CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT

CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT
By Catalin George – Kaytlin

ATENTIE: aceasta este o operatie care prost executata poate distruge turbina sau/si motorul. Nu imi asum nicio raspundere daca stricati ceva!!

In general la motoarele TDI,  turbocompresor si geometrie variabila, circulatul mult in oras, mersul lent, subturat poate cauza blocarea turbocompresorului, in fapt a geometriei variabile a turbinei.
Funinginea, in timp, se depune pe palete (vane) iar acestea nu mai deschid sau deschid incomplet. In consecinta masina nu mai trage, demarajul este lent si mai grav, poate introduce masina in limp mode.
SERVICE AUTO VW PASSAT

LIMP MODE este modul de protectie in care motorul este introdus de catre computerul de bord, ECU, atunci cand sesizeaza o eroare mai grava.
LIMP MODE -ul este usor de sesizat, masina pierde brusc putere dupa o anumita turatie sau in fortaj, si isi revine dupa un restart.

La o scanare vag-com eroarea aparuta poate fi:

17964 Charge Pressure control negative deviation
17965 Charge Pressure control positive deviation

Daca ati eliminat alte cauze, valva N75, furtune sparte, etc, ramane posibilitatea ca VNT sau geometria variabila a turbinei sa functioneze defectuos.
Important de stiut:
Aceste vane, palete sunt miscate doar de depresiunea, vacuumul creat in actuator, acea ” ciuperca galbena „. De aceea este foarte important ca vanele sa functioneze lin si fara piedici.

TURBO TDI FUNCTIONARE VW PASSAT

TURBO TDI FUNCTIONARE VW PASSAT

Iata etapele pe care eu le-am facut in demontarea si curatarea turbocompresorului :
Scule necesare:
Chei Inelare de: 10mm, 12mm, 13mm, 16mm, 24mm
Tubulare: 13
Surubelnite, chei torx, ciocan de plastic.
Spray de curatare WD-40, solutie de curatat carburatoare, periuta de dinti.
Instructiuni pas cu pas pentru demontarea si curatirea turbinei la VW Passat TDI

INAINTE DE DESFACEREA PIULITELOR DATI CU UN SPRAY DE DEGRIPAT SURUBE ! ALTFEL RISCATI SA LE RUPETII!!!
NOTATI ATENT SI FACETI MARCAJE LA TOATE REGLAJELE, IN SPECIAL la ACTUATOR.

In primul rand desfaceti bornele de la baterie,apoi scoteti mufa de la debimetru,scoteti furtunul de pe carcasa filtrului,desfaceti aluminiul de pe filtru (4 surube) si desfaceti surubul de sustinere al filtrului de aer (in lateral pe caroserie). Desfaceti de asemenea teava scurta de la vana EGR si motor .  Turbo este fixat in 3 suruburi(inelara 12) pe motor, si in 3 suruburi (inelara 12) pe teava de esapament, 1 surub (tubulara 13)  si o bara de sustinere catre motor (inelara 16) si surubul cu furtunul de retur (inelara 24).
Desfaceti furtunul de ulei de pe turbo,desfaceti colierele de pe furtunele groase

Vedere de ansamblu al motorului TDI

Vedere de ansamblu al motorului TDI

Turbo

Turbo

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Odata acestea desfacute, scoateti cu grija TURBO afara. S-ar putea sa agate in esapament si in furtunul de retur.

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Desfaceti suruburile  de pe carcasa de aluminiu (inelara 10), apoi desfaceti « ciuperca galbena »(inelara 12) si scoateti siguranta de pe tija.
Apoi mai aveti 3 suruburi pe carcasa de la turbo.
Cu ajutorul unui ciocan de plastic sau cauciuc loviti incet partea desfacuta.

ACTUATORUL - Demontare TURBO VW Passat

ACTUATORUL – Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Reperati unde este « catzelul » de miscare al coroanei, luati jos coroana, cele 3 „carutze” si cele 3 mici tije , apoi desfaceti  suruburile (cheie torx).

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Incepeti operatiunea de curatare.
Puteti folosi urmatoarele produse:
Spray WD-40, motorina, solutie de curatat carburatoare si o periuta de dinti pt paletele mici.
La final le puteti clati cu carbusol. Important este sa fie foarte curate si sa se miste usor.

TURBO CURAT

TURBO CURAT

TURBO VW CURAT

TURBO VW CURAT

Incepeti montajul inapoi, dar MARE ATENTIE.PIESELE TREBUIE PUSE EXACT CUM AU FOST IAR ACTUATORUL TREBUIE SA ACTIONEZE USOR COROANA ,
ALTFEL NU FUNCTIONEAZA NIMIC !!!
La montajul pe masina al  turbocompresorului efectuati etapele in ordine invers .

ATENTIE MARE: NU UITATI SA AMORSATI TURBOCOMPRESORUL CU ULEI!!!
SCOATETI FURTUNUL DE ALIMENTARE  DE LA POMPA DE INJECTIE SI APOI DATI LA AUTOMAT DE VREO  5 ORI.
Porniti masina,lasati-o 10 min sa se incalzeasca si apoi mergeti sa remarcati schimbarea puterii.
Nu fortati motorul dintr-odata,urcati normal in viteza !!!

Sfaturi:
Cu masini, motoare TDI nu circulati batraneste si subturat. Aceasta favorizeaza colmatarea turbinei. Lasati-le sa zburde.
Schimbati vitezele o idee mai tarziu, iar macar o data pe luna, cu motorul cald, in viteza a treia, dati cate o pedala la fund cateva secunde.
Alt sfat: Daca tot demontati turbina, profitati de ocazie si demontati si curatati si galeria de admisie precum si valva EGR.

SUCCES SI BAFTA LA MESTEREALA !!!
Kaytlin


Alte articole despre VW Pasat:

Manuale de reparatii aici: (multumiri Dan Cheloo): https://2urbietorbi.wordpress.com/auto-vw-passat-probleme-solutii/

Probleme cu MAF -ul la VW:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/03/04/probleme-cu-maf-ul-la-vw-passat/

Schimbarea filtrelor: Filtrul de aer, filtrul de ulei, filtrul de polen si filtrul de motorina la VW Passat B5:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2009/01/09/schimbarea-filtre-vw-passat-b5-maraton-filters-marathon-changing-all-vw-filters/

Demontarea farurilor si semnalizatoarelor la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/11/11/tuning-auto-faruri-angel-eyes-la-volkswagen-passat/

Demontarea usilor si panourilor interioare de la portiere la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/09/26/vw-passsat-b5-demontarea-usilor-removing-the-inside-door-panel/

Demontarea bordului si schimbarea casetofonului la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/06/20/vw-passat-demontarea-bordului-scoaterea-schimbarea-casetofonului/

Resetarea perioadei de SERVICE – Service reset la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/05/06/service-reset-vw-passat/

Schema legaturilor la TURBO si a valvelor: N75 EGR , N18, N239 :
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04/24/turbo-tdi-schema-legaturilor-valve-n75-egr-n18-n239/

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
PROMO:

OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126mp, NUMAI 80eur/mp!
––––––––––––––

TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK– VINO SI TU CU NOI! –
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
-SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc 

Va asteptam! Detalii :  www.extreme-travel.ro

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


311 comentarii

Din categoria Auto, Uncategorized

311 răspunsuri la „CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT

  1. Daniel

    Am curatat pana la urma turbina….sper sa vad diferenta…si sa nu mai am probleme

  2. Daniel

    nu stiu ce sa spun…am scapat de problema cu plafonatul….dar masina nu mai trage cum tragea inainte….Oare de ce….imi poate da cineva o explicatie….ms!!

  3. Florin

    Salut Vale.
    Scuze ca am intarziat asa mult pe forum dar am fost plecat si abia azi am fost cu masina la verificat…este vorba tot de passat 2001 131 cp care nu trage bine si consuma mult.
    Am fost astazi la un prieten si am pus masina pe tester…la tester mi-a aparut ca nu are presiune cum trebuie si am gasit furtunul de la intercooler care merge spre admisie spart si pierdea presiune. Am cumparat furtunul, l-asm skimbat si…surpriza tot la fel sau poate doar am yo impresia ca merge putin mai bine dar nu cum ar trebui. Am verificat si cu MAF-ul deconectat si se tureaza mai bine pana pe la 2000 si ceva de ture dar abia abia ajunge la 3000 rpm deci mai prost decat cu el conecatat. Ce parere ai?
    Mai ai vreo idee k yo kiar nu stiu ce sa mai cred despre masina asta. Cu respect.

  4. Daniel

    e tot turbina

  5. Florin

    Sall Daniel
    De ce crezi asta?

  6. Daniel

    ce eroare ti-a dat la tester?
    Cumva reglare presiune turbo
    ?

  7. Florin

    nu mi-a dat nicio eroare
    doar a zis baiatu de acolo ca nu face presiune cum trebuie dupa felul cum se tureaza masina si am gasit furtunul de la cooler spart

  8. Dan Cheloo

    salut florin.
    ai curatat turbina?
    e posibil sa fie intepenita de la calamina si funingine
    verifica toate furtunasele de vacuum vezi ca ai mai multe..
    dar parerea mea este ca tu ei N75 bulit…
    este exact langa turbo acea electrovalva cu ca alb..mai ai una pe spate cu cap negru pe spatele motorului. schimba aia cu alta de pe alta masina si zi-mi daca e la fel.
    am patit-o la fel ca tine..si aia era..
    abia ajungeam la 70 Km/H
    tine-ne la curent..dar fa ce am zis si garantat ti se schimba masina

  9. Florin

    sall Dan.
    Turbina nu am curatat-o pt ca am mai mai fost la un test si dupa ce am skimbat furtunul de la cooler tot la fel nici o eroare. La turatie joasa turbo nu baga presiune cum trebuie adica pana in 2000rpm. Dupa ce trece de 2000rpm turbo baga presiune cum trebuie. Aqm mai aveam o problema cu consumul si la relanti si la drum, consuma destul de mult. Si dupa un alt test mai amanuntit mecanicul imi zice ca este posibil sa fie din injectoare, i-am explicat ca injectoarele au fost curatate nicidecum skimbate dar asta a fost explicatia lui pt caonsum mare la relanti adica 1.6-1.8l/h.
    I-a mai venit o idee si a jonglat putin cu avansul si intradevar a redus consumul la relanti la 1.2-1.4l/h care oricum tot mare este. Si azi ieri dupa ce m-am mai uitat odata la motor am observat ca intercoolerul nu mai are cele 2 „bucsi” care se prinde si intercoolerul cam joaca pe acolo.
    poate si asta ar fi una din probleme.
    N75 este pe turbina, nu? Si cealalta valva este de la EGR cumva?

  10. Dan Cheloo

    n75 este langa turbina..langa acel bulb (bila) de langa turbina
    cealalta valva intradevar este pt egr,…dar nu este langa.

  11. Florin

    Valva de la EGR mi-a zis ca functioneaza. Cu N75 o sa mai dau o tura pe la service. Am uitat sa precizez k masina merge pana pe la 180-190km/h numai k nu trage la turatie joasa.

  12. Florin

    Sall baietzi.
    Tot vesti proaste am. Am fost ieri la service si am desfacut toata fata la masina sa verific si intercoolerul daca cumva este spart sau are ulei. Dupa multe ore de desfcut am reusit sa demontam intercoolerul si surpriza a fost ca era curat si uscat. Am pus apa in el sa vedem daca este spart pe undeva si nu este. Am verificat si toate furtunele groase si sunt toate in regula. Am demontat EGR, curat si el… Nu am avut cu ce sa fac proba la N75 pt ca nu am gasit de unde sa iau doar pt proba fara sa o cumpar. Dupa toate operatiunile masina merge la fel numai ca acum parca pierde aer pe undeva…in schimb mecanicul imi zice ca acel fasait este de la turbina si ca este normalsa fasaie asa…cu toate ca mie mi se pare ca are o pierdere de aer. Poate mai are careva ceva idei…ca yo le-am epuizat pe toate…

  13. Dan Cheloo

    o turbina care merge OK..trebuie sa aiba un fasait..
    daeci nu te speria.
    vezi poate nu ai bagat bine vreun furtunas de vacuum ceva..ai demaraj cu ea?
    sau ai frana la fel de buna?
    daca nu ..inseamna ca iti lipseste un furtun..nu e bagat unde trebuie.

  14. Geo

    Salutare
    Am si eu o intrebare.
    am un vw pssat 1.9 TDi 131cp si am aceeasi problema cu turbosuflanta adica la un moment dat imi intra in Limp mode.
    Se poate ca turbosuflanda sa se desfunde singura daca merg undeva pe o strada in linie dreapta si o forjez, sa se desfunde de la sine ?

  15. Dan Cheloo

    da geo..se poate..
    dar nu cred ca iti intra in limpmode d ela turbosuflanta

  16. Geo

    pai am fost la un mecanic iar la test asta a iesit … e vorba de ceva presiune necorespunzatoare. cand plec de pe loc trage foarte bine pana la 100km dar dupa aia la un moment dat moare si trebuie sa o resetez adica opresc si pornesc motorul si iar e ok

  17. Geo

    si inca ceva cand merg in afara orasului nu pot sa merg cu mai mult de 110-120km

  18. Daniel

    Sal Geo aceiasi problema am avuto si eu.Am curatat turbina si sa rezolvat problema.Si imi imi dadea aceiasi eroare….REGLARE PRESIUNE TURBO.

  19. cipniky

    salut dane se pare ca am rezolvat problema cu fluieratul la acceleratie can functiona ac-ul era din curele si mai nou tre sa curat turbina cica VNT deschide in trepte (am vazut-o si eu) maine sper sa o rezolv si pe asta ce ma ingrijoreaza e EGR tot trage aer fals am cum sa o verific? Mersi frumos.

  20. Florin

    Sall Dan.
    Poy tocmai asta este ca nu am demaraj mai deloc…urca mai greu in turatii.
    Franarea este buna, chiar franeaza cum trebuie. Si in legatura cu fasaitul…nu cred ca este de la turbina pt ca se aude destul de tare si asta dupa ce am verificat intercoolerul pt ca inainte nu se auzea asa tare. Intre timp am mai vizitat alt mecanic care mi-a zis ca turbina nu baga presiune cum trebuie si m-am gandit sa o si curat poate este de la turbina ca o fi murdara. Sincer m-am saturat de VW nu imi mai trebuie…

  21. cipniky

    revin din nou problema cu fasaitul s-a rezolvat am curatat turbo si SURPRIZA e totul ok acum tija (VNT-ul) care deschide turbo nu se deschidea normal ci in trepte nu mi se parea normal e super sa o simti la putere maxima plus un tuning e la 170 si merge super mersi mult la toata lumea . va tin la curent cu noutati pe viitor ,am patit-o si va recomand cu caldura cei care aveti aceeasi problema ocupativa de ea nu asteptati sa mai cada si altceva ca si mine
    succes

  22. Florin

    Sall
    Poate sa ma ajute si pe mine cineva unde gasesc si yo turbina de passat 131cp? Si cam la ce pret?

  23. Dan Cheloo

    salut florin..noua sau sh?

  24. Florin

    Pai noua. nu ma risc cu sh.
    Am vorbit cu cipos si la el este 400 euro + piesa veche.

  25. Marius

    salut.. am si eu o problema passat 1.9 tdi 101 cp automata din 2002..imi consuma 12-kiar si 13.5 % in oras si 9% afara..enorm de mult mi se pare. asta de cand mi a skimbat turbina la un service..inainte nu lua mai mult de 8.5% in oras cu clima pornita..spuneti mi va rog de la ce ar putea fi…aa si inca ceva am un furtunel tras de la turbina si cateodata gasesc pata de ulei..ms frumos

  26. Alex

    Dintre cei care ati curatat turbina, ati folosit la ansamblare si pasta pt blocat suruburi(care sa reziste la 800-900 grade)?? ca trebuie sa o curat si eu si mi sa zis ca nu se poate fara pasta asta si nu gasesc nicaieri pentru temperatura asa mare.

  27. mihai

    Revin cu alte probleme. Passat 2001 131cp.
    Cand am crezut ca am gasit problema la masina cu softul se pare ca m-am inselat, nu este asta. Simptome…masina consuma mult si la drum si la relanti, nu trage mai deloc si se tureaza greu. Dupa un alt control la alt mecanic am descoperit ca am ceva probleme la un injector adica o valoare de +1.72 iar celelalte cu valori de -(minus) dar nu mai stiu exact valorile. Mecanicu’ imi zice ca sunt infundate si sa adaug solutie de curatat injectoare. Zis si facut, am luat metabond am adauat in motorina si dai bataie. Dupa ce am terminat motorina revin la mecanic fara nici o diferenta. Dupa un alt test am observat ca s-au modificat valorile injectoarelor adica sunt 2 Cu + si 2 cu – cu valori intre 0.5 si 0.8 dar masina merge la fel. Am verificat turbina, EGR, catalizator sa nu fie infundat, intercooler, probleme de vacum, etc totul ok pana am ajuns la injectoare. Cand a desfacut capacul la injectoare a observat ca nu erau reglate axa cu came pe injectoare…adica se misca usor cu mana. A facut el un reglaj la mana si parca merge ceva mai bine dar tot nu este cum trebuie si se tureaza tot greu cand este pe loc. dupa toate astea verdictul mecanicului a fost ca injectoarele sunt duse sau infundate si daia nu trage masina, se tureaza greu si consuma si mult. Aaa si am uitat sa specific ceva… masina nu scoate nici pic de fum oricat de turata ar fi pe loc sau in sarcina si daia am primit verdictul cu injectoarele duse. Poate ma ajuta si pe mn cineva daca intradevar sunt injectoarele duse sau este din altceva.

  28. sile

    de ce am consumu mare

  29. marius

    salut am si eu o problema cu un passat; 1.9tdi edition ,130 cp.
    la inceput aveam o problema cand ajungeam la 120 km/h imi murea motorul si ii dadeam un restart si isi revenea.dar acum e mai grav imi scoate fum de culoare alba albastru si cand sta pe loc excesiv daca ma poate ajuta cineva ms.

  30. ovi

    salutare…..ca mai toti de aici am aceeasi problema cu passatu(model 2005,motor 2.0, diesel).la doua mii si ceva de turatii nu mai are putere,nu mai trage decat dupa un restart.am dus-o la service,am pus-o pe tester,iar cei de acolo mi-au spus ca trebuie curatat turbocompresorul ca e posibil sa aiba ceva depuneri…am facut asta,insa degeaba masina la fel se comporta,nu stiu ce sa mai fac,unde s-o mai duc.Sper sa ma ajute careva …va salut!

  31. jojo

    Mihai eu am avut asa ceva si era avansul.

  32. niki

    mi-a aparut la bord sa controlez nivelul de ulei si am complectat cu 1.5l de ulei si nu imi mai dispare senzorul de pe bord ce trebuie facut in cazul asta ca i-am scos si borna si to nu a disparut?

  33. sebi

    sal am si eu passat din 2002 si am consumu cam mare cam 12-14 in oras lamers frumos cu ea.Am fost pana la Arad am facut cu un plin 950 km.Si in oreas daca fac 600 km.Am motor 1.9 tdi tiptronic.Ce e aiurea ca nu prea imi ajunge temperatura la 90 numa pana la 70 numa daca merg in forja.De la ce se poate sa fie problema.Ms

  34. sebi

    Sal si inca ceva sta putin turata masina tot timpul nu mult dar se simte.Ms

  35. daniel

    Sebi unul dintre motive ptr care nu ti se ridica temperatura la 90 de grade ar fi termostatul care nu functioneaza in prametrii.Cel mai bine ar fi sa il schimbi….tocmai din acest motiv iti arata si acest consum mare.Numai Bine

  36. daniel

    inka ceva….imi pute-ti spune daca se merita sa cumpar metabond tratament motorina…..a folosit cineva asa ceva…mentionez k nu am probleme cu masina….doar k am auzit k e bun.

  37. bodea ciprian

    buna mai baieti! acu trei saptamani mi-am luat un passat intermediar. probleme constatate. consum mare. motor fara putere. nu se tureaza. am verficat pompa, injectoarele, egr, turbo, debitmetru aer toate ok. a fost foarte iritant pt mine mai ales ca am fost pe la vreo 10 mecanici si electricieni. am verificat si computeru motor. nimic. am auzit ca ar fi bine sa vad daca cureaua de distributie a fost montata corespunzator. a fost ok. apoi cu mintea mea de taran de oradea mi-am zis ca ce p…a mea are masina. m-am dus la un alte mecanic si ne-am pus iar pe excluderi pana am ajuns la intrarea in galeria de admisie care era plina de calamina, funungine si alte depuneri consistente.a fost tarziu si mecanicul nu a mai curatat decit intrarea. masina a prins putere si deja mergea mult mai bine. cred ca 95% asta-i buba. abia astept s-o curat. atentie. o galerie de admisie infundata ca si multe alte mici cacaturi nu poate fi diagnosticata cu laptopuri, apare mai degraba problema la parametri turbo, dar de fapt nu-i turbo. sunt o gramada de rahati care se cred mari mecanici care repede iti spun pe un ton cunoscator sa schimbi repede turboul. dragi prieteni cu passaturi , nu puneti botu.inainte de a lua o piesa scumpa mai bine va consultati cu mai multe surse. de multe ori este o chestie minora. va salut cu respect. tel 0744690296

  38. bodea ciprian

    daca vreti sa ma sunati va rog pana la ora 18 maxim.multam fain

  39. razvan

    Sall Ciprian.
    Ceva de genu am si eu la passatu meu 2001, 131 cp.
    Urca foarte greu in turatii si in mers si in gol, consuma destul de mult la drum ba chiar si la relanti este consumul mare. La fel ca si tine am verificat tot ce era posibil fara niciun rezultat…turbo, egr, injectoare, catalizator etc fara nici un rezultat. Poate si la mine este aceiasi problema cu galeria de admisie, aici nu am ajuns. Poate mai scri si tu ceva in legatura cu asta si poate reusesc si eu sa ii dau de cap la masina mea…

  40. Andrei Timisoara

    Ciprian are dreptate!Dar sa stiti ca cele mai frecvente cauze cind nu trage masina si moare in culmea depasirii este mufa tip baton care intra in debitmetru,adica senzorul acestuia.Se schimba si masina minca jar.Se gaseste de la firma PIRBURG -germana si face 2 milioane. Bosch-ul nu vinde separat senzor ci tot debitmetrul si au la 6 milioane.Nu merita… Pirburg e firma f.serioasa. Apoi alte defectiuni la puterea de tragere ar fi mizeria de pe galeriile de admisie,acele futune si tuburi metalice din dreapta turbinei,egr,pompa de recirculare gaze murdara de calamina,funingine,ulei ars,multe treburi de acest gen care trebuie curatate,si nu in ultimul rind si turbina.Dar sa stiti ca toata aceasta mizerie din aceste piese este depusa din cauza motorinei proaste,adica falsificate ce ulei ars de transformator,aditivi ieftini de peco,hotia printre angajatii peco si soferii de pe cisterne,apoi praful de pe drumurile romanesti,arderea incompleta a motorinei din cauza botezarii si diluarii ei ,etc.Se mai poate adauga la un plin aditiv ptr.sistemele diesel de la firma germana LIQUI MOLLY,care sint foarte bune si mai rezolva din unele probleme. Este si solutie de spalat sistemul de alimentare al masinii,tot asa se adauga peste motorina in rezervor si se merge cu masina mai turata putin pina se curata.Acestea totusi,se vor face dupa prealabila curatire a galeriilor de admisie-readmisie,si eventual al turbinei……Bafta….

  41. florin

    Salut, am citit un topic pe forumul vw, cum ca, turbina de pe motorul BKC nu se curata ptr ca ar fi capsulata si nu se poate curata, decat inlocui, este adevarat??? Ms anticipat.

  42. George

    Salut tuturor
    fara sa jignesc pe cei care se pricep cu adevarat dar pe care eu nu ii stiu uite ce am de zis. De 3 ani ma chinui prin Tulcea cu masina mea 1.9 TDI 131CP , scotea un fum alb ciudat iar langa masina daca stateai te rupeau gazele.. rezolvat de Cipos in 2 minute.- avansul , avans la care au umblat si cele mai „tari”service-uri de pe la mine Acum nu mai am treaba. Mi-as dori sa curat si turbina si sa ii pun si acele vane noi. voi merge tot la omul care m-a speriat cat de repede mi-a rezolvat problema prima data. deci daca mergeti pe colo colo prin eliminare faceti un calcul si vedeti daca nu ar fi mai ieftin un drum pana la Bucuresti sau in orasul unde este mecanicul in care aveti incredere si rezolvati problema din prima. Asa ca daca as avea o problema la motor masina mea ar sti un singur drum:TL–Buc. si retur cu masina ok. mult succes

  43. manu

    am un passat 2001 TDI 131 cp dar nu trage cum ar trebui sa traga si la turatii mai mari miroase a ulei ars
    !mi se pare ca turbo nu lucra mai deloc…si cand e motorul rece si o pornesc trepideaza cateva minute si scoate un fum alb intepator la miros…daca aveti ceva pareri ajutati-ma.va multumesc

  44. ARPI

    AM SI EU UN W BORA 1.9 TDI AJM 116CP,CARE DE CEVA TIMP PORNESTE GREU DIMINEATA MAI ALES CAND ESTE RECE SI SCOATE UN FUM ALB DOAR LA PORNIRE,NU ARE FORTA LA PORNIREA DE PE LOC,A DEVENIT MAI LENT ,LA TESTER A REIESIT CU CA DEBITMETRUL NU LUCREAZA CU TREBUIE,MA PUTETI AJUTA CU NISTE SFATURI,VA MULTUMESC

  45. aidv

    salut
    ca toti care scriu pe forum am si eu o problema

    am facut schimbul de ulei ( 5W 40 castrol masina are dupa cum zice bordul 190000 km )si ca ori ce om care nu are ce face am spalat motorul dupa ce am plecat de la spalatorie am vrut sa intru in depasire si surpriza motorul a pierdut din putere si a inceput sa scoata un fum alb albastrui cu miros intepator pentru un timp sa zicem 5 minute a facut la fel dupa aceia masina facea dar intre turatiile 2200 si 2600 scotea la fel de mult fum albastrui am fost la mecanic si a puso pe tester mia zis ca presiune in turbina nu e buna a facut nu stiu ce reglaj si a pus o solutie in rezervor am plecat de la el si am facut un drum putin mai lung vreo 4000 de km si am intalnit alte problema masina dupa ce parcurgeam vreo 600km pierdea din putere nu tragea sub nici o forma iar daca intalneam o panta gata mergea ca un tractor trageam pe dreapta si opream si reporneam motorul si problema disparea ciudat este ca consumul la masina a fost de 5 L/100km atat a aratat in bord cat si din calculul facut din bonurile de motorina iar la drumul asta a mancat cam 2.5 l de ulei acum insa cand pornesc masina scoate fum albastrui la relanti ca si cum ar consuma ulei si in mers la turatiile 3000 3200 scoate fum ca la balamuc

    mecanicul zicea ca sar putea ca sa intre ulei pe la turbo si sa il bage la ars in motor si sa pun un ulei mai gros 15W 40 nu stiun nici eu ce sa mai zic

    e posibil ca debimetrul sa nu functioneze prea bine si sa nu treaca cantitatea necesara de aer si turbo sa absoarbe uleiul din motor pe la valva de pe capacul motorului pentru ca am vazut ca la inbinarea dintre tubul care vine de la debimetrul de aer si tubul de absortie gaze din motor care dupa aia se conecteaza la turbina este murdar de ulei ulei

  46. Vali

    Salut Arpi si Aidv

    Arpi, vezi ca exista un articol aici pe site special despre debitmetru
    Aidv – probabil iti trebuie o scanare de erori sa vezi exact. Daca motorul face probleme si apoi dupa restart merge bine, inseamna ca, computerul detecteaza o eroare si te baga in limp mode, modul de protectie.
    Eu presupun ca iti scapa aer pe undeva, un por pe tub sau la o imbinare si motorului nu-i ajunge cat trebuie si ECU detecteaza caderea de presiune.

  47. George

    Salut! In legatura cu tema „Curatare turbina la Passat” ai publicat la erorile aparute 2 situatii. As dori sa iau legatura telefonic cu dumneavoastra in legatura cu diferenta dintre ele. Astept un numar de contact pe mail. Multumesc!

  48. vasilica

    salut am si ieu o antrebare exista ceva solutie de curatat turbo fare sa demontezi ,am anteles ca ieste ceva solutie lichid care o bagi an motorina la fel ca aditivu ptr.injectoare si o curata daca stie cineva ceva de operatia asta am anteles ca ai ceva lichid gros ca vopseaua multumesc.

  49. Anonim

    Sal` Mihai, am si eu un vw passat 1,9 tdi, din 2000 si are aceleasi simptome ca al tau si nu descopar ce are ,tu ai descoperit cauza?

  50. ciobi999

    simptome…masina consuma mult si la dr um si la relanti, nu trage mai deloc si se tureaza greu. Dupa un mecanic am descoperit ca am ceva probleme la injectoarele 2 si 4 adica o valoare de + la 1 si o val de – la celalalt dar nu mai stiu exact valorile. Am verificat turbina, EGR, catalizator sa nu fie infundat, intercooler, probleme de vacum, etc totul ok si am uitat sa specific ceva… masina nu scoate nici pic de fum oricat de turata ar fi pe loc sau in sarcina si daia am primit verdictul cu injectoarele duse. Poate ma ajuta si pe mn cineva daca intradevar sunt injectoarele duse sau este din altceva.pls 0752376219

  51. Mihai

    Sall Ciobi…
    Ceva de genu am avut si yo la passatu’ meu si intradevar a fost ceva de la injectoare…dar nu sticate ci doar trebuia reglate pe axa cu came sau cam asa ceva.
    Intrebarea este…. Masina inainte mergea bine?
    Ai umblat la injectoare?

  52. aidv

    salut
    in primul rand tin sa va multumesc domnule vali pentru sfat asa a fost cum ati spus prindea aer fals la un tub de vacum care venea de la actuatorul de pe turbina si duce in valva N75

    furtunul avea o trecere din plastic care schimba diametrul de pe valva N75 intr-un diametru mai mic care era necesar pentru actuatorul de pe turbo
    deci in realitate la mine actuatorul era ca si mort pentru ca acel tub de vacum care trebuia sa i-l actioneze era rupt ma mir ca nu a explodat turbo

    cum am descoperit am scos tubul de vacum care intra in carcasa de la filtru de aer si am incercat sa vad daca scapa aer si intradevar scapa in felul asta mi-am dat seama ca un tub era crapat
    asa ca baieti inainte de a merge la un mecanic in care crezi ca e meserias si ai incredere in el aruncati si voi un ochi pe sub capota ca se pare ca e mai putin costoasa ochiata decit mecanicul
    nu e necesar sa va pricepeti la mecanica eu cel putin cu mecanica sunt cum e o rata cu polizorul adica nici o treaba dar citind un pic mi-am dat seama ca de multe ori te poti ajuta singur
    incercati sa cititi mai mult si va zic eu ca economisiti bani eu cel putin dupa calulu mecanicului care zicea ca reparatul masinii ma ajunge in jur de 1000 E se pare ca am cam economisit ceva pentru ca tubul care schimba diametrul ma costat 2 E si 30 min drumul la magazin + 1 ora de privit si verificat motorul

  53. george

    as dori sa iau legatura telefonic cu dumneavoastra domnul Valentin Ghincolov pentru o problema la un passat tip motor AVB 101cp. imi intra in limp mode si nu mai trage, am curatat turbina am schimbat pompa tandem …. nu stiu ce sa ii mai fac. nr meu este 0726036395

  54. aidv

    george verifica toate tuburile de vacum si verifica daca nu ai vreun tub crapat la interculer uitate bine pt ca si cea mai mica crapatura in tuburile de interculer masina intra in limp mode si nu trage de loc

  55. madalin

    salut,am si eu o intrebare,se poate pune o turbina de 110cp pe un motor cu 101cp, fara nici un fel de modificare?

  56. george

    AIDV pe vag com imi da eroarea charger pressure control – positive deviation, si majoritatea mi-au zis k e de la turbo. daca ai putea sa iei legatura cu mine tel ar fi mai bine. multumesc

  57. marius

    salut. am o mare problema cu un passat tdi, 96 kw,131 hp, din 2002. dupa ce pornesc motorul , fiind rece, incepe sa scoata fum alb spre gri ceva de genul asta si un miros foarte urat. dupa ce incepe sa se incalzeasca motorul si temperatura apei creste, fumul nu mai iese deloc.. ce credetzi ca ar putea fi? astept un raspuns va rog…

  58. aidv

    george pe vag da aceiasi eroare ca la tine si am descoperit ca actuatorul nu facea cursa completa mai exact ramanea blocat la jumatatea cursei (nu cobora in jos ) daca acceleram masina pana in 3000 ture eram in regula daca depaseam aceste turatii intra in limp mode roaga un prieten sa accelereze masina pina in 3000 de ture iar tu uitate si vezi cum lucreaza actuatorul cursa lui normala trebuie sa fie in jur de 3 cm
    eu am scos tubul de vacum de pe turbo am pus un alt tub si am tras aerul cu gura si am vazut ca actuatorul nu lucra decat maxin 5 mm era blocat am bagat mina dedesupt sub parghia care actioneaza palele di interiorul turbinei(parghia care e actionata de actuator) am incercat sa misc acea parghie in sus si in jos in acelasi timp tragaeam aerul din furtunul de vacum cu gura (stiu metoda cam de pe timpul lui Vlad Tepes dar omul se descurca cu ce are) dupa un pic de miscare sus si jos am vazut ca cursa actuatorului sa marit dar mergea foarte greu si ramanea blocata pe traseul cursei ajutata de mine actuatorul lucreaza asta inseanna ca trebuie curatat urgent turbina deci nu mai pierde timpul si curata turbina daca scapi numai cu atat si cand macanicul desface turbo nu gaseste ca trebuie inlocuit si altceva pe acolo daca nu ai bani de aceasta operatie mergi si tu incet nu depasi turatia care face la tine sa intre masina in limp mode si ai sa rezolvi problema cand ai sa poti
    la mine scotea mult fum albasturui asta insemnand ca il baga turbo in motor si este ars eu am gasit acele tuburi crapate plus problema cu actuator blocat pentru ca turbina e plina de funigine si eu trebuie sa o desfac si sa o curat

  59. dan cheloo

    Madalin..da… se poate pune linistit..

  60. george

    multumesc pt sfat aidv. am sa incerc sa fac asta

  61. am problema cu masina mea vw passat 1,9 tdi 131 cp….am curatat turbina asta vara ….toate bune si frumoase pana astazi cand la un drum mai lung masina mi-a facut aceleasi figuri pe care le-am intampinat si inainte sa curat turbina…adika se accelera greu..isi lua viteza treptat…..dupa ce am fortata un pic mai tare mi-a aparut din nou mesajul abgas …..sa fie iar turbina de vina,inak nu am apucat sa o bag pe tester…..torusi la intoarcere masina a functionat f bine…..astept parerea dumneavoastra….multumesc mult!!

  62. dany

    am fost cu masina la service,am bagat-o pe tester si mi-au sters eroare care avea legatura cu tot ce tine de gaze…sau nu stiu ce……k mi-a zis ala de acolo k ar fi putut fi de la egr,debimetru aer,sau turbina…..arburant,tot ce tine de partea aia si ar fi puso pe mers sub turat cu toate k nu merg subturat cu masina…poate acum cu ninsorile astea sa zic k am mers mai incet….acum sper sa nu mai am probleme si sa fie totul bine……masina nu mi-a mai facut nasoale deocamdata.

  63. Marius

    salutare am un passat 1.9 tdi 116cp din 2000 si imi merge in limp mode din cauza turbosuflantei cum pot sa o curat , ma poate ajuta cineva ? multumesc!

  64. george

    marius iti dau un sfat schimba turbina, daca o cureti o sa mai mearga o luna sau 2 dar tot o sa iti faca. eu am schimbat-o si am rezolvat problema si sincer sunt foarte multumit

  65. ady

    salut am si eu o problema cu un passat 1.9 tdi de 101cp dar nu stiu ce are ca pe la o turatie de 2ooo rpm incepe si trepideaza toata masia si dupa ce trece te turatia de 2000 merge normal. daca stiti de unde ii vine buba la masina mea va rog sfatuitima si pe mine ca pe undea am fost cu ia la doctor nu au stiut ce are ms.

  66. adi

    buna am si eu un passat din 2000 tdi 4motion 110cp cand ajung peste 140 la ora nu se mai tureaza motoru dar daca scot din viteza se tureaza care este problema

  67. alex

    am o probleme nu gtrage mashina pasat b5 1999 81 kw 110 kv am skimat filtrele tuate am skimbat tuate tubulezele tew vakum . nbu trage puate se me ajute cineva

  68. Operatiunea asta nu tine, geometria trebuie schimbata, e doar o chestie de moment, mai devreme sau mai tarziu se va bloca iarasi !

    900 Lei reparatii Turbine.

  69. dany

    asa e……..iti dau dreptate……unde se gaseste geometria variabila…..k vreau sa cumpar si eu….:)))

  70. Te ajut eu cu geometria. cele mai bune preturi de pe piata , piese originale Garrett
    Cosmote: 0764.379.317
    Orange : 0754.455.425
    Email: contact@reparatii-turbosuflante.ro

  71. Va putem ajuta si noi:
    Adresa: Str. Mosoaia, nr. 33, sector 4, Bucuresti
    Telefon: 021 460 58 57
    Vodafone: 0724 470 470; 0725 470 470

  72. se poate sa se plafoneze din cauza egr….am fost iar la tester si toate au iesit bine….doar k azi iar sa plafonat de 2 ori……turbina are in jur de 7-8 luni de cand a fost desfacuta si curatata…….cunoscatori sa-si dea cu parerea…ms

  73. George

    charge presure positive deviation ( cam asa ceva) inseamna in proportie de 99% geometrie blocata. curatarea nu face decat sa amane problema. solutia mea a fost inlocuirea ei dar numai incazul in care axul este in joc acceptabil. treaba m-a costat 500 ron +drum la bucuresti rezolvarea problemei plus testul la drum ( mai bine stateam la atelier- am zis ca mor si ma fac praf) nu a durat mai mult de 1 ora si jumate, timp in care mai faceam cate o pauza pt tigara si vorba, deci dupa 1 ora jumate eram pleacat pe autostrada si ma miram cum poate sa mearga masina mea. trage de te baga in scaun. 131 caluti multumit (passat). rezolvat de t cipos, nu ii stiu pe ceilanti asa ca respect tuturor. va sfatuiesc sa nu mai amanati incercand curatirea cu talpa ca nu tine ( in plus se poate rupe axul) asa cica.

  74. D c spui k mai bine stateai la atelier…te-a bagat in boala Cipos……am rezolvato si eu pana la urma cu turbina,tot la el am fost…am scapat doar cu geometria schimbata…….masina merge super…..sper sa nu mai am probleme…..

  75. salut! am si eu un passat 1.9 tdi (130 cp) din 2002 si trebuie sa schimb turbo. intrebarea mea ii pot sa aflu datele specifice turbo-ului care se potriveste pe masina mea fara sa il demontez pe al meu, fiindca am gasit pe net la diferite pretzuri dar nu sunt sigur ca se potrivesc. cam pe mai toate siturile pe care am gasit imi cerea factory OEM pt a identifica turbo care se potriveste pe masina mea. mersi mult si astept un raspuns din parte vostra. numa bine!

  76. bogdan

    salut!am si eu un passat 1.9 tdi(116 cp) din 2000 iar in forja pe la 120km/h imi moare nu mai trage deloc,opresc pe dreapta opresc motorul o pornesc iar si isi revine,ma poate ajuta cineva care a mai avut asemenea probleme va rog.ms

  77. dany

    da…te ajut eu cu un sfat,si o sa econemisesti niste bani in urma sfatului meu…..dute si fa un test motor…daca nu le da eroare de genul debimetru aer….senzorul n75…..atunci e turbina……atunci mai ai o singura varianta….il suni pe Cipos…..si daca ai noroc scapi doar cu schimbarea geometriei daca e mai naspa trebuie sa schimbi turbina noua……

  78. George

    Flavius, trebuie sa te uiti dupa tipul motorului awx, avf etc. ce anume caracteristici doresti? nu ai treaba. vorbeste cu Cipos ( nr de pe forum) si iti zice pretul 400-450 e, nu stiu exact in functie de turbina ta. dar pana la schimbare totala a turbinei mai ai si varianta reconditionarii ( totul nou in carcasa veche) la 900 ron, cea mai ieftina este schimbarea geometriei la 500 roni. si zau ca merita. tu bogdan nici nu mai am ce sa iti spun. degeaba o sa ii dai forja deoarece nu rezolvi geometria decat cu schimbare. nu iti convine? cipos iti trimite geometria si prin posta. nici asa? citeste tutorialul si curat-o singur. va mai merge o vreme. ( nu mult). oh da daniel in ce hal a mers ciprian cu masina… am lasat in bucuresti ceva cauciuc pe asfalt. nu credeam ca masina poate merge astfel, mie nu mi-a patinat niciodata, ei la dracu acum daca o apasa palpiie esp si patineaza roata de o ia dracu. faza este ca imi era teribil frica pentru tabla masinii, ca se baga… am stat mai mult cu ochii inchisi, si conduc de ceva ani ( vreo 21 in mod profesionist) . nu am nici casco. baieti daca aveti problema aia imputita cu limp mode va rog schimbati geometria ca face toti banii. ba mai mult cred ca la 100k (daca axul e ok) trebuie schimbata numai pentru restabilirea performantelor motorului chiar daca nu intra in limp mode. succes

  79. George

    corectie: am uitat sa va spun ca pot sa patinez nu la plecarea de pe loc ci la mers in treapta a doua si chiar a 3. merita banii si consumul a scazut, cu noua geometrie turbina reactioneaza prompt fara lagul obisnuit si ceva fum. motorul are presiunea cand ii trebuie si totul merge brici. 500 lei + drum bucuresti

  80. As vrea sa schimb volanta la masina……..a schimbat cineva?…….vreau si eu un pret estimativ….ms

  81. Alex

    care sunteti din Arad si aveti probleme cu turbosuflanta sau vreti sa faceti un test alecsander_theangel@yahoo.com sau 0753284723

  82. marius

    SAlut ieri m-am apucat de demontat turbina, am desfacut tot ce trebuie de la ea/ pe langa ea si m-am inpotmolit la conducta subtire de ulei care era sa o rup ( oricum s-a indoit putin). Am inteles ca majoritatea care o fac pt prima data asa se intampla sau mai rau le rup, care este smecheria de fapt? cum se scoate aceasta conducta?

  83. marius

    Deci conducta se desface in felul urmator:

    Smecheria este sa polizezi o cheie de 17 in asa fel sa intre intre pe surub pt a putea tine contra, alfel se rasuceste si se rupe teava.

    2. Dupa desfacerea surubului conducta nu iese nici in ruptul capului tragi pana se rupe, aici iarasi este o alta smecherie: bati usor cu un ciocan de cauciuc/lemn in teava , dupa care se aude un sunet ” tzac” si teava iese aproape singura, cred ca este vid pe traseu si de aceea nu permite iesirea.
    3. Zicea initiatorul operatiunii mai sus ceva de amorsarea turboului dar nu prea am inteles de aici, ideea este dupa curatare si montare , inainte de a lega conducta la turbo se umple cu ulei turbinaa pt a nu se invarti in gol sau dai la contact de cateva ori gen ca dupa schimbarea filtrului de motorina.

    TOate informatiile le-am primit de la un om deosebit de priceput @Cipos.

  84. flaviu

    salut baieti, am schimbat tubina la masina( passat 1.9 tdi 130 cp; din 2002 ) si acuma nu mai trage cum trebuie. Pana la 2000 de ture motoru nu are putere cum trebuie , dupa 2000 trage exact ca inainte. acuma luni o duc inapoi la garaju la care am facut dar daca imi puteti da un sfat sa stiu deja unde ar trebuie sa caut.

  85. pai din cate stiu eu dupa 2200 de ture intra turbina….e normal sa nu traga asa bine ….

  86. George

    turbina din filmulet este cu o geometrie curatata. nu stiu cat tine operatia asta tinand cont ca planeitatea vanelor este facuta empiric, turbina se invarte imediat ce gazele o actioneaza adica de la pornire pana la oprire, flavius daca ai cumparat turbina noua te duci inapoi, numai cineva care cunoaste problema iti va putea da un raspuns, da un mesaj lui Cipos, iti va raspunde cu siguranta

  87. Anonim

    arpi am curatat cu sprei de contact mufele de la motor si releiele de sub bord ,cu borna de la baterie date jos si nu mai vrea sa porneasca este un w bora 1.9 tdi ajm din 2000,

  88. arpi

    arpi am curatat cu sprei de contact mufele de la motor si releiele de sub bord ,cu borna de la baterie date jos si nu mai vrea sa porneasca este un w bora 1.9 tdi ajm din 2000,

  89. Anonim

    eu am un wv passat si a inceput sa fluiere ce poate sa fie

  90. Anonim

    Baieti nu uitati cand mergeti la mester: turbina se verifica numai in mers!!! nu la relanti.. testul se face intr-un anumit mod dar numai in mers

  91. florin

    cat costa sa iau si eu o geometrie la un passat 130 cp – 2001 … turbo e bun ..dar geometria imi agata si am inteles ca nu este normal … id de mess . : redd_delers

  92. dany

    salut,,am un passat din 2000 4motion numi tragea ,am fost la reprezentanta vw si miau spus ka nu am conpresie in pistonul 2si3 ,,,miam schimbat motorul ,turbo si amandoua debicmetre si masina nu trage nici akuma ,am scos tobele si nimika tot asa am incercat toate ,,akuma la vw kand mam dus nu mai poate intra cu testerul in calculator,eu zic probabil ca e centralina dusa dar masina porneste bine…ma poate ajuta cineva?

  93. Anonim

    salut ma poate ajuta si pe mine cineva pt ca am asa o presintire ca in loc sa cumpar motorina data viitoare cind trebuie sa fac plinul cumpar doar doi litri de benzina si o bricheta
    am inlocuit turbo pt ca explodase , debimetru pentru ca zice mecanicul ca e defect am curatat egr am inlocuit toate tuburile de la vacum
    simtomele masinii dupa ce o pornesc masina nu are putere abia cand se incalzeste motorul la 90 de grade se simte ca trage mai bine dar daca merg mai mult de un sfert de ora masina intra in limpmode pierde din putere si gata pe ziua respectiva pot sa o pun in parcare
    am observat ca daca scot busonul la motor iese aer cu presiune si arunca ulei in toate partile ca si cum in loc si trimita gazele nearse in admisie ar fi tiunute in motor si creste presiunea in el
    in capul la turbo am gasit ulei care vine de la ciuperca de pe motor cere trimite gazele nearse catre turbina pt a fi repuse in admisie
    eu nu mai inteleg nimic imi explica si mie cineva ce rol are ciuperca de pe capacul de la motor si ce rol are valva PCV ceva poze ar fi de ajutor sa identific unde se afla valva PCV la mine
    eu am un vw passat 1997 motor AFN 110CP

  94. Anonim

    Salut. aceeasi problema am si eu la turbo. passat din 2001 motor 131 de cai model motof AVF.dua un periplu pe la 3 mecanici cel de-al treilea, dupa ce mi-a schimbat o serie de chestii(ax turbo, curatat egr, verificat supapa turbo, schimbat un senzor, care inainte cand porneam amsina imi tura pana aproape de 2000 ps acum se tureaza sub 1000 consum relanti 0.8) mi-a spus ca e dus turbo. Ca ar curata dar nu se baga ca este posibil sa imi crape de tot. am contactat alt mecanic care se ocupa numai de turbo..a ascultat turbina..a zis ca nu fluiera tare..o zis ca mi-l curata si posibil sa mearga..astept sa vad ce iese.. Ca si toti de aici aceeasi problema..la rece trage apoi dupa 10-15 min scade pauterea..ms

  95. marian

    nu te baga sa cureti turbina pt ca daca e srticata cade si nu isi mai revine si cu turbina sticata masina nu merge mai mult de 40 kmh .tie iti face proble ( supapa senzor presiune ) de la turbo sau de la valva egr ,amindoua supape sunt identice. si la mine de cind a inceput sa fluere turbina am facut 50 de mii de km condus sportiv,si inca mai merge .

  96. Buna ziua, am o problema cu vw passat 1.9 TDI (101CP), mi sa intamplat intr-o depasire aveam vreo 3500 de turati si brusc a scazut puterea, am bagat in treapta inferioara si tot nu avea putere, am tras pe dreapta si am oprit motorul si l-am repornit, masina mergea perfect, 3 intamplari asemanatoare am avut, dar numai la turati mai mari, care sa fie problema, un neanea m-ia zis sa merg 2-3 zile cu ea mai turata ca sa desfund nu stiu ce, nu ma pricep la masini am 19 ani.

  97. Anonim

    Buna Ziua am si eu un vw bora 2003 4 motin si cand ajung la 120 km/h mi se taie pedala de acceleratie si mi sa zis ca e turbina…..acum nush ce sa zic ca unii zic cand e turbina scoate fum mult si a mea scoate fum normal….poate cineva sa imi dea un sfat..sa o curat…??

  98. pavel

    am un audi 80 turbo disel scoate fum alb ce are inainte scotea negru acum dupa ce am facut injectoarele scoate alb dar f mult

  99. dany

    am si eu o masina de kakat stie sami manance doar banii…nu trage nici sa o inpingi.un vw passat din 2000.1.9 110cp.am fost cu ia pe tester dar nu imi da nimika ,am schimbat toate porcariile .mia mai ramas centralina sau turbo .totii mecanici adica toti copii nu stie ce are ..eu maine ma apuc sa dau turbo jos sa incerc sal curat sa vad ce se va intampla…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s