Legea AntiFumat – sunteti pro sau contra?

Legea antifumat – Pro sau Contra? Ce parere aveti?

Fumat-in-publicOk, s-a interzis fumatul in locurile publice. Unii au sarit in sus de bucurie altii au sarit in sus de nervi.
Facebook-ul e plin de dezbateri pasionale vis-a-vis de legea anti fumat.

Am vazut o gramada de argumente cretine. Ba ca in nicio tara civilzata nu e asa (total fals, tocmai ca fix asa e), ba ca trebuiau mai intai autostrazi si apoi legea asta (sula cu prefectura?) sau ca ei fumeaza unde vrea muschiul lor (retardati egoisti), ba chiar ca e vina lui Iohannis ca e comunist ( retardati complet)

Am sa-mi sustin si eu parerea argumentat, rezumand motivele pro si contra si as vrea sa aud si parerea dvs, dar pe cat posibil argumentata.

Trebuie insa subliniate de la inceput doua lucruri pentru care cred ca nu mai exista indoiala:
1 – Fumatul activ sau pasiv este foarte daunator sanatatii.
2 – NU este o lege impotriva fumatului. Puteti fuma cat vreti! Este o lege care protejeaza nefumatorii. Fumatorii pot fuma oricat vor, insa acolo unde nu-i intoxica pe altii.

Acum sa analizam argumentele fiecarui grup:
Nefumatorii (eu),  simplu:
Nu doresc sa-si distruga sanatatea inhaland fum si nici sa-si imputa hainele cu fum de tigara. Perfect de inteles, este dreptul lor.

Argumentele fumatorilor, multe:

Fumator: – Este discriminare! Pot fuma unde vreau!
Nefumator (eu): – Desigur. Poti fuma! Oricat si oricand daca nu ma obligi pe MINE sa inhalez si sa ma imput cu fumul TAU. Tineti-l pe tot la TINE in plamani si nu mai avem nicio problema. Si eu am dreptul la aer curat la fel cum tu ai dreptul sa fumezi.

Fumator: – Daca vor aer curat de ce nu ies nefumatorii afara?
Nefumator (eu): – Pentru ca nu ma poti obliga ca EU sa ma ridic de la masa de cate ori vrei TU sa fumezi. Fumul TAU vine la mine. Tine-l pe tot la tine in plamani si suntem ok. De asemenea, mereu apare cate un fumator si nu ma pot ridica de la masa ori de cate ori vrea cate unul sa-si aprinda o tigara. Si, important, fumul tau persista mult si dupa ce ai stins tigara sau chiar ai parasit localul. Eu pot inhala fum si daca ajung acolo dupa ce tu esti deja plecat.

Fumator: – Mergeti atunci in localuri unde nu se fumeaza!
Nefumator (eu): – De ce? Eu aleg un local pentru bucatarie, locatie, muzica sau ambient. In niciun caz pentru fum. De ce sa fiu eu obligat sa aleg alt local doar pentru faptul ca fumul tau ma sufoca. Nu e mai cinstit ca tu sa fumezi afara si apoi ne bucuram impreuna de un local curat?

Fumator: dar de ce sa ies EU afara si nu TU?
Nefumator (eu): din pur bun simt. Amandoi avem fix acelasi drept sa stam in acel local insa fumul TAU vine la mine in plamani si haine, nu intru EU in plamanii tai. Tine tot fumul la tine in plamani si suntem ok amandoi. Sau cand iti vine sa faci caca, nu faci unde iti vine, ci te duci la toaleta. De ce? Pentru ca si pe tine te-ar deranja sa inceapa unul de langa sa se screama si faca caca la masa si sa-ti inputa tot restaurantul in timp ce tu mananci. Intelegi? Fix la fel e si cu fumatul. (iar caca este o necesitate fiziologica, fumatul este o fitza. Si de la mirosul de caca nu faci cancer)

Fumator: de ce s-a dat legea asta si nu s-au facut inainte spatii pentru fumatori.
Nefumator (eu): pentru ca spatiul exista deja peste tot si nu trebuie construit. Se numeste afara. Asa cum poti merge la wc poti sa iesi si la o tigara.

Fumator: de parca asta era prioritate! Nu erau alte legi de facut inainte? Sau autostrazi?
Nefumator (eu): Intotdeauna vor fi si altele, dar trebuie sa incepem de undeva. Iar sa protejezi sanatatea oamenilor este o prioritate.

Fumator: pai cu legi din astea de ce nu se interzice si bautul?
Nefumator (eu): pentru ca nu e deloc la fel. Daca bei in restaurant, nu ajunge alcoolul tau la mine in sange sau in plamani sau haine. Deci poti bea cat vrei ca nu deranjeaza pe nimeni. Iar daca te imbeti si faci scandal, exista politie.

Fumator: nu o sa intre nimeni in localuri unde se fumeaza afara. Raman goale.
Nefumator (eu): te contrazic. Uite de exemplu un local foarte dragut din Brasov, Bistro de l’Arte,  unde imi place sa merg tocmai pentru ca nu se mai fumeaza demult. Si totusi multi il aleg. Nu o sa-ti vina sa crezi dar este mai mereu plin de nu gasesti loc, si probabil cei mai multi sunt fumatori. Insa se ridica si ies sa fumeze afara. Simplu si de bun simt. Si nu e un bar ieftin. Insa personalul amabil si ambianta atrag oamenii. PS: recunosc ca mie imi place mult si pentru cum il accepta pe catzelul localului.  ;-)

– TRAVERSEAZA BULGARIA IN SIGURANTA! Grecia, Bulgaria, Turcia? – Gasesti aici Colegi de Drum pentru a face drumul impreuna. Mai multe masini, mai sigur!
Traverseaza Bulgaria sau Europa in siguranta!

EXPEDITIE VENEZUELA & CUBA 16 zile – Havana, Trinidad, Cascada Angel, Insula Margarita… Jungla, Plaje Exotice, aventura totala – plecare 11 mai

GALAPAGOS & ECUADOR expeditie in jungla ecuadoriana, temple Inca, insulele Isabela si Santa Cruz, paradisul din Galapagos. – plecare 11 august

Alte argumente de bun simt: Fumul evident deranjeaza si chiar mai mult, dauneaza sanatatii. Deci este un bun simt elementar sa nu-i daunezi confortului sau sanatatii omului de langa tine. Cand ai un copil in casa nu fumezi la el in camera. (sper)
Daca esti contra legii te intreb direct: Tu sustii ca dreptul tau de a imputi aerul meu si acelor din jur pentru placerea ta, este mai presus decat dreptul meu la sanatate si de a respira aer curat? Daca raspunsul tau este totusi da, te intreb atunci care este diferenta daca si eu ti-as scupa coji de seminte in fata si pe masa si in mancare? Asa cum imi expiri tu fum in aerul si plamanii mei. Care e diferenta? (si nu mai punem la socoteala ca spre deosebire de fum, aceste coji nici nu iti provoaca cancer nici nu iti pot afecta o eventuala sarcina)

Cabina-de-Fumat-in-aeroport

Loc pentru fumat in aeroport

Pacat doar ca bunul simt nu este suficient si trebuie date legi pentru asta. Voi ce parere aveti? Scrieti in comentarii care sunt argumentele voastre pro sau conta legii antifumat.

PS: Nu ma apucam sa scriu acest articlol daca nu citeam surprins si, recunosc, dezamagit, parerea unui om care imi place si de la care ma asteptam la o vedere mai clara a problemei. Este vorba de Bogdan Naumovici. El este de acord ca fumatul deranjeaza si nefumatorii trebuie protejati dar nu este de acord cu aceasta lege pentru ca, spune el, nu e de acord ca o parte a populatiei sa dicteze alteia ce sa faca.
Imi pare rau pentru Bogdan Naumovici pt ca are o asemenea judecata pripita. El nu realizeaza ca in primul rand aceasta lege protejeaza nefumatorii, si nu ii opreste pe fumatori sa fumeze ci ii protejeza pe cei din jur. Fumatorii sunt liberi si pot fuma oricat doresc dar sa nu-i intoxice pe nefumatori. E simplu. Drepturile sunt egale Bogdan. Actiunea lui imi distruge libertatea (si sanatatea) mea, nu eu pe a lui. Eu nu-i interzic nimic. Doar ma protejez ca sa nu o faca daunandu-mi mie. Poate sa fumeze oricat daca fumul lui toxic nu intra in plamanii mei. (si in ochii si hainele). Daca poate sa dea in cei din jur cu fum, de ce nu poate atunci da si cu insulte, sau cu pumnul? E tot una.
Cu fumatul e ca si cu bautul la volan. Poti bea cat vrei dar nu conduce baut.
In niciun caz nu este o interzicere a drepturilor facute de o parte a populatiei fata de alta parte. Uite daca vrei, fumatul marihuanei sau o eventuala interzicere a casatoriei intre persoane de acelasi sex, acestea sunt exemple de interzicere aiurea a drepturilor generate strict numai din PREJUDECATI de catre o parte a populatiei fata de alta parte, empiric si fara prea multe argumente rationale valide. Trebuie acceptat ca fiecare e liber sa faca ce vrea cu trupul lui dar atat timp cat nu incalca libertatea sau sanatatea altuia.

TAGS: Legea anti fumat argumente pro si contra, legea antifumat, loc de fumat in aeroport, legea anti fumat in locuri publice pareri

18 comentarii

Filed under Politica - Evenimente, Uncategorized

18 responses to “Legea AntiFumat – sunteti pro sau contra?

  1. Daniel

    Contra. Suntem conduși de legi și restricții. Ne ia dreptul la libera alegere a vieții.

  2. Oana

    Sunt si nu sunt de acord cu tine. DA cu amendamente🙂
    Sunt de acord ca nu e normal sa obligi un nefumator sa inhaleze fum, sa ii miroasa hainele..etc dar, pe de alta parte, nu mi se pare normal sa dai o lege pt asta. Firesc ar fi sa existe SI localuri pentru fumatori. La fel cum in trecut existau vagoanele de fumatori, camerele la hotel pentru fumatori etc. In feul acesta daca vrei sa nu inhalezi fumul toxic pur si simplu nu te duci in respectivele locuri.
    DA!!! Sa se interzica fumatul in spatiile publice , dar in acelasi timp sa fie facute si spatii special amenajate pentru fumatori. Daca tu, nefumator, alegi sa mergi in astefel de spatii special amenajate e alegerea ta si nu ti se impune sau mai bine zis nu te obliga nimeni sa inhalezi fumul.
    Asa cum unui nefumator e normal sa ii fie respectata alegerea de a nu fuma mi se pare corect ca in aceasi masura si unui fumator sa ii fie respectata alegerea de a se otravi. Nu e fireasca aceasta anatema pusa fumatorilor atat timp tigarile sunt considerate legale..chiar daca sunt nocive.
    Eu in loc de aceasta lege as fi statuat mai riguros conditiile in care un loc public amenajeaza un spatiu special destinat fumatorilor.
    Orice exces de zel in orice directie nu e ok! Ar trebui gasita o cale de echilibru

  3. Mda… Vezi tu Vale, ai si nu ai dreptate. Ai dreptate cand afirmi ca nimeni nu trebuie sa fie obligat sa suporte efectele viciilor altora. Ai dreptate cand afirmi ca e de bun simt ca un fumator (eu de exemplu), se poate indeparta de nefumatori, pentru perioada in care isi consuma viciul dar, cam pana aici iti pot da dreptate. Justificat!
    In primul rand, tutunul este o planta medicinala, cu extrem de multe efecte benefice. Nu stiu daca stiai dar pana pe la 1800, tutunul a fost folosit ca analgezic, impotriva durerilor de diferite feluri, impotriva bronsitei, etc. Astazi, nicotina, vitamina antipelagroasa PP, remifonul si alte componente ale tutunului, sunt indispensabile in industria farmaceutica si in cea cosmetica.
    Cu scuze dar, sa consideri ca o planta este total inutila iar folosirea ei este fundamental distructiva, numai pentru ca nu-ti place tie cum miroase fumul ei, e cel putin pueril,
    Mergand pe linia sugerata de tine, ar trebui ca prajelile, sa fie total interzise, pentru ca ESTE DOVEDIT ca acestea sunt cancerigene!
    In aceasta ordine de idei, daca vreo gospodina are intentia sa prepare chiftele sau cartofi prajiti, ar trebui exilata din orice spatiu unde nu sunt adepti ai consumarii de asemenea produse si sa-si satisfaca „viciul” prajelii, pe camp sau in desert, oriunde, dar nu unde sunt „nevinovati” care nu vor chiftele sau alte prajeli!
    Ar fi fost de bun simt sa fie create spatii speciale pentru fumatori si pentru nefumatori. Nu ai dreptate cand spui ca TU, nefumatorul, ai dreptul sa intri unde vrei, pe cand eu, fumatorul, trebuie sa fiu exilat de peste tot unde umbli tu, ca sa te protejez pe tine. Nu e firesc ca EU sa fiu obligat prin lege sa te protejez pe tine, oriunde ai fi tu! Esti nefumator, nu idiot! Daca vezi scris pe un local ca este pentru fumatori si vrei sa fi protejat, nu ai nevoie de o lege pentru a fi aparat: pur si simplu, nu intri acolo!
    Stii ca exista localuri pentru nudisti? Stii ca exista localuri unde se practica sexul liber? Stii ca exista tot felul de locuri ciudate, peste tot, localuri care pot afecta grav prejudecatile, morala sau credinta mea si a milioane de oameni? Nimanui nu i-a trecut prin minte sa le interzica! De ce? Pentru ca la intrare scrie ce e cu localurile alea si, nefiind idiot, daca nu-mi place, nu intru acolo!

    Faci o paralela care mie mi se pare atat de prost gust, cat si periculoasa, cand afirmi ca interzicerea casatoriilor intre homosexuali e aiurea si nejustificata, venind numai din prejudecati, implicand ca de fapt, asemenea uniri ar trebui legalizate, fiind lipsite de nocivitate fata de fumat, care e cu mult mai periculos.
    Poate ca daca vei deschide o discutie pe tema asta, am sa-ti explic atat tie cat si cititorilor tai, in mod JUSTIFICAT, ca acceptarea homosexualitatii si a transsexualitatii, prezinta un pericol extrem pentru intreaga societate umana si in loc de a fi tolerate asemenea manifestari in public, ele ar fi trebuit eradicate de mult, foarte mult timp! Nu e vorba de argumente de ordin religios dar gandeste-te ca o societate lipsita de morala, de credinte, de teluri, care isi face un titlu de mandrie din acceptarea si tolerarea minoritatilor deviante, nu poate merge decat in regres. Desi s-a dovedit fara dubiu ca homosexualitatea este o boala psihica, niste cretini care conduc lumea, au decis ca acesti bolnavi nu prezinta pericol si trebuie tolerati. Chiar si acei cretini care au decis ca homosexualii e buna, au avut totusi elementarul bun simt de a impune TOLERAREA si nu integrarea acestei noi categorii sociale! Diferenta e facuta chiar de termenul folosit de ei: integrare, inseamna acceptare neconditionata si deplina, pe cand toleranta, cere indulgenta, ingaduinta, pentru cei care se abat de la normal… Pana si aia sunt constienti ca homosexualii prezinta o deviatie fata de ce este NORMAL, natural, firesc!

    Revenind la fumat, chiar daca eu, fumatorul, sunt in minoritate, ar trebui sa am ca si tine, dreptul de a-mi alege locul in care sa-mi exercit viciul sau placerea, numeste asta cum vrei tu.

    Te citez:
    „Fumator: – Mergeti atunci in localuri unde nu se fumeaza!
    Nefumator (eu): – De ce? Eu aleg un local pentru bucatarie, locatie, muzica sau ambient. In niciun caz pentru fum. De ce sa fiu eu obligat sa aleg alt local doar pentru faptul ca fumul tau ma sufoca. Nu e mai cinstit ca tu sa fumezi afara si apoi ne bucuram impreuna de un local curat?”

    Pai, nu inteleg! Adica, daca localul e pentru fumatori, tu ai dreptul sa ma dai pe mine afara de acolo, ca sa te bucuri de bucatarie, locatie, muzica sau ambient dar eu, n-am dreptul sa fumez in localul tau! Serios??? Si zici ca asta nu e discriminare? Prietene, daca iti place ciorba si muzica mea, ori intri in casa mea si accepti conditiile casei mele, ori mergi tu in alta casa, unde sa-ti convina conditiile si cum esti tratat! Iar daca nu gasesti asa ceva, n-ai decat sa inveti sa gatesti cum iti place tie si sa-ti pui melodiile care-ti plac, LA TINE ACASA! Daca sunt fumator, ma duc in localurile destinate mie, bune sau rele, cum vor fi ele! Tu fiind nefumator, mergi in cele destinate tie!

    La WC-ul pentru femei, poate e mai curat decat in cel pentru barbati. De ce nu ai pretentia sa mergi acolo, in loc sa mergi sa-ti faci nevoile in locul destinat tie? De ce nu ravnesti si la asta si sa le trimiti pe ele sa-si suflece fustele prin boscheti, pentru ca ravnesti tu la locul destinat lor si, in loc sa-ti adaptezi locul destinat TIE, dorintei tale de curatenie si frumos, il iei pe-al lor? Este EXACT acelasi lucru ca si in cazul spatiilor pentru fumatori/nefumatori!

    Bogdan Naumovici, din pacate pentru tine, are perfecta dreptate: nu e nici firesc, nici legal, nici moral, ca o parte a populatiei sa dicteze alteia!

    Accidentele auto, produc mult mai multe decese decat fumatul: hai sa impunem posesorilor de autovehicule, prin lege, sa nu le mai conduca decat in propriile curti, unde nu prezinta pericol pentru ceilalti!

    • Bob iti multumesc pentru opinie si am sa incerc sa-mi re-expun parerea desi poate nu voi putea mai clar decat am facut-o in articol.
      Legat de virtuiile medicinale ale nicotinei, da exista, insa NU ca tigara! Ce e absolut sigur si important este ca fumatul iti face infinit mai mult rau decat bine. Asta e superclar si indiscutabil si daca te apuci acum sa sustii efectele benefice ale fumatului vs nefumat eu ma retrag din discutie pentru ca e o aberatie.
      Dar iti precizez ca pe mine si restul nu doar ne „deranjeaza mirosul” ci chiar ne ustura ochii, tusim si suntem expusi substantelor cancerigene. Pentru noi nu este o fitza, ci chiar ne chinuim.
      Comparatia ta cu bucataria e puerila dar totusi iti reamintesc ca bucatariile au hote cu filtre iar localurile nu prajesc acolo unde tu mananci, bei o cafea sau o bere, si nici nu sunt zeci de gratare in jurul tau care te afuma si te input constant.
      Cat despre „a ma proteja or unde as fi”, ai formulat gresit ideea. Nu iti cer sa ma protejezi, ci sa nu-mi faci rau. E o mare diferenta! Nu trebuie sa ma protejezi dar nu poti arunca o caramida pe geam la intamplare si sa ma omori, iar apoi sa zici ca nu stiai ca trec si eu. Tot la fel si cu fumul.
      Despre conducatorii auto de care zici: E perfecta analogia si aici iti amintesc ca ai, ca si sofer, O GRAMADA DE REGULI tocmai pentru a proteja. Nu mergi cu ce viteza vrei tu, nu mergi pe unde vrei, nu conduci baut, respecti semnele, masina are o gramada de norme de poluare, etc…etc… deci AI REGULI PENTRU A-I proteja pe tine si cei din jur! La fel e acum si cu fumatul. Poti sa fumezi acolo unde nu-i pui in pericol pe cei din jur. Simplu.
      Si iar ai dreptate, da, accidentele auto produc decese dar cei care le produc sunt judecati si condamnati la inchisoare. Cu fumatul nu e asa.
      Si nu pretinde sa se construiasca saloane speciale pentru viciul tau cand tu poti foarte simplu sa fumezi 3 minute afara. Nu ti s-a interzis fumatul ci doar s-a reglementat locul unde se poate. Daca aveam de aface cu oamneni civilizati, asta trebuia sa fie reglementat automat de bunul simt: sa nu faci ceva ce-i deranjeaza pe cei din jur. Insa nu toti oamenii au acest bun simt si ignora sau nu le pasa ca viciul lor ii deranjeaza sau imbolnaveste pe cei din jur. De aici si legea.
      Cat despre homosexuali sau lesbiene, aici gresesti absolut total. Gresesti groaznic. Nu este treaba ta sau a mea ce fac unii cu trupul sau viata lor atat timp cat nu fac rau nimanui, nici lor nici mie si nu au treaba cu viata sau libertatea noastra. E dreptul lor sa se iubeasca sau sa se casatoreasca intre ei si nu vad de ce am interzice asta doar pentru ca avem prejudecati medievale.
      Nu ma lua cu morala sau degenerare pentru ca in roma antica, grecia antica sau india se practica bine mersi si nu era nicio problema.
      Nu-l poti face pe unul gay doar pentru ca-i vede pe altii. Nu merge asa. Nu exista atractia. El e nascut asa, sa fie atras de acelasi sex. Nu e mai bolnav decat unul nascut inalt, blond sau pistruiat. E doar diferit. Si chiar daca as accepta prin absurd ideea ta ca este o boala, care e dreptul tau sa-ti impui judecata asupra lor. Ce treaba ai tu cu el ca vrea sa se insoare sau iubeasca cu altul? Se culca cu tine sau la tine in casa? Iti vine fumul lor in nas? Te sufoca? Nu! Tu nu ai nicio treaba cu ei. E oribil cum vrei sa impui valorile tale morale asupra altora cu care nu ai nicio treaba si nu iti fac niciun rau si nu iti ingradesc tie libertatea. Intoleranta Bob a dus la cele mai mari nenorociri in istoria umanitatii. Sesizezi absurdul si ipocrizia opiniei tale? Pe de o parte sustii dreptul fumatorilor de a-i afuma pe nefumatori si ceri ca acestia sa accepte sa fie imputiti si inbolnaviti de fumul generat de un viciu, insa pe de alta parte imi explici ca nu trebuie sa-i acceptam pe gay, oameni care sunt nascuti asa, nu e un viciu sau fitza, si tu vrei ca noi se le impunem regulile noastre desi ei nu ne afecteaza cu nimic. Pai nu e ipocrizie?
      Bob, respecta-i pe cei din jur, traieste si lasa-i si pe altii sa traiasca. Asta e cheia fericirii umanitatii.😉
      O zi faina!

      • Vale, am sa-ti raspund punctual, pentru ca am senzatia ca, ori nu ai inteles exact ce am zis, ori ai incercat sa trunchiezi cele scrise de mine, ca sa se potriveasca opiniei tale.

        Nici prin gand nu mi-a trecut sa afirm ca fumatul este bun. Am admis de la inceput ca este un viciu si ca orice viciu, aduce o satisfactie de moment a consumatorului si produce un rau pe termen lung.

        Esti brasovean. Spune-mi te rog, cate hote sau sisteme de purificare a fumului ai vazut tu, la zecile de mii de gratare, insirate de primavara pana toamna, prin toate poienile din jurul orasului tau, gratare care ard din greu si afuma totul in jur? Ai sa-mi replici ca s-a reglementat (oarecum), folosirea gratarelor. Pai, asta se poate face si in cazul fumatului! Eu vreau sa savurez o tigara, dupa ce servesc masa intr-un local destinat celor asemeni mie! Nu te deranjez pe tine si nici nu te fortez in vreun fel sa mi te alaturi!

        Vrei, nu sa te protejez ci, sa nu-ti fac rau. Iarta-ma dar, tu nu poti ocoli si singur, locurile care STII ca nu-ti plac? Daca vezi o groapa adanca pe drum, ai nevoie sa te ia cineva de mana si sa te ajute s-o ocolesti? Nu e nici pe departe vorba de a-ti arunca eu o caramida in geam ci, e vorba ca n-ai tu ce cauta TU in locul unde imi satisfac eu placerea de a arunca cu caramizi! Daca te alegi cu un cucui pentru ca ai fost lovit de caramida aruncata de mine, vina iti apartine exclusiv! Eu NU te-am atacat ci TU ai venit si te-ai expus pericolului, desi sta scris cat toate zilele la intrare: „Nu intrati, se arunca cu caramizi!!”

        Nu suntem egali, Vale! In nimic. Unii sunt inalti, altii scunzi, unii frumosi, altii urati, unii prosti, altii inteligenti, unii fumatori, unii nefumatori, betivi, abstinenti, curvari sau casti… Unii sunt nascuti asa cum sunt, altii au devenit pe parcurs, din diferite motive. Nu-i putem separa pe toti pe categorii, nu putem impune ceva unora, favorizandu-i pe ceilalti. Si indiferent cum am fi, nici unul dintre noi nu e perfect, pentru a putea pretinde sa-si impuna celorlalti perfectiunea sa. Nici chiar tu!

        De ce s-ar construi noi localuri pentru fumatori/nefumatori? Ar trebui sa fie la alegerea proprietarului localului sau institutiei, daca vrea sau nu in casa LUI, fumatori sau nefumatori! Se pot pune hote din cele de care ziceai tu, se pot gasi mii de solutii pentru A NU DISCRIMINA. Pentru ca aici, e o dubla discriminare: atat a fumatorului care este aruncat afara din TOATE locurile inchise, in favoarea nefumatorului, cat si a proprietarului, care printr-o lege adoptata arbitrar, se vede obligat sa accepte NUMAI o categorie de clienti, in CASA LUI. Stii? Sunt peste tot localuri, unde clientii trebuie sa poarte costum sau cravata sau sa nu fie sub influenta alcoolului, sau… multe! Dar este DREPTUL PATRONULUI sa-si selecteze clientela, dupa criteriile stabilite de EL, in localul LUI!! Drept care prin aceasta lege idioata, i s-a negat!

        Recunosc, sunt un tip oribil si mai mult, mi-am educat si copii sa fie oribili: NU accept sub nici o forma, homosexualitatea manifesta! Ce face fiecare in alcovul lui sau sub propriul acoperis, il priveste, nu e treaba mea. Dar sa nu faca parada de mizeria in care traieste, sa nu-mi impuna mie si alor mei, sa-l accept!

        Tolerarea mizeriei numite homosexualitate, aduce dupa sine acceptarea casatoriilor intre aceste creaturi. Mai departe, va duce la adoptia de copii. Si mai departe, va duce la disparitia notiunii de familie, asa cum e ea definita din cele mai vechi timpuri. N-am negat nici existenta orgiilor romane, nici ce mai faceau si altii, prin diferite locuri de pe lume. Nici n-aveam cum! Mizeria, promiscuitatea, devierile de la normal, nu sunt o inventie moderna, ele exista dintotdeauna si au aparut odata cu omul. Unii isi fac piercinguri, unii se automutileaza, altii isi acopera corpurile cu tatuaje. Atata timp cat nu-mi cer sa le accept nebunia (clinica!!), si nu fac parada de infirmitatea lor, pot sa accept ca exista si sa-i ignor. Cand insa incearca sa-mi impuna, de cele mai multe ori, strident si violent, sa-i accept, lucrurile se schimba si, in masura in care pot, fie ii elimin din jurul meu, fie reactionez cu aceeasi violenta cu care ei incearca sa mi se impuna! Si nu, nu e ipocrizie din partea mea! Ipocrit as fi fost daca as fi declarat ca ii accept si in fapt ii detestam pe gay, daca eram fatarnic! Eu insa, declar pe fata ca imi produc sila, ca nu am nici cea mai vaga toleranta pentru ei si ca, nici nu am de gand sa le gasesc scuze sau explicatii pentru infirmitatea lor! Iar faptul ca imi produc sila, inseamna ca existenta lor manifesta, ma afecteaza si ma deranjeaza! Repet, atata timp cat nu fac parada de promiscuitatea in care traiesc, nu ma intereseaza si nici nu ma afecteaza insa, cand incearca sa-si impuna prezenta, ma deranjeaza. Rau!

        Stii ca exista zeci de mii de localuri ale homosexualilor, in care oamenii normali NU AU VOIE SA INTRE?

        Astazi, printr-o lege aberanta, imi interzici sa fumez oriunde unde intri tu. Maine, ai sa-mi interzici sa fumez in masina mea, unde tu esti pasager ocazional, sau in casa mea, unde tu imi esti musafir. Deja o faci, impunand proprietarului unui local sa accepte ca musafir, pe cine vrei tu, nu pe cine vrea el!

        Cat despre respectul pentru cei din jur, nu sunt adeptul intoarcerii celuilalt obraz. Ii respect in masura in care sunt respectat de ei. Si nu-mi impun regulile mele, nimanui, Fiecare are dreptul sa traiasca cum vrea, atata timp cat nu aduce atingere, nici macar la nivel moral sau emotional, celorlalti. Nu-mi impun regulile dar nici nu pot fi de acord ca o categorie de semeni ai mei, sa-mi impuna regulile sale, limitandu-mi drepturile.

        Mills, spunea ca libertatea unuia, se sfarseste acolo unde incepe libertatea altuia. Gandeste-te la asta…

        • Oana Chioveanu

          Bob, Jos palaria! Sper ca Vale sa citeasca cu atentie si sa inteleaga in special ultimul paragraf scris de tine. Desi, sincer, ma indoiesc ca va reusi. Excelente argumente, foarte frumos expuse!

        • Salut Bob! Multumesc din nou pentru clarificari dar trebuie sa recunosc ca m-ai lasat perplex din nou. Am sa scriu la final de ce. Si despre citatul lui Mill.
          Ok, si eu am senzatia ca nu ne-am inteles. Revin la argumentele mele: asa cum este interzis sa conduci baut sau cu viteza pentru a-i proteja pe ceilalti, fara sa cer strazi speciale pentru tine, tot asa e si cu fumatul. Cat despre tigara dupa o mancare, e de inteles si esti liber sa o fumezi afara. Tot asa cum iti vine sa faci pipi, te duci la toaleta. Daca imi spui ca toaleta este un spatiu amenajat, este normal pentru ca acel spatiu este pentru TOATA LUMEA. Toti fac pisu, nu doar unii. Apoi nu poti face pisu afara, e neigienic sa sa adune caca si pisul la usa barului asa cum se aduna chistoacele. Zici de hote la gratare vara…. pai gratarele sunt deja afara…si fumatorii pot fuma afara. In interior bucatariile au si hote si sunt si separate de cei care mananca. Deci si cu asta am lamurit. Despre dreptul patronilor de a-si spune da sau nu pentru fumat: Asta e o problema aparenta care de fapt ii avantajeaza. Priveste rational. Daca patronii ar fi obligati sa faca spatii pentru fumatori, ar fi cheltuieli mari in plus. Apoi daca numai in unele baruri ar avea voie fumatorii, s-ar crea separatisme, plus ca nefumatorii carora le-ar place barul ar fi obilgati sa aleaga intre doua rele: sau nu merg acolo sau suporta fumul. Aleg intre doua rele fara a avea vreo varianta de mijloc. Pe cand fumatorii au doua variante bune: se pot si duce acolo si si fuma inauntru. Nu-i cinstit deloc pentru primii.
          Dar asa, daca toate barurile sunt la fel, hai sa fim seriosi, vrei sa spui ca fumatorii care mergeau pana acum in baruri, nu vor mai merge la bere sau cafea ci vor sta in casa si se vor apuca de Shakespeare sau se apuca de tenis si nu mai ies in niciun bar? Ma indoiesc. Cat despre protectie si groapa…. da, eu ocolesc groapa, dar groapa nu se poate DA EA la o parte si nici nu are nici discernamant nici bun simt. Apoi eu ma duc in groapa nu groapa vine in plamanii mei in timp ce eu stau si mananc linistit. Sesizezi diferenta? Eu ma duc sa beau bere nu sa inspir fum. Si tu la fel, te duci acolo sa mananci nu sa fumezi. De fumat, poti linistit dupa masa sa iesi 3 min la o tigara fara sa afumi pe altii. Nu inteleg de ce nu e asta de la sine inteles. Fa-ti viciul dar nu fa rau celor din jur. Nu e ceva de bun simt?
          Dar repet, ce ma uimeste pe mine e vehementa in a-i critica si neaccepta pe gayii care nu-ti fac absolut nimic, doar pt ca nu-ti plac tie si ii judeci dupa valorile TALE morale, dar pe de alta parte ii sustii si ii accepti pe fumatori, cei care te afuma si iti fac RAU FIZIC si tie si copiilor tai, doar pentru placerea si viciul lor… Judecata asta cu dublu standard chiar nu ti-o inteleg…
          PS: nu sunt zeci de mii de baruri gay ci doar cateva. Vezi pe wikipedia. Iar daca te intereseaza de ce sunt limitate asa, (a fost si un proces celebru) ei limiteaza accesul tocmai pentru a se protejeze de insultele si batjocura si chiar violenta celor care imprastie ura si intoleranta. Deci…

          PPS: Despre Mill: merci, ai citat minunat si la fix din Mill:
          „Mills, spunea ca libertatea unuia, se sfarseste acolo unde incepe libertatea altuia. Gandeste-te la asta…”
          Pai EXACT acolo ma gandesc! Cand fumul meu intra in plamanii altuia, inseamna ca libertatea mea o atinge grav pe a lui.
          Cand eu ma apuc eu sa judec cine cu cine se culca sau se afiseaza sau se poate insura, inseamna ca eu ma bag sa le ingradesc libertatea lor…

          Ziceai de interpretari trunchiate. Sper ca tu ai modificat citatul lui Mill din greseala si nu tendentios. In original Mill spunea asa:
          „The liberty of the individual must be thus far limited; he must not make himself a nuisance to other people.”
          Presupun ca stii engleza dar pentru cei care nu stiu traducerea este: „Libertatea individului trebuie astfel limitata, incat el sa nu devina o neplacere pentru ceilalti”
          De exemplu… hmmm… libertatea de a fuma se potriveste?
          Si tu l-ai citat, nu eu.
          Daca Mill era acum aici, cui crezi tu ca-i dadea dreptate?
          Gandeste-te la asta…😉

    • Este blogul tau si fireste, „legile” aici le faci tu. Observ insa cu oarecare mahnire ca tu nu ai vrut sa declansezi o dezbatere in care fiecare sa-si spuna parerea, mai mult sau mai putin argumentat ci, nu vrei decat sa ti-o impui pe a ta, chiar daca argumentele tale sunt subtirele…

      Pe undeva, te comporti in conformitate cu legea de la care ai plecat cand ai scris articolul.

      Renunt la a mai aduce aici, argumente contra unui normativ cretin care nu face decat sa mai adauge unele restrictii ale drepturilor constitutionale, si asa nerespectate de nimeni in tara asta.

      Si oricate argumente mi-ai aduce, nu ai sa ma convingi ca homosexualitatea e buna sau lipsita de pericol, de nocivitate sau promiscuitate si ca trebuie tolerata sau acceptata. Spre deosebire de tine insa, eu n-am sa incerc nici sa te fac sa accepti convingerile mele, nici sa le adopti.

      • Bob, da, e blogul meu dar nu fac nicio lege si nu cenzurez pe nimeni si nimic, chiar fiecare poate sa scrie ce vrea si sa ma si injure. Si nici nu impun nimic, ci imi sustin, argumentat si de loc subtirel, o parere. Dar chiar nu am auzit niciun argument de rational de bun simt, pentru ce ar trebui fumatorii sa aiba dreptul sa-i afume pe nefumatori si de ce nu pot iesi 3 min afara la o tigara….
        Despre constitutionalitate s-au pronuntat expertii, Curtea constitutionala, nu ma bag eu acolo ca nu ma pricep. Si nici nu spun ca homosexualitatea e buna sau rea. Cum nu m-am referit nici la fumat daca e bun pentru fumator sau nu. Nu e treaba mea ce fac fumatorii sau homosexualii intre ei si nici cate tigari fumeaza cineva. Fiecare sa-si vada de sexul si tigara lui cat nu ma afecteaza pe mine. Doar tu ai pus citatul lui Mill. Exact asa simt si eu. Insa daca se interzicea fumatul cu totul, desi nu fumez, saream in sus ca ars si le sustineam partea fumatorilor pana in panzele albe.
        O seara faina Bob.

        • Montmorillonite

          Vale, te admir pentru stapanirea de sine.Ai argumentat cat ai putut de bine tot ceea ce spuneai atat despre legea anti-fumat cat si despre homosexualitate.Unii oameni, refuza poate din orgoliu sa-i dea dreptate celuilalt chiar si atunci cand este evident ca au pierdut lupta.Sincer, cred ca mi-as fi pierdut cumpatul si as fi folosit cuvinte jignitoare la adresa Domnului Bob, dar pana la urma nu se merita, si trebuie sa intelegi ca fiecare om are parerea lui, care nu coincide intotdeauna cu a ta oricat de bine argumentata ar fi ea.Vehementa cu care uraste acest om homesexualii este, de nedescris, parca daca i-ar tolera ar considera ca in vreun fel ii este lui afectata masculinitatea sau poate ceilalti l-ar considera pe el homosexual.Pana la urma cu ce ma afecteaza pe mine in viata de zi cu zi ca un tip sau o tipa este homosexuala, avem teama asta cum ca ei ar dorii sa-i converteasca pe heterosexuali in homosexuali, ca daca ii lasam si ii toleram o sa fie sfarsitul lumii, si nu probleme care chiar sunt importante precum poluarea, razboaiele si pandemiile.Nu, supravietuirea rasei umane este afectata de un procent insignifiant de homosexuali.Cat de aberant suna!In fine legat de articolul despre legea anti-fumat am lasat un comment PRO desigur, cu argumente nu foarte multe ca mi-a fost putin lene dar atatea cat sa fie decent.

  4. Costin

    100% CONTRA. Este dreptul meu sa pot bea o cafea cu o tigara. Sa fie localuro dw fumatori si localuri de nefumatori. Eu personal si nici ceilalti cunoscuti ai mei nu vom calca inlocalurile de nefumatori.

    • Mihut

      Sustin 100% ce a spus Bob. Legea a fost pripit promulgata…

      • Montmorillonite

        De ce?Legea nu a fost deloc pripita ea a fost analizata temeinic de un ansamblu de specialisti din domeniul sanatatii.Faptul ca unii invoca lipsa de clienti in localuri mi se pare a bullshit.Weekendul trecut am fost in Centrul Vechi din Bucuresti, si vreau sa spun ca abia am gasit masa libera.A si sentimentul acela ca nu put a tigara din cap pana in picioare , Priceless.Adica Mihut daca tot dai un comment, macar argumenteaza, iar pentru Costin, iti dau un citat din ce a scris Vale „Despre dreptul patronilor de a-si spune da sau nu pentru fumat: Asta e o problema aparenta care de fapt ii avantajeaza. Priveste rational. Daca patronii ar fi obligati sa faca spatii pentru fumatori, ar fi cheltuieli mari in plus. Apoi daca numai in unele baruri ar avea voie fumatorii, s-ar crea separatisme, plus ca nefumatorii carora le-ar place barul ar fi obilgati sa aleaga intre doua rele: sau nu merg acolo sau suporta fumul. Aleg intre doua rele fara a avea vreo varianta de mijloc. Pe cand fumatorii au doua variante bune: se pot si duce acolo si si fuma inauntru. Nu-i cinstit deloc pentru primii” Asadar poate mie imi place localul in care se fumeaza pentru muzica, preturi, etc, dar nu pot sa stau fiindca se fumeaza, pe cand un fumator poate sa stea intr-un local de nefumatori, si sa iasa din cand in cand la o tigara.Intelegi tu sau nu?Adica nu e drept omule!

  5. adi

    Deci legea vizeaza spatiile publice inchise ! asta nu inseamna ca nu poti fuma pe strada ! Poti sta intre 1000 de nefumatori si sa fumezi linistit atata timp cat esti in aer liber ! Cat despre noi fumatorii da multa lume de aici are dreptate sa se faca localuri fie cu spatii speciale pentru fumatori fie sa se faca localuri doar pentru fumatori . Doar daca voua nefumatoriilor nu va place fumul nu aveti de ce sa intrati in ele nu? Pe bune incep toti sa atace dar stati linistiti cum am mai spus pe o alta pagina : Credema ca nu poti sa vii pe strada sami smulgi tigara din gura pentru ca atunci si eu am sa-ti pun o punga pe cap pentru ca ma deranjeaza respiratia ta ! ( e ironic dar la fel de ironici sunt unii oameni care nici macar nu cunosc legea si cred ca gata daca ei nu fumeaza o sa scape de fumatori :)) …repet LEGEA VIZEAZA SPATIILE PUBLICE INCHISE ! Deci nefumatori ofticatiiva ! Ca pe toti va arde treaba asta ca fumam !

  6. Montmorillonite

    PRO
    Fumatul reprezinta o libertate, nu un drept, si anumite libertati pot fi ingradite atata timp cat afecteaza drepturile fundamentale, in cazul de fata dreptul la sanatate (cel mai important).
    Asa cum ai spus si tu Fumatul este un obicei deranjant pentru nefumatori si poate chiar pentru fumatori.Ei isi argumenteaza acest viciu spunand ca e treaba mea ce fac cu sanatatea.Si total de acord, din punctul meu de vedere poti sta cu o bucata de uraniu sub perna, fiindca nu ma afecteaza pe mine, dar atata timp cat fumul tau nu ajunge doar in plamanii tai ci transforma o camera intr-o afumatoare, atunci este foarte deranjat pentru mine.Eu nu vreau sa put a fum ori de cate ori ies in oras, fara sa iau in consideratie si efectele nocive asupra sanatatii.
    Alta chestie, este legata de faptul ca fumatorii vor spatii amenajate, dragii mei va anunt acest lucru era valabil in legea anterioara, dar nu s-a respectat.De ce?Because Romania!
    In orice caz, eu mi-as dori ca in cazul in care acele Amendamente vor fi aprobate, sa iesim in strada si sa protestam.Fiindca este trist ca se incearca ciuntirea unei legi, analizata temeinic de Comisia de Sanatate formata din medici si specialisti in domeniu.

Lasă un răspuns

