Baiat bun sau Fraier ?

Asta este o intrebare care ma macina. Din parerile de pana acum, raspunsul nu e magulitor dar tind sa cred ca e adevarat.
Sa va zic ce am patit acum cateva zile.
Eram langa Carrefour pe la 22:30, ma urcam in masina, si langa mine opreste un Mercedes cu nr de Bucuresti.
Coboara geamul, soferul un tip cam tuciuriu la fatza, dar simpatic si bine imbracat si cu o fatuca bunutza langa el. Ma intreaba daca sunt din Brasov si daca pot sa-i ajut cu ceva.  „Desigur!”, zic, „Care e problema?”
„-Sa vedeti, (zice el) am alimentat, si din greseala am facut plinul cu motorina in loc de benzina si a trebuit sa golim rezervorul iar acum nu mai avem bani de benzina sa ajungem acasa.”
„-Pai si cei din PECO nu v-au ajutat? Ceva pe datorie? ”
„-Nu au vrut, dar va rugam sa ne ajutati, suntem disperati”
Hmmm, stau sa ma gandesc… Amicul care era cu mine imi sufla ” Tzeapa!” :mrgreen:
Insa ma uit la ei si pareau ok si sincer amarati. In fond i se poate intampla oricui.
Fac rapid socoteala in minte cam cat le-ar consuma mercedesul pana la Bucuresti si le dau 500.000 lei (50RON)
Super incantati, imi multumesc, facem schimb de numere de tel si ramane sa-i trimita prin posta a doua zi.
Eiii…. cum ati mai auzit voi de ei, asa am auzit eu. Au trecut doar 5 zile, dar…  eu tot mai sper sa dea un semn.
Credeti-ma, nu pentru acei bani, pentru ca stiam ce risc.
Dar tare as vrea sa se dovedeasca ca bunul simt si omenia nu au murit complet si sa pot spune ca eu am avut dreptate sa am incredere in niste straini, si nu prietenii care fac misto si imi subliniaza repetat cat de fraier am fost sa am incredere in tigani si ca oricum oamenii nu merita niciodata incredere.
Voi ce parere aveti? 🙄

10 comentarii

Filed under Din Brasov, Filozofie - Religie, Politica - Evenimente, Uncategorized

10 responses to “Baiat bun sau Fraier ?

  1. Felicia

    Eu zic ca ai contribuit la cresterea nivelului constiintei globale🙂 .Asa ca nu e o investitie rea,chiar daca efectele se vad mai greu.Chiar daca respectivii nu o sa te mai caute,asta nu inseamna deloc ca a murit omenia si bunul simt,ci ca ai dat peste niste indivizi care mai au multe de invatat in directia asta. Parerile cred ca sunt impartite in functie de convingerile si experientele fiecaruia.Importante sunt convingerile tale .Daca gestul tau a fost o urmare a lor,nici nu mai conteaza ce se intampla.Dar daca astepti confirmarea lor prin felul cum reactioneaza ceilalti,s-ar putea sa ai parte de ceva dezamagiri.
    Poate cel mai important e daca tu te simti bine cu ce ai facut,sau daca te simti fraierit.

  2. Merci de comentariu! Ce fain!
    Stii… exact asa gandesc si eu. Si ma simt bine🙂

  3. Dan Cheloo

    Vale, rau nu ai facut. ai facut un „bine” daca asa il putem numii asa.
    cat despre respectivii, sa le fie rusine daca au profitat de situatie si nu isi respecta propriile promisiuni. nu ar trebui sa fi suparat pentru ca oameni sunt multi in tara asta care sunt nesimtiti, dar sunt si cativa care au bunul simt si poate or fi astia 2 printre ei.

  4. Chris

    Fiecare este responsbil pentru propriile fapte, adica tu, pentru o fapta buna (chiar daca naiva😉 ), iar ei, pentru o fapta rea. Nu cred ca cei doi, ce se dau acum „pierduti” pot fi coniderati un barometru al societatii. Si-apoi, conform tuturor credintelor si conceptiilor filosofice (fie ea doctrina crestina, musulmana, karmica sau oricare alta) fiecare fapta isi are, intr-un fel sau altul, plata sau… rasplata.
    In concluzie, eu nu cred ca ai fost fraier ci doar putin naiv.

  5. Manuela A.

    Exact la fel a patit sora mea si cu sotul ei in Sibiu. Dar ei au dat 100 de euro. Cumnatul meu nu a fost impresionat de povestea lor, dar l-a convins toanta de sora-mea care e o naiva sadea! Asta a fost de Craciun; ne stranseseram toata familia; ce hai am mai facut de ei!

  6. radu73

    ma gandesc daca as fi eu in asa situatie, oras strain, fara bani, fara mobil sau alt ajutor, oare cum as alege cui sa ma adresez (figura serioasa, aparente), ce sanse as avea si mai ales ce figura ar face respectiva persoana; fiind Romani si traind in Romania.

  7. Salut Radu!
    Teoretic oriunde, oricine ar putea sa ajute. Insa daca nu s-ar abuza (adica, bate joc, cum am patit eu sau dra din Sibiu) de bunavointa oamenilor, am trai intr-o lume mult mai buna pentru toti. Dar asa, oamenii devin refractari in a mai ajuta semenul.

  8. Vampiru'

    Mda…..nu-i bai…..lasa…..tot ce facem/spunem ramane „notat” acolo in „jurnalul universal” si, pe principiul „roata se invarte”, fiecare va primi de la viata atat cat merita…..daca respectivul nu ti-a mai inapoiat banii, va plati el pt. asta…..sooner or later…..nici nu va sti saracu ce (si de ce) l-a lovit, caci e posibil sa plateasca de 10 ori pretul si nu neaparat financiar vorbind…..sau oare sunt si eu prea naiv sa {mai} cred ca exista totusi un Dumnezeu, care nu doarme si care-i va pedepsi pe cei rai???!!!

  9. Alina

    hahahaha… Ce te-am invatat eu? Nu trebuie sa ai incredere in nimeni !

  10. Tot respectul pentru ceea ce ai facut ! Ai facut-o din inima si banii aia chiar daca nu se vor intoarce la tine, au fost dati cu placerea de a ajuta pe cineva si asta e un lucru mare.
    Sa fie pacatul celor care judeca si profita de bunatatea altora, asta nu e treaba ta , sunt convins ca acest gest te-a facut fericit in sufletul tau si asta este important, faptul ca avem cum sa ajutam pe cineva si chiar o facem , este un lucru mare. Lumea din ziua de astazi este asa cum este in mare parte datorita fricii de a mai socializa, de a mai sarii in ajutorul celor in nevoie.
    Inca odata felicitari !

Lasă un răspuns

