CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT

CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT
By Catalin George – Kaytlin

ATENTIE: aceasta este o operatie care prost executata poate distruge turbina sau/si motorul. Nu imi asum nicio raspundere daca stricati ceva!!

In general la motoarele TDI,  turbocompresor si geometrie variabila, circulatul mult in oras, mersul lent, subturat poate cauza blocarea turbocompresorului, in fapt a geometriei variabile a turbinei.
Funinginea, in timp, se depune pe palete (vane) iar acestea nu mai deschid sau deschid incomplet. In consecinta masina nu mai trage, demarajul este lent si mai grav, poate introduce masina in limp mode.
SERVICE AUTO VW PASSAT

LIMP MODE este modul de protectie in care motorul este introdus de catre computerul de bord, ECU, atunci cand sesizeaza o eroare mai grava.
LIMP MODE -ul este usor de sesizat, masina pierde brusc putere dupa o anumita turatie sau in fortaj, si isi revine dupa un restart.

La o scanare vag-com eroarea aparuta poate fi:

17964 Charge Pressure control negative deviation
17965 Charge Pressure control positive deviation

Daca ati eliminat alte cauze, valva N75, furtune sparte, etc, ramane posibilitatea ca VNT sau geometria variabila a turbinei sa functioneze defectuos.
Important de stiut:
Aceste vane, palete sunt miscate doar de depresiunea, vacuumul creat in actuator, acea ” ciuperca galbena „. De aceea este foarte important ca vanele sa functioneze lin si fara piedici.

TURBO TDI FUNCTIONARE VW PASSAT

TURBO TDI FUNCTIONARE VW PASSAT

Iata etapele pe care eu le-am facut in demontarea si curatarea turbocompresorului :
Scule necesare:
Chei Inelare de: 10mm, 12mm, 13mm, 16mm, 24mm
Tubulare: 13
Surubelnite, chei torx, ciocan de plastic.
Spray de curatare WD-40, solutie de curatat carburatoare, periuta de dinti.
Instructiuni pas cu pas pentru demontarea si curatirea turbinei la VW Passat TDI

INAINTE DE DESFACEREA PIULITELOR DATI CU UN SPRAY DE DEGRIPAT SURUBE ! ALTFEL RISCATI SA LE RUPETII!!!
NOTATI ATENT SI FACETI MARCAJE LA TOATE REGLAJELE, IN SPECIAL la ACTUATOR.

In primul rand desfaceti bornele de la baterie,apoi scoteti mufa de la debimetru,scoteti furtunul de pe carcasa filtrului,desfaceti aluminiul de pe filtru (4 surube) si desfaceti surubul de sustinere al filtrului de aer (in lateral pe caroserie). Desfaceti de asemenea teava scurta de la vana EGR si motor .  Turbo este fixat in 3 suruburi(inelara 12) pe motor, si in 3 suruburi (inelara 12) pe teava de esapament, 1 surub (tubulara 13)  si o bara de sustinere catre motor (inelara 16) si surubul cu furtunul de retur (inelara 24).
Desfaceti furtunul de ulei de pe turbo,desfaceti colierele de pe furtunele groase

Vedere de ansamblu al motorului TDI

Vedere de ansamblu al motorului TDI

Turbo

Turbo

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Odata acestea desfacute, scoateti cu grija TURBO afara. S-ar putea sa agate in esapament si in furtunul de retur.

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Desfaceti suruburile  de pe carcasa de aluminiu (inelara 10), apoi desfaceti « ciuperca galbena »(inelara 12) si scoateti siguranta de pe tija.
Apoi mai aveti 3 suruburi pe carcasa de la turbo.
Cu ajutorul unui ciocan de plastic sau cauciuc loviti incet partea desfacuta.

ACTUATORUL - Demontare TURBO VW Passat

ACTUATORUL – Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Reperati unde este « catzelul » de miscare al coroanei, luati jos coroana, cele 3 „carutze” si cele 3 mici tije , apoi desfaceti  suruburile (cheie torx).

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Demontare TURBO VW Passat

Incepeti operatiunea de curatare.
Puteti folosi urmatoarele produse:
Spray WD-40, motorina, solutie de curatat carburatoare si o periuta de dinti pt paletele mici.
La final le puteti clati cu carbusol. Important este sa fie foarte curate si sa se miste usor.

TURBO CURAT

TURBO CURAT

TURBO VW CURAT

TURBO VW CURAT

Incepeti montajul inapoi, dar MARE ATENTIE.PIESELE TREBUIE PUSE EXACT CUM AU FOST IAR ACTUATORUL TREBUIE SA ACTIONEZE USOR COROANA ,
ALTFEL NU FUNCTIONEAZA NIMIC !!!
La montajul pe masina al  turbocompresorului efectuati etapele in ordine invers .

ATENTIE MARE: NU UITATI SA AMORSATI TURBOCOMPRESORUL CU ULEI!!!
SCOATETI FURTUNUL DE ALIMENTARE  DE LA POMPA DE INJECTIE SI APOI DATI LA AUTOMAT DE VREO  5 ORI.
Porniti masina,lasati-o 10 min sa se incalzeasca si apoi mergeti sa remarcati schimbarea puterii.
Nu fortati motorul dintr-odata,urcati normal in viteza !!!

Sfaturi:
Cu masini, motoare TDI nu circulati batraneste si subturat. Aceasta favorizeaza colmatarea turbinei. Lasati-le sa zburde.
Schimbati vitezele o idee mai tarziu, iar macar o data pe luna, cu motorul cald, in viteza a treia, dati cate o pedala la fund cateva secunde.
Alt sfat: Daca tot demontati turbina, profitati de ocazie si demontati si curatati si galeria de admisie precum si valva EGR.

SUCCES SI BAFTA LA MESTEREALA !!!
Kaytlin


Alte articole despre VW Pasat:

Manuale de reparatii aici: (multumiri Dan Cheloo): https://2urbietorbi.wordpress.com/auto-vw-passat-probleme-solutii/

Probleme cu MAF -ul la VW:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/03/04/probleme-cu-maf-ul-la-vw-passat/

Schimbarea filtrelor: Filtrul de aer, filtrul de ulei, filtrul de polen si filtrul de motorina la VW Passat B5:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2009/01/09/schimbarea-filtre-vw-passat-b5-maraton-filters-marathon-changing-all-vw-filters/

Demontarea farurilor si semnalizatoarelor la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/11/11/tuning-auto-faruri-angel-eyes-la-volkswagen-passat/

Demontarea usilor si panourilor interioare de la portiere la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/09/26/vw-passsat-b5-demontarea-usilor-removing-the-inside-door-panel/

Demontarea bordului si schimbarea casetofonului la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/06/20/vw-passat-demontarea-bordului-scoaterea-schimbarea-casetofonului/

Resetarea perioadei de SERVICE – Service reset la VW Passat:
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/05/06/service-reset-vw-passat/

Schema legaturilor la TURBO si a valvelor: N75 EGR , N18, N239 :
https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/04/24/turbo-tdi-schema-legaturilor-valve-n75-egr-n18-n239/

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
PROMO:

OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126mp, NUMAI 80eur/mp!
––––––––––––––

TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK– VINO SI TU CU NOI! –
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
-SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc 

Va asteptam! Detalii :  www.extreme-travel.ro

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


311 comentarii

Din categoria Auto, Uncategorized

311 răspunsuri la „CURATAREA TURBINEI – TURBOCOMPRESORULUI LA VW PASSAT

  1. Anonim

    salut….o intrebare
    am un passat din 2003 131 cp….si imi consuma la drum mixt cam 9.5l la suta……ce ziceti e ok…

  2. Anonim

    salut! si eu am un passat 2004 131 6 trepte,si consuma la fel! cred ca asta este consumul ,in functie de picior,de media de viteza /ora.

  3. raduku91

    saulut ….. de cand am passatul (an2002 96kw 5trepte) nu am avut consum mai mare de 6……. de cand am curatat turbina si egr nu-mi mai indica consum mai mic de 10l….. ce poate fi ????? la drum intins la mers de 90km max 100 imi consuma si 4%

  4. alin

    buna am un audi a 4, din 2003, brek si am o problema la acceleratie are un zgomot puternic, dar aceeasi problema mai apare si la pornire dupa aceea cand turez motorul masinii,mai am o problema la rece scoate fum albu, foarte mult.

  5. raduku91

    s-ar putea sa fie bujiile incandescente daca ii diesel daca ii benzinar fisele de la bujii

  6. ion

    salut ! am un pasat si nu mai se infingea la drum , am desfacut la motor si am gasit furtunele de vacum fisurate sau imbatranite leam schimbat si acum merge bine

  7. mihai...

    salut,detin un seat toledo 2 din ‘99,1.9 tdi,110 cp,mergea bine pana la 120 km,dupa care nu mai avea putere,am mers la service si mia curatat turbo,la desfacut ce io fi facut nu stiu,dar pe urma masina a mers chiar foarte bine,iar acuma dupa 5 luni iar are aceleasi simtome si chiar si la 70 km cade.ce sai mai fac????ms

  8. george

    schimba turbo…

  9. raduku91

    nu neaparat ti se poate infunda si din cauza ca mergi subturata cu ea ….. ca schimbi sub 2500rotati…….. sfatu meu …… mergi vreo 10km cu masina in treapta a3a la 60-70km constant …… si pe urma vezi daca se vede vreo diferenta ……(la passat cand faci chestia asta se curata turbina …..catalizaTORU …. tot…) incearca si u ….

    • raduku u asa ai curatat turbo :)))))))…..mihai ia legatura cu cipos….iti spune ce trebuie facut…..poate scapi doar cu geometria plus un drum pana la Bucuresti…..am avut aceeasi problema k si a ta.Numarul lui il gasesti pe net…

  10. mihai...

    sincer in ultima vreme tot la 3500 de turatii o schimb da cand ajung la 120 km cade.

  11. raduku91

    daniel iti scanez maine cartea de la passat …… si iti arat ca scrie …… in momentu in care mergi cu ea intr-a 3-a la 60-70km la ora se curata turbina catalizatoru si esapamentu …… nici eu nu am stiut treaba asta si mo mancat in fund sa desfac turbina …… (mare lucru nu am gasit nu era exagerat de murdara …..)

    • pai tocmai asta e…..nu trebuie sa fie murdara turbina k sa se plafoneze motorul,e de ajuns sa ai geometria variabila uzata….iti spun sincer k nu rezolvi nimic daca mergi cu ea in treapta a 3…….cu 60-70km\h

  12. Anonim

    sal, am un golf 4-2003 o am de 2 ani prima data manca asfaltul ,iam dat in in guse de nu mai cred eu acum este puturoasa,pe cine sa mai cred? poate cineva sa-mi dea un sfat pe langa faptul ca au sarit bucati din cauciuc si consum de 10?plsss

  13. cosmy

    am un pa2003 96kw si de o vreme nu are nici o forta sub 2000rot/min de la acea turatie in sus are forta normala mentionez ca are un pragde forta la 2000 se simte tare

  14. Anonim

    slut.am un passat 2003 131cv.am avut probleme un an de zile cu perderile de putere,am curatat turbina si sa rezolvat.masina ca noua

    • Vali

      Salut. Am si eu o problema la passat-ul meu.Sa o iau cu inceputul; Pornesc motorul , (porneste super usor)bag in viteza, cind incerc sa plec de pe loc trebuie s-o „pacalesc” cu ambreiajul altfel moare asta pana ajunge undeva la 2400-2500 de ture apoi simte ca trage bine..Ma poate ajuta cineva? ceva sfaturi? Multumesc!

  15. George

    o geometrie noua costa 150 roni. daca va simtiti in stare o schimbati chiar voi. nu tine mult curatarea. daca tot te chinui sa o desfaci baga un lucru nou: satisfactie garantata!

  16. Anonim

    sal,george recomandami si mie pe cineva sa rezolve problema mea cu turbina.eu sunt din oradea.ms

  17. am un wv bora 1,9 tdi si a inceput sa aiba intreruperi in mers sa zicem merge in relanti la 1000 rpm si cand o ia razna scade turatia la 500-600rpm pentru o secunda sau doua dupa care i-si revine si din nou scade iar si tot asa se repeta acest ciclu ,i-am facut un test motor si nu iese nimic la calculator dar in acel moment nici nu avea aceste alternante ,daca cineva va rog lasati un sfat multumesc.

  18. ,,,daca cineva stie ,va rog lasati un sfat ,multumesc,,,,,,

  19. Salut Niki!
    Problemele imi par din alimentare. Deci orice, de la motorina proasta la filtre sau injectoare. Este extrem de improbabil sa fie turbina, pt ca nu o simti asa la relanti. Daca o poti pune pe un tester gratis sau foarte ieftin, merita sa te uiti un pic la computer sa-i vezi eventuale erori si sa urmaresti un pic alimentarea pe fiecare injector. Daca nu, incearca cu motorina buna si vezi cum se manifesta.

  20. Salut the vale
    merci mult pt raspuns e posibil sa ai dreptate,am uitat sa mentionez ca nu prea folosesc masina decat doua luni pe an, plus minus si nu am schimbat filtrul de motorina de cand am cumparato ,,,cam trei ani ,,,dar nu am facut mai mult de12000 km,crezi ca poate fi asta problema ?

  21. Da, sigur. Si este foarte posibil sa fie depuneri, colmatare pe fundul rezervorului, mizerii care au fost trase primele.

  22. problema este ca se comporta la fel si dupa ce am scos si spalat rezervorul ,eu la fel crezand ca este mizerabil dar vreau sa spun ca nu prea a avut multa mizerie ,era ceva negru pe tot rezervorul inclusiv pe pompa dar sa spalat foarte usor ,am destrans si surubul de sub filtrul de motorina dar nu a iesit mizerie si dupa toate astea cand o apuca face la fel , nu stiu ce sa mai cred ,problema este ca io nu sunt in tara ,asa ca nu prea am timp sa ma ocup de ea .cineva mi-a zis ca este posibil sa fie de natura electrica(electronica) ,ca ar avea un circuit ce trece pe undeva prin motor si merge la injectoare si posibil ca acesta sa fie defect sau nu face contact tot timpul dar pe mine ma depaseste problema si cum nu sunt in tara acum nu pot sa fac mare lucru,deci mentionez ca nu face tot timpul si la calculator nu a iesit nimic.oricum i-ti multumesc pt.raspuns ,daca afli ceva nou scrie-mi te rog si cand o sa aflu rezultatul o sa-ti scriu.merci the vale si un salut calduros din STRAMTOAREA GIBRALTAR.

  23. laurentiu

    am un passat 2001 tdi 150 de cp cand am luato mergea de te baga an banchete dar acuma nu mai are duca mai ales in a 6 a nu mai creste viteza deloc . ce pareri aveti?????

  24. cum se curta turbina

    Cum pot curata turbina la wv passat din 2002

  25. koko

    daca citesti ce s-a scris pana acum ai tot ce trebuie pt turbina+ alte simptome.

  26. koko

    dar sa nu uitam ca la orice problema este nevoie de o diagnoza. daca nu ati facut asta degeaba discutam

  27. George

    Recomandarea pentru turbine VAG este Cipos. stiu ca este la ceva distanta dar merita. eu am batut 300 km sa il intalnesc. il poti cauta pe vw forum

  28. narcis

    Am si eu o problema cu un vw passat din 2003 ,130CP.
    abia am cumparat masina din anglia ajuns acasa mam gandit eu ca ar trebui sa spal motorul..merg la spalatorie spal motoru cand pornesc acul la motorina si km in bord cand cresteau cand se aprindea becul…m mai mers cu ea cam 4ore crezand ca poate se mai usuca si isi revine…opresc motorul sa alimentez cand plec din peco NICI VITEZOMETRUL NU MAI MERGEA !!curcul de2zile cu aceasta problema! AM SI EU O RUGAMINTE LA DUMNEAVOASTRA ,MA PUTETI AJUTA SI PE MN CU UN SFAT CUM AS PUTEA REZOLVA PROBLEMA???!!Multumesc !

  29. Lupu Bogdan

    Salut
    Am un Passat BXE 2007 si am cam mers cu el pe distante scurte. Numai trage din pacate. O scanare cu VAG a dat o eroare la parametrii turbo care erau inferiori celor normali (nu ma pricep).
    Meseriasul mi-a dat jos scutul si mi-a aspirat cu o pompa.Mi-a spus ca nu e nevoie de schimbare turbo. Totusi azi dimineata dupa 3000 rpm nu tragea. Am oprit, am mersu cu 4000 rpm la 120 km pe ora vreo 4 km si acum merge bine. Nu stiu ce sa fac.
    Ai vreun sfat te rog?
    Stima

  30. Salut Narcis si Bogdan!

    Narcis, vezi ca este posibil sa fi intrat apa la ECU – o cutie neagra langa parbris. E teoretic etansa dar apa cu presiune poate intra. Incearca sa dai jos suruburile si sa verifici sa nu ai apa acolo.

    Bogdan – TDI-ul e facut sa mearga mai turat – este posibil sa fi avut pe galerie sau pe vanele turbinei acumulata funingine, care s-a curatat la mersul turat.

  31. Andrei.

    Salut,am un passat 2002 101 cai,la diagnoza iese 17965 charge pressure control(nu mai stiu daca positive sau negative),din cate m am interesat e de la turbina sau ceva din proximitatea ei,cam ce ar fi de facut?nu as vrea sa o desfac si sa o curat decat daca ar fi o ultima solutie,dat fiind faptul ca e putin mai dificil,ce alte cauze ar mai fi?

  32. Andrei.

    mentionez ca intra in limp mode,am citit ce e scris in topic,dar de exemplu ce rol are valva n75 si cum se verifica?sau egr ul?

  33. Adi

    Salut,

    De unde pot cumpara geometria variabila pt motor ALH la pretul vehiculat, de 150 lei?

    Mersi!

  34. yonut

    Salut
    am un audi a4 din 2000 si ma lasat turbo,,,vreau o parere ,,ce credeti voi,,,merita sal repar sau sal iau nou,,valabil ptr cine la reparat si apoi a vazut cum merge masina.va multumesc

  35. george

    Buna la toata lumea ma numesc GEORGE si am si eu un passat 1.9 tdi 130 cv problema mea este asemanatoare cu toate expuse ,fara sa demontez turbina am incercat prima solutie cea mai simpla sa mergi cu 3 in jur de 60 ,70 km la ora sa se curate turbina insa eu am mers un pic mai rapid de cit 60, 70 km la ora rezultatele au fost pe masura ,eu cred ca ultima solutie in cazul in care nu va rezolvati problema in acest mod ramine sa demontati turbina pt.a o curata

  36. Silviu Dilcu

    Salutare. Am un Passat-2004 101 cai, si de ceva vreme simt ca nu trage ca la inceput, plus ca, consumul mi se pare mai mare ca in trecut. Mentionez totusi ca masina a parcurs aprox. 260000 km, din care ultimiii 150000 in Romania. Filtrele si celelalte au fost schimbate la timp. Am auzit ca, curatarea EGR-ului ajuta. Ceva pareri, sfaturi? Multumesc

  37. cristian

    salut…am si eu o intrebare…am un vw passat din 2004,1.9 TDI,131 cp,si cand o pornesc o las un minut doua maxim si plec cu ea…in mers imi scoate un fum alb si dupa ce se incalzeste merge normal…..ce ar putea fi??…nu mi s a mai intamplat pana akum…nu se aprinde nimic in bord….schimburile le am facut akum o saptamana…

    • Trebuie sa vezi daca este abur sau este chiar fum. Cand e frig, apa rezultata din combustie condenseaza in esapamentul rece si apare ca fum alb. Dupa ce se incalzeste iese sub forma de abur (transparent) si nu se mai vede. Problema este: – cat de mult fum alb e – si daca nu e de la antigel – vezi si mirosul plus nivelul apei –

  38. madalin

    salut baieti,am un vw bora 1,9 85kw din 2001 codul motor este AJM.cu vreo 3-4 saptamani in timp ce mergeam cu ea s-a plafonat pe la 2000-2200 rpm.si acum vreo 2 saptamani am bagat motorina de la un petrom si pe drum la scurt tim a inceput sa se limiteze din nou de mai multe ori pana la 100-110 km merge apoi nu mai tragea delok.A oprito am repornito de catva ori si apoi a mers normal.problema este ca am consumat motorin dublu decat ar fi consumat de obicei.Am ajuns la destinatie.a doua zi am pornit am mers cativa km cu ea,apoi a trea zi a pornit mult mai greu am mers cu ea vreo 200-300 de metri si s-a oprit din mers pe la 1600-2000 rpm.am repornito dupa mai multe incercari si am mers doar un metru cu ea apoi s-a oprit din nou.si nu a mai pornit .am anulat filtru de motorina degeaba tot nu vrea,am verificat bujiile,lucreaza bine toate ideea este ca nu scoate nici fum doar putin dar negru si il scoate la pornire apoi nu mai scoate.ulei nu consuma nici gram.si motorul cand l-am pornit a mers perfect adica nu batea nu avea zgomote mergea ca de obicei…ma gandesc la vreun injector sau pompa de inalta..astept un raspuns multumesc frumos.o seara buna in continuare.

    • Salut Madalin! Din pacate nu te pot ajuta prea mult, pot fi tare multe cauze. De la pompa, la ceva electric sau ceva infundat. Daca era un injector, probabil aveai simptome specifice la motor. Nu ai cum sa ajungi la un tester?
      Daca nu mai porneste deloc poate fi pompa… 😦

      PS: vezi ca daca ai prins aer pe traseu sau ai avut probleme de alimentare, porneste mai greu pana se amorseaza.

      • pavelc

        salut, am un wv pasat 1,9 tdi 131 cp si imi cade turbo in timpul mersului cand motorul este rece, opresc si pornesc motorul din mers si isi revine, apoi reapare aceasta problema pana se incalzeste motorul, asta e o problema veche la mine, da in ultimul timp imi apare aceasta problema din ce in ce mai des. va multumesc

        • catalin

          Salut Pavel. am aceleasi simptome ca si tine la un passat 1,9 tdi 115cp, din 2000. Vreau sa te intreb daca ai rezolvat si cum? Mersi.

    • Raduku91

      posibil sa fie debitmetru de aer….. scoatei mufa afara si vezi daca masina se comporta la fel ….. adica daca merge la fel de prost …. daca merge mai rau …. vb lu the vale mergi pe tester cu ea cea mai buna solutie…..

  39. madalin

    masina este 1,9 tdi in 6 trepte,85 kw,115 hp din 2001

  40. madalin

    nu raspunde nimeni?
    va rog!!!

  41. madalin

    salut baieti,am pornit-o remorcata!imi merge dar are o oscilatie in relantiu i o rapanela cand o accelerez ,in timp ce este mai rece.dar mai are o trepidatie pe la 1800-2000 rpm,dupa 2000rpm se simte foarte putin. mufa de la debilmetru am scos-o ,merge mult mai bine cu mufa bagata.acum vad ca porneste repede si rece si calda.Dar are trepidatia+oscilatia multumesc.

  42. tony

    salut un tutorial demontare turbo leon cod motor asv nu are cineva?am si eu simptomle de mai sus adica intra in limp mode si as vrea sa dau jos turbina sa o curat!

  43. pustiukid

    Va salut, am curatat si eu turbina la passatul meu si dupa ce am pus totul la loc am stricat filetul conductei care alimenteaza turbo cu ulei, si acum imi iese ulei pe acolo, nu stiu ce sa-i fac sa tina.

    • Mihai

      salut cum ai rezolvat cu conducta de ulei?
      eu vrereau sa o dau jos da nu stiu in ce sens se desface surublul ala de la conducta de ulei.

  44. george

    buna ziua,am si o intrebare daca ma poate ajuta cineva.Am pobleme cu o cutie de viteze la un vw bora diesel.are cutie in 6 trepte si este de 115 hp,as putea sa pun o cutie de alt model ?evident tot diesel doar ca are 130 hp ce pa pune pe ganduri este la planetare pt ca pe motor cred ca se prinde la fel..multumesc anticipat.

  45. george

    si celalat model diesel este to vw bora.

  46. laur

    am curatat geometria si masina tot face figuri nu trage ar mai fi ceva?

  47. ionut

    salut am un ww passat 1.9tdi 101cp avb si de la un timp se accelereaza singur pe la 1000r/m si isi revine dupa 2 .3 secunde daca o accelerez am schimbat senzorul de temperatura na mai facut acum face iar dar nu ca inainte nam nici o eroare masina trage bine

  48. flbogdan

    Salutare tuturor.Am de putin timp un A4 1.9 tdi 116 cp.AJM .Am facut schimbul de ulei cu Castrol Edge 5w40 si dupa 3000 km a inceput sa dispara uleiul si de atunci bag aproape 1l la 1000 km.O sa incep incet cu test de compresie, verificare turbo, etc. dar as fi bucuros sa aflu si pareri, din ce cauza in 3000 km mi-a consumat 500 ml si acum 1l la 1000 km.Multa stima.

  49. Călin

    Buna ,am un passat kombi 2009 bleumotion , la 120km/h , mi sa aprins semnul de bujie, si engine workshop, nu mai am pedala peste 120, doar la 120 mi se întâmpla sa nu mai tragă, in rest merge foarte bine , fara becuri arse etc, a mai patit cineva ???

  50. ghita

    Ghita-am si eu un seat toledo 1,9 TDI cu aceiasi problema cu turbo, dupa 120/ora de multe ori nu mai raspunde acceleratiei si pterea scade brusc,alte ori raspunde. Cred cavoi incerca si eu mersul cu viteza a-3-a fortat, sper sa dea rezultate, va anunt si pe voi.

  51. andrei

    Buna.. am si eu o problema … de aproximativ juma de an seatul meu de 1.9 tdi 110 cp in orice treapta de viteza si anume intre turatiile 1200 si 1400 imi merge sacadat.. ca si cum ar galopa plus ca chiar si la viteza mare nu conteaza tuartia sau viteza cu care sunt imi scade puterea adica imi da in cap iar dupa vreo 20 de secunde isi revine singura fara sa ii fac ceva.. nu stiu ce poate avea am schimbat la ea o gramada .. debitmetru de aer.. injectorul principal…pompa de injectie .. am pus sh si tot asa facea… acum am schimbat geometria variabila la ea si tot asa.. curatat egr… am fost pe la o mie de mecanici si nimeni nu stie ce are.. pe tester nu mi da nici o eroare… nu mai stiu ce sa ii fac…. va rog daca stiti ceva sau ati avut asemenea simptome ajutati ma

  52. klaustr

    verificati si daca e murdar debimetru de aer si se poate curata cu spray carburol , dati jos debimetru de aer si de la o distanta de 5 cm pulverizati usor in interior pina ramane curat , lasati sa se evapore si il montati inapoi si vedeti cum trage masina

  53. klaustr

    care santeti din Maramures va pot ajuta la vw passat ,golf ,seat ,skoda, audi , astept intrebari

  54. ionut

    salut am un seat leon 2004 1.9 tdi 131 cv masina merge f bine cand o calc la 3000 de ture ii scade puterea parca nu mai are turbo nimic daca o opresc si o repornesc isi revine mi sa aprins si cecu in bord
    ma poate ajuta cineva?

    • Florin

      Salut all, si eu am o problema la un Golf 5 tdi, 105 cp, am observat ca vara ma lasa turbina la 120 km/h sau peste 3000 ture, o repornesc si merge o perioada dupa care iar problema, nu mai am pedala, curios este ca nu mi se aprinde nimic in bord, am curatat galeria, egr-ul, am incercat si turbina dar este capsulata si nu am putut desface-o……..este posibil sa fie altceva decat turbina ?? Pe tester nu a dat decat ca baga aer prea mult turbina (ceva de genul asta) Curios mai este ca face numai vara, la temperaturi ridicate. Parerea voastra care ar fi ?? Ati patit asa ceva ??

  55. ionut

    si la mine la fel face dar mie mi se aprinde cecu in bord si dispare dupa un timp daca merg frumos cu ea dar imi scrie servis mereu ma duc maine cu ea la servis sa vad ce are sper sa fie doar vriun sensor ceva

    • Florin

      Mda, la mine nu se aprinde nimik in bord, sunt curios ce zic cei de la service. Ar fi bine sa ai vreun senzor, te rog sa postezi aici parerea „meseriasilor” de la service. Bft !!!

  56. ionut

    am fost la servis si mia bagat testaru pe ia mia spus ca aveam o eroare in calculatoru masini mia sterso si acum nu imi mai apare nimica in bord da acum sa vad in mers daca imi mai face asa . Lam intrebat de la ce poate face asa si mia zis ca de la motorina proasta iam schimbat si filtru de motorima eu alimentam de la lukoil cica astia au cea mai proasta motorina

  57. ionut

    sal sunt tot baiatu cu seatu la fel imi face am mers pe autostrada cu a 6 la 3 mi si ceva de ture mia facut la fel am oprit am pornit din nou iam dat cu a 3 120 din nou aceiasi chestie daca merg cu ea frumos merge daca dau in ea ii ia toata vlaga nu stiu ce sa ii mai fac o sa ma duc la alt servis sa vad ce imi spune 😉

  58. Oana

    Salutare ma poate si pe mine ajuta cineva sa imi zica cum dau turbo jos de pe un passat 2001 1.9 130 cai. am desfacut toate suruburile dar nu resusesc sal scot afara . Eu am incercat sal scot fara galeria ce duce la motor , daca tin bine minte am desfacut 3 suruburi ce vin in toba de esapament , 3 ce vin in galerie si 2 pe dedesupt si mai inca unu dinspre toba de esapament inspre faruri. Turbo se misca dar paraca ceva agata pe sub el si nu imi da voie sa il scot .nu stiu ce sa mai fac

  59. cristi

    salut, am un passat din 2002 de 96 kw si am o mare problema. porneste usor dar intrerupe, parca ar merge in 3 pistoane si apare semnul ESP cuplat. las motorul sa functioneze pina se incalzeste apa la 90,opresc motorul il repornesc si functioneaza de parca nu avut nici o defectiune. daca cineva ar putea sa-mi indice defectiunea as multumii anticipat, cristi.

    • ciprian

      Salut!Eu am passat 1.9tdi 131 cp AVF 6 trepte,dupa ce am cumparat masina din Germania la 110 km\h nu se mai accelera o opream;porneam din nou si mergea ;in fine am fost la service mia zis ca am actuatorul de la turbina blocat sau ca agata ,lam curatat si tot asa facea,apoi am puso iar pe tester si intrun final mia zis ca am senzorul de presiune de pe admisie defect(cred ca asa se numeste) lam schimbat si acum imi trage si in treapta a-6-a foarte bine .Am testato 205km|h pe autostrada si cred ca mai mergea dar facea nevastamea infart.Sper sa va ajute si pe voi.Binenteles ca acum am alta problema cam scote fum in relanti(cam albastrui)dar in 3000km de cand iam facut schimbul nu mia luat nici un gram de ulei.

  60. Vali

    Salut. Am si eu o problema la passat-ul meu.Sa o iau cu inceputul; Pornesc motorul , (porneste super usor)bag in viteza, cind incerc sa plec de pe loc trebuie s-o “pacalesc” cu ambreiajul altfel moare asta pana ajunge undeva la 2400-2500 de ture apoi simte ca trage bine..Ma poate ajuta cineva? ceva sfaturi? Multumesc!

  61. Vali

    Salut. Am descoperit ceva la masina mea. Daca ai scot furtunelul de la EGR, merge perfect..

  62. mihai

    Salut tuturor!
    Am o problema cu SkodaOctavia 2 2007.Imi baga motorina in ulei.Care pot fi cauzele?Am inteles ca ori oringurile de la injectiare sau pompa de tandem.Cum pot sa mi dau seama daca am o problema la pompa de tandem si cum as putea sa o repar?Motorul este de 2.0,injectiare pompe diuze,103 kw..Multumesc,!

  63. Salut sunt vasi din timisoara .am cumparat un audi a4 brec din 2004 luna 10 ,1,9 tdi 116 cp. si am o problema cu ea la turbo .Am fost cu ea la un test si mea spus ca baga prea multa presiune .spunetimi va rog care stie ce este de facut si daca cunoasteti pe cineva in masura sa faca reparatii cum trebue

  64. modulul

    Sal am si eu un vw sharan din 1996 motor 2.0 si cand urca mai sus de 2000 turati trepideaza masina si nu are nici o putere motorul …….. ce problema ar putea avea ?

    • Mihai

      Salut Vali.
      Ceva de genu am si eu la Passat 1.9, 96 kw, AVF. pana in 2000-2200 de ture nu trage deloc, abia dupa ce trece de pragul de 2200 de ture se simte ca trage… Ai descoperit problema????

  65. Mihai

    Eu i-am facut toate operatiunile posibile si imposibile.
    – schimat turbina, injectoare, comanda turbo, supapa de pe galeria de admisie, schimbat debitmetrul de aer, verificat avansul, verificat catalizator sa nu fie infundat, la EGR mi-a pus o tablita parca zicea ceva de genu ca, cu aia anuleaza EGr-ul dar tot degeaba, softul citit si verificat de cineva care se pricepe si mi-a zis ca este cel original, schimbat filtre si ulei…pe tester nu imi da nici o eroare dar masina nu merge. Pana la 2000-2200 de ture nu trage deloc parca ceva blocheaza sa traga aer, abia dupa 2200 de ture se simte ca trage dar nici atunci foarte bine. Problema asta o am de vreo 3 ani si inca nu am reusit sa o rezolv. Singura chestie care apare la tester este consumul pe realnti care este undeva intre 1.0 – 1.3 l/h fara clima pornita fata de 0.5 – 0.7 cat ar trebui. Passat 1.9, 96 kw, AVF din 2002 cu 250000 km la bord
    The Vale poate ai vreo idee sa ma ajuti.

  66. Salut, am si eu un golf 5 2.0 TDI 140 cp cică 165000 km, abia cumpărat, si mi se pare ca consuma destul de mult, bag de 100 lei, 16-17 litri si fac in jur de 120-130 km, precizez ca merg ușor cu ea nu sportiv. Schimb pe la 2500-3000 de ture. Motorina de la petrom. Care ar putea fi cauzele?

    • florin

      O cauza de consum marit ar fi blocarea turbinei care produce limp si creste consumul, nu se aprinde nimic in bord, daca ai mai condus diesel poate sti cum se ia limp-ul, daca NU, mergi cu treapta a3-a si apasa acceleratia brusc pana la 3500-4000 rpm si treb sa te dea in „nas”, atunci iei limp si daca mergi cu masina in continuare, creste consumul f mult. Asa am patit eu. 😉

      • Am mai condus diesel, culmea este ca trage foarte bine, adică turbo își face treaba. Este adevărat este un suierat mic, nu mereu, dar este. Nu am curățate EGR-ul poate așa se explica consumul. Mai citisem de curatarea sonei lambda dar am înțeles ca doar la motoarele pe benzina este prezenta aceasta sonda. Nu este aprins nimic in bord, nu am făcut un test dar voi face cât de curând. Multumesc de sfaturi.

  67. Radu Marius

    Vand kit de distributie(Dayco) pentru Passat, Golf 5, polo VII 1.9tdi +pompa apa(Airtex)(produse noi).Pret 450RON. Produsul poate fi trimis prin tocmai cu livrare gratuita si verificare colet. Mai multe detalii,poze la telefon 0785862503

  68. Mihai

    Salut,am si eu o problema a, observat ca imi da ulei pe la conducta care intra in turbo,are cineva vreo idee ce are? astept raspunsuri.

  69. Silviu

    Salut! Revin cu o problema semnalata si de altcineva, dar nu am vazut sa-i fi raspuns cineva. Am un Passat 1.9 tdi 131cp.4×4 2004. 161000 km, care porneste bine dimineata, dar la primele demaraje (turatie 2000-3000 rot/min) scoate un fum albastrui, iar dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum deloc. In rest functioneaza foarte bine, neavand alte simptome Mentionez ca ,, pisca” ulei cca. 600 ml la 10000km. Care ar putea fi cauza?

  70. iulian

    salut , cum am rezolvat eu problema cu limp mode toata lumea doamne e turbo de vina tre desfacut si curatat „tin sa precizez ca 2 luni am mers numai in oras batraneste si cand imi aduceam aminte ii mai dadeam cu a 2 4000rot/min , gresit o curatare se da cu a 3 4000 rot/min tinuta acolo maxim 15 secunde „sa revenim cum ziceam problema am rezolvato tinad masina pana sa intre ia in limp mode la mine intra in 3200rot/min deci am tinuto in 3000 rot/min in jur de 15 minute si dupa surprize surpize nu imi mai intra in limp mode ori cat m-am straduit eu asta e sfatu meu .

  71. gimy

    Salut..Am un Audi A6 din 2002 1.9 TDI turbodiesel si am o problema cand schimb vitezele pana se cupleaza pierd 2-3 sec si pe urma masina fuge pana la 200 ..care ar fi cauza ?

  72. to_bead

    salutare am un seat len 1.9TDI 105cp eu schimb la 3000r/min este bine si consum mixt am 6.3l /100? cand am luat masina ma sfatui cand schim viteza turometru sa ramana la 2000 de r/min ? sfaturi daca schimb la 2.500 imi va scadea din consum ? multumesc astept sfaturii

  73. buna seara
    am o intrebare am un golf din 2001 tip motor alh 19tdi 66kw/90cai am mers la mecanic sa schimb cutia de viteza si desfacind a vazut ceva umed de ulei prin EGR si tuburile de legatura cu turbina,el spune ca trebuie sa schimb turbina ,eu am o turbina tot de pe un golf 4 dar nu e acelasi tip de motorvreau sa mentionez ca masina merge chiar si 180 km/h si schimb vitezele un pic mai turat de la 2500-3000 rpm ciar merg cu a 3 viteza si pina la 120 kn/h imi poate spune cineva daca este de schimbat turbina si ce coduri de pe turbina sar potrivi cu cea a mea de 66 kw (alh)
    va multumesc anticipat

  74. Vasile

    O intrebare pentru cunoscatori:de cit sunt cele 3 suruburi care „prind”paletele(vanele)pe corpul turbinei?Si unde s-ar putea gasi?Multumesc!

  75. Emanuel

    Să trăiți!

    Apreciez mult munca cu dăruire care o faceți. Aș dori să vă întreb… procesul de curățare este identic și pentru Golf 4 motoare ALH? Am aceeași problemă…nu trage după 100, alteori trage bine, dar iar se îneacă… Îmi puteți spune văr rog cât mă costă o curățare bună? Este aceasta o soluție sigură? (merge mașina apoi?)

    Emanuel

  76. andrei

    salut , am o problema cu un vw passat 2004, 1.9 tdi, 131 cp.
    problema mea este legata de turbo.
    am curatat variabila acum 6 luni pentru ca imi plafona la 100 km/h
    am gasit variabila plina de calamina,apoi am curatat-o si a fost ok pt 5 luni.
    acum am aceleasi probleme. sa se fii incarcat iar de calamina?

  77. Antoyo

    salutare am si eu o antrebare am un audi a4 din 2000 eam schimbat turbo si acum nu mai are forta care o avea anainte

  78. George

    Am și eu un golf 5 motor de 2,0 și 140 cai merge perfect până la 120 km\ora după câte nu mai are putere și nu mai trage bine în nici o viteză ,dacă o opresc merge bine pina o accelerez la 120 km ,de la servis mia zis ca rămân bujiile blocate pe aprins ,mi lea șters din calculator eroarea dar la prima accelerare de 120 km nu am mai avut putere A poate ajuta cineva?

  79. keny

    Salut
    Eu am un golf 4 cu intrrcooler pe ea
    Dar de cand o am din 2008 am pus lichid de frana 500ml la 100l
    Nu am catalizator , toba , nimic, pur si simplu teava din fata pana in spate numai ulei motul, teava este alba si trage perfect pana la 180
    Folositi cu incredere lichid de frana si in 4,5 luni se va observa clar indiferent daca nu ati folosit mereu

  80. Bogdan

    Salutare am un passat 1.9 tdi 90 cp la 2800 3000 nu se mai accelereaza o simt cand se opreste brusc nu se mai accelereaza ce poate fi

    • Salut Bogdan.
      Daca opresti, scoti cheia si apoi pleci din nou, merge bine?
      Ai citit solutiile de mai sus?
      Oricum, cel mai probabil ca ai o cadere de presiune pe turbo. Asta poate fi data sau de actuator sau de vreun colier slabit pe furtune sau de un por. Alte cauze: vreun senzor sau valva murdare/stricate. Verifica intai conductele de presiune si actuatorul sa meaarga usor. (eventual WD40 pe tija) Bafta!

      • Bogdan

        Tot la fel face chiar daca opresc si pornesc nustiu ce o avrea. Pe furtunu de la turbina are ulei asa trebuie sa fie sau am probleme cu turbina ca asa auzisem da nustiu sigur la fel si la egr e ulei

  81. sidea valentin

    AM UN PASSAT 1.9 SI NU MAI ARE PUTERE DE LA 90 KM , POT VENI CU EL PE ROTI DIN GERMANIA __????

    • Florin

      Poti veni linistit atata timp cat nu depasesti acei 90km/h ptr a lua limp. Daca iei limp, tragi pe dreapta, opresti motorul, repornesti si mergi mai departe. Totusi, incearca sa scoti mufa de la debitmetru si depaseste acei 90 km/h, vezi daca mai iei limp. Cand ajungi in Tara, tester-verificat MAF, MAP, valorile turbinei, toate astea testate in mers, nu pe loc…..Bft.

  82. sidea valentin

    MERSI MULT FLORINE ,

  83. scorpion23

    Salut,am si eu nevoie de un sfat…in urma cu 3-4 ani am avut probleme cu turbina la un vw passat 2005,1,9 tdi 130cp tip avf rezolvata de cipos prin schimbare geometrie variabila.Acum intampin urmatoarele probleme in treapta a 4 de cele m ai multe ori raman fara pedala,se accelereaza dar greu k si cand nu intra turbina….gen lip mode….pe tester am avut eroarea 17965 cherge presure positive….am schimbat n75,senzorul de presiune si nu s a schimbat nimic….astept un sfat.Multumesc mult!

  84. Bogdn

    Salutare am si eu o problema la un vw 1.9tdi 90cp nu mai trage debea ajung la 100km/h am facut un test si prima data mi-dat debitmetru de aer lam inlocuit cu unul bun tot la fel nici o schimbare am facut alt test mai dat debitmetru si n75 ce este n75 asta.

  85. Buna dimineata,am primit o turbina din germania,crezand ca a mea este pe duca.
    M-am intors de la mare si scotea fum negru,la constatare,turbina era perfecta,doar furtunul de la intercooler era fisurat.acum am 2 turbine perfecte,numa ca aceasta din germania este cam murdara,fara joc in geometrie.cat costa curatarea unei astfel de turbine,mentionez ca am un golf 4 variant,cod motor ajm 116 cai.multumesc si o duminica placuta!

Lasă un răspuns către Anonim Anulează răspunsul