Schimbarea Filtre VW Passat B5 – Maraton – Filters Marathon, changing all VW Filters

Maratonul filtrelor sau schimbarea filtrului de ulei, filtrul de motorina, filtrului de aer si filtrul de polen la VW Passat B5 in 30 minute
For the English readers: Please read below the blue text or just use the pictures for step by step instructions on how to change the filters at VW Passat 2000 (B5) car.

ENGLISH: Filter Marathon – Changing all VW Passat B5 filters. Oil filter, Air Filter, Fuel Filter, Pollen Filter in 30 minutes

Am pus aici un tutorial si instructiuni pas cu pas pentru schimbarea filtrelor la VW Passat. Filtrul de aer, filtrul de motorina, filtrul de ulei si filtrul de polen.
Un sfat mic si util. Spalati motorul inainte de a va baga mainile in el.😀 Eu nu am facut-o! Fotografiile sunt din vara, insa nu am avut timp sa scriu articolul pentru blog.
SERVICE AUTO VW PASSAT
Timpul total pentru schimbarea filtrelor 30 min dar muncind lejer, 1 ora, max 1 ora si 30 min.

Pentru inceput localizarea filtrelor. Filter Location, also pictured VNT and EGR location:

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location

In fotografie se observa pozitionarea filtrelor.
De asemenea am incercuit si actuatorul geometriei variabile sau VNT -ul de la turbo (Variable Nozzle Turbo) precum si sistemul EGR (Exhaust Gas Recirculation) pentru ajutor la cei care nu stiu ce sunt sau unde se afla acestea.

Filtrul de ulei la VW Passat. Oil filter
Odata cu schimbarea uleiului se face obligatoriu si schimbarea filtrului de ulei. Pentru inceput dam drumul la ulei, pentru a avea timp sa se scurga cat dureaza schimbarea filtrului. Este bine ca operatia sa o facem intr-o zi calda pentru a fi uleiul fluid si doar dupa ce masina a stat cu motorul oprit macar cateva ore bune pt ca tot uleiul sa se fi adunat in baie. In imagine se vede busonul de golire a uleiului.
Pasul doi: cu o scula speciala, vezi in foto, desurubam capacul filtrului. In cazul fericit, merge direct cu mana dar de obicei trebuie folosita o unealta. (atentie: evitati folosirea sculelor lant, care strang pentru ca sparg capacul).
Dupa indepartarea capacului, avem acces la filtrul de ulei. Il inlocuim cu unul nou si atentie, daca e necesar, schimbam si cele doua garnituri, o-ringuri. Montarea este inversul pasilor anteriori, se strange capacul cu bun-simt si adaugam uleiul nou. Pentru orice eventualitate, inainte de a turna uleiul nou! Nu ati uitat sa puneti busonul de scurgere la loc, nu-i asa?😀
ATENTIE la ulei: Norma 505.01 pentru motoare PD (Pume Duse) si 505.00 pentru cele non PD, ( fara pumpe duse )
Dupa cativa km verificati eventualele scurgeri, la filtru si baie.

ENGLISH: First, flush the oil. Then, with hand or use a special tool like this in the image to unskrew the oil filter cap. Now you have access to remove and change the oil filter.
Verify if necessary to change the o-rings like pictured. Put the new oil. Oil Type 505.01 for (Pumpe Duse) PD engines and 505.00 for nor-PD engines.
Before put the new oil, do not forget to put back in place the flush oil cap! After few miles/km check for leaks.

Golire Ulei - Flush Oil
Golim uleiul – Flush oil
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Unealta pentru filtrul de ulei – The tool
Changing oil filter - Schimbare filtru ulei VW Passat
Se scoate capacul filtrului – Remove Oil filter cap.
VW Passat demontare faruri 4
Acces la filtrul de ulei. – Oil filter
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Filtrul de ulei nou – nu uitam si garniturile noi
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Uleiul nou.
Norma 505.01 pentru TDI motor PD

– Schimbarea filtrului de motorina la VW Passat. Changing the gasoline fuel filter.

Pentru a schimba usor filtrul de motorina, este necesar a desprinde tot ansamblul, precum si a deconecta furtunele care vin in filtru.
Pregatiti inainte, sa va fie la indemana un recipient mic, o cana, un pet de 1/2 l, sau ceva asemanator, deoarece se va scurge putina motorina.
Operatiunea de schimbare este usor incomoda si necesita atentie pentru a nu deteriora furtunele. De asemenea, retineti pozitia exacta a fiecarui furtun. Dupa cum se vede in fotografii, cu un clestisor se desfac colierele, apoi surubul de fixare, incercuit cu rosu. Acum ansamblul este liber in mana si putem trece la desurubarea si schimbarea filtrului propriu zis.
Inainte de a monta filtrul nou, indicat ar fi sa-l umpleti cu motorina pentru a face startul mai usor si a elimina golurile de aer… Dar daca ati uitat, nu e o problema, cu putina chinuiala pe demaror se rezolva.🙂

ENGLISH: First, it is necessary to disconnect all the small tubes that connect the gasoline fuel filter. See the foto. Then, loose the small skrew mark with red. Now you can
take out the whole assembly and unskrew the filter itself with hand or the same tool as used to the oil filter cap.
When you put the new filter back, is a good ideea to first fill it with fuel to minimize the air gaps. If not, don’t panic if the engine will stop and then first time start a little harder after some extra crank.

VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
Se desfac colierele
VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
slabim surubul – Loose the skrew
VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
Scoatem ansamblul filtrului de motorina.filtrului – Remove Gasoline filter assembly

– Schimbarea filtrului de aer la VW Passat. Changing the air filter.

Primul pas: scoatem galeria de priza a aerului. Se trage cu un pic de forta.
Pasul doi: cele trei cleme incercuite cu rosu din imagine. Se desfac cu mana sau o surubelnita.
Pasul trei: desfacem capacul si avem acces la filtru. Mare atentie la schimbarea filtrelor sa nu intre mizerie in motor.
Iar la montarea noului filtru ATENTIE la garnitura!! Trebuie sa se aseze perfect pe carcasa, verificati etansarea de jur imprejur cu MARE atentie.

ENGLISH: First step, remove the air hose like in picture. Next, lose the three thinghs marked with red circles. Now the cap and you have acces to the filter.
WARNING: when you put the new filter, take care!! No dust inside! And verify carefully the gasket around to stay firm on the soket.

VW Passat schimbarea Filtrul de aer - Changing the air filter
Filtrul de aer – Demontati galeria
Air Filter
VW Passat schimbarea Filtrul de aer - Changing the air filter
Filtrul de aer – Desfaceti cele 3 clame
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Acum se poate scoate filtrul de aer
Now you car remove the air filter

– Schimbarea Filtrului de Polen la VW Passat. Changing the VW Pollen filter ( cabin filter).

Filtrul de Polen se afla la VW Passat B5 pe exterior, sub parbriz, in fata pasagerului. Este usor de schimbat.
Se desface un singur surub, se scoate capacul apoi filtrul se trage afara. Noul filtru se pune la loc, inversul pasilor.
Eu am avut o problema, fitrul de Polen nou nu era la fel cu cel vechi, cei de la magazin mi-au dat alt model. Fiind in foarte graba, iata
ce pot face doua maini dibace.🙂 Am rezolvat problema cu un cutter, cele doua parti suprapunandu-se pe 2cm, deci no problem.
ATENTIE: NU faceti asta la filtrul de aer, fitrul de motorina sau filtrul de ulei!!

ENGLISH: Changing the Pollen filter its easy. Just remove a skrew, remove the cap and take out the Pollen filter and
replace with the new one. I have a minor problem, the two pollen filters not mach. But, with knife and a little ingenuity, problem solved!
WARNING: Do NOT do this kind of adjustments with Oil Filter, Fuel Filter or Air Filter!!

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location
Localizare Filtre VWPassat – Filter Location
VW Passat schimbare filtru Polen - changing Pollen filter
Se indeparteaza capacul – Remove the cover
VW Passat schimbare filtru Polen - changing Pollen filter
Filtrul vechi de Polen – Filtrul nou diferite
Old Pollen Filter vs new Pollen Filter not mach
VW Passat demontare faruri 4
O labuta de ajutor Wolf plus un cutter si se rezolva
Problem solved🙂

TAGURI: VW PASSAT, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE ULEI, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE MOTORINA, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE AER, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE POLLEN LA VW PASSAT
HOW TO CHANGE THE OIL FILTER, HOW TO CHANGE THE POLLEN FILTER, HOW TO CHANGE THE AIR FILTER, HOW TO CHANGE THE FUEL FILTER, HOW TO CHANGE THE GASOLINE FILTER AT VW PASSAT B5

154 comentarii

Filed under Auto, Din Brasov, Travel - Excursii - Aventuri, Uncategorized

154 responses to “Schimbarea Filtre VW Passat B5 – Maraton – Filters Marathon, changing all VW Filters

  1. Anonim

    ce inseamna pompa de ulei galbena si scrie service cand pornnesti motorul

    ===> 1259bmp pompa de ulei galbena indica ca ai nivelul de ulei scazut din baia de ulei, completeaza sau fai schimbul daca s-a facut timpul pt schimbarea uleiului si filtrelor.

  2. florin17

    capatul planetarei se schimba sau trebuie planetara cu totu?

    ===> 1259bmp la planetare se poate schimba numai capul de planetara, atentie vedeti ca sunt diferente intre capurile de planetara, la dinti.

  3. ioan

    am probleme la usa de la portbagaj nu se inchide bine ma ajuta cineva

  4. Cristi

    caut o broasca usa spate dreapta le la un Passat 1999 1.9 tdi

  5. Adi

    pornire la rece Vw passat 1.9 tdi

  6. Bubu

    Aduc cateva completari:
    Cand schimbati filtrele de polen si de aer, nu va sfiiti sa curatati interiorul carcaselor de plastic cu o carpa si o solutie de curatat care sa nu atace plasticul. In cutia filtrului de aer in special se colecteaza praf si nisip, asa ca plimbati putin aspirator pe acolo inainte sa curatati plasticul. In cazul in care ati uitat sa amorsati filtrul de motorina si mai ales daca in timpul in care ati incercat sa porniti masina dand la automat pana ati lesinat bateria, folositi un spray de pornire in carcasa filtrului de aer urmand intocmai modul de folosire de pe eticheta produsului (de regula este suficient sa pulverizati pt 2 secunde si apoi sa porniti masina din scurt, fara sa asteptati sa se stinga martorul de la bujii). Nu uitati sa scoateti masina din viteza in prealabil.

  7. 1259bmp

    pompa de ulei galbena indica ca ai nivelul de ulei scazut din baia de ulei, completeaza sau fai schimbul daca s-a facut timpul pt schimbarea uleiului si filtrelor.

  8. 1259bmp

    la planetare se poate schimba numai capul de planetara, atentie vedeti ca sunt diferente intre capurile de planetara, la dinti.

  9. r

    salut. am un passat 2002 1.9 tdi 131cp, cand iau de volan maxim dreapta sau stanga si cand inaintez se aude un scartait puternic . sunt planetarele duse
    ?

    • daniel

      Daca nu ai rezolvat inca nimic iti spun eu ca am patit-o. Ii rola cu amortizor de la cureaua de accesorii. Nu stiu sa iti spun cat costa, mie mi-a schimbat-o mecanicul ca avea una p-acolo.

  10. ioan

    eu zic ca e fulia de la alternator are acolo o chestie care se invarte dute la un eletrician

  11. Anonim

    salut…. am si eu problema… detin un passat din 99. 1.9 TDI 116 cp. nush ce sa intamplat k ramane aprins sezorul de la motorina… adik imi tot scrie bitten taken desi am alimentat…. ce sa se fi intamplat?? ms mult

  12. Anonim

    va rog frumos a-mi spuneti si mie care este ordinea conductelor care cintra si es din capacul filtrului de motorina la psat model 2002

  13. Anonim

    va salut, am un passat 1,9 (2002),si de ceva vreme motorul nu mai trage cum trebuie cand demarez merge cat merge si cu pedala la fund nu mai trece de suta,am ajuns sa nu mai pot depasi nici caruta, deci se franeaza motoru daca pot spune asa si nu inteleg dece, de pornit porneste normal atata cand demarez simt ca se franeaza motoru, iar inca o mare problema este ca pierd motorina pe la filtru si tare imi este frica sa nu fie dus suportu, ca desteptu de mecanic care mea schimbat filtru ori la pus rau ori a strans de a rupt in doua , daca stiti cat ar costa suportu sau cum se nemeste practic, imi cer scuze poate nu ma exprim prea corect dar nu le am asa bn in ale motorului, stiti cum e nimeni nu sa nascut invatat, totul se invata pe parcurs, va multumesc si astept sa ami dati un sfat…

    • catalin

      faptul ca nu mai trage motorul poate sa fie de la geometria variabila de la turbina sau mai multe.trebuie sa vezi daca dupa un restart merge normal si pierde putere in mers.daca e asa sigur e geometria variabila.solutie :tureazo in3000 vreo 10 minute.sau poate fi senzorul de aer care se umple de impuritati si nu mai citeste bine,dar atentie este foarte firav nu te sfatuiesc sa il desfaci tu

    • dan

      salut schimba caudalimetru .cam asa ceva se numeste .si eu am un passat de 2001 si la fel de la 110 nu mai tragea am fost la casa si mia zis ca la 80 90 de mi se fute caudalimetru si trebui schimbat .lam schimbat si acum are o forta ca si noua .

  14. Anonim

    salut! am si eu o problema la un passat din 98 tdi 90 cp, nu stiu ce are de mi se abureste parbrizul si geamurile laterale! daca stiti va rog spunetimi si mie. mai ales ca vine frigul e foarte rau

  15. Cristi

    Geamurile se aburesc ca nu ai schimbat filtrul de polen.

  16. ion

    salut ,ma poa ajuta cineva la un passat din 2008 nu se deschide haionul si capacul de la rezervor de pe portiera, poate fi vreo siguranta

  17. Acest site este de mare ajutor. Multumesc

  18. POPA IRINEL

    AM UN PASAT DIN 97 19 TDI PORNESTE GREU LA RECE DUPA ACEIA NU MAI SUNT PROBLEME SA FIE BUJIILE SAU FILTRU MULTUMESC

  19. POPA IRINEL

    MA INTERESEAZA UN MANUAL VW PASAT 19 TDI STIMA

  20. mihai

    salut am si eu un passat din 2003 1.9 tdi awx 131cp si de ceva vreme mi se aprinde martori de la abs si esp si nu mai porneste motoru si asta am observat ca numai cand e frig afara varog sa-mi raspueti si mie daca stiti ceva. va multumesc

  21. Popa Irinel – pot fi bujiile, dar si bateria care nu-ti asigura turatia necesara pornirii. Ambele pot fi fi verificate usor cu un aparat de masura. Pentru o verificarea bateriei, cel mai sigur este sa o reincarci in casa si apoi cu ea proaspat incarcata si calda, vezi cum porneste masina. Daca porneste imediat, e clar. Pentru manuale uite si aici: http://vwclub.wordpress.com/category/manuale-si-documentatii/

    Mihai – sunt sanse sa ai mizerie pe contactele injectoarelor sau pe mufa de la cabluri. Am patit la fel. Este usor de remediat. Dai jos capacul de la chiuloasa si cureti cu alcool fiecare mufa in parte la injectoare. Apoi sa cureti si contactele de la mufa mare rotunda din spatele chiuloasei.

    Bafta!

  22. ovi sb.

    salut am un passat din 2001 si miam pus un scut de tabla cel de plastic sa rupt,cand schimb viteza de la mare la mic sau frana de motor sau masalier se aude un zgomot la motor ca si cum nu este destul ulei in motor,sa fie de la scut ?va multumesc intodeauna vam citit santeti de mare ajutor mersi mult celui care a facut acest seit si celor celor care ne raspund

  23. Salut Ovi!
    Nu-mi dau seama ce inseamna ca un motor fara ulei…. scartaie, freaca ceva? Dar daca ai constatat doar dupa montarea scutului ar putea fi totusi numai o vibratie, sau nu e prins bine si aluneca usor in fata la frane…? In mers constant nu face?

    PS: Si eu mi-am rupt scutul + sparta baia😦

  24. kata

    salut!o mica nelamurire la schimbarea filtrului de motorina: cand am dat sa scot furtunasulcu stanta galbena de sus de pe capac,a inceput sa curga antigel si de teama l-am bagat inapoi si am anulat orice operatiune!ce ar trebui sa fac? STIMA

    • Nu e nicio problema, stai linistit. Vezi sa fie motorul rece sa nu ai presiune in circuit si ridica-l in sus, eventual si astupa-l provizoriu cu un creion. Dar nu ridica nicio problema

  25. stefi

    multumesc mult pentru articolul cu schimbarea fitrelor in special. pentru filtrul de polen imi cerea la service 100lei numai manopera:( si n-a fost nevoie sa desfac nici macar un surub!!!!multumesc mult:)

  26. xela

    am un bmw serie 7 din 2003 si cand ajung pe la 240 la ora imi tae pedala stie cineva ce o fi

  27. o problema cu apa o urca pana la 90 si dupa un timp scade la 0 opresc motoru si dupa aia iarasi sta la 90 si mai e cand imi da in bord ca raman fara apa ma duc si dau drumu la capac si fierbe apa si se umple borcanu cear putea fi am pus 2 bor. de praf pentru radiatoare sparte* se boate infunda radiatorul?se mai intampla si ridica apa la 100-110? ma puteti ajuta cu vriun sfar?

  28. Geo

    Buna tuturor. Detin un passat din 99 1.9 TDI, si am o problema, tot imi apare senzorul de la airbag in bord. Mecanicul meu mi-a zis k sunt mufelede din scaune si are dreptate. vreau sa va intreb poate stie cineva cum se numeste programul ala care iti reseteaza airbagul, il caut pe net de ceva zile si nu reusesc sa il gasesc.E un programel care iti repara toate erorile de genu. Va multumesc si apreciez un raspuns cine ma poate ajuta! O zi frumoasa!

  29. petru

    va rog sa imi spuneti si mie ce poate fi am un vw pasat si in momentul in care am cam 120km la ora raman fara acceleratie dar nu in todeauna si am schimbat toti senzori de la turbo degeaba dupa ce a inceput sa faca asa am schimbat si toate filtrele ce credeti ca ar fi?

  30. Buna Petru!
    Lipsa brusca de acceleratie cel mai probabil e cauzata de o eroare detectata de computerul masinii. Foarte probabil o cadere de presiune pe undeva. Nu are rost sa schimbi senzorii de pomana, senzorii pot fi buni si indica corect eroarea. Trebuie sa vezi ce cauzeaza acea eroare. Ai facut vreun test sa vezi ce eroare iti da? Poate ai numai un furtun slabit sau cu fisura sau un por si la acceleratie scapa presiune
    Pentru Geo de mai sus, programul se numeste VAGCOM.

  31. Leontin

    am si eu un passat din 99 combi 1.9 tdi de 116 cai….ma intereseaza daca se potrivesc triplele de la modelu mai nou de la b5,5 combi fara modificari(cele cu cercuri)…si inca o intrebare…cam cat ar fi maximum de viteza pt acest tip de masina…multumesc

  32. passat

    salut am si eu un passat din 2000 1.9 tdi poate cineva sami zica de ce nu imi arata copiuteru de bordnimik poate se porneste de undeva ,are 2 zile la mine merci mult de tot

  33. passat

    salut baeti ,spunetimi si mie va rog mult care poate fi motivul ca nu imi arata calcuratorul de bord nimik,poate se porneste de undeva si nu stiu eu ca am passatul de 1 saptamina deabea este din 2000 1.9 tdi 115ch ajutatima baeti va rog ,merci mult

  34. constantin

    salutare! ca tot suntem la filtre.. a schimbat cineva filtrul epurator (cel cu gazele de carter)? am cautat peste tot si nu am gasit pe nimeni care sa fi facut operatiunea. la ce interval se schimba si care sunt avantajele. va multumesc. drumuri bune

  35. Vasco

    i.ti multumesc …..pentru un incepator ca mine este un lucru util

  36. ionescu paul teofil

    cum aflu care tur retur conducte motorina vw passat awx

  37. mihai

    salut am si eu vw passat 1.9 tdi 2003.si nu mai pot deschide portbagaju decat cu cheia si imi sta aprins si in bord ca am deschis portbagaju.ma poate ajuta cnv cum pot remedia problema?

  38. daniel

    Si cum se reseteaza

  39. cosmin

    BUNA AM SI EU O INTREBARE DACA MA PUTETI AJUTA IMI POATE DA CINEVA O SCHEMA CU POZITIONAREA TERMOSTATULUI.AM UN PASSAT 1.9 TDI 74KW 101CP TIP MOTOR AVB 2001 BERLINA.AS VREA SAL SCHIMVB EU TERMOSTATU SA NU MAI MERG LA SEVICE

  40. dumitru

    buna. am un passsat din 2004. Dupa o juma de ora de mers cu el, dak l opresc 1 minut, dupa ce l repornesc sta pornit 1,2 secunde si mi se opreste. I am prins smecheria si de fiecare data stau 15 min sa se raceasca si apoi iar porneste. Care ar fi problema?
    Va rog sa ma ajutati.

  41. alin

    salut am un passat 2001 tdi 131 cp 6 rapoare am facut schimbul de ulei filtre tot ce trebuia .Am rulat cam 400 kl si acum am o problema pierde ulei cind merg tot timpul am dira de ulei in spatele meu pierde cam 2l in 30 km nu stiu ce are sa ma ajute cineva va rog

  42. saltu am un pasat 2001 tdi 131cp cind o pun inviteza si acelerez se aude ca trage aer pe unde va ce poate ,sau

  43. ma scuzati iarasi eu si se mai intimpla ca o acelerez si nu merge turatiile la motor se maresc iar viteza pina la 60km ce poate fi

  44. sall am un passat din 2003 si nustiu cum am umblat la setarile din casetofon ca acum imi apare service 3000 km

    • Salut. Vrei sa resetezi perioada de service? Daca da, si modelul tau e B6 sau B7, apesi butonul care are o desenata cheie fixa pe el si il tii apasat, apoi apesi cheia in contact fara sa pornesti motorul, dupa care iei mana de pe buton si apesi o data scurt pe butonul de unde reglezi ceasul. (min) si apoi scoti cheia. Acum ar trebui sa se fi resetat perioada de service. Bafta.

  45. Marius

    Foarte tare multumesc pt ajutor. Mie teama la pornire nu se poate airisi filtrul de motorina?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s