In iarna, cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. La pornire scotea mult fum alb, dar care dupa un timp dispare. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament si vreau sa clarific aceste lucruri.
FUMUL ALB:
-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala. (ca o nota, pentru cine nu stie, vaporii de apa, aburul, este invizibil nu alb. Albul este dat de picaturile fine care au condensat deja in abur.)
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI sau GRI-ALBICIOS (mai rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
Remediere: membrana sparta la modulatorul de vaccum – schimbat modulatorul
TAGS: FUMUL LA MASINA CAUZE, MASINA SCOATE FUM, FUM ALB, FUM GRI, FUM NEGRU, FUM ALBASTRU, CAUZELE FUMULUI LA MASINA, MASINA SCOATE MULT FUM
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
– VINO SI TU CU NOI! –
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!
– ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
– SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc. Detalii pe: www.extreme-travel.ro
–––––––––––––––––––––––––––––––––
PROMO: OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126 mp, numai 79 eur/mp!
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
anonim, fumul alb e de la ulei. ai o problema la injectoare. la unul poate…intra si ulei pe acolo.
la mine scoate fum negru si miroase urit si nu sta la relantiv ce poate avea?
si e si pe benzina masina
apropo de chrysler..problema era de la injectoare unul din ele avea apa in cap . deci mare atentie din experientza mea cand motorul tremura si nu merge bnn la relanti masina are probleme cu alimentarea va multam fain
am un golf 4 1.4 16v si scoate niste gaze urat mirositoare si cind sant in mers cu ea scoate fum pe teava de esapament si imi baga gazele in masina apropo apropo am si toba finala sparta
am un ford mondeo 1994 motor 18 td scoate un fum negru cand accelerezi brusc turbo am curatat schimbat filtru motorin reglat pompa de injectie ce trebuie sa mai fac?
salut.am un opel astra g 1,7dti isuzu scoate fum alb_albastru,nu tine relantiul ,nu se tureaza motorul mai mult de 3500rotatii,consuma multa motorina,si da rateuri la fortarea acceleratiei.nu consuma ulei.mentionez ca am schimbat turbina.orice sfat este bine venit.
salut si eu am un astra h cu probleme imi scoate fum alb si imi papa uleiul 😦 ai putea sami spui ce a fost la a ta ??? mersi mult
schimba filtrul de aer
Salutare! am nevoie de un sfat . am cumparat un suzuki (baleno) 1.6 16v benzina/GPL 4×4 si am niste mici/mari probleme : in primul rand scoate un fum alb si sunt mai mult ca sigur ca mananca ulei(il si arunca pe motor) dar nu stiu cauza; la pornire sau cand plec de pe loc se manifesta foarte urat , in sensul ca in spatele meu este ceata. Cred ca are niste probelme si la o bobina de aprindere deoarce da rateuri foarte puternice cand este solicitata ( in rampa); practic capota sare putin in sus . precizez ca nu are filtru de aer iar reviziile nu sunt facute de peste 50.000 km. ce sa fie ? inectoare, lipsa filtrului de aer, bobina, garinutra de la chiuloasa, fisura bloc… etc..
va multumesc anticipat!!
sa cauti filtrul ei original sa vezi daca nu are si debitmetru,carei cel mai important.
vezi bujiile si supapele in primul rand
CORECT
am un ford 2001 si megand cu el a inceput sa se tureze singur si a inceput sa scoata un fum de nu te mai vedeai ,ce poate sa aiba
turbina
acelas lucuru am patit si eu este turbosuflanta garantat suta la suta,eu am schimbato da fum tot da rau nu stiu ce sa mai fac
\
LOL… cititi o carte de mecanica si dupa postati balariile astea pe asa numite forumuri… antigel daca ajunge in baia de ulei exista riscul griparii motorului…
Am un opel vectra a din1993 motor 1.6 i cand il las la relanti se opreste iar când este bagat intr-o viteza si mentin pedala de acceleratie mai la relanti ma scutura si sant nevoit sa o calc nu pot merge la relanti ,nici pe liber ca mi se opreste motorul .ma poate ajuta cineva? Va multumesc
posibil sa fie,senzorul de relanti sau (motorasul pas cu pas ),fisele sau bujiile ,pompa de benzina ,cauzele pot fi mai multe ,
Fumul gri =)) AMUZANTI TARE ASTIA… de la pompa de frana pana la membrana de servo frana este cale lunga sa ajunga lichidul de frana acolo si sa fie aspirat … plus de asta masinile moderne nici numai au gautra aceea direct pe galeria de admisie ci au o pompa vacuumatica.. in fine a-s dori sa stiu si eu ce meserie aveti voi de postati asemenea balarii aici
si eu sunt curios
PT. ANONIM.AMUZANT ESTI TU, ( corect e „as dori” nu „a-s dori” si ma intreb ce scoala ai) Vorbeste gura fara tine, ce scrie aici de fum, e corect.
Eu am un service din ’95, si am gasit n defectiuni, mai ales la Ford vechi, valva de la transmisie defecta suge lichid. Iar lichid de frana poate suge pe la membranele defecte de la butoiul de frana si garnitura de la cilindru. Sfaturile sunt pentru cei cu masini mai vechi, ala care are bani de Q7 merge in service nu si-o repara singur.
Service bun in Bucuresti: A******N
nu poate fi numai asta explicatia la fumul negru ata timp cat masina mananca ulei f mult
eu am un e36 318 i si scoate fum negru si miroase a ars pe esapament si papa si cam un litru de ulei la 1000 km inca nu stiu ce are am citit pe fourum si nimeni nu zice ceva concret
voi ce parere aveti?
am un bmw 320 i care imi scoate fum negru pe esapament nu are forta de loc si nu imi sta la relantiu se accelereaza singura
ma poate ajuta cineva
am un cielo ,scote fum alb,o am pe gpl cand mergeam pe gaz manca ulei ,acum merg pe benzina nu mai manica ulei dar scoate mult fum alb si pe toba exista ulei ,nu dispare antigelul din vas.ce poate fi?
Am cumparat de recent un audi q7 3000 tdi 2007 avea ca defect clapeta pe stanga si un senzor de evacuare ,cum scotea un fum alb inacacios mecanicul mi-a zis ca cauza acestuia ar putea fi un di astea doua,am schimbat prima data clapeta si cand am turato mai tare sa rupt bujie si a stricat 3 valvole ,alti bani alta distractie ,in fine se repara si asta a mai ramas senzorul ,il schimb si pe acesta cu speranta ca masina nu o sa mai scoata fumul asta alb dar din pacate nu a fost asa,garnistura nu poate fi pt deabia o facusem ,poate sa fie un injector?
Controlati chiuloasa si blocul motor pentru fisuri.Verificati planietatea chiuloasei la care ati schimbat garnitura..
Verificati alinierea semnelor de pe volanta motor cu semnele de pe axul cu came si pompa de injectie.
Probabil ajunge mai ieftin un motor de pe o auto avariata decat piese si manopere la reprezentanta (tinand cont de incertitudinea care,totusi ramane dupa o reparatie de anvergura asta la un motor de Q7)
am un papuc diesel 1.9 si dupa c i-am schimbat garnitura si rectifikt chiuloasa pt k imi datea cu apa din vas a inceput sa scoata mult fum alb,asta dupa c se incalzeste. sa fie pompa debitata sau injectoarele?
Pt chiri: daca dispare antigelul din instalatie verificati chiuloasa pt fisuri.
Salut.Am sschimbat la un service garnitura de chiuloasa,semeringurile de la supape.Cand sa porneasca motorul dadea motorina pe la o teava de la injector.a pus teava mai bine ,a pornit masina si …scotea fum negru ffff ut.Bataie la motor..concluzia injector stricat.A reparat injectorul,a pornit motorul ,totul ok.Acum la pornire scoate..dupa putin timp fum albastrui cu miros de ulei.LA turatie fumul albastru se amesteca cu cel negru…consuma ulei(cca 1 l la 400 km efectuati),am desfacut furtunul de la turbo si am vazut ca este ulei in turbo,chiar exista ulei pe turbo.Oare a uitat mecanicul sa puna semeringurile la supape?Este turbo defecta?
Pingback: Masinile noastre - Page 1262
Azi am dat de o problema la un golf 5 1,9 tdi, 105 cai. In timpul mersului am auzit un zgomot in urma caruia, pe masura ce apasam acceleratia auzeam un fluierat, concomitent cu aceasta am observat mult fum alb scos pe teava de esapament. 500 de metrii mai tarziu mi s-a oprit motorul. Am mers tractat pana la un service, unde am incercat sa ii dau o cheie…dar nu a mai pornit. Mecanicul a ferit carcasa de la distributie, totul parea normal….momentan suspiciunea se indreapta spre turbina!
Apreciez orice sfat, revin cu detalii daca apuca sa umble mecanicul in ea!
posibil ax turbina rupt, bucatile prin motor,,=> varza
ceva asemanator am patit eu de 2 ori ,nu a fost nimic grav ,era un tub gros care duce cred la turbina si nu costa f mult ,era doar crapat si din cauza asta iti fluiera la acceleratie,si posibilitate sa ti se opreasca motorul nu este grav , mult noroc ,P:S: eu nu ma pricep la motoare dar sper ca ce am scris iti este util
am cumparat recent un passat din 2002 si au aparut ceva probleme cu lichidul de racire( pierde ).la doua zile am completat cu 2 litri..apoi dupa inca o zi am gasit ulei in vasul de expansiune.masina trage normal si nu scoate fum.imi putiti spune ce poate fii?
rodiatoru termoflot aceeasi problema am av si eu
salut am si eu un ford mondeo 16 16v si am probleme la pornire cand pun contactul pompa de benzina nu pleaca trebuie sa astept 4-5 minute iar cand dau sa pornesc nu porneste
buna ziua am si eu o problema cu dacia logan 1.5 dci dimineata cind o pornesc treb sa dau de 3 ori la automat porneste dar merge subturat in jur de 300-200rppdupa a treia cheie merge normal nu face probleme in mers scoate fum albastru dar citeva min la pornire 2 .3 min dupa aia dispare am urmarit niv la ulei la 4000 km a pierdut 300g de ulei.
de ce scoate fum albastrui doar la pornire.timp de 2 minute.dar ulei nu prea consuma.400grame la 10000km.e un passat de 130 cai.anul 2001.
La pornire segmentii motorului sunt reci,deci contractati,respectiv distanta dintre segment si cilindru e ceva mai mare.Dupa ce se incalzeste camera de ardere segmentii se dilata si fac raderea uleiului de pe camasa mai bine.Fumul albastrui e datoritra arderii uleiului ramas pe camasa.Nu este alarmant dar indica o oarecare uzura a segmentilor(indeosebi cel de radere(ungere)
Succesuri succesive!
salut, am si eu o problema. mi am cumparat un bmw320d din 99. imi scoate un fum alb excesiv si piscacios si la rece si la cald. si imi consuma 8-9 afara si 11-12 orasi, eu zic ca e putin cam mare consumul, ma poate ajuta cineva? va multumesc anticipat.
Salut Lulu!
Eu personal nu am avut BMW dar un prieten a avut exact modelul tau, BMW 320D si se plangea ca ii consuma destul de mult, cam 9 -10 in oras.
Iar motorul nu mai e chiar nou, deci e f.posibil sa-ti consume mai mult ca sa scoti aceeasi putere. Pentru fum, mai ales daca e si la cald, verifica antigelul, nu scade nivelul sau gaze in vas? Si la joja de nivel de ulei, cand o scoti, nu sufla abur sau presiune. Uleiul nu e laptos? Fum alb mai ales la cald suna a garnitura de chioloasa sau fisura undeva, bloc, chiuloasa.
Salut!
Am si eu o problema! Mi-am cumparat de urand un iveco daily 35-8 si cand am adus-o de la vanzator (cam 600 km pe roti) nu scotea fum deloc si merge f bine. astazi am incercat sa o pornesc si nu am reusit decat trasa(are bateria slaba) dar scotea un fum alb-gri si nu vroia sa traga deloc, si nici nu tinea relanti-ul. am lasat-o am jumatate de ora sa mearga dar degeaba. ce sa ii fac? ms
Salut Cornel!
Din pacate pentru Iveco experienta mea e foarte limitata si nu pot sa te sfatuiesc decat la modul general. Daca zici ca s-a intamplat peste noapte si nu in timp, iar dupa jumatate de ora cu motorul cald tot asa face, (nu tine relantiul, si fum alb) par a fi probleme la injectoare sau combustibilul. Asta nu exclude o defectiune mai nasoala (sarita distributia cand ai tras-o sau compresia slaba) dar putin probabil sa apara cu masina stand.
Te rog, cand afli ce are, sa revii cu solutia.
Multa bafta!
Salut.Am si eu o problema ,am un opel vectra b motor 1,7 turbo isuzu,scoate mult fum alb cu miros de ulei pe sapament si pe la motor.Consuma ulei pe 5 km 2 litri ulei .ma pute-ti ajuta cu un raspuns .va multumesc
Salut Cosmin!
Nu am inteles exact, ce inseamna 5km 2 litri ulei, dar nu cred ca e chiar 2 litri de ulei/5km. Oricum, daca iti mananca ulei si scoate foarte mult fum alb cu miros de ulei, poate fi dusa o garnitura si baga ulei in turbo. Atentie!! Asta poate fi o catastrofa deoarece la inceput curge un pic dar apoi cedeaza brusc si motorul se auto-tureaza pe ulei pana practic crapa ceva in el. Nu-l mai poti opri decat cu masina in viteza (superioara) si piciorul pe frana, asta daca ai noroc si nu cedeaza ambreiajul. Consulta neaparat un specialist si nu o porni decat la un test. Bafta!
poate ai fiert motorul si au sapat segmentii in camasi,poate sa mai fie si tubina,pe la seibile de la injectoare sau semeringuri supape.
salut.am si eu o problema daca ma poate ajuta cineva???am o dacia papuc 1.9 d.din 2004 si problema e ca scoate mult fum alb si scutura fff tare motorul…dar asta se intampla numai cand functioneaza motorul la relantiu.imi poate spune si mie cineva ce poate avea?????
am o rugaminte sa ma ajute cinema va rog!!!!!!!!! Am un BMW 318 i e 46 2001 benzina azi 21.04.2012 am ramas fara benina ma duc in lukoil si bag de 40 de lei ,,,pana sa bag benzina masina mergea ceas nu aveam treaba tragea tot ce vreyin fine am alimentat dupa ce plec merg un 1km nu mai trage masina tripideaza toata parac se rupe nu mai styu ce are imediat am fost la al peco MOL si am bagat de 100 ron in zadar m-am gandit ca poate e de la benzina habar n-am ce sa fac astept raspunsurile voastre…multumesc
salut.am un renault master 2.5 dci.cand l-am cumparat scotea fum albastru mai ales la pornire.i-am reparat turbina ca era distrusa,schimbat filtre,verificat injectoare(cu seringi pe retur),tot mai scotea fum. am desfacut motorul:segmenti pe linie si uzati,cuzineti f.uzati la doua pistoane.am schimbat tot cu altele noi plus garnitura chiulasa si simeringuri supape.acum la rece scoate fum albastru(dar nu ca innainte),iar la accelerari peste 2500 rpm fum negru.daca sta la ralanti fum negru-albastrui si la cald da gaze multe pe sus la epurator. va rog,ce mai e de facut ca m-am saturat sa tot bag bani in ea fara rezultat.multumesc!astept un raspuns
Va recomand inlocuirea motorului cu unul de pe ebay.co.uk.
Dupa parerea mea fumul albastru/negru se datoreza uleiului de motor ars in cilindri. Dupa ce se incalzeste,cilindrii motorului se dilata si de aceea apare fum pe epurator.O alta cauza era de la ghidurile de supape(sper ca le-ati pasuit si verificat etanseitatea inainte de montarea chiuloasei pe motor).
Coatul unui motor pe ebay nu justifica o reparatie in Ro decat daca se schimba set motor si intr-un service autorizat si care ofera garantie.
Multa bafta!
salut,am un daewoo lanos si scoate fum albastru mult pe teava de esapament si consuma mult(14 litri la 60km),acum o saptamina am pus supape noi la chiuloasa si am traso la drept.nu mai stiu ce sa fac.va rog sa mi dati un raspuns.
Remat
fumul albastri inseamna motor uzat, prin urmare trebuie refacut motorul
salut am si eu o problema am un ford escort din 98 motor 1,8td dimineata cand cand o pornesc imi trimideaza morotul k si cum ar merge in 3 si imi scoate foarte mult fum albastru dar daca o acelerez 4 5 mii de ture asi revine pana se incalzeste motorul ce poate fii:(:(:(:(
am un pasat din 2002,porneste f greu dupa care merge 5 min incepe sa scoata fum alb,tripideaza motoru si se opreste,ma poate ajuta cineva
poate sa fie cablurile electrice care alimenteaza injectoarele.sau vreun injector.ce ulei folosesti?
folosesc mobil,am fost la test si mi sa zis k pistonul 4 nu functioneaza cum trebuie.astept pareri,multumesc
Pistonul 4 nu functioneaza cum trebie din cauza:
injector defect,.bujie defecta(sau inst electrica a injectorului-daca e diesel) sau lipsa compresie motor in cilindrul 4.Daca nu vei da mai multe detalii(tip motor,simptome inainte de aparitia defectului,sau un video pe youtube(cu motorul in functiune) ,nu cred ca va fi cineva sa-ti diagnosticheze defectul.
Salut Ovidiu,
Cei de mai jos au dat cam toate raspunsurile corecte posibile. Insa cel care ti-a facut testul trebuia sa-ti spuna si de ce nu merge – injector, problema electrica, compresie etc – sau sa-ti dea un cod de eroare
Salut Cristi
am si eu problema cu fumul negru.cand plec cu treapta 1 sau 2 da mult fum negru, nici nu trage bine
Mai Cristi,
Probleme au multi…Cand pleaca cu treapta 1 sau 2 cu Trabantu’
,cu dieselu aspirat normat,cu dieselu turbo,common rail sau mai stiu eu ce alt benzinar pe injectie multipunct.
Se vede treaba ca supraestimezi capaciitatile paranormale a celor ce-ti citesc posturile,in a ghici marca de masina,motorizarea si a modului in care-ti iei tu demaraj la plecarea de pe loc.
In concluzie,daca inca speri la un raspuns concret si coerent,da si tu mai multe detalii.
„Succesuri succesive”
Am un passat diesel 2003 scoate fum alb mult la pornire si masina tremura putin dupa incalzire fumul e normal oare ce sa aiba.Multumesc.
Domnule Florin,
Daca motorul nu consuma ulei,isi mentine caracteristicele dinamice de cuplu initiale ,este posibil ca acel fum alb sa fie doar condens din sistemul de evacuare a gazelor,aparut datorita temperaturilor scazute de afara.
Pentru linistea dvs puteti face o testare computerizata a senzorilor motorului si a compresiei-la rece-si apoi sa reveniti cu amanunte.
Succes!
Va multumesc ,o sa revin cu intrebari dupa ce ma edific masina am luat-o de o saptamana si tot o studiez ca mi se pare mie ca nu e in regula.
Vw crafter 2.5TDI 2007 in 800-1000km pe zi are 3,4 momente in care scoate fum albastrui pt cateva minute !cand termina cu fumul albastru motorul se accelereaza usor si totul revine la normal!ce sa fie oare?
am un golf 4 gtd imi scoate mult fum alb mereu si acum am vazut ca si negru. abia ce iam schimbat garnitura de chiuloasa si injectoarele ce ar putea sa fie mersi
Daca au rectificat si supapele banuiesc ca au verificat si planietatea chiuloasei (daca a fost rectificat planul la chiuloas abanuiesc ca ati montat o garnitura putin mai groasa,corespunzator cotei de reparatie).Daca ati facut toate acestea corect verificati/Masurati compresia pe fiecare cilindru si postati rezultatele.Verificat deasemenea daca scapa compresie in baia de ulei(scoate fum pe joja sau pe la capacul culbutorilor -la cald si la rece).Puteti avea „sansa” unor supape pasuite incorect(recomand o chiuloasa sh pasuita de fabrica) sau o fisura in blocul motor sau in chiuloasa-dar asta numai dupa ce masurati compresia….
Bafta!
mi-au rectificat si supapele
am duso la mecanik si miau zis ca un injector ramane deschis si de asta imi face fumul ala deci ami schimba injectorul
Fumul negru apare atunci cand motorul consuma mai mult combustibil. O posibila defectiune la sistemul de alimentare face ca o parte din combustibil sa nu fie ars complet sau o pompa de injectie reglata necorespunzator patrunzand astfel prea multa motorina in cilindri..
Salut. mi-au schimbat iarasi un injector, pt ca miau zis ca un injector era blocat din cauza ca am prins un pik de apa an motorina….. Si acu ce sa vezi, de la 1200 la 1500 de turatii motorul tremura. e posibil sa nu fie anregistrate bine ijectoarele.? As dori si eu un raspuns…. Mersi
dupa segmentare vw vento 1,9 nu mai porneste .PS inainte sa-l desfac consuma ! distributie la semne .
uzura prea mare pe cilindri?
Am o duba iveco daly 29-9 din anul 2002 2,8 si cind ajungi turometru la 2300 rotati pe min atunci scoate fum albastru si nu trage si consuma mai multă motorina nu stiu care e problema va rog ajutatima
salut,am un opel astra g din 2002 diesel,motor de 2cc.si are o problema,scoate fum negru ,nu se accelereaza si apare cheia cu servisul,masina porneste foarte usor si pe ger,ma puteti ajuta….multumesc,
l-a tester nu a dat nici o eroare.
verifica sa nu ai aier pe instalatia d alimentare in special tot ce apartine d aer filtru debidmetru intercoler toate sa fie bune si tre sa mearga
cei da la servis au zis cai pompa-i de vina,dupa o saptamana de verificari au zis ca le-a dat codul p1220 care este cu pompa de alimentare nu stiu ce sa cred?
salut
ma poate ajuta si pe mine cineva?
am un golf 3 din 95 motor de 1600 tib abu 55kw am spuma la capacul de la ulei de culoare albicioasa catre maronie.la joja nu am.uleiul este de culoare normala in viziunea mea(negru)scoate si fum alb.aceasta spuma i- mi infunda si supapa de la capacul ce se afla pe carburator,iar uneori i-mi si ingheata aceasta spuma.vara nu face aceasta spuma.am intelesca ar fi normala sa faca acesta spuma,dar la mine parca face in prea scurt tymp.mentionez ca am curatat aceasta spuma si la un interval de 2 saptam. s-au o luna se strange.uneori este si cam puturoasa s-au mai nou a inceput sa mi se opreasca si in mers,iar uneori porneste imediat alteori nu mai vrea sa porneasca.multumesc!
Salut .Am si eu un opel astra caravan 1.8, 16 v benzina.Daca ma puteti ajuta si pe mine .Imi sufla apa in vasul de expansiune ,imediat cum o pornesc o arunca pe toata afara .nu stiu ce poate avea .Am schimbat garnitura chiuloasa ,am schimbat termostatul , am schimbat supape ,am planat chiuloasa si tot degeaba .Chiar nu stiu ce mai poate avea .Daca ma puteti ajuta v-as ruga din tot sufletul .Va multumesc mult!!
Dati mai multe detalii asupra ceea ce sa intamplat inainte de aparitia/sau a condus la aparitia defectului. (zgomote anormale,turatii foarte mari,motor ramas cu apa peste iarna)tot ce va trece prin cap chiar daca nu considerati relevant.
Important:postati si modul cum ati rezolvat defectul.
Sau uita-te la hornul Capelei Sixtine sa vezi daca iese fum alb sau negru (a propos de „urbi et orbi”) – mai multe explicatii pe: nazone.ro
Interesant!
am un cielo daewoo 1997 motor 1,5benzina am o problema porneste dupa 3,4incercari iar dupa 3,4secunde motorul moare ce poate fi,daca ma poate ajuta cineva sa fie probleme cu injectoarele sau poate sa fie supapa de retur benzina dusa ca am scos furtunasul de la retur si nu iasa nici o picatura de benzina chiar si cind porneste poate ma poate ajuta cineva va multumesc.
‘ml
am un ford mondeo 2001 tdci la pornire dimineata scoate fum albastru si terpideaza tare (nu sta pornita decata daca o accelerez in gol) dupa 2 min isi revine,in cursul zilei mai da rateuri relatiu’ Am rulat suceava bucuresti de 300ron motorina.poate fi din cauza pompei de motorina?astept pareri ms mult!
Mai degraba injectoarele decat pompa.
Salut!am nevoie de un raspuns corect,am un ford focus tddi,90 cp 66kw din 2001,dupa ce l-am cumparat masina a mers foarte bine,dar dupa vreo 500 de km n-a mai avut putere,a inceput sa scoata fum negru,am dus-o la service au pus-o pe tester si i-au schimbat un senzor care cica citeste debitul de aer,dar nu s-a facut mare lucru.Dupa ceva timp am plecat la un service ford au pus-o din nou la tester,si n-au gasit nimic,au luat hotararea sa-mi schimbe filtru de motorina,zis si facut,dupa schimbare masina a mers ca si noua,dar dupa doua zile a inceput de la capat.
Am luat hotararea sai verific turbo,l-am verificat,l-am curatat,masina a mers super bine din nou,dar dupa 2 zile din nou a ramas fara putere,scoatea fum negru,consum ff mare,(fumul are un miros ciudat,ca si duoa un tractor universal vechi,a motorina ce nu e arsa complect.De curand am schimbat valva egr,dar la fel a ramas,,am observat ca de la schimbarea egr-ului se si accelereaza usor la relantiv,singura,si se opreste motorul uneori cand sta la relantiv.Uneori masina merge mai bine,dupa ce o opresc si o pornesc,dar dupa scurt timp incepe din nou sa ramana fara putere.Ma poate ajuta cineva cu un raspuns?
Salut Ovidiu!
Eu am VW si nu Ford dar poate ajuta cateva sugestii. In primul rand nu stiu de ce ti-au schimbat filtrul de motorina, la aceste simptome, de amestec bogat eu as fi schimbat filtrul de aer. Apoi, verifica toate furtunele, o fisura mica este greu de depistat, la fel si o strangere proasta a unui colier, porii mici au obiceiul sa faca probleme fix in acceleratie in sarcina si la cald, nu in scurte teste stationare.
Ar mai putea fi injectoarele… sau un contact electric prost la senzori. Asta ar putea fi si o explicatie, de ce de fiecare data dupa ce umbli la motor, merge un timp bine si apoi face probleme din nou.
Multa bafta!
poate sa ma ajute cineva si pe mine am un audi a4 tdi 97 si scoate ulei sau motorina pe la turbo mersi
buna tuturor,,am si eu un combo 2004 se aprinde becul avarie motor si nu trage constant adica uneori merge ceas alteori ma depaseste biciclistul ,, are cineva idee ce ar putea fi?va multumesc celor ce ajuta,,,nu toti se pricep:P
de cind sunt oprit la un semaeor imi iese fun albastrui iar cind circul nu care sa fie problema va multumesc
salut!am si eu un land rover frilander disel 2000 a inceput sa-mi faca fite dupa ce am alimentat cu niste motorina,mai rea zis de colegi ca e rea.a anceput sa scoata fum albastrui si se ineca,si se oprea.dupa ce am aerisito la injectoare a mers bine cam o zi poi iar din nou la fel.am desfacut furtunele d la tubo si erau numai d ulei.am sters bine furtunele,si filtru de aer poi am mers cam 20 km a mers bine si dimineata a pornit si apoi sa oprit si nu mai pornese.
am o alfa gt din 2005 si a inceput sa scoata un fum negru de nu te vezi si numai are putere daca ma pute ti ajuta cu un sfat multumesc
Furtune de la turbo sparte sau interculer fisurat
salut am si eu o problema la un audi A6 v6 2,5 tdi am completat uleiu cu un ulei naspa si a anceput sa scoata fum iam scos tot uleiu an jur de 7 litri dar nu sia revenit ce se antampla?
buna am si io o intrebare. la modelul de bmw 320d e46 din 2001 in directie cu pompa de injectie este instalatie de antigel care trece prin doua pompite una mai mika si una mai mare aia mica tot timpul chiar daca nu e pornita 24h tot ferbinte cand pun mana pe ia ,oare de asta sa aiba si pornirea mai grea ?????? apropo un prieten are aceias masina ,dar al lui nu are putere de lok/??????foarte greu prinde demaraj pana la 160 mai mult nu prinde ????????
AM UN RENAULT SCENIC 19dti si dintro data miso oprit iam facut valiza nu are nici o problema dar cureau de distributie slabeste o strang la maxim si slabeste din nou cand ai fac turu stie cine din ce cauza ?
Asta de ai scris articolul,in calitate de de ai scris?E o prostie intreaga si mai duci si lumea in eroare.
1.Vrea sa imi zici si mie o cale pe unde se duce lichidul de frana in admisie.
2.Uleiul din cutia automata cum face sa intre in admisie?Se strecoara pe la volanta si urca in admisie?
@ Stefan, lichidul de frana poate ajunge in admisie prin vacuumul creat la cilindrul principal de servo, diafragma mare si/sau garnitura proasta. Iar uleiul de la transmisiile automate poate intra in motor pe mai multe cai, cel mai probabil prin valvele aerisitoare, vacummul trage in admisie particulele de ulei, iar de acolo, ard in motor de unde fumul.
va salut poate sa ma ajute cineva am schimbat garnitura de chiulasa la motor 1,7 isuzu si acum porneste tine relantiul dar nu se tureaza mai mult de 1500 rot aveti idee care ar fi cauza plus ca sufla si in vasul cu de racire
salut am un seat cordoba 1.6 benzina cand o turez scoate un fum negru si parca ar lasa ulei acolo unde iasa gazele si am dat cu mana si am mirosit si ar mirosi a benzina nu stiu cineva sa i-mi dea un sfat
salut am un opel vectra b 1.7 diesel simi scoate un fum albastrui la pornire cand e rece cateva secunde apoi dispare merge normal reamintesc numai la rece.cineva sa ma ajute.
Salut Vasile!
Daca e sigur albastrui si nu gri/albastrui atunci e ulei. Insa daca masina nu consuma ulei nu te ingrijora.
Este posibil sa fie o mica uzura la unul sau mai multi cilindri (la segmenti) sau la supape. De asemenea daca masina e turbo, poate fi, fie o scurgere slaba de ulei care se acumuleaza in zona intercooler-ului si se arde, sau tot la fel se poate acumula o scurgere intr-un cilindru cat masina sta, iar apoi se arde la pornire. Sau si/sau o lipsa de etansare la rece la segmenti. Dar dupa cum spuneam, daca nu consuma ulei si e doar atat, nu te ingrijora.
Salutare,am un bmw 320d,mi s-a turat motorul in blana in timp ce mergeam,a scos mult fum dar s-a oprit,am verificat uleiul,am crezut ca a luat-o turbo pe ulei dar surpriza,turbo este ok,acum porneste si merge de parca ar fii dacie in 3pistoane si scoate putin fum alb.Ce Ar Putea Aveaaa? Multumesc
Salut Gaby!
E greu de spus din ce cauza merge acum in trei pistoane. Sigur, probabil s-a defectat ceva la un cilindru cand s-a supraturat, dar asa, e greu de spus ce. Si oricum trebuie identificata cauza supraturarii. S-a oprit singura sau a trebuit franata?
motor opel astra F 1,6benzina..scoate fum negru..nu trage ca inainte,se aprinde beculetul galben…ca un robinet
MOTOR 1,6 OPEL ASTRA f1993,scoate fum negru,se aprinde becul la A.B.S….si becul …ca un robinet..culoare galbena…ce-i de facut?
am un Ford escort de 1,8 ,ajunge ulei in cilindru 2 si scoate fum alb si turat si in relanti
am un opel astra gtc 1,9 150 cp 2005 cind sta la relantiu tremura ft tare si cund o calc scoate ft mult fum negru pot primi si eu un sfat ce ar fi stricat 😦
Am BMW 320I SI NUSTIU DE UNDE GOLESC APA
Salutare,am si eu un Crafter din 2008,i-am scos filtru de particule am fost la cineva si l-am dezactivat din calculator, dar tot imi scoate fum alb si uneori spre albastru-gri in continu si f mult,cand e in turatie mare nu prea mai scoate asa mult,in schimb la relantiu si la accelerare progresiva scoate mult,ce sa fie?
Aaa si bolboroseste pe la radiator,in vas nu am vazut sa scada nivelul sau sa fie spuma in ulei
salut am unvectra b 1.8 16 v cu motor x18xe si cand stau cu ea mult la relanti sau temperatura este ridicata acoate mult fum. cred ca de culoare alb – gri. Ma poate ajuta cineva?
am un opel Vectra b din 1999 x16xel si sa rupt distributia in mers masina a stat cam un an pe dreapta din lipsa de fonduri, dupa care am dus-o la un service si mi-au rectificat chiuloasa au schimbat 6 supape admisie 6 evacuare scrie pe factura 1 set simeringuri (care habar nu am unde le-au pus dar codul lor este 424.800EL) garnitura capac chiuloasa, garnitura chiuloasa, garnitura galerie admisie, kit distributie, simering EL702.269, set pezon chiuloasa, garnitura galerie evacuare, am luat masina de la ei mergea bine dupa 2 zile a inceput sa trepideze si sa scoata fum rau, aia de la service imi zic ca e de segmenti, dar masina inainte sa se rupa distributia nu scotea fum consuna 1l de ulei la 10000km acum sonsuma 1l la 100km.de la ce ar putea sa fie
am un astra g 1;7 dti dimineata porneste la prima cheie dupa aceea trepideaza si scoate fum albastru gri si dupa 2-3 min revine la normal.
am un Audi 2006 1600 si scoate fum alb are 119000 km dar nu scade uleiul nici nu creste ce sa fie? am bagat benzina in Serbia rezervorul e pe terminate si scoate acel fum
salut baieti opel astra din 2008 1.9 cdti scoate fum alb numai cand se incalste motoru dar pt cateva minute apoi dispare apoi iar apare si tot asa…fumul este de motorina se simte intepator.dpf este curat,egr schimbat, problema de soft cred.masina trage f bine..este posibila sa se faca vreun upgrade la calculatorul de injectie in momentul in care imi apare dpf ca fault.dpf presure to high…la vw dupa 2006 este valabila cu upgrade dar nu stiu de opel.precises ca sta bujia si martot motor aprinse si in ecu nu am faulturi
aaa este un sistem common rail cu injectoare quart si presiunea in rail este normala regulatoru de presiune dp pompa de inalta imi deschide in parametri iar sensorul din rampa imi da un 320-400 de bari….masina a fost verificata de 15 garaje si de mine insumi cu un bosch kts 540….sa incerc un remmaping…sau oare vreun driver dp calculator…a fost schimbate injectoarele si programate
sal. Am si eu o problema la un passat din 2001,1.9tdi,130 cv,96 kw.am doua fise care nu imi da curent la bujii.cum pot sa le schimb sau ce trebuie sa fac?multumesc.
Salut! Am si eu in Opel Astra G.CC , motor 1.6 16v din 2002 si am ceva probleme! Imi scadea masina sub 500 de turatii si eram nevoit sa o accelerez pentru a mentine motorul in functinune.. automat ce era scoasa din viteza se mai oprea… Am schimbat carburantul am trecut pe 95 sport si s-au remediat problemele..dar observ ca si aici tot fum albicios cu miros de gaze nearse complet si sunt momente cand se mai infunda si tremura sub mine si trage foarte greu… Deci ce imi sugerati ??
salut. Masina nu se alimenteaza.
am un VW saran 19 TDI la care testarul zice ca´ alimentare inchisa.
am legat pompa de injectie pe direct de la tabloul de sigurente,acum porneste indiferent de temperatura de afara la prima cheie doar ca nu se tureaza (IN SARCINA)peste 3000 de ture,nu are putere.am schimbat releul 109 dar nici o schimbare,mecanici zic ca turbo este de vina,ce nu cred pentru ca am un consum de 5,6 litru la 100 de Km si de asemenea daca merg in treapta a patra dupa 2200 turatiie imedeat urca la 3000 dar mai mult nu vrea sa urce numai la vale.si simt ca nu mai are combustibil,are un sunet mai sec parca ar mai cere combustibil.nu scoate de loc fum,bine daca il turez in gol scoate putin fum negru este normal arunca depunerile din toba. mersii anticipat
Am si eu o problema cu un motor perkins in 6fara turbo îmi baga ulei in radiator care ar fi problema ? Am înțeles ca at fi termoflotul dar nu știu unde se afla
am un sharan 1.9 an 2001 scoate fum negru si mult la cresteri de viteza ulei papa aproximativ 1litru la 1oooo antigelu scade si el care poate fi baiu si ce e de facut
am uitatsa spun pina la turatia de 2200 nu merge ca inainte dar e acceptabil dar peste 2300 nu se mai aude nici suieratu dar nici nu se mai infinge deloc pina opresc motoru
Salut ,
un clio din 2001 ,1.9 dti scoate foarte mult fum albastru cand il accelerez si pe loc si in miscare si uneori oscileaza turometru intre 800 si 1000 la rece … iau compresorul care iese din egere scoate un sunet ciudat . Tin sa precizez masina a fost rasturnata. astept raspunsul vostru
am o super nova. am schimbat segmenti,cuzineti pentru ca imi skotea fum albastru la pornire. akm dupa segmentare skoate cand fum negru,cand fum albastru, si merge intrerupt. ce poate avea ? multumesc anticipat pentru raspunsuri
salut am un wv pasat 1,6 benzina din 1997 si imi da benzina cu ulei pe galeria de evacuare la pistonul 1 si 3,care este defectiunea va rog frumos
buna am un bmw320d din 2001scoate fum albastru inecacios,lam adus din italia am facut vreo 2000kl cu iel mi se aprinde cam 5 sec becul la ulei dupa aia se stinge,fumul[albastru subtire] dispare dupa ce merg cu ia cam 1 kl fie iarna ,vara asa face VA MULTUMESC
buna am un bmw320d din 2001scoate fum albastru inecacios,lam adus din italia am facut vreo 2000kl cu iel mi se aprinde cam 50 sec becul la ulei dupa aia se stinge,fumul[albastru subtire] dispare dupa ce merg cu ia cam 1 kl fie iarna ,vara asa face VA MULTUMESC
salutare ! am o dacia supernova clima 2001 si de cand am facut distributia si am schimbat si pompa de apa ,masina cam tremura la ralanty,m am uitat pe la motor,tampoane bieleta antirasturnare ,curele care sa fie slabite sau prea stranse dar nu am vazut nimic deosebit….poate ma puteti ajuta cu sfaturi si daca cineva a patit la fel si care a fost cauza.Multumesc
Salut,am un audi A3, 2001, 1.6 benzina si dupa ce am parcurs 2200 de km mi-a aparut oil min pe bord, nu scoate nimic pe evacuare, nu am ulei sub masina sau pe motor, imi puteti spune care e problema 😦 ?
nu e nimic grav,iti papa un pic de ulei,competeaza uleiul si se va stinge ,probabil are cativa km mai multi…:)
Buna seara! Am un ford fiesta mk4 din 1997 motor 1.25 16v zetec. prezinta urmatoarele simptome : nu sta la relanti,scoate mult fum alb( cald si rece ),moare motorul cand o scoti din viteza, trepideaza motorul de parca merge in trei pistoane.Ce poate fi: pompa de benzina defecta, segmenti ,garnitura de chiulasa ,chiulasa? Astept un raspuns de la Dumneavoastra! MULTUMESC
vad ca se discuta despre fumul alb si cel albastru, este dracia dracu la mine scoate alb albastrui, ma tot duc cu ea pe la servisuri si numai japca unu ma trimite la pompagiu altu imi spune ca este de la compresie, nu stiu frate ce este clar este ca nu consuma ulei 1l la 10000 de km uni spun ca este normal ca are vreo 130000 de km nu bolboroseste antigelul si merge haotic si trepideaza cat scoate fum alb albastrui in 20 30 minute nu mai scoate fum ab si parca a rasarit soarele merge unsaconsuma si cam multa motorina cam cu 10% mai mult. Care ati mai patit destea dati-mi si mie un sfat sa stiu ce dracu sa fac pompa sau motoru
Rog raspuns la bz04hra@tahoo.cim
detin un bmw 320ci motor 2.2 benzina 170cp dublu vanus,din 2003,nu mia facut nici o figura ,totul a fost ok ,acum cateva zile l-am pornit,am plecat cu el din parcare si in 200m am auzit un zgomot ciudat in motor (trancanit..trrrrr) si un fum foarte puternic alb ce bate foarte putin spre albastru,in 3 minute mi sa oprit motorul,porneste un pic mai greu,sta pornit in jur de 3-5 min se opreste si fum scoate cat cuprinde,imi poate da cineva un sfat ,o idee ce se intampla,in legatura cu apa din vas imi mai scanea 300-500ml la o saptamana ,ce tine de ulei imi ”papa”un pic in ultimul timp…masina are 250000km..multumesc