M-am dat cu avionul! La Aeroclubul Siria

M-am dat cu avionul! ULM si motodeltaplanul. 🙂  – La Aeroclubul Siria, Arad

Ikarus C42 plane avion 1

Sambata si duminica am facut o excursie la Arad,
la aeroclubul local Siria,  Charlie Bravo – Siria
siiii….sii… m-am dat cu avionul!! 😀

Impreuna cu Mihut, (proaspat si mandru posesor al unui avion ultrausor)
am pornit la drum plini de entuziasm.

Charlie Bravo AirfieldDupa vreo 7 ore am ajuns la AEROCLUBUL SIRIA:

Am murit de placere!

Aeroclubul Charlie Bravo este ca o grota a lui Alibaba pentru iubitorii de avioane.
Hangarul e plin ochi de avioane mici, ultralight-uri si deltaplane,
motoare, elice, etc, etc… sa te tot joci.

La focPentru ca am ajuns pe seara, nu mai era de zburat,
asa ca ne-am pus cortul langa pista, am facut un foc,
si apoi am stat o gramada de vreme la un pahar de vorba cu pilotii din zona.

 

 

 

 

Ziua urmatoare, pe o vreme splendida dar cu un vant cam taricel, am iesit la zbor.Cormoran ULM Plane Avion 2

Primul zbor cu ultralight-ul lui Mihut,
Avionul ULM Cormoran.

Eu mai zburasem, insa doar cu avioane mari de linie gen Boeing, Airbus, s.a.

Cormoran ULM Plane Avion 1Senzatia de zbor cu un avion ULM (Ultra Light Motorized) e mult mai faina.
De fapt asa simti zborul. Dragi copii care ati zburat cu avioane mari. Va spun sincer, orice turbuleta ati fi simtit vreodata… e vax. Testati un ultralight pe vant si mai vorbim…. 🙂

Zborul, senzatia, peisajul te fura complet si nu mai vrei sa cobori.
Pacat ca se aprinsese becul de combustibil……

Aaaa, si sa nu uitam aterizarea pe camp.
Ca idee: Leaga un carucior de copil de o masina care sa te remorcheze cu 85 km/h pe un ogor, iar tu stai in carut. Fix asa e.

Dupa zbor am mers la aeroportul din Arad. Se tineau cursuri de planorism si traficul era intens.
Wilga Plane
Un
Avion WILGA era hamalit ca un tractor.
Facea ture si lansa planoarele unul dupa altul.

WILGA -ul era pilotat de o femeie instructor, foarte profi.

Dupa ce am mai admirat un avion CESSNA,
Cessna

Avion CESSNA

mi-au cazut ochii pe Ikarus C42 plane avion 2o bijuterie de avion, IKARUS C42 .

Era atat de dragalas incat nu ma puteam desparti de el
si ii declaram dragoste vesnica.

Ikarus C42 plane avion 3Avion IKARUS C42

Dl. Marinel, instructorul lui Mihut era acolo si m-a luat la un test-drive cu Ikarus-ul.
Grozaaaav! Stabil usor de pilotat, era ca in masina,
doar ca puteai sa mergi unde vezi cu ochii, fara limite.
Vezi un deal, il survolezi, vezi o vale, intri pe ea…

Da, clar, neaparat vreau un Ikarus!

Pe la pranz, inapoi la Aeroclubul Siria, apare seful, Daniel Cojocaru. Alaturi de dl. Marinel, Danut Cojocaru este unul dintre cei mai super entuziasti si dintr-o bucata oameni intalniti . Face totul din pasiune si tine clubul din proprii bani.
Cum ma vede nou pe acolo, ma intreaba daca vreau cu moto-deltaplanul. Of course!
Eeei, nu stiam de ce zambeau cunoscatorii. A scos deltaplanul de sport-viteza….

Moto Deltaplan motodeltaplanMi-am pus casca, hamul si start!
Woooooow! Ce decolare! G-uri la greu si in nici 20m eram in aer!

Dupa cateva viraje in S pe o aripa la vreo 3g, am plecat spre Cetatea Siria. Desigur, legea lui Murphy functioneaza.
In timp ce filmam, a murit bateria.

Fara discutie, zborul cu motodeltaplanul e cel mai frumos zbor. Esti liber, simti vantul… Ai libertatea de a zbura la nivelul copacilor sau pe firul apei. Privelistea padurii vazuta de deasupra, de la 5 m deasupra coronamentului e de nedescris. Trebuie traita. Mai vezi pe N Geografic, insa nu se compara cu realitatea. Sau zborul pe cursul unui rau, sau cand urci pe termica odata cu soimii…

Hi, hi, am dat si cateva ture foarte jos, deasupra unor fete care faceau nudism retrase intr-o poienita 🙂 Nu s-au stresat, se distrau si faceau cu mana.

Pe seara am plecat din Arad. Am parasit niste oameni de isprava si un loc de aventuri. Sper sa revin curand.
Calitatea oamenilor de acolo, prietenia, comportamentul lor, amabilitatea, toate sunt infinit superioare celor de aici. Nu cauta profitul si esti tratat din start ca un coleg si prieten vechi nu cu plictis si superioritate. Jos palaria si laude pentru cei de la Aeroclubul Charlie Bravo, Siria, Arad.
Aeroclubul Siria – Aeroclubul Charlie Bravo pe net: http://www.charlie-bravo.ro/

Cetatea Siria fortress 1Pe drumul de intoarcere am vizitat cetatea si am ascuns un geocache la

Cetatea Siria

si am gasit un geocache la Soimos panoramaCetatea Soimos

Cetatea Soimilor, Soimos.

se afla pe valea Muresului.
Ca si la Siria, urcusul e greu dar merita iar panorama este super.

Cetatea Siria merita vazuta si pentru ca e locul unde se termina muntii Carpati si incepe Campia Panonica.Cetatea Siria fortress 3

Aici incepe Campia Panonica.

In spate, la est ai Carpatii iar in fata la vest, campie pana la Austria.

Peste campie am prins niste apusuri de soare splendide.Apus de Soare Sunset FantanaApus de Soare Sunset fountain 1Apus de Soare Sunset Cal Horse

Ce pot sa va mai spun decat: Zburati!
Ikarus C42 plane avion 3

TAGS : ULM CORMORAN, AEROCLUBUL SIRIA, AEROCLUBUL CHARLIE BRAVO, ULM IKARUS C42, CETATEA SIRIA

Publicitate

5 comentarii

Din categoria Stiinta, Travel - Excursii - Aventuri, Uncategorized

5 răspunsuri la „M-am dat cu avionul! La Aeroclubul Siria

  1. Felicia

    Suuupeer tura!!! Acum spune drept,cate nopti dupa asta ai visat ca zbori? :))
    Bineinteles ca nu m-am putut abtine sa caut si eu pe „Google earth”. Macar un zbor virtual pana la unul real. Nu cumva sa ma uiti cand iti iei un „Ikarus”. Aerodromul l-am gasit dar de cetate n-am dat. Se vede ca ai fost cu capul in nori,nu ne-ai mai dat coordonate :))

  2. ovidiu

    super fain.
    sunt de la GL si am zb la siria….delta aripa libera. super zona ….si super oameni.Siria e locul unde o fost impuscati cei 13 generali…..dar ptr ….cunoscatori, pot sa va spun ca aproape in orice zi exista o termica de servici. se face performanta acolo.bafta la zbor

  3. Salut Ovidiu!
    Ai drepatate, chiar sunt niste oameni super-faini acolo.
    Sper sa iasa ceva asemanator si la Brasov, poate vii la zbor si aici 🙂

  4. mihaela

    Oameni pasionati ca tine m-am facut sa intru in lumea aviatiei si citind randurile de mai sus m-am emotionat complet, un mic zambet in coltii gurii am sesizat uitandu-ma in oglinda.Sper ca si in Bucuresti lucrurile sa se schimbe cat de curand fiindca oameni primitori in aerocluburi si aeroporturi am vazut mai putin ( la Craiova , doar intr-o tura de serviciu am sesizat ceva sensibilitate pentru zbor).Eu am zburat doar cu cessna 172s si cu…Boeing ul daca se pune:)). Termica si practic toata atmosfera am simtit-o cu parapanta deci inteleg oarecum despre ce vorbesti.
    Anyway good job and have fun!

  5. Servus Mihaela 🙂
    Asa este, cred ca doar cu aparate mici, deschise poti simti zborul.
    Parapanta e super! Eventual, pot sa-i reprosez doar lipsa autonomiei.
    Cat despre oameni… sper ca si la Brasov sa se schimbe lucrurile in bine, sunt entuziasti care vor sa faca un aeroclub bazat pe pasiune nu ca o afacere.
    Un zbor placut!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s