Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

fum la masina alb albastru negru

Fum la masina

In iarna, cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. La pornire scotea mult fum alb, dar care dupa un timp dispare. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament si vreau sa clarific aceste lucruri.

FUMUL ALB:
-Fumul alb
, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

SERVICE AUTO VW PASSAT

TAGS: FUMUL LA MASINA CAUZE, MASINA SCOATE FUM, FUM ALB, FUM GRI, FUM NEGRU, FUM ALBASTRU, CAUZELE FUMULUI LA MASINA, MASINA SCOATE MULT FUM

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK– VINO SI TU CU NOI! –
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

– ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
– SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc. 
Detalii pe:  www.extreme-travel.ro

–––––––––––––––––––––––––––––––––
PROMO: 
OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126 mp, numai 79 eur/mp!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

391 comentarii

Filed under Auto

391 responses to “Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

  1. Marius

    salut am si eu un pasat 2001 130cai si imi scote aburi pe esapament dar daca merg ceva cu ea se incalzeste nu mai scote nimik dar ma panichiaza scoterea aburului ce sa fie mam uitat si la antigel nu scade uleiul la fel nu are nimic ore ce sa fie fumul are un miros urat si cand pun mana la esapament este putin umeda chiar are apa ore ce sa fie

  2. am un bmw 318i scoate fum alb la rece si pierde si anigel,care sa fie cauza

  3. nu mai are nici forta motoru asa cum ar trebui,
    mentionez ca doar la rece scoate fum ,dupa nu mai scoate fum dar nu merge masina asa cum ar trebui,

    • Rares

      In cel mai fericit caz si cel mai ieftin scapi cu o garmitura de chiuloasa nun schimb de ulei filtre, garnitura capac…. surubui chiuloasa …… minim 1000-1500 cu tot cu manopera

  4. alex

    Va salut. Desi vad ca nu s-a mai scris de mult aici sper sa gasesc si eu un raspuns la problema mea.Am un opel zafira din 99 2.0dti la care am urmatoarea problema. La pornire porneste putin cam greu(tre sa tin contactu vreo5-6 sec) apoi scoate putin fum alb . dar motoru merge perfect rotund la relanti nu face nici o problema in schimb daca incerc sa o accelerez , pe loc nu trece de 3300 si daca o tin mult scoate un fum putin albastrui iar in sarcina nu trece de vreo 2000 si ceva de ture. Aveti idee ce ar putea fii? am fost la tester si mi-a zis ca e pompa de injectie defecta la partea mecanica.

  5. tinu tinu

    Buna, am si eu o intrebare! Am un golf 4 TDI din 2003…de ceva timp scoate mult fum alb cu miros de motorină, si la pornire si dupa ce e incalzit motorul…si de 2 ori mi s-a întâmplat sa conduc iar masina nu vroia sa se mai accelereze!!! Nu mai trăgea. … Ce poate s fie??mentionez ca masina are 200000 de km! Multumesc si astept raspuns

  6. costin

    De ce trepideaza la 2000de turații în treapta a 4 la opel astra h 1.9 88 kw

  7. George Adrian

    Buna dimineata, am un Vw Vento 1.8 Benzina. Cand am luat aceasta masina nu prea mi-a pasat de defectiuni deoarece e oarecum cadou… insa am urmatoarea problema legata de acest subiect : Cand pornesc masina dimineata la prima cheie scoate foarte mult fum alb ( miros ciudat ) pana se incalzeste motorul 70-90 Grade , apoi scoate fum negru ( doar cand apas pedala mai tare ) si tot asa la fiecare racire a motorului fumul este alb si la incalzire negru… tin sa precizez ca aceasta masina a avut instalatie de GPL care acum nu mai este … eu m-am gandit la segmenti pentru acel fum de culoare neagra .. dar cel alb?

  8. NYKETTO

    SALUT!!!

    Am si yo o problema cu un bmw e46 318ci an 2002 cu 250.000 am ajuns sa schimb a 4 servo frana cand am demontat servo frana era plina de (ULEI DE MOTOR CRED) am cumpart alta am montato si am controlato dupa 100 km si am vazut ca deja a inceput sa,se ude din nou…nu inteleg de unde ajunge acel ulei in servo frana si dc face asa ceva…

    PS AM SCHIMBAT SI POMPA centrala frana SI TOT GASESK ULEI IN EA…

    ASTEPT RASPUNSURI…

    MULTUMESK…

    • besche

      vezi ca din galeria de aspiratie vine un furtun la servofrana,pe acolo vine uleiul,s-ar putea sa ai infundat filtrul epurator,daca ai mult ulei acolo,trebuie facut un test de compresie

      • Stefy

        Cand am luat masina am mers sa i fac schimbul de ulei si ce mai era necesar , băiatul de la service mi a spus ca imi lipseste filtru de epurator , l am comandat l am pus . M am gândit si eu la ala , la desfăcut cineva dar e la fel de nou .

  9. S

    Salut
    Am un 530 xd 2007 , consuma cam mult ulei si cand desfac joja ies niște aburi ceva . Merge de rupe , nu scoate fum , doar miroase puțin a ulei ars la toba . Știe cineva ce ar putea avea ?

  10. alex

    Salut! Am si eu o problema la un golf 4 pe benzina motor 1.4 din 2000. Masina are doar 145.000 km reali. Cand o pornesc si e rece motorul, scoate un fum alb 2-3 minute si miroase urat, ca si cum ar scoate noxe mari. Consuma si ulei motorul. Apa din vasul de expansiune este la acelasi nivel ca si acum 8000 km. Nu pierde apa. Care ar fi cauza?

    • ionut

      salut am si eu aceiasi problema
      ai rezolvat?

    • marius

      fumul alb sunt condensele din esapament panà se incàlzesc galeriile.iar mirosul iese pt.cà catalizatorul nu functioneazà panà nu ajunge in temperaturà(600-800)grade de aia la revizie iti tureazà motorul inainte sàti ia noxele

  11. Bogdan

    Am un ford fiesta 97 16 v motor zetec benzina de 3 ori am patito sa nu mai porneasca dupa ce o alimentez <daca stau 5 minute porneste ce poate fi multumesc.

  12. Salutare. am si eu o problema cu un bmw e36 din 93 cu distributie pe curea: pornesc masina, totul ok pana cand accelerez aproximativ pana la 2500 si surpriza moare motorul ca si cum nu ar mai avea nici o sursa de curent. ajutatima va rog habar nu am ce poate avea plus de asta am observat cum in 5 minute aveam toba rosie ce ar putea fii? Multumesc mult

  13. salut !
    am o intrebare si sper sa gasesc un raspuns
    am un mercedes c200 cdi 2005 cu filtru de particule
    acest filtru a fost scos de pe masina nu stiu din ce motive
    problema este ca la pornire scoate un fum alb – albastrui cit motorul este la o turatie mica si intrr-o treapta de viteze mica , dupa incalzire nu mai scoate acel fum dar consuma motorina mai multa
    am bagat masina pe tester si am schimbat un injector care avea un consum mai mare
    toate bune si frumoase 2 saptamini , acum acelasi injector consuma triplu fata de celelalte si inca unul de linga el este pe valoare de minus triplu fata de cum era
    ce este de facut , va rog daca stie cineva ca eu am ajuns la capatul meserieii

  14. daniel

    salut am un opel vectra 1.7 diesel si am probleme cu racirea motorului, dimineata imi scoate un fum alb cand este frig dar dupa ce s/a incalzit dispare,merg cam 30 km si imi ridica apa la o temp de 95-100 grade numai cand sunt in miscare cu viteze de peste 80 pornesc ventilatoarele la 95 dar nu raceste ,daca o las incet sau la relanti masina nu incalzeste sta la 85-90 grade ,cat sunt in mers cu viteza mai mare de 80 km /ora imi curge apa prin borcan ,radiatorul este rece ca gheata iar motorul fiebinte,daca o las la relanti se incalzeste si radiatorul, , si imi scade si temp apei,imi puteti explica ce se intampla

  15. Emil

    Am un tractor in 2cilindri si-mi scoate fum alb in mers pe esapament,care ar fi cauza ?

  16. salut.am u opel astra g din 2001 1.7dti si cand merg cu imi scoate un fum albastrui dar mereu cateodata abia se mai vede in spatele masini.asta de 2 zile dar acum 2 luni am schimbat blocul motor cu garnitura…ce ar putea fi???

  17. ALIN

    sal am un e46 din 99 diesel la pornire scoate fum alb dupa ce il incing putin nu mai scoate ce ar putea sa aiba

  18. Costica

    Am schimbat recent la un motor BKC 1,9 de pe golf 5;axul cu came,tachetii hid.,cuzinetii,semeringurile supape,rectificat scaunele supapelor,deci intrun cuvant am schimbat tot ramanand numai supapele care meseriasul a spus ca sunt bune.Problema este ca si dupa reparatie se aude mici batai in filtru de aer,deci zgomotul nu a fost inlaturat 100% iar motorul este mai zgomotos(referitor la tacheti)decat inainte,ce poate fii?Mai pot da unele explicatii;cand au terminat de montat motorul si a vrut sa porneasca,acesta nu mai pornea si au incercat cu un fel de spray in care timp motorul facea ca toti dracii ziceai ca se rupe in doua,vazand ca nu porneste au cautat si au sesizat ca distributiea nu a fost bine pusa la punct,au remediato in schimb zgomotul a ramas aproape acelasi care era cu axul si tachetii vechi.Deci care ar fi explicatiea?Supapele nu au fost slefuite bine pa scaunile rectificate sau modalitatea lor de a porni masina care nu era pusa la punct.(normal dupa o astfel de reparatie la chiuloasa prima de pornire trebuie dat de cateva ori la electro motor pentru a se incarca tachetii si dupa ce dispare tot zgomotul se da pentru sa porneasca iara ei iau dat cu sprei de ziceai ca sar supapele si pistoanele).Multumesc si astept unele pareri.

  19. Ionut

    Salut, The Vale! Am o Skoda Superb 1.9 130 cai, awx si la rece(iarna) scoate fum alb normal la pornire…nu scade nici nivelul de antigel si nici lichidul de frana, in schimb, miroase la spatele masinii de nu poti sa respiri(intepator). In rest, masina merge bine… Cum scap de mirosu’ ala? Multam!

  20. cristi

    salut am si eu un ford focus 1.4 si imi scoate fum gros si a mancat tot uleiu din motor juji sunt umede si negre va rog cine ma poate ajuta

    • Cristi, toate bujiile sunt negre si umede? Poate fi de la segmenti sau de la o garnitura, daca masina este turbo, e posibil garnitura de acolo sa piarda ulei si sa-l aspire in circuit.

  21. cristi

    Buna ziua am un touran 2006 1,9c 105 cai cate odata nu porneste turbo de obicei imi porneste la 20,2 20,3 turi care ar fi problema?

  22. Madalin

    O problema asemanatoare am si eu la un Fiat Stilo 2003 benzina+GPL 1.6 16v, scoate un fum mai degraba alb decat albastrui si cand e motorul rece si cand e cald. De la ultimul schimb de ulei si pana in prezent am facut in jur de 8000-9000 km si am mai completat cu inca 2 litri de ulei. La ultimul schimb mecanicul mi-a pus Castrol 5w40. Masina are „oficial” 149000 km. E posibil sa fie necesara segmentarea motorului? Alte simptome nu arata motorul, se misca bine, la relanti nu are trepidatii.

    • Nu cred ca e necesara, mai ales daca spui ca se misca bine. Un consum de un sfert de litru de ulei la 1000 km nu e rau pentru o masina de 12 ani. Iar daca conduci si mai sportiv, turatia creste consumul de ulei.
      Si cand ma refer la varsta masinii, nu e numai kilometrajul dar si designul motorului plus imbatranirea garniturilor.
      Insa ramane problema fumului: cat de mult fum scoate, sa nu fie lichid de racire…

      • Madalin

        Ultima data cand am completat cu lichid de racire cred ca a fost in urma cu 6-7 luni cred..de atunci nivelul este ok…nu am un stil sportiv de condus…chiar si dimineata asta ma uitam cand am pornit masina ca in momentul in care trece pe GPL iese mai mult fum albicios.. nu are nici un miros sau cel putin nu unul care sa deranjeze…zilele urmatoare trebuie sa imi fac schimbul de ulei…am sa pun 10w40 poate nu se va mai consuma la fel de mult..mecanicul la care merg de obicei mi-a zis ca nu ar trebui sa imi fac neaparat griji ca in general Fiatul consuma ulei, mai ales daca are si un anumit numar de km..din cauza consumului de ulei nu mi-au iesit noxele cand am facut IPT-ul ultima data.

        • Pai asta spuneam, ca nu e rau deloc consumul de ulei. Fumul, daca nu miroase, poate fi si doar de la vaporii combustiei condensati in toba.

  23. barboi

    Salutare… am un bmw 318i se din 2003 si imi scoate fum alb albastrui la pornire… antigelul nu scade ,nivelul la ulei este bun… la pornire intra socul sta turata la 1100 rpm un minut doua apoi revine la 800-900 rpm… o accelerez si scoate fum la un moment dat nu mai scoate… lasand.o la relantiu fumul dispare apoi daca o turez scoate iarasi… knd motorul este incins bine nu mai scoate deloc… va rog spuneti.mi o parere..multumesc

  24. ovi arad

    salut,am o zafira din 2003,diesel,motor 2000,am o problema care nu are rezolvare,cel putin in arad,la pornire cu motorul rece de fiecare data scoate fum alb destul de mult pana plec de pe loc,sau pana se incalzeste motorul,pompa injectie reparata,egr schimbat ,turbo schimbat,nu mananca ulei nici apa,la cald functioneaza bn,rog raspuns URGENT,daca mai exista cineva pe acolo,va multumesc anticipat

  25. ovi arad

    va rog rasp la problema daca se poate daca nu spuneti ceva….

  26. Mirel

    Va salut!si eu am probleme cu un golf 4 1.4 16v cod motor Akq.problema la mine e mai complicata,mi s-au dus cativa dinti la cureaua mica de distributie aveam 55 de mii cu ea avea si vechime 5 ani era timpul ei doar ca vreau sa vad masina si am zis ca poate pleaca si voi atentiona cumparatorul sa o schimbe.ca paguba au fost 4 supape indoite si segmentii pe cilindrul 4 erau deplasati s-a scos cilindrul si s-au pus cum trebuie.s-au schimbat supapele s-a rectificat chiuloasa dar nu s-au schimbat si semeringurile la supape.trebuiau schimbate doar la cele noi sau la toate? .bun motorul merge bine numai ca acum dupa ce se incalzeste scoate un fum iritant de culoare alb-albastrui.miroase a gaze gen.la rece nu scoate deloc.poate fi si de la faptul ca s-a modificat probabil pozitia segmentilor pe acel piston si sa isi revina dupa o perioada

  27. Sall am o supernova cand accelerez chiar şi când merg cu ea şi accelerez mai tare îmi iese un fum albăstrui care poate fi cauza

  28. cristi

    Salut am si eu un golf 4 1.6 benzina din ’99 si nu stiu de ce in momentul cand imi ajunge apa la 90 grade imi scoate fum alb/gri…ma puteti ajuta cumva? Mentionez ca scoate fum doar cand apa este la 90 grade….

  29. Un golf 5 16 fsi am schimbat semeringurile la supape și ghidurile.nu mai scoate fum. dar am o problema mare la relantiu galopeaza și parcă nu mai trage cu trăgea. Pe testat da eroare senzor axu cu came.Cine sa confruntat cu o astfel de problema rog sa mă ajute.Multumesc.

  30. Arnht cezar

    Salut am un pasat din 2001 131cp cutie triptronic si am observat ca scoate fum alb albastrui cu miros ciudat .Am inteles ca la cutiile triptronic vapori de ulei din cutie sunt aspirati in admisie.Sa fie o problema de la cutie , nu am sesizat consum de uleila motor .Sau poate fi de la supapa pcv, sau de la motorinä , alimentez de la lukoil.Masina am cumparato acum o luna de zile si proprietarul mia spus ca a curata turbina recent.Va multumesc si astept raspuns pe mail.

  31. marius

    am un passat ALZ 2002 are o problema cand este cald afara si stau la relantiu scoate un fum alb intepator in rest masina merge bine sta bine la relantiu consuma putin ca benzina. cine mar putea ajuta cu un raspuns.am uitat cand iese fum imediat ami papa si ulei.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s