RCA – Rovigneta – Carte Verde – preturi, oferte 2009

Preturile la Asigurarea Auto obligatorie, RCA si la Rovigneta pe 2009

TARIF, PRET ROVIGNETA pe 2009, – 28 Euro. Pretul mediu la ASIGURARE RCA 550 – 600 Lei (RON)
Zilele trecute m-am contrazis cu un politai pe teme de oprirea interzisa si ce inseamna partea carosabila. Cand eram mai in elan sa-i dovedesc ca am dreptate, mi-am adus aminte ca nu mi-am platit Rovigneta si Asigurarea RCA pe anul asta. Deci, mi-am cerut scuze si m-am roit, inainte sa-mi ceara actele. 🙂
Din nou am inceput sa ma interesez de firme si preturi….  Grea problema, ofertele variaza enorm, de la ARDAF sau UNITA care sare in ochi cu cel mai mic pret de aproximativ 516 lei noi si pana la peste 850 RON la  alte firme, ASIROM, cu o medie de vreo 5,5 – 6 milioane lei.  Fain este ca pot fi platite online si asigurarea si rovigneta si iti vin acasa, nu mai stai la cozi. Acum, ce firma?

M-am interesat pe net si la cei care au probleme cu asigurarile, de cine se vaita, cine e ok….  Raspunsul….. se vaita cam de toti cand e vorba de plata despagubirilor, eventual mai mult poate de omniasig si de ardaf. Iar la capitolul laude…. mai nimeni.
Deci ceata totala. Astept eventuale pareri, care ce probleme ati avut si cu cine, sau eventualele laude pentru promtitudine.

Iar cateva preturi, tarife la RCA pe 2009 pentru un an, la autoturism intre 1800-2000cmc 

Ardaf – 516 – 574 ron
Unita – 512 lei noi
Omniasig –   644 lei noi
BCR Asigurari – 604 lei noi
Asirom –  831 lei noi sau 748 pentru fidelitate (daca ati mai avut asigurare la ei)
Asitrans – 564 lei noi
Generali – 710 ron
Aliantz Tiriac – 570 RON

Preturile sunt orientative:
Tarifele variaza cu cateva procente in functie de oras, varsta soferului, etc.
Pentru autovehicule intre 1200 – 1400 cmc tarifele sunt mai reduse intre 10 si 30%

Preturile sunt destul de mari si ma intreb de ce un pensionar cu o Dacie veche si amarata, sau oricare alt sofer care sigur nu iese din tara, este obligat sa plateasca automat si pretul Cartii Verzi care intra in pretul asigurarii si reprezinta cea mai mare parte din acest pret al RCA.

Cat despre ROVIGNETA, preturile, tarifele sunt si in 2009 la fel. Cei 28euro (cam un 1,2 milioane), nu sunt prea multe de comentat.
Multi, putini, astia sunt banii si gata. Nu avem ce face. Dar totusi, celelalte taxe care le platim, pentru ce sunt? Ca tot pentru drumuri platesti impozitul pe masina, mai sunt si accizele din pretul combustibilului, mai intra si taxele de autostrada, am auzit ca se concesioneaza si unele drumuri express, deci alte taxe. (Apropo de taxe, cea din Mamaia. Abia astept ca brasovenii sa bage taxe doar pentru constanteni, pentru acces in Poiana Brasov)  
Revenind, pai sa nu-ti bagi picioarele cand Bucuresti-Pitesti e ca vai de ea dar poate o sa o platesti. In Olanda sau Belgia autostrazile sunt iluminate si nu platesti nimic, in Germania sunt super si nici nu exista limita de viteza. Ma uitam pe Discovery, pe la 1850 in doar 6 ani s-a construit o cale ferata de 40 km peste Alpi. Cu tunele, viaducte, tot tacamul.
Noi ne chinuim de 17 ani sa construim ceva, si singurul lucru cert este ca preturile cresc suspect, iar rezultatele sunt cvasi zero. De ce mama naibii 1km construit costa de 3 ori mai mult decat in Croatia? Iar viteza de constructie de 3 ori mai mica. La unguri mai ca nu tin pasul harţile cu viteza de constructie a drumurilor si de la an la an, de cate ori trec, inca un tronson important de autostrada e construit.
He, he, exemplu de bani cheltuiti aiurea pentru Sibiu-Pitesti: Ludovic Orban a declarat ca se reface studiul de fezabilitate din 1999 pentru ca nu mai corespunde, iar noul studiu va fi gata in 2008. Suntem in 2009. 🙂 Stiti cat costa un asemenea studiu? Pai nu-i misto sa fii o firma si sa refaci studiul chiar anual, si dai o parte din profit cui trebuie si te-ai scos?
Concesiunea drumurilor, alta chestie misto! Avem exemplu cu parcarile. Ce iti asigura in taxa de parcare? Nici macar zapada nu e curatita! Nu va faceti iluzii, drumurile se dau in arenda, iar arendasii iau pielea, nu-i interesaza binele iobagului. Si asa nu ai alt drum pe care sa-l alegi deci vei plati oricum. Si, pour la bonne bouche, mergeti pe Drumul National 5A. Am sa revin cu un articol special pentru aventura pe acest drum. Vroiam sa vizitez Delta Neajlovului pentru o iesire cu barca.
Pe harta e trecut ca DN5, drum national. Cat de rau putea fi?
Nu judetean, nu e comunal, nu e forestier, e Drum National trecut pe harta. DN5A Road to Hell.
Le urez multa bafta turistilor straini care vin cu masini mici si cu harta sa viziteze Romania… Eu am mers, si am facut si foto:

DN5A Road to Hell

DN5A Road to Hell

DN5A Road to Hell
DN5A Road to Hell
dn-5a-00034

10 comentarii

Filed under Auto, Politica - Evenimente, Travel - Excursii - Aventuri, Uncategorized

10 responses to “RCA – Rovigneta – Carte Verde – preturi, oferte 2009

  1. morcat

    dn 5a e cumva drumul din pozele de mai sus?

  2. Salut Morcat!
    Exact, drumul din fotografii este drumul national DN5A sau cel putin asa era in august 2007. Am venit cu harta, am vrut sa vizitez microdelta Neajlovului si era sa ma impotmolesc de tot. Traiasca saracul VW Passat ca m-a scos. Si crede-ma pozele sun facute in zonele ok, fara namol si fara pante, unde era nasol, nu am oprit sa nu pierd inertia si sa raman acolo. Localnicii povestesc ca multi straini, veniti cu harta sau GPS au ramas impotmoliti sau cu masinile pe burta si rotile in aer.

  3. vasile

    servus Vale. eu am făcut asigurarea prin net, la GENERALI, si am plătit 401 ron pe tot anul şi la motor de 1,9. cred că e destul de bine.

  4. Alex B

    Buna Vale,

    Multumit de allianz tiriac

  5. Dan Cheloo

    salut baieti…
    eu sunt la BCR Asigurari…
    si am platit 540Ron pe 1 an

  6. Anonim

    eu daca vreau sa merg in rep.moldova cu masina inmatriculata in anglia,ce documente trebe sa am sa pot trece vama?

  7. La vama In Republica Moldova e complicat. Pentru ca schimba regulile cum vor. Ideea e sa ai o asigurare care specifica clar si Republica Moldova si actele masinii pe numele tau.

  8. Preda M.

    Va rog sa-mi raspundeti la o intrebare: pentru Bulgaria si Macedonia trebuie sa platesc cartea verde?

  9. Buna ziua domnule Preda.
    Acum cartea verde pentru tarile din EU este inclusa in asigurarea obligatorie, RCA.
    Nu va trebuie altceva pentru Bulgaria.
    Pentru Macedonia este diferit. Anumite companii de asigurare au trecuta si Macedonia in RCA , altele nu.
    Trebuie sa va uitati pe formularul de asigurare sa vedeti daca este valabil pentru Macedonia.

  10. NAZAR VALI

    BUNA ZIUA. AM UN AUTOTURISM NOU ACHITIONAT, NU AM NICI UN ACT PE NUMELE MEU, DAR AM ASIGURARE, CARTE VERDE, SI TOATE DOCUMENTELE, SE POATE SA AJUNG OK IN ROMANIA IN ACEST FEL.

Lasă un răspuns

