nimeni biografiile lor.

  56. neamanole

    toata treaba cu statiile este super

  57. neamanole

    care sunt cele mai bune statii operativitate pret

  58. genius

    Vin si eu cu o intrebare. Va spun de la inceput ca nu ma prea pricep.Am doi prieteni care si au achizitionat de curand telafoane mobile cu GSP si sustin ca detecteaza radarele mobile.Este posibil asa ceva???Eu nu cred.Ei sunt foarte convinsi de acest lucru propunandu-mi un pariu destul de mare care ma pus un pic pe ganduri.

  59. ady star

    sunteti varza toti cu aberatiile voastre,puneti mana si conduceti corect,prudent si legal si nu mai aveti nici o grija,asta ar trebui sa va preocupe

  60. lucifer

    sall! imi cer scz anticipat,cineva care se pricepe la electronica ,ne poate spune daca se poate emite un semnal pe frecventa k sau ka pt a bruia radarul talharilor? scz! din nou daca aberez, este doar o intrebare din imaginatia mea. nu mi-se pare corect sa fi talharit la drumul mare doar pt cativa km in plus, cand sunt alte probleme mai grave de rezolvat.

  61. George

    Cel mai avansat anti radar a fost si este sub direct control al…soferului: vitezometrul. Condu masina respectand semnele de circulatie care sant fundamentale pentru a evita accidente… In final, idea nu este de a avea cel mai sofisticat sistem de a avada obligatiile induse de favoarea de a sofa, care este un contract, ce poate fi anulat cand nu este respectat, ci de a fi in stare sa ajungi la destinatie…viu.
    E cea mai buna polita de asigurare: condu ca si cand ai fi muritor… Fi cu ochii-n patru !
    Doamne-Ajuta,

    George, Downey, California.

  62. Sofer

    @ George
    Poate la voi in California se merge bine, dar aici in Romania daca merg cu exclusiv cu viteza legala in toate zonele, fac 10-12 ore pana in vama. Si de acolo mai fac inca atata dar pana in germania!
    Sa stii ca nu viteza ucide ci soferii imprudenti. Sau innebuniti sa stea la 40km/h pe drumuri cu o singura banda in spatele unui camion sau tractor.
    Statia CB mi-e de mare ajutor si o recomand oricui!
    Doamne Ajuta si drumuri bune

  63. Razvan Toader

    Salutare, cate comentarii :)) nu am mai vazut de ceva timp atatea comentarii date la un articol/postare :). bravo… ideea este ca cel putin eu nu stiu exact de unde sa cumpar un detector bun, care sa merite…. am gasit aici http://www.smartbuy.ro/detectoare-de-radar.html dar care e bun? care este detectorul „acela” care nu trebuie sa lipseasca din orice masina.?! asta e intrebarea intrebatoare:)))

  64. Ovidiu Valentin

    Bravo, ca bine zici!
    Din pacate noi romanii avem un mare defect:
    nu suntem uniti si solidari

  65. Raduta

    Pe mine tot statia radio CB ma scoate din nasoale.
    Stau astia la panda , nu sa previna, ci sa-ti ia banii…
    Ii rog pe cei cu turisme sa vorbeasca mai putin si util. Lasa-ti fratilor canalul liber pentru urgente.

  66. Statie Radio CB

    Cine stie de unde pot sa-mi cumpar o statie radio buna CB si cat costa?
    Ce marca e mai buna?

  67. Statii radio in Carrefour

    Baieti, au aparut in Carrefour statii radio CB pentru tiristi.
    2 la pret de una cu antena cu tot, Midland 550tti iesi la vreo 3 milioane iei doua. Eu imi iau.

  68. Mirica

    Foarte bun articolul, mai ales ideea cu scanerul.
    Cred ca e interesant sa asculti ce vorbesc baietii cu ochii albastrii.
    Dupa ce am citit aici, mi-am luat o statie midland din real.
    Merge brici si aflu tot ce misca.
    Multumesc colegu si drumuri bune.

  69. Alex

    „Dupa cum ati auzit, Politia Romana a introdus noile radare nedetectabile.”

    Nu e chiar asa, quintezz drive control le vede foarte usor, si nu ai nevoie de statie..

  70. johnny TL

    sunt de acord cu colegul din galati,si eu am facut curse d italia si stiu cat d utila poate fi statia p masina,este sfanta.iar in legatura cu radarele noi dp mcv,cred k inca nu au nasik la noi in tara,adica anti radar.ptr toti colegii :drumuri bune si atentie la statie

  71. clau

    salut
    mai multe informatii despre cum sa alegem statia…….
    exemple ….
    tot staia este cea mai buna solutie
    multam

  72. alex168

    salut de unde imi pot procura o astfel de statie si antena aferenta? sfaturi si locatii daca se poate (multumesc)
    pt un nr insegnifiant de km daca in localitate se merge cu 50-dc mar amenda daca merg cu 62 :))? culmea e ca un golan mcv fara girofar fara nimic a trecut prin zona in localitate si avea cu mult peste 62 ei pot? eu dc nu as putea? in fine astept locatii de unde imi pot procura statie si antena
    Ps. pentru cei caare sunt mai cu experienta va rog sa nu faceti baza pe seama mea sunt incepator in alea condusului cu abea 3 anisori!

  73. Robert

    alex168, statii CB bune, gasesti cam peste tot acum, de la magazinele de electronice, pana la Praktiker, Dedeman, Metro sau mai stiu eu care asemenea magazine. Sunt unele statii de cert renume, care costa de la 6-700 lei, pana la 3-4000 lei, la care gama de varf, Yaesu sau Kenwood de exemplu, sunt niste aparate sofisticate, mai mult pentru profesionistii in radiocomunicatii decat pentru soferul de rand. Din experienta, iti recomand o statie AM/FM de 4 W pe FM si 1 W pe AM, cu squelch automat si RF Gain, cat mai simpla si compacta, de preferat facuta oriunde, numai in China nu. La Audiovox in Bucuresti (trimit baietii si prin curier cu plata ramburs), gasesti la in jur de 300 leim statii foarte bune Danita si TEAM, care isi fac treaba fara probleme si, nici nu ocupa mult loc. De obicei vanzatorul statiei, iti poate recomanda si antena cea mai buna care se potriveste statiei pe care vrei s-o cumperi si, te asigur ca poti avea incredere in ce-ti spune el. E adevarat ca o antena lunga face treaba mai buna dar, la fel de adevarat e si ca o antena scurta pusa in centrul plafonului unui autoturism break, face exact aceeasi treaba! Calibrarea antenei, e bine sa fie facuta de un specialist, dar in esenta oricine are un SWR/Power metru poate face operatiunea usor. Ideea e ca e necesara calibrarea pentru a utiliza la maxim capacitatile ansamblului statie-cabluri-antena, in functie de masina, statie, aranjamentul cablurilor in caroserie, calitatea antenei si pozitia ei.
    Am citit ce au scris multi, mai sus si, am observat ca e si mult negativism… Statia radio este cat se poate de utila si, nu numai pentru evitarea radarelor! Nu sunt un iubitor al tiristilor dar, nici nu am intalnit cazuri in care ei sa dea informatii eronate sau sa nu raspunda la solicitarile cuiva din trafic. Unii zic ca tiristii nu considera ca soferii autoturismelor sunt soferi adevarati si de aceea nu le raspund sau isi bat joc. Pai… exista vreunul care zice la statie: „Colegii, sunt sofer de Logan, ziceti-mi si mie ce radare sunt pe traseul x”? De unde sa stie tiristul ca esti cu caruta, trotineta sau tirul, daca nu ii spui? Indiferent cine solicita o informatie prin radio, este automat considerat un partener de trafic si atat! N-am auzit nici un tirist sa raspunda la o solicitare intreband intai ce conduce cel care a facut solicitarea, cum nici eu nu intreb partenerii de trafic ce conduc si raspund tuturor, fara sa ma intereseze daca sunt la volanul unui mastodont de 60 de tone, sau conduc o rasnita mica, pentru care nu trebuie permis…
    O comunitate organizata a posesorilor de CB, nu va fi probabil niciodata in Romania, pentru ca noi romanii, suntem incapabili de a face parte dintr-o comuniune cu cineva. Comunitatea posesorilor de CB, exista sine-die, pentru simplul fapt ca detinem asemenea aparate si le folosim si, e cat se poate de bine ca statii CB sa fie pe cat mai multe masini!
    O rugaminte adresata toturor utilizatorilor CB din Romania: renuntati sa mai injurati si sa vorbiti ca birjarii la microfon si, pastrati-va manelele in afara canalului 22! O minima decenta si un pic de bun simt, nu fac rau nimanui.
    LA MULTI ANI si, fie ca 2012 sa ne fie tuturor un an mai bun!

  74. wrayth63

    sal ,am un intek si ml 145 de 3 ani si nici o amenda in cont,va recomand orice marca sa aveti pe masina ,numai sa calibrati antenele si lasati mizeria de manele pentru acasa sau mp3-ul din bord !multumesc de atentie si la multi ani pe 2012.

  75. Salutari si La multi Ani pentru toata lumea!
    Mi-a placut comentariul lui Robert, cu foarte mult bun simt si bine punctat.
    Nu cred ca un tirist face rau intentionat, dar pana la urma s-ar putea ca si ei sa se sature de sicane pe drum sau pe statie facute de amatori teribilisti si lipsiti de bunul simt elementar.
    Eu sunt tare curios sa stiu ce este in capul unuia care blocheaza canalul 22 punand manele (intr-un timp auzeam si slujbe) sau care este ratiunea de a injura interminabil si exagerat in microfon pe alt participant la trafic. O atentionare poate corecteaza, dar o injuratura enerveaza si agraveaza lucrurile. Chiar nu poate exista o comunitate CB?
    Legi proaste avem, sosele groaznice avem…. chiar trebuie sa ne sabotam si noi intre noi?

    • dorel

      da trebuie sa inventam noi o gramada de lucruri.Nu e mai bine sa iesim in strada la proteste sa-i da m jos pe toti hotii care ne-au condus 22 de ani?Sa o luam din loc si noi odata?la proteste prin sms cu data ora si locul !!!!

  76. Alexandru

    Folosesc statii emisie receptie(CB) de ceva vreme.Cred ca au trecut 15 ani de cand am avut prima statie.Atunci parca mai era cum mai era dar acum limbajul vulgar si conversatiile din 22 m-au facut sa inchid statia.Nu stiu cum este in alte parti dar in Bucuresti este jalnic.Pacat ,mare pacat.
    Inca nu avem o educatie in acest sens si nici reglementari .Iarna trecuta multe probleme puteau fi evitate daca in jud Buzau oamenii aveau statii…
    Canalul 9 de urgenta este doar pe staii nu si in vizorul autoritatilor.Pretul unei statii numai este cum era odata,o statie costa cat un telefon mobil ieftin,o antena fixa sau de masina la jumatate.Imi pare rau ca foarte multi prieteni de-ai mei au renuntat la ele,eu inca mai sper…
    PS: un articol foarte interesant ,
    Cu stima,
    Alexandru

    • Gaby

      Astazi chiar si cu statie poti lua amenda pentru ca asa zisi „colegi „de trafic iti dau indicatii eronate.
      Cati mai au incredere in ce se transmite in statie pe 22, dupa ce se anunta un radar si trecand de zona se aude :Tzeapa!
      Sau se anunta radar dar in alt loc decat cel real si tocmai cand te crezi sigur pe situatie o incasezi…
      Pacat ca traim in Romania dar nu tara este de vina ci locuitorii ei.

  77. Tiberius Vargoszki

    Buna, statia CB isi face banii si bate orice radar
    Da statia CB isi face banii si bate orice radar cine nu are sa-si cumpere isi va scoate banii in scurt timp prin evitarea amenziilor. Eu merg in fiecare an in RO din UK si las statia pornita. Ai nevoie de o informatie 100 la 100 o vei afla de la cineva din trafic practic orice. Eu mia-am gasit un fost coleg de scoala pe care nu l-am vazut in ultimii 20 de ani acum este sofer de TIR intimplator in Germania pe autostrada cind am realizat amindoi ca ne stim am sarbatorit la o cafea la prima benzinarie a fost super.
    Deci merita investitia o recomand la toti soferii. In Iunie pe 17 2013 merg cu masina din Londra la Baia Mare si apoi pe 19 pornesc la Turci abea astept.
    Ok nu va mai plictisesc toate cele bune si nu uita-ti CB radio pe masina economiseste banii.

  78. D-23

    Salut am o intrebare. Politai romana au trecut pe Tetra sau sunt inca pe vanal VHF ?

  79. ticu

    Ce te faci cu boii care au statii doar sa asculte la ele nu sa si vorbeasca?

  80. Nici o limitare nu e aiurea pentru că survine după producere de accidente sau scaderea portabilității in timp a podețelor și podurilor, valutei drum, treceri de pietoni, intersecții care pot părea simple.
    Limitările nu sunt puse aiurea ci cu motiv clar, chiar și acolo unde nu se pare că e aiurea.

    • Ba da, sunt multe limitari puse pentru cei care se plimba cu radarul la ciupeala. Exemplu: DN2, 80 km/h pe drum drept, in afara localitatii, fara obstacole. Nimeni nu merge cu mai putin de 100 km/h acolo, majoritatea merg cu 110 km/h. Intre 80 si 110 este paradisul celor care vor sa-si faca planul de amenzi. Eu nu merg sub 130 km/h pe acel sector de drum, daca vremea si traficul permit. Si le recomand tuturor sa circule la fel pe portiuni identice sau asemanatoare. Cat despre localitati, niciodata nu merg sub 60 km/h daca nu sunt ambuteiaje, ceea ce inseamna o viteza reala de 58 km/h. Cand am luat eu permisul, pe vremea Trabantului, limita in localitati era 60 km/h. Acum, cu masini mult mai puternice, limita este 50 km/h – mostra de „gandire”.

Lasă un comentariu