De ziua mea – cum m-am „distrat”

La Multi Ani Brasov

Brasov😉

Nu am apucat sa va povestesc cum m-am distrat de ziua mea.
Pe 21 noiembrie a fost ziua mea. Data importanta usor de retinut deoarece e fix cu o luna inainte de sfarsitul lumii ( care, dupa cum bine stim, va veni fix pe 21 decembrie 2012 ora 22 GMT) Asta inseamna ca pentru cei cu alt fus orar sfarsitul lumii vine pe 20 dec, cu o zi mai devreme si nu-i cinstit.  E sfarsitul lumii, e nasol… dar sa nu divagam, nu despre asta e vorba.

Sa va zic ce am patit: miecuri, mai pe seara, ma duc si eu ca omu’ sa fac niste cumparaturi la Unirea Shopping Center (Brasov). Zic ca stau vreo 15-20 min max, totusi era ziua mea si sa nu o petrec in magazine. Intru sa parchez, bariera, buton, tichet, etc… Frig ca naiba, caut si gasesc un loc aproape de intrare si fuga inauntru. Ma misc repede si ies. Cu plasele dupa mine dau sa platesc parcarea, cand, big surprize: automatul imi zice „Tichet defect, retrageti-l”

Ok, no panic. De tichet avusesem grija ca de moaste: nu langa telefon, nu magneti, nu udat, nu mototolit, l-am privit frumos, nu am injurat in prezenta lui, etc, asa ca trebuia sa fie bun. Il mai bag o data. Degeaba.
Bineee, poate l-am bagat gresit. Il bag invers. Apoi alt invers. Automatul o tinea pe-a lui, ca-i tichet defect. Deja imi venea sa-l bag altundeva!  Se lungea treaba, asa ca las oamenii care deja faceau rand in spate si ma priveau plictisiti sau nervosi. Ii priveam cu invidie cum plateau si plecau fericiti iar eu ma procopsisem cu un tichet defect.
Trecuse destul timp,  ma duc sa-l caut pe un eventual „dl. cu parcarea”.  Ies in frig si caut prin parcare.  Nimeni. Revin la automat si in disperare mai incerc. Un tip amabil imi zambeste superior si zice ca sigur l-am bagat invers. Ii spun ca l-am bagat in toate pozitiile, dar el vrea neaparat sa-mi arate cum se baga (nu va ganditi la prostii).
Stiam urmarea dar il las sa se distreze. Desi bagat si scos de multiple ori, automatul se lasa greu, tipul cedeaza si se roieste iar eu ma duc sa caut alt automat mai indulgent si mai usor de satisfacut. Gasesc unul in parcarea subterana si cu speranta bag tichetul. Pesemne in cardasie cu automatul de sus, nici asta nu vrea, si-mi serveste acelasi text.

Timpul trece, ramaneam fara optiuni. Oare sa iau alt tichet la bariera, pe jos, fara masina? Nu merge, o fi cu senzor, ca nu-s prosti, si poate ma si filmeaza si ma acuza de frauda. Sa fortez bariera? Ajung la protv si pe youtube. Atunci sa iau numerele de la masina si sa o abandonez? Sau sa-mi iau un tort in parcarea subterana sa-mi serbez ziua aici?
Faceam scenarii ca in „Fetita cu chibriturile” cum o sa inghet incet, incet privind la oameni prin vitrina mall-ului. Cautand prin parcare dau de o „casierie”. Uraaa, problem solved! Cu tichetul in mana ca un premiu, dau fuga acolo, dar… nimeni.

Ies iar la cautat in parcarea de sus si pana la urma dau de paznicul de la parcare. Ii explic situatia. Omul, foarte dragut ia tichetul si ma duce la automat „sa-mi arate cum se face”
Desigur,  aceeasi poveste, bagat-scos de N-spe ori si in toate pozitiile, pana se prinde ca tichetul are ceva si ma anunta ca nu are cum sa ma ajute: „Bine dar eu ce fac acum?” „Nu stiu….” „Paaiii, raman aici, sau las masina in parcare si plec?” „Hmm…” – dupa ton, asta cred ca i se parea o idee evident foarte buna  –

Nu ma las:”Dar nu puteti sa-mi deschideti, dv?” el speriat: „Nuuuuu vai!” , „Pai atunci?” , „Incercati la automatul de jos” „Am incercat deja, nu merge” „Atunci… inseamna ca….”  , „Caaa?…” , „Ca e tichetul defect.”
Whooa! :shock: Revelatie! Cum de nu ma gandisem pana atunci?! Tichetul era defect!!
Nu renunt si insist. „Totusi nu pot sa raman aici, ce fac in cazul asta?”.  Omul chiar se chinuia sa vina cu o solutie si deodata se lumineaza la fata:
„Aaaa, dar puteti face altfel!”
Cand ii vad bucuria pe fata ma bucur si eu. Deja ma vedeam acasa la cald:
„Ce pot face?” „Mergeti jos ca e o casierie si e acolo o doamna care va poate ajuta”  –  bucuria piere…. –  „Am fost, nu era nimeni”
„Hmmm, da, e posibil sa nu fie, ca e tarziu …. Dar mai cautati pe acolo, cateodata mai e cineva, ca mai e un birou”

Birou, suna bine: egal oameni, egal sanse de rezolvare. Ma duc iar jos sa caut biroul. Bantuiam prin frig si pustiu in parcarea subterana dar facem haz de necaz: ma simteam ca in Seinfeld, episodul cu ei pierduti in parcare. Gasesc biroul, lumina ceva inauntru, insa nu era nimeni. Ciocanesc, urlu, nimic… Astept pana inghet de tot si ma intorc la paznicul amabil. „Ati rezolvat?” , „Nu.” , „….” ,
Iar insist: „Dar aveti statie, nu puteti chema pe cineva sa deschida?” „Nuuu…”  „Pai si atunci…?!” , „…” „Dar pot sa incerc sa sun…” „Va rog!”

Ok, ca sa va scurtez povestea, pana la urma da el de cineva la telefon si intr-un tarziu vine un fel de ober-supra-sef, tata, mama si bunicul tuturor, cineva care avea autoritatea de deschidere a barierei. Dealtfel un tip foarte amabil, dar vizibil necajit de deranj. Normal, repeta si el ritualul cu tichetul bagat scos de j’de ori pana se prinde ca nu am stat de bou pana atunci, doar ca sa-mi bage altul tichetul. Vede ca nu merge si ma cheama sa ma anunte ca am tichetul defect. Apoi trebuie sa-l urmez la o bariera unde, inainte de a o deschide, imi povesteste despre cum ar trebui sa platesc un milion pentru tichet demagnetizat dar de data asta ce noroc am ca pot ies asa. Cand mai aud si asta imi vine sa explodez!
Dar omul a fost amabil si nu e vina lui. Nu mai stau sa comentez, ii multumesc frumos, si o sterg acasa, flamand, inghetat incercand sa mai prind ceva din ziua mea.
Acum, dincolo de toata aventura asta, ma intreb ce s-ar fi intamplat daca ma grabeam cu adevarat undeva? Putea fi un film sau la un meci. Dar daca aveam de dus/asteptat pe cineva la tren? Sau la avion? Cum ar fi fost? Ok, sigur gaseam solutii… dar mai e ceva:
cand esti un mall ca Unirea Shopping Center, cu multe magazine scumpe, plus restaurante, plus supermarket, cand esti un mare complex unde oamenii vin si cheltuiesc bani seriosi la tine, nu e jenant? Chiar trebuie sa iei proprilor clienti si bani pentru parcare? Oare nu pierzi mai mult asa? Si chiar stai in aia 2lei pe ora?

La Multi Ani Valentin Brasov

Brasov – De ziua mea🙂

6 comentarii

Filed under Auto, Din Brasov, Uncategorized

6 responses to “De ziua mea – cum m-am „distrat”

  1. Tot noi suntem de vina. Daca am boicota toate magazinele acestea care nu iti ofera conditii decente de parcare … sa vezi cum ar gasi resurse pentru parcare … sau ar da faliment.
    Eu personal acolo nu merg fiindca … nu am unde parca. Eu ca si sofer incepator nu am curaj sa ma bag cu masina la inghesuiala … asa ca mergem la alte marcketuri cu parcare mare si in 80% din cazuri relaxant de libera. Problema rezolvata !

    • Asa e Gabi. Stii, chiar am intalnit multi care spun: „nu ma duc acolo ca e nasol cu parcarea si mai si platesti” Acum m-am si distrat🙂
      PS: te inteleg ca-ti feresti masina. Eu am patit la Lidl. Era parcarea full, dar m-am strecurat. Insa cand m-am intors am gasit o dunga mare alba pe masina, Cineva nu avusese loc de mine.😆

      • Gresit … eu nu imi protejez masina … e o masina, un lucru .. .e facuta sa mearaga sa isi faca treaba. Crezi ca daca are o zgarietura nu o mai poti folosi? Nu vai … pe mine ma sperie hartogaiala, umblatura si birocratia in cazul in care eu ciupesc pe cineva .. .asa ca prefer sa imi fac planul cu magazine unde pot parca decent, fara sa fi maestru in parcari … Mai degraba as zice ca imi menajez nervii si nivelul de stres decat masian🙂

      • Lavinia

        La multi ani,Valentin!A fost si ziua mea,eu in schimb am fost la un spectacol superb de jazz.:-)))

        • Merci si La Multi Ani si tie Lavinia! Faina treaba cu jazz-ul… nu ca altii🙂

          Gabi: doar o zgarietura?! Glumesti. Asta a fost demult🙂 Acum trebuie sa cauti un loc fara🙂 si daca ai stii prin ce forestiere si hartoape imi bag eu masina si nu ma stresez. Tine-o asa si sa nu te stresezi, orice se repara. Neuronii inca nu.

  2. carmen

    ca la romani..ce sa mai zic ???! lipsa de responsabilitate si lucruri facute pe jumatate..trebuia sa te duci sa ceri despagubiri pentru neplaceri, a doua zi!!!no bine ca nu ai inghetat acolo toata noaptea, mai ales de ziua ta…:)

Lasă un răspuns

