Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

In iarna, cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. La pornire scotea mult fum alb, dar care dupa un timp dispare. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament si vreau sa clarific aceste lucruri.
SERVICE AUTO VW PASSAT

FUMUL ALB:
-Fumul alb
, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

———————————————————————————————————————
TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK- VINO SI TU CU NOI! -
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

- ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
- SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc. 
Detalii pe:  www.extreme-travel.ro

————————————————————————————————–
PROMO: 
OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126 mp, numai 79 eur/mp!

——————————————————————————————————————

About these ads

341 comentarii

Filed under Auto, Uncategorized

341 responses to “Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

  1. dumi

    am un citroen xantia din 98 19td are280000km cand porneste nu scoate fum aproape deloc dar dupa vreo doua nimute scoate un fum albastru si motorul are o mica intrerupere ce poate sa aiba ? va multumesc mult

  2. Salut Florin Dumi!

    Florin – un consum de ulei este normal, si inevitabil la o masina de aproape 10 ani. Cati km ai la bord?
    250grame este un consum semnificativ dar nu grav.

    Dumi – fumul albastru persista? Combinat cu un mers nerotund la motor, ar putea fi un segmentii unui cilindru sa faca probleme. (pierde etansarea si papa si ulei)

    • ady

      salut baieti,am si eu o mica nelamurire,am un mondeo 2000 tddi si de cand lam loar acum am realizat ca ,nu stiu cum ii zice da are un tub asa mai gros si scrie turbo pe el ,si acel tub sa zicem are 2 orifici cine imi poate zice ce rol au alea 2 orifici ,ca la mine sant bagate niste suruburi noemale si stranse acolo,va multumesc

  3. robert17

    salut
    passat 1,9tdi 101 ps dimineata la pornire in special cand e frig scoate putin fum albastrui doar o secunda sau un suflu apoi merge normal poate puti intrerupe primele 15 sec……intrebarea e:este grav sau trebuie sa schimb bujiile,mentionez ca nu stiu cand au fost schimbate…….inca ceva nu se aprinde lumina in cabina cand deschid usa la sofer MERSI

  4. chris

    Buna, fratilor, am si eu o intrebare cu fumul la masina. Are un amic o bora 2000, combi, 1.9 tdi 116 cai, manuala. O are la vinzare, a luat-o si el sa faca un ban la ea, si nu prea merge piata acum, are 180 000 km, si cred ca mie mi-o lasa in 4000 euro, in piata cerea 4700 pe ea.

    Problema e ca la rece scoate un pic fum, asa cetos, alb alastrui, ca se face in spatele masini de nu vezi. dar dupa vreo ceva vreme , cind e motorul cald, dispare fumul. Am mers cu ea, trage ff bine, e in 6 viteze, nici o problema asa sa zicem, nu prea baga caldura prea tare..

    Ce oare ar putea fi, de ce e fumul ala, sa fie dusi segmenti? asa i-a mai zis un mecanic de problema asta. El i-a schimbat un injector si debitmetrul. Dar tot scoate fum asa la pornire. Sa o cumpar, se merita sa o repar de nu e ceva grav cu ea? astept un raspuns. merci.

  5. Salut Chris!
    Ar trebui sa vezi cum miroase fumul, si daca scade antigelul.
    Si important, vezi daca tii masina intr-un loc cald, tot asa face? Sa nu fie doar condens in catalizator si toba. Pe frig e greu sa estimezi daca e fum sau vapori.

  6. chris

    idee, e ca fumul e destl d emult, de obicei se face in spatele masinii asa cit masina fum, nu e doar la toba.. uni au zis ca ar fi segmenti, ca mi-a zis proprietarul ca mai maninca si ulei, nu mult dar mai adauga ceva la ea. dar de tras trage bine a zis ca merge 150 ff usor si mai bine, recet a fost cu ea la Iasi is mers cu 150, si a verificat valvele cica sint ok, la vag com… o chestie destul de ciudata, dupa ce se incalzeste nu mai face fum..
    altcineva mi-a zis azi, sa nu fie de la injectoare sa fie motorina nearsa si sa fie fumul asa albicios…

  7. dumi

    MULTUMESC MULT PENTRU RSP DAR NU PAPA ULEI SI SCOATE FOARTE MULT FUM SI PERSISTA

  8. rares

    sal eu am o problema mai mare , mi-a facut asa de mult condens si am strans asa de multa apa, incat acu iarna mi-a inghetat apa in toba de esapament si mi-a blocat-o, nu mai scoate fum deloc si nu o pot porni , rog niste idei cum asa putea-o desgheta si dupa aia cum sa elimin toata apa din toba, daca e posibil fara demontare.
    ps. nu am garaj sa o bag la caldura
    e laguna1 ,1.6, 16v

  9. dumi

    si dupa ce opresc motorul ea tot scoate fum e normal?

  10. dana

    am un touran din 2004 si are o problema f. grava. pierde lichid de racire. la ultimul drum facut 380 km. am bagat 7 l de antigel. am schimabat garnitura de chiuloasa, termostatul, pompa de apa, capacul de la borcan, un ansamblu de furtunuri care li s-a parut mecanicilor ca ar fi cauza. dar degeaba. am fost cu ea in 2 judete in service,si dupa fiecare piesa shimbata pierdea si mai mult. daca la inceput pierdea la 100km 0,5 l lichid la ultimul drum a pierdut 7l. scoate un fum alb inecacios. dati-mi un sfat. nu mai stiu ce sa fac cu ea si unde sa o mai duc in service.

    • radu

      Chiulasa fisurata 100%, cumpara alta chiulasa si nu o sa mai ai treaba.
      Mai poate exista varianta sa fie cilindrul fisurat ( sunt slabe sanse ) dar sunt.

    • florin

      buna dana
      este chiuloasa crapata sau ovalizata.se poate vedea prin scoaterea injectoarelor si unu dintre ele are alta culoare acolo este fisurata

  11. Buna Dana,
    Masina scoate exagerat de mult fum si incontinuu?
    Iar daca sta (cu motorul oprit ) nu se observa o scugere?
    7l de lichid la 100km ar trebui sa fie evident pe unde se pierd. Nu e radiatorul spart?
    Dar daca scoate foarte mult fum alb si este evidenta pierderea prin cilindrii, e posibil sa fie problema la planietatea chiuloasei care ar fi trebuit facuta odata cu schmbarea garniturii. Totusi, cei care au schimbat piesele, nu ofera garantie pentru servisare?

  12. Dana

    Multumesc pentru raspuns . Am sunat la ultimul service la care am fost si nu dau garantie decat pe piesele si lucrarea facuta de ei. Si oricum nu dau garantie mai mult de o luna la nici o lucrare. M-ar interesa un service bun in zona judetelor Alba, Sibiu Hunedoara daca stie cineva.

  13. petrica

    am un vw lt 35 2006 intrerupe si calda si rece cateodata si scoate fum alb la pornire timp de 10 minute

  14. Salut Petrica – Pe vreme rece, fumul alb la pornire e neconcludent, chiar normal.
    Intreruperea, daca e si la cald, poate fi un injector obosit.

  15. vlad

    salut!
    am un seat toledo 2002 cu motor 1.9tdi,,,150cp si 190000km.de ceva vreme scoate un fum albastrui cu miros puternic de ulei si la rece si la cald.mentionez ca de curand am scgimbat uleiul si tot asa face.dar am observat ca nu mananca ulei.cam la ce sa ma astept?

  16. Anonim

    am un bmw 320 din 2000l-am cumparat de o saptamana si am avut surpriza ca dimineata sa nu porneasca am scdhimbat pompa de motorina a mers 3 zile perfect,iar acum s-a intamplat la fel nu porneste dimineata. va rog sa-mi spuneti ce ar putea fi ///?

  17. Anonim

    am un golf 3 din 94 ,motor 1.6 benzina am si eu o problema. dupa ce se incalzeste motorul scoate fum la evacuare de culoare albastruie.motorul merge f bine trage,alceva nu are. ce ar putea sa aiba??

  18. bobo

    am un golf 4 din 2000,peste 200000km si face niste figuri de toata minunatia:trepideaza foarte tare ,scoate un sunet de parca se lovesc mii de ciocane si mai scoate si fum alb cu miros intepator si totul dureaza zeci de secunde dupa care totul de curge normal.asta se intampla de 2,3 ori pe saptamana,nu se stie de ce asa ca varog pe voi sa ma ajutati daca stiti ceva.mersi mult

  19. Salut, am un BMW e46 / 320d 2003, daca o las in relantina mult si apoi acelerez la pornire las dupa mine un nor de fum albastru, in alte conditii nu se observa acest fum albastru. (nici la pornire, nici la acceleratie, nu conteaza cai rece sau cald motorul) Si la schimb de ulei cea ce fac deobicei la 15000km am avut lipsa de 1 litru din cei 5.5l.
    Multam.

  20. sasu

    am un opel din 96 1,6 16v si imi papa ulei destul demult undeva la un litru la 700-750 de km si scoate un fum gri albastrui iar la turati de peste 4000rot/min un fum negru ;am curatat supapa de reciclare gaze,buji,filtre ,ulei …..si inca miroase (fumul)a benzina si ulei …spuneti-mi va rog ce artrebui sa ii fac

  21. Ama

    Am o Alfa Romeo si de ceva vreme atunci cand o pornesc scoate un fum alb cu miros de benzina si un zgomot ca si cum ar fi infundata pe esapament….dupa 5 minute fumul dispare dar ramane “zgomotul” !!!help!!!

  22. Salut!

    Sasu – dupa simptome cred ca deja segmentii sunt pe duca.

    Ama – pare garnitura de chiuloasa , asa pare dar nu pot sa-mi dau seama de zgomot cum e…
    Nivelul la antigel cum e? Spuma albicioasa la joja sau la capacul de ulei?

  23. Ama

    Nivelul la antigel este aproape de max. …schimbul de ulei l-am facut inainte de Paste…dar nu ca am avut probleme!!!

  24. laurentiu 02

    fratilor care ma puteti ajuta……am un golf 4 din 2002 tdi de 131 cp, ASZ cod motor….si scoate un fum albastrui ft mult si intepator….am fost pe la n testere si nimic concret iar la service au zis sa merg asa cu ea….. uleiul este la nivel deja am facut 4000km antigelul la fel…… porneste cam greu (daca pun contactu de 2-3 ori porneste ft usor) la ultima scanare imi arata senzorul de temperatura a motorinei 17571…singura eroare……este enervant rau de tot fumul asta……..

  25. alex

    buna….am si eu o intrebare…..am un ford mondeo tdci din 2005…110000 km…intrebarea este: de ce la unele pornirii scoate fum albastrui…si lasa un miros naspa:-?….ms

  26. alex

    salut am un suzuki swift 2002. 63kw 1.3 16v problema e ca dimineata uneori nu mereu scoate acel fum albastrui dar im momentu porniri daca ma dau repede jos nu apuc sal vad isind pe teava. si daca o acelerez in mers mai puternic la turati mai mici gen 1500 mi se aprinde in bord semnul motorului, din carte masini reiese ca e vorba de (nocse). si la fel cum am vazut mai sus daca o las mult la relanti si o acelerez mai brusc scoate acelasi fum ce poate fi? se poate rezolva cu un aditiv? multumesc mult

  27. Salut Alex – este posibil ca pur si simplu, motorul sa dea semne de uzura. Poate te-ar ajuta un aditiv de ulei pentru motor uzat si curatirea injectoarelor.
    Semnul motorului pentru noxe poate fi cauzat de o multitudine de factori, solutie posibila simpla, incearca si schimbarea filtrului de aer.

  28. alex

    the vale – multumesc mult pt raspuns.
    sar putea sa fi fos valva pcv(Valva PCV este o supapa la capatul furtunului de gaze carter. Are rolul de a opi intrarea uleiului in galeria de admisie, dar permite trecerea vaporilor de ulei de la capacul culbutor la galeria de admisie )
    … azi am scoso si am ramas putin surprins sa descopar ca avea niste depuneri destul de nisipoase de mizerie lucru care duce la o fuctionare proasta(nu permite inchiderea etansa) cred eu. mai ales ca furtunu era destul de uns cu ulei, asa ca am curatat valva am puso si am verificato (cu mototu pornit sugrumi furtunul valvei si ar trebui sa simnti un pocanit Atenti se aude foarte incet mai de graba se simnte ) acu astept sa se duca uleiul deja inghitit prin valva si sa vad daca mai are aceleasi obiceiuri la pornire, a si filtu de aier lam shimbat acu 3000 de km odata cu uleiu (sper sa am dreptate)

  29. Salut Alex!
    Asa este, un PCV blocat poate da simptomele asemanatoare. Sa speram ca e doar valva PCV. Bafta!

  30. Iulia

    Salut!

    Am un Peugeot 206, din 2001, 1,4, benzina. In aceasta dimineata, in timp ce mergeam spre serviciu, am inceput sa simt trepidatii. M-am uitat in oglinda retrovizoare si am vazut ca scotea un fum gros alb-albastrui. Trepidatiile au inceput sa se simta si in viteza a 4-a. Cand am ajuns la serviciu, am observat ca in vasul de expansiune nu mai era lichid de racire deloc.

    Apoi am scos joja de ulei sa vad daca a crescut nivelul , sau sa vad daca s-a schimbat consistenta. Uleiul era normal. A venit si un amic si s-a uitat la ea si mi-a zis ca lui i se pare ca merge in 3 cilindri.

    Ce sa fac? Momentan am masina la serviciu, in Baneasa. Pot sa ma intorc acasa cu ea, in Rahova? Sunt 15 km. :(

  31. Sab

    salutare
    la un ford mondeo mk2 1.8 tdi 1998
    dupa anularea gr ului , am blocat din idiotenie , evacuare la turbina “a mers 20 sec motorul cu evacuarea blocata , apoi sa oprit”. am destupat evacuarea , blocat egr ul , infundat/etansat. acum motorul porneste lejer , urca fff usor in ture 3500/4000 la o simpla apasare de pedala , insa NU MAI ARE PUTERE … si scoate mult fum alb/gri cu miros intepator.
    daca merg cu a 3 a , la apasare de pedala , pentru accelerare imi scoate fum , iar acceleratia ..e treptataaaa usor usor si foarte usor.
    ma face o caruta cu un cal , la plecarea de pe loc…
    ce poate fi ?
    la turbina , nu am umblat …
    multumesc anticipat

  32. Dan Cheloo

    sincer.,,,,SAB…TURINA….daca zici ca ai facut treaba respectiva..turbina e de vina..incearca sa o cureti..dar daca scoate fumu ala si zici ca u trage deloc..eu zic ca e cam dusa…
    asteptam noutati dupa curatare..

  33. Iulia – nu merge cu ea fara lichid de racire. Defectiunea suna a garnitura de chiuloasa distrusa sau fisura la blocul motor.

    Dane – oare la Sab de ce fumul alb-gri? Ce putea sa fi stricat? E ciudat.

  34. vali

    salut la tata lumea …am si eu un bmw 320i benzina cu motor vanos si la pornire scoate fum albatrui…are 252.000 de km…..trebuie sa ii schimb uleiul zilele astea…sa ii fac si o segmentare?…masina arata impecabil si motorul trage minunat.

  35. vali

    masina este din 1996 …am uitat sa zic :D

  36. Salut Vali – BMW-ul iti consuma ulei? Scade nivelul intre schimburi? Daca da, cat?

  37. Sab

    salutare tuturor
    azi , dupa ce am dat iar jos galeria , cu gandul sa ajung la turbina. nam reusit so dau jos , dar am verificat o . axul nu joaca , paletele is ok.ulei nu era mult acolo.
    cand am pus tot la loc , pornesc motorul …
    sta in relanti , cam subturat , scoate acelasi fum alb/gri intepator , dar acum nici nu se mai accelereaza.
    am apasat la maxim pedala , nici nu sa clintit turatia… ce so mai fi intamplat ?
    mi-am comandat o alta galerie , sh , cu tot cu suportul ala egr
    “ca desteptii la ford , au facut egr ul turnat in galerie”
    imi ajunge marti , schimb galeria cu … idiotenia de egr , si dupa aia , 80% cred ca o sa mearga, daca nu mai apar altele , ca intamplarea de azi … cu lipsa acceleratiei… :|
    bafta si o zi buna

  38. Salut Sab
    Daca si la tine comanda acceleratiei e tot electronica, sigur ai uitat sa pui vreun fir, senzor, ceva. Sau ai miscat si intrerupt vreun fir copt de vechime sau caldura.

  39. Sab

    Salut Vale.
    nu cred ca e electronica la mine . e din 1998 masina . e pe cablu simplu acceleratia.
    am miscat eu niste fire pe acolo , dar nu era cel de la acceleratie

  40. dan

    bună seara
    deţin un golf 4 TDI, 2003, 66kw-90 CP şi am o problemă
    simt un mic joc în volan dacă îl mişc stânga-dreapta, atât cu motorul oprit cât şi pornit
    deasemenea când merg pe teren cu gropi, pietre sau piatră cubică se simte în volan acel joc
    am întrebat şi alte persoane şi am primit diverse răspunsuri:
    bieletele de direcţie, bucşe, caseta de direcţie, racordul final de la coloana de direcţie (nu toate-fiecare exprimă o părere)
    nu am făcut o diagnoză într un service încă, dat o voi face curând
    până atunci dacă mă puteţi ajuta cu un sfat v-aş fi recunoscător
    mulţumesc

  41. dan

    scuze sunt începător pe forum acum am văzut am postat aiurea

  42. ionut

    salut am un opel astra h 2004 cand o acelerez mai tare scote un nor de fum negru in rest merge normal

  43. Cristina

    Salut!
    Am si eu un vw passat 1,9 TDI din 2000 la care i-am schimbat distributia si directia ieri,in afara de senzorul de turatie.Masina a mers bine pana azi pana cand la un moment dat a inceput sa scoata un fum alb inecacios cu miros de cauciuc ars,parca.Senzorul de turatie urmeaza sa fie schimbat peste cateva zile.N-am mai avut curaj sa pornesc masina,mecanicul e plecat in week-end,va rog sfatuiti-ma ce sa fac.
    Multumesc frumos.

  44. Fiti amabil,am luat un Logan nou motorizare 1,2 16 valve 75 Cp cu 0 km direct de la diler.Acum am facut cu ia 1975 km,am ramas uimit masina scoate un fum negru dupa ce o pornesc.Ce se intampla? Am fost cu ia la Servis si mi-a zis ca domnule nu mai mergeti cu ia asa la relanti.Mentionez ca merg in localitati asa batraneste 50 km si afara 90-100km,folosesc mai mult treapta a 4 si a 5 de viteza ca masina sa mearga economic la 2000-2200-2500 turatii pe minut.Ce se intampla, ca ma apuca groaza de cat fum negru scoate.Foarte comozi cei de la servis dacia imi spune cica”mergi domnule cu ia mai turata”Sincer am ramas mut de uimire de asa zisii meseriasi.

  45. Accelerarea masinii

    Relantiul masinii: pai, taica, mecanici aia au cam avut dreptate.Dupa ce ca ai motor fara cuplu mai mergi si cu el subturat.cam cat ai fi vrut sa consume ? 2%? …bine ca nu a iesit logan cu motor de 800cm k sigur aveam cativa destepti in tara :))

  46. wow

    sal….am un opel astra n’joy din 2004, motorina 1,7cdti si i-am curatat egr, sapt asta i-am curatat si injectoarele si in timpul mersului si cand o turez la 3000 de ture imi scoate fum negru. si tine constant. imi puteti spune de la ce ar putea fi….puteti sa imi dati detalii cat mai multe si pe mail….multumesc mult

  47. Salut Wow!
    Sa speram ca nu ai stricat injectoarele. Cum le-ai curatat?
    Mai e posibil sa ramana deschis egr-ul.

  48. Anonim

    cine ma pote ajuta cu fumul albastru

  49. gabi

    am un opel din 2006 1.3 cdti cand o pornesc totul este normal cu exceptia unei mici sacadarii dupa 10-15 min. incepe sa fumege albastru si cand o turez si cand nu .atunci incepe sa se tureze singura la 1000 de turatii si are un suierat la catalizator in tot acest timp scoate fum albastru daca opresc motorul si-l pornesc iara isi revine pe moment timp de 2-3 minute dupaia iara incepe Imi palpaie buziile in bord Am fost cu ea la test si a gasit suparaincarcare generator.Uleiul nu scade desi cam baga pe turbo.Ce poate avea cala totoi mecanici care am fost n-au stiut. ce poate fi? turbo dus,semeringurile de la supape? sau de la eroarea de generator care nu poate fi stearsa? va rog care stiti astept raspuns.masina trage merge perfect dar fumega foarte tare albatri simiroare oribil.

  50. leonard

    am alfa romeo 156 ,scoate fum negru la peste 2000 de rotatii si se ingatuie ,imi taie alimentarea la 3000 …….care poate sa fie motivul?astept un raspuns te rog.

  51. raymond

    buna imi puteti spune si mie dece becul din bord cu semnul de la motor se aprinde dece ar fii cauza sii ii un opel astra club si imi comsuma foarte mult as vrea sa stiu si eu de ce

  52. gaby

    Sal. la toti am si eu un passat din 2000 1.9 tdi 116 cp si de cam de cind am schimbat pompa de apa (poate o coincidenta)imi pierde antigelul pe la vasul de expansiune la preaplin mentionez ca nu a fiert niciodatasta acul lipit de 90 grade nu baga apa in inst.de ungere si nici invers adica ulei in apa dar cind merg in sarcina cu cit este mai sportiv cu atit imi arunca mai multa apa pe la vas.Se mai aude si o bolboroseala in bord cred ca de lacalorifer. Intr-o zi cind am shimbat termostatul si capacul de la vas.Am observat cind m-am intors din traseu si am scos capacul de la vas ca la accelerare de 2000-3000 de ture scotea ceva bule de aer care ieseau aconcomitent cu apa mai trebuie sa spun ca in motor cred avut o solutie pentru astupat pori in radiator ca a cam murdarit vasul de un fel de noroi auriu Cine are ideie despre ce este vorba va multumuesc anticipat

  53. nelu

    am o problema la 17 dti opel ulei in vas de expansiune intrebarea e cinei de vina sigur racitorul de ulei sau garnitura de chiulasa? multumesc mult ..THE VALE

  54. vadim

    Buna,am un opel combo din 2005 ,disel,cind zavodesc masina iese putin fum suriu si dupa ce accelerez putin mai tare iese un fum negru puternic ,ce poate sa aiba spuneti va rog.

  55. adi

    salut. am un ford mondeo din 93 si scoate mult fum alb la pornire dar dupa ce se incalzeste motorul nu mai scoate,si scoate putin fum negru la turatii mari.va rog sa imi ziceti care este cauza fumului alb si ce ar fii de facut. ms

  56. cristi

    buna am si eu un mercedes e200 din 2002 lam cumparat de o luna si scoate fum negru care ar putea fi problema ?

  57. daniel

    am un bmw320i din 91 a mers foarte bine da dintro data ,nu stiu ce sa intamplat ,cand pornesc sta 2 minunte la relanti si dupaia se opreste si pe toba miroase a benzina ne arsa ,dupa ce se incalzeste nu mai am treaba cu el sta la relanti ,intre 500 si 800.dar inca ceva cand al pornesc dimineata scoate mult fum negru ,nu mia scos nici odata fum la pornire.cine ma poate ajuta si pe mine,motorul este in 6 in linie

  58. nuta

    aveam nivelul scazut la ulei cand iam facut schimbu are ceva dak iam pus doua cutii de tratament de ulei

  59. Gordan

    am un bmw 320d din 2004 de 150cp si cand o pordensc dimineata,vara sau iarna aud un zgomot si se misca turometrul cam 2 mm dupa 1-2 minute gata merge super iar la -15 grade imi porneste si se opreste iar la a 3 cheie sta in relantin stie cineva ce poate sa aiba am schimbat filtrele si bujiile

  60. BOGDAN

    am un bmw 320 din 2001 si scoatea un fum alb albastrui si cand o accelerai trepida am fost la mecanic si mia spus ca e turbina ,am cumparat turbina am schimbato dar mecanicu mi-a spus ca turbina era inca buna, cand am vrut s-o pornesc mia pornit si pe urma mia murit motoru .De atunci nu mai vrea sa porneasca si tot scoate fum la fel ca inainte ma poate ajuta cineva ca nu mai stiu ce sa fac

  61. Anonim

    pierde lichid racire prin dreptul distributiei ce sa fac

  62. george

    salut! de curand am achizitionat un Ford Mondeo Mistral LX,1.8 benzina si am o problema cu el ! eu unul tind sa cred ca-s doua probleme ,dar neavand nimic in comun cu mecanica m-am gandit sa va cer parerea ! 1-cand pornesc motorul,trebuie sa-i dau sprituri neaparat altfel nu porneste la automat ! dupa ce se incalzeste motorul incepe sa scoata un fum alb si-mi moare motorul ! motorul se opreste si-n mers dealtfel…i-am schimbat uleiul ( care era dublu si foarte uzat) filtrul de ulei si filtrul de benzina si mecanicul mi-a zis ca trebuie sa rulez masina cam o saptamana ca sa scap de fum ! pana in ,,schimb” cand apa ajungea la 90 ,murea motorul instantaneu , iar dupa ,,schimb” motorul sta pornit ca si cum da semne ca nu ar vrea sa moara ,dar in mers moare daca nu-i dau talpa! unii mi-au zis ca poate sa fie de la bujii,altii de la fise,bobina de inductie sau chiar debitmetrul ! apropo de debitmetrul , nu stiu care este ala ,c-am inteles ca: daca-i scot mufa,motorul functioneaza in sistem de avarie si se regleaza ! daca stie careva dintre voi care ar putea fi problema v-as fi recunoscator sa-mi raspundeti ! Multumesc

  63. arpilla

    Salut.
    Am si eu o problema cu un LT 35 2.8 tdi 116 Kw
    am vazut de vreo 2 saptamani ca tot timpul pierd antigel din vasul de expansiune si trebuie sa completez mereu cu cate un deget doi sau chiar trei.
    am schimbat chiuloasa prin octombrie au zis baietii ca pe acolo nu este nici o problema nu scapa apa inauntru.
    pe blocul motor nu se vad urme de antigel si singura cale pe unde scapa este pe la vasul de expansiune.
    cand desfac busonul de la vas imi baga apa inapoi in vas din cauza depresurarii.
    ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat?
    multumesc anticipat

  64. George – atentie, poate fi nasol. Daca nivelul la ulei era dublu posibil intra apa in ulei. Daca creste nivelul, motorul intra pe ulei la propriu, se auto-tureaza alimentat cu ulei si nu-l mai opresti. Aceleasi simptome: fum alb si moare daca nu-i dai talpa.

    Arpilla – ai vazut tu sigur, curge pe la vasul de expansiune?

  65. tyty

    opel vectra 16 16 valve galopeaza la relantiu .ai scot joja si miroase ca a benzina consum marit iar la drum merge de rupe nu stiu ce sai mai fac

  66. tyty

    opel vectra 16 16 valve galopeaza la relantiu .ai scot joja si miroase a benzina consum marit iar la drum merge de rupe nu stiu ce sai mai fac

  67. Ducu

    Tyty,
    Uleiul e ok? Nu cumva e diluat?

  68. Anonim

    va rog sa ma ajutati.am un camion man si ,la pornire,scoate fum mult alb,intepator la ochi.banuieste cineva care ar putea fi cauza.va multumesc.

  69. Anonim

    sunt tot eu baiatul cu camionul.cand motorul este rece,scoate mult fum alb si este intepator la ochi.the vale,te rog sa imi spui care ar fi cea mai probabila cauza.cand se incalzeste nu mai scoate fum si nu scoate fum nici in sarcina.multumesc

  70. am si eu o mika problema…am un twingo din 2001 16v si numai probleme imi face …problema la el acuma e ca imi scoate fum negru intrerupt si in acelas timp isi pierde si puterea motorului..ma puteti ajuta?

  71. Lemar

    Buna seara,
    Indraznesc sa va retin atentia cu o problema cel putin ciudata aparuta la un motor perkins 6 cilindri in linie nonturbo:dupa segmentare si rectificare la R1 a arborelui la biele,rectificare chiuloasa(0,1mm),reglaj tacheti etc,la aproximativ 16-20 ore de functionare a inceput sa apara ulei de motor in instalatia de racire(radiator).reparatia a fost necesara intucat mecanicul de utilaj(motorul functioneaza pe un buldozer) nu a mai considerat necesar sa verifice nivelul de ulei in motor.Mentionez ca am redemontat si verificat chiuloasa-nu este crapata,am blocat gaurile prin care urca uleiul din motor in chiuloasa si am rotit motorul cu demarorul pret de5-6min si nu apare ulei pe la dopul de golire a lichidului de racire din motor,acolo unde apare atunci cand pornesc motorul fara lichid de racire.(cantitatea de ulei ce apare este de aprox 0.5l /1ora functionare)
    Astept cu interes o opinie pertinenta.Va multumesc

  72. Lemar

    L.E. Termoflotul este OK,a fost verificat.

  73. costel

    salut am cumparat o masina ami parea perfecta 2 luni nu am scos-o de loc cand am scos-o dupa 5 minute de mers a scos un fum alb nu mai vedeam nimic in spate 2minute masina e 2007 pe motorina am observat ca fumul il scoate mereu albui astept un raspuns.va multumesc

  74. Belciug Cosmin

    Salut, am un clio din 2005 100000 km si a inceput sa faca fum negru destul de tare dar numai cand ajunge la 3000 de ture si nici masina nu mai trage cum tragea inainte maxim mergeam u 170 km/H acuma maxim 140 acuma i-am facut schimbul de ulei si filtre dar nu sa schimbat nimic va rog sa ma ajutati ca nu vreau sa o duc la un mecanic si sa ma fure cum vrea p…. lui … multumesc

  75. raul balota

    daca va rog sa imi dati niste sfaturi. am gasit un 320td compact in afara si am vrut sal cumpar dar scoate un fum alb dens mirositor parca e abur doar ca miroase. asta la pornire, dupa ce motorul se incalzeste sa zicem 10 minute nu mai scoate nici un fum oricata talpa i-ai da. a fost la bosch la teste pentru injectoare si au zis ca 3 injectoare dar eu stiu ca fumul trebuie sa fie negru nu alb. masina merge si 200 doar ca nu este prea vioaie pana la 3000 de turatii. motorul nu se incalzeste , dar am mai vazut chiuloase fisurate fara sa se supraincalzeasca motorul
    va multumesc pentru raspunsuri anticipat.nu stiu daca merita sau nu luata..la pret este foarte rentabila.

  76. irinelmari

    pentru nelu
    stiu 1oo% ca este garnitura de la chiuluasa si ati papa si foarte mult ulei

  77. irinelmari

    sal vale ,as avea si eu cateva intrebari.
    referitor la un passat b6 din 2007 motor 2.0 170cp motorina masina are momentan 122 de miii
    arata super bine interior exterior
    am pus testerul pe ia si a dat totul ok
    pretul fiind in jurul 11,600 masina se afla in spania
    se merita ce prbl ar putea avea consumul etc etc daca ai idee te rog frumos sa ami ras merci mult
    numai bine …

  78. DAN

    DIN CE CAUZA MASINA SCOATE FUM ALBASTRUI DUPA CE SA FACUT MOTORUL LA O FUNCTIONARE DE JUMATATE DE ORA MASINA ESTE UN AUDI A4 PE BENZINA TOTUL A FOST PUS NOU

  79. mika

    Buna. Am si eu o problema la masina. E vorba de un golf 3 din 1994, motor 1.6 ABU. Anul trecut i s-a segmentat motorul. In ultima vreme insa a inceput sa scoata fum negru si miros de benzina nearsa. Am incercat sa scot mufa de la sonda lambda si nu s-a observat nici o schimbare. I-a facut cineva un tester, dar nu e foarte profesionist si verdictul a fost ca sonda lambda e in scurt, sau ca clapeta de acceleratie e deschisa prea tare, sau motorasul pas cu pas nu functioneaza in parametri normali. Chiar daca verdictul nu a fost foarte precis, concluzia e ca a crescut si consumul. Papa mai multa benzina decat e necesar. Plus se aude un usor tacanit la injectie. La relantiu, trepideaza masina foarte tare. Cam o luna si un pic a stat mai mult in parcare, nu a mers foarte mult. Cand am inceput sa umblam din nou cu ea, fumul s-a intensificat.

  80. Mika

    O mica completare la mesajul anterior. Intr-o zi s-a aprins becul de la ulei din bord, atentionand si cu sonor, cateva secunde. Apoi s-a stins, iar a inceput sa “tipe” si tot asa s-a repetat pe o distanta. Nivelul uleiului e bun, insa e acelasi ulei in mare parte dinainte de segmentarea motorului (are cam 15000 km parcursi).

  81. Mika

    O mica completare la mesajul anterior. Intr-o zi s-a aprins becul de la ulei din bord, atentionand si cu sonor, cateva secunde. Apoi s-a stins, iar a inceput sa “tipe” si tot asa s-a repetat pe o distanta. Nivelul uleiului e bun, insa e acelasi ulei in mare parte dinainte de segmentarea motorului (are cam 15000 km parcursi). Sa nu se fi segmentat bine motorul? Sa se fi “gripat” iar?

  82. dragos

    salutare…am si eu o problema…am un ford ka 1.3 an 2001…am problema cu fumul…un fum alb din cate am observat ca miros nu stiu oricum ceva slabuts nu inecator…cand o accelerez pe loc scoate si UNEORI in mers….dar nu mereu…are cineva idee ? va rog ajutati.ma

  83. constantin

    salut am si eu un 320d e46 an 2001 masina are 270000km destui eu am luata la 240000km dar atunci mergea mult mai bn acum nu stiu parca nu mai trage ea cum tragea si am obs la ea cand o turez in a treia de obicei de la 2 mii in sus scoate fum dupa ea tot timpul fum negru bn asta atata timp cat o turez iar cand merg prin oras cand opresc la semoafaoare daca o dau pe liber masina inca se mai afla in miscare si incepe sa trepideze incet iar acul de la consum incepe si creste de la zero la depinde ap pana la 6 l iar cand franez isi revine la normal asta cand masina e pe loc dar pornita cam ce a r putea sa fie?
    multumesc

  84. PETRE

    salut…am un golf 3 1.9 tdi din 95… si mergand pe drum am simtit in treapta 5 ca nu mai trage…ca si cum motorul ar fii oprit…am scos pe liber am accelerat si-a revenit….am mai mers cativa km…dupa care nu mai tragea si nu mergea rotund…am tras pe dreapta si nu se mai accelera motorul daca dadeam sa acelerez dadea rateuri…bun…am mai stat…apoi i-am dat drumu pe panta la vale…a pornit iara…a mers ce a mers si dupaia iara aceiasi poveste …si pana la urma nu a mai pornit deloc…am uitat sa specific ca scoatea si un fum cu miros de motorina nearsa…ce sa fie? bineinteles ca pana la urma nici nu a mai pornit…dau la automat da sa o ia scoat fum dar nu porneste …daca se poate un raspuns va rog …la e-mail pyty_horry@yahoo.com sau pe messenger la acelasi id….va multumesc mult

  85. Lemar

    Pentru Petre,
    Este indicat sa verificati daca nu este sarita de la punct distributia cu un dinte sau doi.Deasemenea verificati intinzatorul si rolele de la curea(sau lant).Daca e sarita distributia de la punct este obligatorie o verificare a chiuloasei(fisuri,ghiduri supape si tije actionare supape)
    Multa bafta

  86. ionut

    salut.sunt ionut din tg jiu si am un golf 3. Il am de vreo 3 ani numai ca acum a inceput sa manance cam multa benzina,daca pana acum imi lua un consum de maxim 7,5(motor de 1,6)in cazul in care fortam motorul, acum se apropie de 9- 9,5,la pornire scoate un fum albastrui, foarte intepator si iritant insotit de miros de benzina. in plus nici nu mai trage asa bine ca inainte, cand calc acceleratia brusc intai moare si apoi trage.ma puteti ajuta cu un sfat. multumesc mult

  87. Anonim

    Salut! Am si eu o problema cu un Opel Vectra C1.9 Cdti.Dimineata la pornire imi iese fum de sub capota!Nu am nici cea mai mica idee de ce ar putea fi.Dupa cateva secunde nu mai iese.Masina merge normal!Ma pute-ti ajuta cu vreo sugestie?Va multumesc.

  88. tiberiu

    salutari.am si eu o problema cu un Wolkswagen Golf 3 din ’97..mananca ulei ceva de speriat..1 litru la 1000 de km…a avut schimbare de ulei in aprilie castrol 10W40..si m’am uitat zilele trecute joja era aproape uscata..ce recomandati?

  89. shurda

    am o prb cu un ford galaxi nu fuge se tureaza n gol ff bine si in sarcina deabia ma misc am schimbat turbina si electro valvele alea vacumatice si ghinturile de la supape si semeringuri noi la supape in asamblu kiloasa e ok dar nui dau de capat nustiu ce are fum nu mai scoate motoru e de 19 tdi pd la testere totui ok
    stie careva ce ar putea sa aiba

  90. shurda

    cu defectiunea asta nustiu mia pus capac daca la tester nu mia arata nimik si spune ca totui ok si masina nu mere calumea deabia ma tarai cu ea cum dau de deal e belea parca stau pe lok cu pedala la maxim apasata

  91. Anonim

    Salut,

    Am un BMW 320 D din 2003. Imi scoate mult fum negru cand accelerez. Am facut teste peste teste. Totul in parametri normali, fara nici o eroare. Dar totusi tre sa fie ceva. Filtrul epurator e decantor si am inteles ca asta nu trebuie schimbat. Poate o fi turbina, debitmetru….. In fine vara asta tre sa ma apuc serios de ea sa rezolv problema. Poate primesc un sfat ceva. Ce poate sa fie?

  92. cosmin_pytzu

    va salut,am si eu o nelamurirre poate ma ajuta cineva care a mai patit.am un clio din ’91 motor 1.8 benzina,anul trecut am schimbat toba cu una sport si saxofonul cu unul de dieselcu tot cu catalizator(criza aia am gasit)masina are momente cand scoate fum alb albastrui mai des la relati semafoare etc.miroase a fosa fumul jur si ma inebuneste,mai nou imi cam scade nivelul la lichidul de racire nu curge nu imi creste nivelul la ulei,se poate ca din cauza ca mi sa rupt cureaua de distributie,sa fi indoit ceva?precizez ca dupa ce sa rupt cureaua am schimbato si motorul a functionat ok.dar parca nu mai are sprint ca inainte,ma pregatesc de o segmentare etc?????mersi anticipat

  93. juan

    sal.as vre si eu un raspuns,ok.daca se puate

  94. juan

    am si eu un mondeo prob.e ca imi intra apa in masina in partea dreapta a masini

  95. Gabi

    Am un vw golf Mk 3 din 94 motor 1.6 ABU lam cumparat de cv timp la inceput scotea rar putin fum negru am fost la un mecanic cu el a zis ca e din cauza injectorului si ca trebuie curatat o perioada a disparut problema dar acum a revenit si scoate foarte mult fum negru nu stiu la ce sa sa umblu mai intai

  96. Anonim

    salut am un opel combo din 2004 si citeodata dupa ce pornesc masina mi se aprinde in bord un beculet cu o masina si o cheie franceza ce poate fi?? multumesc

  97. Anonim

    salut fratilor, am si eu o mica (mare) problema. In general la rece cand pornesc si eu chryslerul meu 2.2 crd diesel ,motorul incepe sa tremure (ca si cum ar merge in 3 pistoane),scoate un fumusor albicios care dureaza vreo 5,6 minute dupa care cand motorul se incalzeste dispare si tremuratul si fumul. Dupa voi care ar putea fi problema??? Si daca plec cu ea la un drum de vreo 2000 km?

  98. vvv

    salut. am un opel astra h 2005 1.7 cdti. de 8 luni de zile am incercat sa rezolv problema cu fumul negru la masina cand e subturata sau can accelerez prea tare. pentru cei ce au aceiasi problema si amsina trage bine, nu are rost sa verificati nici debitmetru, nici turbo, nici nimic. problema este la egr, iar acesta nu da nici o eroare la bord. baga prea mult fum pe admisie iar amestecul nu e bun. degeaba il blindati, deoarece atunci masina va lua prea mult aer prin debitmetru iar masina tot va scoate fum. eu am schimbat absolut tot la masina, iar pana la urma era EGR care ramene deschis sau scuipa inapoi fum. acest lucru se poate verifica scotand furtunul de la admisie de langa motor si accelerand, lasand pedala vedeti daca “stranuta” cu fum inapoi.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s