Sa-i interzicem pe Tom si Jerry ! – Prostia la putere! Si cateva ganduri despre vanatoare si vanatori.

Nu stiu daca sa rad sau sa plang!

Am vazut la televizor, in Parlament, o cucoana care critica violenta din desenele animate si propunea vehement tot felul de restrictii.  Pentru ca desenele animate ne strica!!!
Nu e prima data cand aud de imbecilitatea asta!
Sa stiti ca asa e!
Fix desenele animate ne fac violenti!

Poate nu stiati, dar pana acum omenirea a fost o specie foarte blajina.
Pana acum nu existau executii, decimari, crucificari sau trageri in teapa.
Oamenii nu erau arsi pe rug sau jupuiti de vii in piata publica doar pentru distractia gloatei.

.

Nuuu… Noi nu concepusem arme de distrugere in masa, atomice, chimice, biologice.
Omenirea a fost o specie pacifista, iar masacrele din circul roman sau decapitarile din jocurile maya sunt luate din desenele cu Tom si Jerry. La fel cu tortura si macelurile in numele credintei. Sigur de la Bugs Bunny se trag!

Pana acum am fost cea mai non-violenta specie de pe planeta, insa au aparut psihopatul de Walt Disney, violentii sadici Hanna si Barbera, si obsedatii malefici de la Looney Toons,  si prin Donald cu Pluto, Chip si Dale, Bugs Bunny si Daffy Duck ei ne-au stricat si ne-au inrait.

Din Alba ca Zapada am invatat sa otravim si sa inselam, Tom si Jerry ne-au invatat sa fim sadici si razboinici, Yosemite Sam ne-a invatat sa impuscam, jefuim iar Elmer Fudd ne-a facut sa vanam, sa ucidem din placere.

.

.


Eeeei si asa, tot privind la desenele animate, am invatat sa ne macelarim intre noi.

Yosemite Sam

De la vizionarea desenelor animate am devenit singura specie care isi tortureaza semenii din placere, care vaneaza si ucide nu pentru hrana ci doar de distractie  si care, culmea, mai si considera asta un sport*.  (* vezi nota)
Am devenit singura specie care se distruge constient pe ea insasi precum si mediul.  Suntem mai rau ca un virus si asta din vina desenelor animate.

Sa-i interzicem pe Tom si Jerry!

Nota: nu pot sa nu ma intreb cum te poti lauda cu vanatoarea ca sport.
Unde e barbatia sau inteligenta cand stai intr-un foisor, ai o pusca cu luneta, iar unii iti alearga caprioara in colimator iar tu doar apesi pe tragaci.
Asta e sport? Asta e curaj? Asta e inteligenta sau pricepere?

Sincer, mie mi se pare ca tot la fel de multa inteligenta si curaj are o groapa in care cade animalul.
Cu ce te poti da lauda? Pai ce, ai construit tu pusca aia cu care tragi?
Sau te-ai priceput (tu, nu cainele) sa gasesti si sa iei urma animalului in padure?
Sau iti mureau copii de foame si trebuia sa ucizi pentru hrana?!
Ce sanse avea periculoasa caprioara? Sau mistretul, sau ursul?
Sa-i vad pe „barbatii” astia ca se descurca singuri cu un cutit fata in fata cu ursul sau mistretul.
Atunci, da, jos palaria.
Dar altfel,  eu cred ca vanatorii au ceva defect la mansarda sau au frustrari mari si bine ascunse, dar care refuleaza.
Probabil o impotenta nasoala, sau sunt sub calcaiul nevestei, sau ceva asemanator.
Ceva care trebuie compensat ucigand fiinte fara aparare pentru a-ti dovedi tie ca poti si tu ceva

Tags:  Tom si Jerry, desenele animate interzise, vanatoare, vanatori

10 comentarii

Filed under Filozofie - Religie, Uncategorized

10 responses to “Sa-i interzicem pe Tom si Jerry ! – Prostia la putere! Si cateva ganduri despre vanatoare si vanatori.

  1. Anca

    Asa deci…ai dreptate, dar:
    Bineinteles ca omenirea nu a fost si nu este pacifista, dar asta nu inseamna faptul ca trebuie sa se mentina in graficul violentei. Radacinile violentei se extind in toate cele, din pacate. Pe a copilului tabula rasa se astern informatiile cu o rapiditate uimitoare , asa ca noi, ca viitori, actuali parinti, sau angajati in televiziune am putea macar sa atenuam cumva restrictia/difuzarea materialelor care au acel caracter. Hmmm..dar daca facem asta nu o sa mai avem parte de stiri interesante( ca doar o persoana nu e mai purtatoare de informatie publica daca este pozitiva..si sa fim seriosi- majoritatea populatiei prefera sa scoata interjectii de tip „tz tz”, mai mult decat ” uau”).

    Bineinteles ca nu numai desenele animate sunt factori declansatori( educatie, anturaj s.a) a tuturor mizeriilor comportamentale, dar si acestea au un rol desoebit de important pentru o particica din presonalitatea copilului. Parera mea este ca ar fi bine ca desenele de genul ar trebui sa se difuzeze intr-un interval de timp in care copiii sunt la gradinita, scoala:)) sau ma rog, nu pot sa gandesc acum, la ora aceasta, solutii alternative.
    Si daca CNA-ul sau oricine care e responsabil de difuzarea materialelor mass mediei nu recurge si nu poata sa ajunga la o solutie, atunci rolul parintiilor trebuie luat mai in serios.
    Sa nu se trezeasca cumva cu al lor copil, deja ajuns la adolescenta sau maturitate, la psihanalist , facand regresie si sa-i spuna ca ii in fata televizorului si ca adora faptul ca x ii da in cap lui y sau ca timiditatea lui , esecul lui in dragoste isi are ca sursa desenul animat Johny Bravo.:))).

    Concluzia este ca: minimalizarea materialelor ce au o incarcatura negativa ar constitui un inceput al inceputului spre o lume mai civilizata.
    Dupa care ar urma inlaturarea „fortelor”conducatoare corupte, incompetente, stoparea razboaielor inutile, fabricarea armelor de distrugere in masa etc. Facil de tot!:))

    „oamenii nu erau arsi pe rug sau jupuiti de vii in piata publica doar pentru distractia gloatei” Au ajuns sa se distreze, doar dupa ce au avut grija ” ai mai mari” ca acest „show” sa urmeze un orar zilnic. Ei doreau sa le instaureze in mintea gloatei frica- frica de conducatori. Asa isi aratau ” puterea”.

    Prea multe de tastat…

    P.S.:Am dat de blogul tau fiindca cautam niste informatii despre episoadele Tom si Jerry. Sper ca nu am deranjat cu acest comentariu; nu am putut sa ” tac”, asa ca nu sunt filosof.

  2. Servus Anca!
    Merci pentru comentariu. E foarte bine ca „nu ai putut sa taci”. As vrea sa se poata schimba lucrurile asa cum spui, dar nu stiu cum s-ar putea face. Pentru ca ar trebu sa ne schimbam la nivel genetic. Sau prin educatie cu forta, ceea ce nu e chiar „uman”… Nu stiu..
    PS: mi-a placut ca-l stii pe Johny Bravo🙂

  3. A

    Din tot ce am spus…Johny Bravo:))) E bine si atat!Mie una, nu mi-a placut de desenul acesta. In fine.

    Ma bucur ca ai folosit ghilimelele de rigoare. Da ,nu e chiar „uman”.
    Poate ca e nepotrivit cuvantul ” schimbare”, remodelare….nici asta…
    Faptul ca asa suntem noi facuti ” la nivel genetic” nu este o scuza fata de violenta si fata de cosumul acesteia si mai ales de promovarea ei in toate chipurile.

    P.S 1: Cred ca ai mai castigat un cititor. M-am uitat prin articolele de aici si sunt interesante.

    P.S 2: Frumoasa pasiune ai…mai ales cand ai instrumentele necesare pentru a te bucura de ea.

  4. Servus din nou!
    Eeeei, nu numai referirea la JB🙂 (totusi, are si Johny replicile lui faimoase, delicioase In engleza dar dezastru in romana)
    Apropo, ce „desene” ti-au placut? Un top 5?

    PS la PS1 – merci mult. Tare as vrea sa pot tine pasul si sa am mai mult timp (si idei) pentru scris.

    PS la PS2 – Astronomia? Asa e. Aparatura e indispensabila. Dar cateodata prea multe instrumente si multe automatizari ii strica tot farmecul si ajungi sa „nu mai vezi padurea din cauza copacilor”. Cred ca cele mai faine momente de observatie le-am avut stand intins pe iarba doar cu un binoclu bun sau ochiul liber.

    PS: Si adevarul este ca mi-a mai placut tare mult numele pe care l-ai ales pentru email. Nu stiu daca e real, dar sunt curios de unde, cum, ti-a venit ideea…

  5. A

    *Imi este posibil sa fac un clasament fiindca nu ma uitam des. Dar, din cate imi amintesc, mi-au placut urmatoarele: Dexter si Didi ( pe Dexter il veneram:)) ), Tom si Jerry:)) (mda), Captain Planet, Timon si Pumba. In prezent: Family Guy, YnuYasha.

    * Da si noi am vrea sa ai mai mult timp pentru scris. Eu cel putin sunt norocoasa( momentan) de faptul ca nu ti-am citit toate articolele.

    * Asa e. Am avut parte de momente asemanatoare, dar visele le-au intrecut. De mica is urmarita in somn de planete si alte forme de viata:)) si stele ce se implantau in gardul gradinii mele. Probabil din cauza filmelor vizionate de familia mea pe vremea respectiva.
    M-am uitat peste articolul acela ce a aparut pe site-ul Meteoritical Bulletin Society. Frumos!

    * E real, dar nu e numele meu real. Iti place fiindca ultimul cuvant e „luna”? Oricum adresa o utlizez demult. Floare de colt…imi place foarte mult inca din perioada copilariei cand bunica imi povestea de simbolistica ei.
    In orice caz, atunci cand mi-am conceput numele pentru adresa de email am incorporat in ea 4 semnificatii. Pe care….nu le divulg aici. Pentru una din ele- chiar nu vreau sa am de-a face cu Protectia mediului, pentru restul – sunt prea multi cititori ai blogului:))

    Un alt P.S: Merci de acest articol pentru ca datorita lui mi-ai dat o idee pentru a face un proiect pentru facultate. Prin imprejurarea asta am dat de blogul tau.

  6. Nu neaparat cuvintele ci asocierea dintre ele dintre ele.
    Aduce si cu povestea Micului Print. Dar nu dezbatem asta in public🙂
    PS: trebuie sa fie tare fain proiectul tau, cu Tom & J.
    Nu-l bagi si pe Bugs Bunny…? Macar un pic… Pleasee🙂

  7. Atunci cand fiu-meu era mic (adica acum vreo 10-12 ani) imi faceam programul de acasa dupa desene animate. Era moda ca in week-end sa fie non-stop acelasi desen si aveam si eu propriile preferinte. Vad acum la adolescentii de langa mine aceeasi aviditate in a savura desene animate, e o reminiscenta a copilariei pe care o perpetueaza spre maturitate. Adultii insisi care gusta farmecul desenelor sunt mai optimisti, toleranti, sociabili, deschisi catre sine si ceilalti. Iar eroii enumerati de tine , desi sunt in conflicte permanente, isi pastreaza o inocenta si un fair-play din care le vine farmecul. Pacat ca oamenii zilelor noastre nu mai au aceasta inocenta sufleteasca…

Lasă un răspuns

