Probleme cu MAF -ul la VW Passat


Zilele trecute, RBK, Rebe :) batranul, credinciosul si greu incercatul meu VW Passat, a dat semne de oboseala.

Simtome:
A pierdut brusc din putere. Masina nu mai tragea, nu te mai baga in scaun cand bagai acceleratia la maxim, urca pana la 2000 de ture apoi gata, lent, foarte lent mai sus, lenesa rau, si iti trebuia un secol sa treci de 90 – 100km/h. Fiind obisnuit sa tasnesc in depasiri fara probleme, acum am avut parte de adrenalina en-gros. E palpitant sa apesi pe acceleratie la maxim cu un VW TDI si sa te trezesti ca nu treci de o dacie, iar tir-ul din fata nu incetineste.
Ok, primul lucru, m-am gandit la filtru de motorina. L-am schimbat dar masina mergea la fel.
Am primit sfaturi cum ca: ”E clar! Sigur e dusa turbina, sau filtrul de aer.” Filtrul de aer nu avea cum sa fie, pentru ca nu te lasa brusc. Ramanea turbo, dar parca nu-mi venea sa cred. Aveam senzatia ca turbo merge si la passat nu te lasa turbo prea usor.
Stiam ca exista si limp mode, un mod de protectie in care te baga ECU, computerul de bord, daca detecteaza vreo avarie majora. Dar pe bord, nimic aprins. Nici timp si nici chef sa bag masina in service nu aveam. Plus ca ma trezeam ca-mi schimba aia turbina de pomana si le fac cinste cu vreo 2000Eur. Deci, ma apuc de capul meu sa verific lantul de senzori. Intuitia imi spunea ca e vorba de alimentare, aer sau motorina. Hai sa verific senzorul MAF sau debitmetrul de aer.

MAF, Mass Air Flow meter sau debitmetru de aer – este senzorul care indica computerului de bord, ECU, cantitatea de aer care intra in motor. Daca aveam VAG-COM si cablu de diagnosticare, era simplu si clar, dar nu aveam. (ulterior mi-am construit un cablu care m-a ajutat mult la diagnosticari)
Trec la cea mai simpla verificare. Am scos firele de la MAF, l-am deconectat si am testat masina. Click pe fotografii pentru marire.


Surpriza mare! Masina tragea clar mai bine cu el deconectat! Buuun, hai sa vad ce pot face. MAF-ul e localiziat pe galerie, dupa filtrul de aer. La Volkswagen Passat pe stanga, la skoda undeva in dreapta, pozitia variaza de la model la model, oricum e usor  accesibil. L-am scos din din cele doua suruburi, atentie, cu cap in stea. El este fixat intr-un suport (tub) care poate fi scos cu totul in caz de nevoie. Daca nu gasiti surubelnita cu cap stea, atunci,  cu un bomfaier si multa, multa grija, fara vibratii, crestati capetele suruburilor si le adaptati pentru surubelnita normala.

MAF-ul la autopsie: senzorul e cel de langa capul chibritului.
MAF lucreaza astfel: o pelicula sau un filament rezistiv primeste curent si se incalzeste la o temperatura constanta T. Un termistor masoara temperatura filamentului. Cand aerul sufla peste filament, il raceste, termistorul detecteaza scaderea temperaturii si comanda trimiterea a mai mult curent. Computerul de bord apreciaza cat aer intra, in functie de necesarul de curent absorbit. In fotografii vedeti maf-ul demontat. Defectele MAF-ului pot apare in principiu datorita prafului depus pe el, distrugerii filamentului datorita oxidarii si vibratiilor, si in multe cazuri, daca aveti filtru de aer tip sport, cu ulei, picaturi fine din acest ulei se depun pe MAF. In Romania, praful plus socurile date de gropi, limiteaza viata debitmetrului de aer cam la 100.000 km.MAF-UL DEMONTAT: la marire se observa circuitul aerului peste senzor.
Desigur se tine cont si de traductorii care compenseaza pentru temperatura si umiditatea aerului., iar rezultatul se masoara in grame.  Ca o nota, unele debitmetre de aer nu dau la iesire valori analogice, variatii ale tensiunii ci sunt digitale, cu iesire in frecventa. De ce sunt asa complicate? Mi-e dor de motoarele in care doar suflai in bujii si platine, si porneau.

.

FOTO CLOSE-UP CU SENZORUL:
se observa pelicula cablajului distrusa, cojita, stanga  jos.

OK, deci, l-am scos din galerie si am scufundat, inmuiat si clatit bine in alcool izopropilicc pur, partea cu senzorul. Merge si cu solutie de curatat carburatorul. Treaba asta trebuie facuta cu mare grija, este vorba de un filament FOARTE FIN! (foto) Nici sa nu va ganditi sa bagati betisoare cu vata sau alte chestii. Daca nu merge cu clatitul puteti da cu spray de contacte, dar indirect si cu grija ca jetul de la spray rupe filamentul.
Dupa curatare l-am montat la loc si am testat masina in sarcina. Mergea evident mult, mult, mai bine dar parca nu multumitor.
ATENTIE: MAF-ul se curata asa intreg, cum e scos de pe masina! In nici un caz sa nu-l demontati! Circuitele si senzorul nu sunt vizibile! Fotografiile cu cel demontat sunt facute pe un MAF defect definitiv!!! Nu dati vina pe mine daca va stricati masina!

Verificati ca circuitul fluxului de aer sa fie liber si clatiti, imersati in solutie partea cu senzorul. Curatiti si mufa cu contacte. Acolo merge un curatat mai energic. Defectul poate fi doar o lamela oxidata usor. La montaj, atentie la sensul de curgere al aerului. si grija sa nu scapati nimic in interiorul galeriei de admisie. Nu vreti un motor nou!

Pierburg si Bosh side by side
Vader also there :)

Asa ca m-am hotarat sa-mi iau un alt debitmetru de aer, unul Pierburg. Original e MAF Bosh dar MAF Pierburg e mai fiabil, mai ieftin si se potriveste bine. Iar pe cel Bosh abia asteptam sa-l supun unei autopsii. :) Rezultatele autopsiei se vad in aceste fotografii.
Hurray, a venit MAF-ul nou. Este aproape identic. L-am montat si am testat din nou masina. Mergea super, ca noua! Alta viata!

Diferente intre Pierburg si Bosh: La unele, mai vechi, difera usor mufa cu contactele, dar nimic esential, pinii sunt identici. Datele transmise de Pierburg indica usor o cantitate mai redusa de aer, dar din nou, neesential. Pretul: Pierburg in jur de 70Euro, Bosh salta linistit destul peste 100 Euro.


Deci, daca aveti masina volkswagen passat tdi sau skoda tdi sau orice altceva tdi cu MAF, cand nu mai trage masina, si aveti simptomele descrise mai sus, nu intrati in panica, intai deconectati MAF-ul. Daca nu e nici o schimbare sau probabil merge mai bine, stiti cine e vinovatul si pasii de urmat.
Intr-un alt post, o sa scriu de alta defectiune frecventa, care pare grava dar usor de rezolvat. Motorul merge rau, aiurea, parca in 3 cilindri, masina nu trage si se clatina, senzorii, martorul pe bord, becul de ABS – ESP se aprind. Foarte probabil: Mizerie pe contactele injectoarelor.

Alte articole interesante si cu legatura:
Aici –
Turbo TDI, schema legaturilor: valva N75, EGR, N18, N239
Aici: –  imagini si pasii pentru schimbartea tuturor filtrelor la VW Passat cu foto detaliate – filtrele de aer, ulei, motorina, polen

TAGS: MAF VW PASSAT, DEBITMETRU, NU TRAGE MASINA, MOTORUL NU ARE PUTERE, TDI, TURBO, 

OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRU VECHI: 2126mp
About these ads

1,505 comentarii

Filed under Auto, Uncategorized

1,505 responses to “Probleme cu MAF -ul la VW Passat

  1. Vio

    Salut din nou,

    Si revin cu o precizare: am fost la reprezentanta VW in Pipera si au spus ca lor nu le da nici o eroare cutia de viteze. Anterior s-a mai facut pt aceeasi problema o re-softare (daca pot spune asa) la cutia de viteza la reprezentanta VW Bucuresti N, acestia recomandand ca sa pun masina in N cand ma opresc ca se acumuleaza presiune in cutie cica si de asta. Insa am mai mers si cu alte masini automate si nu e normal sa se intample asa, cel putin nu sa smunceasca asa de tare de vreo cateva ori.

    O zi buna va doresc!

  2. Vio

    Si inca ceva: masina are 155 mii km, uleiul la cutie a fost schimbat, dupa cum am zis anterior, la 120 mii km.

  3. nitulescudani

    cum se schimba un airbag din volan la passat din 2000???va rog datimi un raspuns

  4. doru

    cum se schimba un pivot la passat

  5. masina passat din 94 sa oprit dintrodata si nu mai porneste

  6. Anonim

    am o intrebare dupa 7 8 km se aprinde ABS ce problema ar puta sa aiba masina este W passat din 2000 berlina 1.6 benzina va multumesc!!!

  7. Anonim

    am o intrebare dupa 7 8 km se aprinde ABS ce problema ar puta sa aiba masina este W passat din 2000 berlina 1.6 benzina va multumesc!!! va rog raspuns pe adresa de mesenger alina_alyxs.yahoo.com

  8. Anonim

    intrebare:de ce trepideaza masina la 30 km pe ora?
    raspuns rapid

  9. George

    De cele mai multe ori e vb de un cauciuc vechi, deformat. (nu neaparat si tocit)

  10. gherghel marius

    Am un VW Golf 2001 an fabricatie ,motor pompe diuze,masina nu mai trage ,nu trece de 110-max 120 km,am fost la niste mecanici si mi-au zis ca este turbo-ul blocat,intrebarea mea este daca se poate debloca ,curata sau pur si simplu sa incerc varianta cu MAF -ul

  11. yonut

    sal am un volzvagen crafter2008 la drum lung cad ceasurile de la bord si nu merge nici semnalizare o opresc si o pornesc isi revine

  12. dany

    salut sunt daniel ,am un passat din 2000 1.9 110cp.4motion,nici la moarte nu vrea sa traga,iam schimbat debicmetru de aer cel din filtru si cel de pe furtunul de turbo,iam dat turbina jos si am curatato si nimika totul la fel…dar am opservat ceva valva n75 nu exista ,am doua dar sunt amandoua cu capul negru adica n78,cineva cred ca mia unblat pe acolo…poate sa fie de akolo cauza ???ma poate ajuta cineva cu un sfat ?salut!

  13. dany

    scuzati ,,,tot daniel sunt ,,,am gresit ,,eu am la fel valvele n18 cu capuri negre ,,,deci trebuie valva de supt filtru sa fie cu cap alb ?

  14. mariian

    salut am si eu o problema la un passat din 2000 ,19tdi 115cai,intra in limp mode dupa 100km h si cind cind apas picioru pe acceleratie in mers aud ca o pierdere de aer din fata la motor.multumesc

  15. Anonim

    trebuie scos doar mufa de la MAF sau tot MAFUL ?

  16. bbbbbo

    la passat atentie si la catalizator eu am patito nu mai tragea si se rasucise catalizatorul eu lam spart si scos afara akum fuge de rupe consuma cu 200 grame mai mult dar se merita

  17. anonim1

    la passat atentie si la catalizator eu am patito nu mai tragea si se rasucise catalizatorul eu lam spart si scos afara akum fuge de rupe consuma cu 200 grame mai mult dar se merita

  18. mihai

    salut,am un vw passat 2003 tdi 130 cp 6 trepte ,am inteles ca aceste motoare ar trebui sa depaseasca 200 km\h, al meu ajunge greu la 180 km\h.stie cineva care este cauza?

    • MIHAIL

      salut si la mine aceeasi problema >??vreau sa te intreb ai mai aflt ce problema avea??masina ta?

      • George

        Salut! Am un passat din 2000 si am o problema cu AC-ul. Functioneaza doar la 20-30% din capacitate. Adica da un pic de aer rece dar total insuficient. Freonul e schimbat anul trecut din acelasi motiv si nu sa schimbat nimic. Am observat ca o teava din alea doua de freon din dreapta masinii (pe unde se conecteaza furtunele la alimentarea cu freon) de la iesirea din bord este foarte rece (abia tin mana pe ea) si dupa aprox. 15 cm nu mai e asa rece si dupa mufa pe unde se alimenteaza cu freon este calduta. Filtrul de polen abia l-am schimbat. AC este manual nu climatronic

  19. mariian

    salut ,am descoperit problema la passatul meu 19tdi 115cai ,era spata teava aia de cauciuc care vine prinsa de intercular(se vede cind deschizi capota in dreapta jos).problema o aveam de mult numai ca ultimul timp s-a rupt mai tare.de cind am schimbato, motoru se aude si trage ca si cum ar avea 10.000 de km.pina sa descopar problema am schimbat valva de la turbo si intercular degeaba ,maful nu avea cum sa fie ca lam schimbat nu demult.

  20. nuk

    salut am un passat din 98 1,9 tdi dupa ce trece de 130 km/h i se taie puterea si abia ajung la 90-100 dak ii iau contactu sil pun imediat isi revine dar nu pt mult timp

  21. George

    Am un passat din 2000 motor AJM si am o problema legat de pedala de ambreiaj. Se apasa foate greu si tine un pic cam sus. aveti idee ce e , eventual poate e vb de schimbat doar un cablu de ambreiaj sau gresat. Multumesc
    Pt. NUK : Din ce am mai citit in comentariile la baieti stiu ca masina ta intra in “LIMP MODE” si din cauza aia la 130 km/h i se taie puterea. Asta din cauza ca ai o problema pe care o sa o descoperi cel mai bine daca te duci la un tester. Si intadevar se reseteaza cand opresti motorul.

  22. Anonim

    salut sint ionut am un pasat din 2000 1.9 tdi si nu fuge ce are

  23. Marius

    mi se aprinde becul pe bord pentru esp de ce?

  24. Vitali

    am schimbat recent uleiul, filtru ulei, motorina si aer. Am deja vreo 150km si masina tot inca trage greu (passat 2001 tdi 131CP), oare rodajul uleiului nou are nevoie de mai mult timp? sau am ceva probleme?
    Pana la schimb tragea perfect!

  25. Alin

    Salut!
    am un VW jetta din 2006, motor 2.0 TDI. Am cam aceleasi simtome pe care le-ai precizat la MAF, insa la drumuri lungi simt ca masina cedeaza de tot. Adica chiar nu mai trage, daca am o panta de urcat turatia imi scade foarte mult si trebuie sa trec intr-o treapta inferioara pana in a I-a, si am mai sesizat un “tremurat” in pedale. Oare o fi de la MAF sau pot sa ma gandesc la ceva mai rau?
    Multumesc!

    • andrei

      Salut asa am patit si eu exact la fel la un ford imi iesise mufa de la turbina , sau poate sa fie un senzor de turatie …. dar cel mai sigur este turbina verifica furtunasele dl turbina

  26. stefan

    am probleme cu un pasat 2002 din mers incepe sa nu mai traga il opresc si verific rotile erau incinse pe fata le las un timp se raceste si dupa isi da drumul dupa ceva km iar face, ma ajuta careva?

  27. marius sev

    iam schimbat debimetru si tot la fel merge, merge cat mege si cand o fortez nu mai trage ii iau contactul in mers si apoi merge

  28. Salut Marius!
    Faptul ca dupa resetare (atunci cand scoti contactul) merge, poate indica faptul ca computerul de bord, ECU, sesizeaza o eroare si te baga in modul protectie (limp mode)
    Mai degraba eroarea poate proveni de la sub sau suprapresiune in alimentarea cu aer. De la un tub care rasufla (cu por sau la imbinari) sau de la valva EGR care poate lucreaza defectuos. (se impiedica, nu are cursa intreaga, etc)

    • Salut Vale,din cate am vazut tu le ai cu mecanica pe aici,eu am un passat din 2002 3bg,1,9 ,131ps,nu vrea sa mai traga deloc,am desfacut turbina si am curatato,am schimbat sensorul N75,am pus actuator nou si tot nu trage,am mers cu ea cam 250 km si a mers ok,dar dupa aia din nou a inceput sa-mi faca probleme,se poate sa fie infundat catalizatorul?sau are vre-o treaba senzorul lambada?

  29. cristi

    salut!
    am o problema cu senzorii de parcare la passat 2003 spate
    am agatat cu bara un stalp si de atunci nu mai fct …ucm trebuei
    nu au nici un fir desfacut nimic…
    ce pot avea
    trebuie intrat cu vag -com?
    ms

  30. Salut Cristi!
    Ar putea fi chiar senzorul defect sau s-a modificat orientarea, depinde ce inseamna ca nu functioneaza cum trebuie.

  31. cristi

    salut
    multumesc The Vale
    sa explic ce simptome are bag in viteza de mers inapoi scoate un “bip” apoi un “gajait”prelung si dispare apoi orice smnal acustic…
    senzori sunt cei pusi originali cei de la service-ul unde am vopsit bara si aropa mi-au zis ca trebuie setati din nou cu TESTERUL
    ce parere ai ..in cei de la service nu am incredere
    multumesc anticipat
    pa
    pa

  32. TM.96.BRI

    De ce porneste mai greu pe timpul de iarna?Am schimbat toate filtrele,dar tot asa merge.La 2000.000 de km scoate si mult fum negru la pornire.

  33. Salut TM
    Este foarte normal sa porneasca mai greu pe frig din doua motive principale:
    1) Dieselul functineaza pe principiul auto-aprinderii combustibilului in cilindru, cilindru fiind incalzit de compresia puternica a aerului. Iar cand bagi aer foarte rece, este normal sa se incalzeasca mai greu. Fumul negru, arata amestec bogat.
    2) Al doilea motiv principal si foarte important: Bateria! Reactiile chimice in baterie sunt muuuuuulllt mai slabe la frig. De aici curent mai putin, rotire mult mai lenta a motorului, compresia mai lenta si uite asa ajungem inapoi la punctul unu.

  34. cretulescu

    am un pasat 19 tdi 130 cp awx si scoate mult fum negru la accelerare .daca ii scot mufa de la maf nu mai scoate deloc. sa fie maful de vina?

  35. Sunt sanse, dar nu neaparat. Cand ECU – computerul de bord nu detecteaza MAF-ul, atunci trimite niste valori standard implicite de combustibil, mai mici. Incearca cu un MAF curat sau schimbat (imprumutat, sa nu-l cumperi de pomana). Ideal, daca ai posibilitatea, pune-o pe tester VAG COM sa vezi valorile de aer si injectie.

  36. salutare am un passat din 2005 si am simtomele prezentate de fondator la inceput adica merge in trei si sunt aprinse cele doua becuri cel de sonda landa si abs ma poate ajuta cineva????????????? va rog

  37. cretulescu

    mersi VALE dar daca ii scot mufa de la MAF masina nu mai scoate fum deloc si nu o mai pune in nas si nici nu mai da fum

  38. marian dumitru

    buna VALE
    ti-am postat dicolo o rugaminte astept un raspuns te rog
    CRISTI

  39. salutare am si eu o problema……..am un passat break di 99 18 turbo are o trepidatie destul de tare in sarcina in mers la relantiu nu face deloc……doar in mers de la 1500 de turatii pana la 1800 si cateodata di dupa 2000 am dus-o la tester la reprezentanta la vw si imi iau aia o gramada de bani si imi spun ceea ce vedeam si eu :abs aprins airbag aprins si atentie cu doua paranteze………….imi ticaia uleiul am schimbat uleiul si nu mai face la ulei ……..dar mi-au spus caci e posibil ca intreruperea sa fie din cauza ca nu comunica computerul cu motorul si ca au incercat sa puna testerul pe el dar nu au reusit……nu ii lasa sa acceseze memoria……. care a mai patit asa ceva ma poate ajuta cu o idee.au zis ca pentru ca sa imi zica ce are trebuie mai multe analize care mai trebuie platite…….va rog …….daca a mai patit careva…….hiena_break@yahoo.com plzzzzzz

  40. vffy

    salut , am un vw passat din 96 , 19 TDi 110 CP , si mai am da .. doua prob. 1. recent mi sa aprins martoru de la bujii ( palpaie ) .. motoru merge bine , doar ca mi se pare ciudat ca palpaie , si uneori nu depaseste 90 / 100 km / h ! putin ajutor .. multumesc frumos !

    • George

      Becul la bujii palpaie de regula cand ai un bec la stop pe frana ars. Verifica si inlocuiestel daca este cazul. Iar dac a doua problema e cu 90/100 km nu stiu ce sa-ti spun probabil motorul intra in “LIMP MODE” iar acest lucru poate avea multe motive.

      • JackPlayer87

        Am si eu o problema asemanatoare la un 1.9 TDI din 95, dar la mine e asa: trage foarte bine in 1, 2, 3 dar in a 4-a cand ajunge la 3000 ture parca i se taie gazu si nu mai accelereaza, atunci ii dau a 5-a si la fel imi face la 3000 ture. Precizez ca rareori imi trage bine dar foarte rar. Am incercat sa schimb mai brusc, am schimbat normal(2800-3000), am mers foarte turat in 1,2,3 peste 3500 ture dar tot asa. Am schimbat recent toate filtrele…poate ati mai patit careva

  41. Adrian

    Eu am un passat din 2002 131cp si de curand am observat acelasi lucru ca multi de pe aici peste 100 de km la ora i se taie puterea si nu mai accelereaza. Am curatat deja egr-ul cu 100 de lei care intr-adevar era imbacsit si va recomand si voua sa faceti la fel dar se pare ca nu e asta cauza. Maine o sa incerca sa scot MAF-ul sa vad cum se comporta la peste 100 de km/h. Daca intre timp ati mai depistat vreo solutie vca astept cu pareri. Multumesc!!

    • florin

      aceasi problema o am si eu , dp ce repornesc masina merge ok. am curatat si eu egr-ul am schimbat debitmetru dar nimic tot asa merge :(

  42. JackPlayer87

    nu mai e nimeni aici…nici un raspuns The Vale?

  43. Salut baieti si scuze pentru intarzierea raspunsului – am fost plecat!

    Desigur pot fi mai multe variante pentru defectele pe care le descrieti, dar atentie sa nu confundati in descriere cand masina nu mai trage peste 100 si face asa mereu cu atunci cand i se taie brusc puterea peste 100 si pana la un restart nu mai trage, dar apoi dupa restart ii revine puterea.

    Jack, in cazul tau cade brusc sau simti ca nu mai poate?

    Defectele cele mai probabile
    – Daca nu trage, sau trage slab ( dar nu foarte slab) – poate fi este EGR imbacsit, MAF-ul murdar sau defect, filtre de aer infundate, turbo murdar.
    si desigur mai poate fi vechimea masinii, lipsa compresie.

    – daca cade brusc puterea dupa o anumita viteza dar revine dupa un restart: actuator cu blocaje sau care merge greu, scapare de vaccum sau de presiune la tuburi (cel mai probabil tubul mare de la turbo) , valva N75 cu defect sau circuitul electric spre valva defect (fir intrerupt, contacte oxidate)

    Defectele pot fi multe, insa cele de sus sunt cele mai intalnite, iar un test si codul de eroare poate lamuri in cele mai multe cazuri.

    • JackPlayer87

      The Vale, mersi pt raspuns. Filtrele le-am schimbat toate( aer, motorina, ulei, polen) de o saptamana. Am incercat sa scot mufa de la MAF dar cand e scoasa nu mai trage deloc, zici ca e fara turbo. La EGR si la turbo nam umblat deloc, nu stiu cum stau, dar cum pot sa verific valva N75 sa vad daca e buna sau nu?

    • nicu

      asa am patit si eu si am curatat supapa EGR si acum totul e ok costa 50sau 100 lei de curatat depinde de mecanic

  44. George

    Vale , ce parere ai despre aditivii de ulei (ex metabond, duralube), as vrea sa incerc unul mai ales ca am observat ca motorul “sufla” din ce in ce mai puternic pe la busonul de ulei. Nu am alte probleme, motorul merge foarte bine pentru vechimea lui (an 2000 Tip AJM)

  45. Salut Jack si George

    Jack – dar pana la urma in cazul tau cade brusc si ramane asa, sau simti ca accelereaza dar nu mai poate dupa o anumita viteza?

    George, parerile sunt impartite, cam 40 pro – 60 contra. Acum parerea mea strict personala: Am facut un experiment si am pus Duralube intr-o masina mai veche de a mea. Si pentru motor si pentru cutie. Nu pot sa spun ca a facut ceva rau, dar nici minuni. Poate e subiectiv, dar parca zgomotul era mai redus. Pana la urma cred ca la un motor mai uzat face mai mult bine deact un eventual rau.

  46. Adrian

    Buna din nou! Am rezolvat problema cu masina care nu mai trage peste o anumita viteza sau turatie…Dupa ce am curatat EGR si mi-am dat seama ca nu e de la el, am pus vag com-ul pe ea si imi arata probleme de presiune …fiind mult mai mica decat ar fi fost normal.Mi-am luat inima in dinti am dus-o la 2 baieti priceputi din Mangalia si le-am zis sa-mi curate turbina….Cand au desfacut-o surpriza…era blocata(imbacsita)…. a durat cam 4 ore sa o curate, nu avea probleme la geometrie asa ca am montat-o la loc si am mers in probe cu vag com-ul pus si …am avut parte de alta surpriza dar de data asta una placuta, ..calcam acceleratie si era cat pe ce sa ajung in porbagaj :)) super diferenta de putere…iar valorile de presiune erau in parametri. M-a costat 400 de lei ceea ce nu e mult avand in vedere preturile care se practica. Va recomand sa va luati tester si sa faceti din cand in cand cate un test asa preventiv. Daca vrea careva am facut si print screen la valorile dinainte de curatare si vi le pot da sa comparati. Succes!

  47. Calin

    Salut, am un passat din 2002 96 kw , cand intra turbo , cat timp tin pedala de acceleratie apasata scoate un sunet cv de genu “pfffff” , iar masina nu mai trage ca si inainte , ar putea fi infundat turbo sau sa fie MAF-ul devina , astept un raspuns… :(

  48. Florin

    la o anumita viteza aproximativ 100 km simt cum nu mai trage si scade puetrea motorului . Am pus testeru si mi`au dat urmatoarele errori :
    2 Faults Found:
    17965 – Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 – 35-10 – – – Intermittent
    16485 – Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
    P0101 – 35-00 – –
    Readiness: 0 0 X X X
    un raspuns sa stiu ce sa fac ?

  49. tudor

    Salut! la un Seat 1,8 t 24 v, 180cp pe unde-i localizat MAF-ul ca nu-l gasesc?

  50. ianys

    salutare baietzi
    am si eu o problema destul de grava
    am schimbat garnitur de chiuloasa , baie de ulei semering palier si termostat . am pornit masina fara probleme si am mers cu ea 2 zile dupa care mi s-a oprit in mers
    am verificat mufele etc am facut scanare cu vag com si mi-a dat ca e senzorul de la axul cu came si lam schimbat si pe ala si tot nu porneste
    mentionez ca in bord imi palpaie rezistenta de la buji si injectoare
    astept un raspuns
    ms

  51. sorinel05

    salut,am si eu o intrebare,am un pasat din 2002,1,6 benzina si dimineata i-mi porneste greu,la a doua a treia cheie.da sa porneasca si se opreste ca si cum ar ramane fara benzina.dar asta numai dimineata ca in rest dupa ce porneste prima data merge bine toata ziua. Nu se aprinde nimic in bord ca sa pot sa ma gandesc ce ar putea fi.daca stie cineva va rog frumos sa ma ajutati cat mai urgent,multumesc anticipat.

  52. Madalin

    sal.am un passat din 2000 19 .tdi. 115.cai. si pleaca de pa loc f greu si la fel si vitezele urmatoare am iesit la drum lung si in viteza 6 abia am depasit 110 km aproape 4000 ture consuma parca si mai mult…turatie f mare si viteza f minca…in oras ma depaseste si tractoru .. ms anticipat !

    • George

      In seara asta cand am plecat de supermarket am observat ca nu imi mai merge lumina la bord, mai exact in zona vitezometrului si a turometrului. (lumina albastra) in rest merge atat in partea stanga ( la comutatorul pt lumini, reglajul intensitatii luminii la bord) si in partea dreapta comutatoarele pt aer etc Pasat din 2000.

  53. tete

    salut,costel ma numesc am si eu o intrebare”am un vw passat din 2002 cu 131 cp si mi se pare cam zgomotos,si la calculatorul de bord in loc de 0,7/ora imi arata 1,1 fara clima pornit
    oare ce sa fie ,inca o problema turbina parca nu mai fluiera ca la inceput,oare de ce?
    ,astept si eu un raspuns,multam

  54. salut am o problema cu un fiat 1910 td pana in 2000 de ture trage rau dar peste 2000 trage foarte bine in or ce viteza ce ar putea sa fie mersi

  55. puiu

    salut ,in legatura cu MAF-ul exact asa am patit si eu˙˙(identic)si a functionat dupa instructiunile de mai sus,bravo ai explicat f bine si corect bafta

  56. florin

    la o anumita viteza aproximativ 100 km simt cum nu mai trage si scade puetrea motorului . Am pus testeru si mi`au dat urmatoarele errori :
    2 Faults Found:
    17965 – Charge Pressure Control: Positive Deviation
    P1557 – 35-10 – – – Intermittent
    16485 – Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
    P0101 – 35-00 – –
    Readiness: 0 0 X X X
    un raspuns sa stiu ce sa fac ?

  57. ionut

    sallutare
    am si eu un passat variant 1,9 tdi de 96 kw si ma tot necajeste masina asta
    cand si cand nu mai are putere de parca a cazut turbina,nu scoate fum si nu trece mai sus de 100 km/h
    daca opresc motorul si il pornesc merge de zici ca nu are nimic dar poate pentru cateva sute de metrii sau nu mai face deloc probleme
    i-am schimbat debitmetrul de aer cam cu 2 luni in urma ,dar cred ca l-am schimba degeaba
    masina a fost lovita in fata si avea un furtunas de la supapa aia cu mai multe vacume cred ca ii zice egr
    dupa ce am lipit furtunasu ala si ce am facut eu acolo a inceput spectacolu asta cu momente cand merge si cand nu merge
    si imi apare la bord la cateva secunde dupa ce pornesc un beep si scri work shop engine
    si cand mai merg se aprinde la bord dar nu mereu semnu acela ca si cand as patina
    masina are cam 300 000 de km, nu consuma ulei sunt foarte multumit
    dar numai ca ma necajeste cand si cand
    ma puteti ajuta si pe mine cu ceva sfaturi?

    • Neagu Florin

      Aceeași problema am si eu am gasit un furtun spart care este situat undeva deasupra la turbo pe un vacum lam schimbat a mers super tare dar dupa un timp a început iar mă gând sa schimb debilmetru in bord nu apare nik . Multumesc

  58. am si eu aceeasi problema la 100 km nu mai merge decupleaza turbina trebuie sa eau contactul si l pun iara merge ,am schimbat debimetru aer,turbina ,furtunasele,electrovalva n75,egr cu electrovalva cu tot.

  59. Sebastian B.

    Am un vw passat 2004, 270.000km la bord si veneam spre casa din oras, cand am bagat in a 5 i-am dat gas si dintr-o data a aparut martorul motor in bord si masina nu mai tragea. Ce se intampla? Va rog spunetimi

  60. Neagu Florin

    Buna am o problema cu un Passat 1.9 TDI nu cupleaza turbo tot timpul iar cand cupleaza te baga in scaun si are un sunet ffff plăcut uneori nu trece de 100 km ori ce Iași face . Ce ar putea fi ?multumesc

    • Buna Florin!
      Daca ai un zgomot fain de turbo si nu trage, in cazul norocos, ai scapari de presiune pe la vreun furtun, cel mai probabil cel gros imediat dupa turbina si se aude aerul cum iese. In cazul nenorocos, si mai grav, e turbina dusa. Eu totusi cred ca e doar furtun spart sau slabit. Bafta!

      • Neagu Florin

        Multumesc mult de tot .am verificat furtunul si nu e spart .nu scoate fum de loc Turbina pare sa lucreze fff bine adică masina trage se simte .am uitat sa precizez ca pe masina este montat un cip (power sport)are niște vacumuri alimentare .ar putea avea vreo legătura ?

  61. tutu

    buna tutu am un passat din 98 benzina 1,6 si trepideaza la liber , si in a 3-a trepideaza si nu trage . ce ar putea fi ? dak sti vale te rog

  62. tutu

    buna vale am un passat din 98 benzina 1,6 si trepideaza la liber , si in a 3-a trepideaza si nu trage . ce ar putea fi ? dak sti vale te rog

  63. cosmin

    salut,detin un passat din 2000 la care am reconditionat turbo de aproape un an si acum a inceput sa inceteze sa mai traga la 120 km/h.am inteles ca din cauza unei valve n75.imi puteti da detalii despre aceasta valva?

  64. Ionut

    Buna seara.
    Am si eu o problema. Am un passat 2002 1.6 benzina, in seara asta am alergat-o putin(schimbat viteze la 4.500-5.000) si dupa vreo 15-20 de minute cand o scoteam din viteza fara sa apas nici o pendala se tura singur motorul….scadea la 600-700 turatii si se tura singur incontinuu pana la 1000 de vreo 3-4 ori. Care ar putea fi problema?

    • Adi

      Salut Ionut!
      Daca la relanti iti variaza turatia singura e o chestie care se mai intampla iarna sau pe frig, incearca sa cureti cu spray de carburator partea de carburator-acceleratie si valva de relanti.
      Ar mai putea sa fie o scapare la un vaccum, pentru asta asculta daca nu ai un fasait pe undeva.
      Bafta

  65. Alin

    Salut
    Detin un VW Jetta 2006 2.0 TDI si as dori sa ma ajutati daca aveti idee de unde as putea lua un kit montaj spoiler fata si scut de motor plus cele 2 laterale.
    Multumesc!

  66. Ionescu Mircea

    Buna ziua,
    Multumim pentru precizarile despre MAF, as avea rugamintea daca ma poti ajuta sa rezolv si eu problema cu Skoda TDI, calculatorul arata ca ar fi vorba de aceeasi problema.
    Cu deferenta,
    Ionescu Mircea 0741161630

  67. Sandu Giorginel

    Salut. Aceeași problema am cu Passat-ul meu doar de o săptămâna l-am cumparat,dar astăzi am inteles care e problema, așa ca nu mă stiu cu mecanică si primul servis bun din cale mă opresc. Ms o zi buna.

  68. Ionut

    Va salut pe toti! Am si eu o problema la masina mea, Skoda Superb 2003, 1.9 tdi 130 cai, AWX. In primul rand nu mai simt zgacul acela cand ar trebui sa intre turbo. Am pus-o pe tester si mi-a dat CONTROL PRESIUNE SARCINA! Cel cu testerul mi-a zis ca este electrovalva aceea de la EGR. nu prea ma pricep. Sa fie MAF-ul acesta? Ma puteti ajuta?

    • Jorj

      Salut am aceeasi problem ca cea descrisa de tine dar la un Passat din 98 cu motor pe benzina 1,6 , nu mai trage si deabea deabea ajung la 100 , 110 cu ea in treapta 5 iar pedala de aceleratie e cum sa zic mai bine dac a priniz cu mana poti sa o balangani in sus si in jos fara nici o problema.
      Am fost cu ea la testar si nu are nici o eroare , ma puteti ajuta cumava ?
      Va Multumesc

  69. salut am un pasat din 2006cu motor 2000 disel am adus din cluj pana an satu mare cand am venit cand a fost turatia la 3000 pica jos parca franam dupa doua zile numai merge masina ai pica turatie apes pe aceleratie si nu merge oare ce este daca ma puteti sami ziceti

  70. sal vale am un audi a6 1.9 tdi si am aceiasi problema cand ajunge la 12o km/h se blocheaza am incercat faza cu MAF-ul deconectat si nu e nici o schimbare dar mi s-a oprit motorul dupa 2 km am repornit-o mai greu dar cu MAFU-ul conectat ce poate sa aiba?

  71. bogdan

    Buna ziua, am si eu un passat 1.9tdi 101 cp, anul 2001, si as avea o mica problema. Cand ajung la 110km/h parca franeaza, parca are un gol, si urca greu pana la 140. Nu am incercat mai mult ca nu am avut loc, se intinde cam greu poate ca are doar 101cp. Vreau sa precizez ca e adusa in urma cu o luna din Germania, si eu am circulat cu ea cu turatii cam mici, daca e posibil sa fie de la turbo si pe viitor daca circul cu turatii corespunzatoare s-ar putea remedia problema?

  72. sal am un vw passat din 2000 1,9 tdi am lumina slaba in bord si nu se mai deschid geamurile e parte electrica imi puteti da un rasp ce se poate face pe schiopu.ciprian.yahoo.com

  73. salut am vw pasat 2003 1031 cp am probleme ESP ABS . Am scimbat cauciucurile de iarna ,iar la 30 40 Kh sau aprins si nu sau mai stins.Gentile sunt pe 225/17 45 iar eu am pus cauciucu de225/55 oare sa fie asta cauza

  74. viorel

    salut am luat de curand un vw passat 2002 1,6 101 cp benzina totul ok pana aici .laplornire turometrul urca peste relantiu si in aceiasi secunda cade brusc pe la 5-600 rotati si imediat urca la loc totul brusc parca ar da sa moara motorul ce de genul ca si cum nar mai veni benzina .rog cine stie care ar fii problema ,sa-mi raspuda ca sunt disperatms anticipat

  75. petru

    salut am si eu o problema cu un passat 99 de 1.9tdi de 115 caisi imi sta aprins becu de la baterie si becu de la aiberg…dar la baterie mai am si o problema nu imi mai incarca bateria…dar imi incarca numai cat sa am pentru consumatori…lumini si toate celelalte…. Ear cate odata mi se ea curentu de la casetofon… adica mi se stinge casetofo si mi se aprinde becu de la asr in bord si inca unu…si daca o opresc nu mai am curent sa o pornesc…ma poate ajuta cineva..multumesc

  76. mihociu catalin

    am un audi a4 2005 motor 1.9 la 100-110 o simt ca nu ma trage nu mai are vlaga. o opresc pornesc merge bine dar la 110 iar se simte ca nu se mai accelereaza ce e de facut

  77. Mihai Simut

    Am o Skoda Superb din 2002 si am aceeasi problema! Avelti si un site de unde pot Comanda piesa? multumesc anticipat

    • Buna Mihai
      Din pacate nu te pot ajuta cu piesa, insa apeleaza la un magazin de incredere din orasul tau, iar apoi o poti schimba singur rapid si fara probleme. Bafta multa!

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s