Schimbarea Filtre VW Passat B5 – Maraton – Filters Marathon, changing all VW Filters

Maratonul filtrelor sau schimbarea filtrului de ulei, filtrul de motorina, filtrului de aer si filtrul de polen la VW Passat B5 in 30 minute
For the English readers: Please read below the blue text or just use the pictures for step by step instructions on how to change the filters at VW Passat 2000 (B5) car.

ENGLISH: Filter Marathon – Changing all VW Passat B5 filters. Oil filter, Air Filter, Fuel Filter, Pollen Filter in 30 minutes

Am pus aici un tutorial si instructiuni pas cu pas pentru schimbarea filtrelor la VW Passat. Filtrul de aer, filtrul de motorina, filtrul de ulei si filtrul de polen.
Un sfat mic si util. Spalati motorul inainte de a va baga mainile in el. 😀 Eu nu am facut-o! Fotografiile sunt din vara, insa nu am avut timp sa scriu articolul pentru blog.
SERVICE AUTO VW PASSAT
Timpul total pentru schimbarea filtrelor 30 min dar muncind lejer, 1 ora, max 1 ora si 30 min.

Pentru inceput localizarea filtrelor. Filter Location, also pictured VNT and EGR location:

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location

In fotografie se observa pozitionarea filtrelor.
De asemenea am incercuit si actuatorul geometriei variabile sau VNT -ul de la turbo (Variable Nozzle Turbo) precum si sistemul EGR (Exhaust Gas Recirculation) pentru ajutor la cei care nu stiu ce sunt sau unde se afla acestea.

Filtrul de ulei la VW Passat. Oil filter
Odata cu schimbarea uleiului se face obligatoriu si schimbarea filtrului de ulei. Pentru inceput dam drumul la ulei, pentru a avea timp sa se scurga cat dureaza schimbarea filtrului. Este bine ca operatia sa o facem intr-o zi calda pentru a fi uleiul fluid si doar dupa ce masina a stat cu motorul oprit macar cateva ore bune pt ca tot uleiul sa se fi adunat in baie. In imagine se vede busonul de golire a uleiului.
Pasul doi: cu o scula speciala, vezi in foto, desurubam capacul filtrului. In cazul fericit, merge direct cu mana dar de obicei trebuie folosita o unealta. (atentie: evitati folosirea sculelor lant, care strang pentru ca sparg capacul).
Dupa indepartarea capacului, avem acces la filtrul de ulei. Il inlocuim cu unul nou si atentie, daca e necesar, schimbam si cele doua garnituri, o-ringuri. Montarea este inversul pasilor anteriori, se strange capacul cu bun-simt si adaugam uleiul nou. Pentru orice eventualitate, inainte de a turna uleiul nou! Nu ati uitat sa puneti busonul de scurgere la loc, nu-i asa? 😀
ATENTIE la ulei: Norma 505.01 pentru motoare PD (Pume Duse) si 505.00 pentru cele non PD, ( fara pumpe duse )
Dupa cativa km verificati eventualele scurgeri, la filtru si baie.

ENGLISH: First, flush the oil. Then, with hand or use a special tool like this in the image to unskrew the oil filter cap. Now you have access to remove and change the oil filter.
Verify if necessary to change the o-rings like pictured. Put the new oil. Oil Type 505.01 for (Pumpe Duse) PD engines and 505.00 for nor-PD engines.
Before put the new oil, do not forget to put back in place the flush oil cap! After few miles/km check for leaks.

Golire Ulei - Flush Oil
Golim uleiul – Flush oil
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Unealta pentru filtrul de ulei – The tool
Changing oil filter - Schimbare filtru ulei VW Passat
Se scoate capacul filtrului – Remove Oil filter cap.
VW Passat demontare faruri 4
Acces la filtrul de ulei. – Oil filter
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Filtrul de ulei nou – nu uitam si garniturile noi
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Uleiul nou.
Norma 505.01 pentru TDI motor PD

– Schimbarea filtrului de motorina la VW Passat. Changing the gasoline fuel filter.

Pentru a schimba usor filtrul de motorina, este necesar a desprinde tot ansamblul, precum si a deconecta furtunele care vin in filtru.
Pregatiti inainte, sa va fie la indemana un recipient mic, o cana, un pet de 1/2 l, sau ceva asemanator, deoarece se va scurge putina motorina.
Operatiunea de schimbare este usor incomoda si necesita atentie pentru a nu deteriora furtunele. De asemenea, retineti pozitia exacta a fiecarui furtun. Dupa cum se vede in fotografii, cu un clestisor se desfac colierele, apoi surubul de fixare, incercuit cu rosu. Acum ansamblul este liber in mana si putem trece la desurubarea si schimbarea filtrului propriu zis.
Inainte de a monta filtrul nou, indicat ar fi sa-l umpleti cu motorina pentru a face startul mai usor si a elimina golurile de aer… Dar daca ati uitat, nu e o problema, cu putina chinuiala pe demaror se rezolva. 🙂

ENGLISH: First, it is necessary to disconnect all the small tubes that connect the gasoline fuel filter. See the foto. Then, loose the small skrew mark with red. Now you can
take out the whole assembly and unskrew the filter itself with hand or the same tool as used to the oil filter cap.
When you put the new filter back, is a good ideea to first fill it with fuel to minimize the air gaps. If not, don’t panic if the engine will stop and then first time start a little harder after some extra crank.

VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
Se desfac colierele
VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
slabim surubul – Loose the skrew
VW Passat schimbare filtru motorina - changing fuel filter
Scoatem ansamblul filtrului de motorina.filtrului – Remove Gasoline filter assembly

– Schimbarea filtrului de aer la VW Passat. Changing the air filter.

Primul pas: scoatem galeria de priza a aerului. Se trage cu un pic de forta.
Pasul doi: cele trei cleme incercuite cu rosu din imagine. Se desfac cu mana sau o surubelnita.
Pasul trei: desfacem capacul si avem acces la filtru. Mare atentie la schimbarea filtrelor sa nu intre mizerie in motor.
Iar la montarea noului filtru ATENTIE la garnitura!! Trebuie sa se aseze perfect pe carcasa, verificati etansarea de jur imprejur cu MARE atentie.

ENGLISH: First step, remove the air hose like in picture. Next, lose the three thinghs marked with red circles. Now the cap and you have acces to the filter.
WARNING: when you put the new filter, take care!! No dust inside! And verify carefully the gasket around to stay firm on the soket.

VW Passat schimbarea Filtrul de aer - Changing the air filter
Filtrul de aer – Demontati galeria
Air Filter
VW Passat schimbarea Filtrul de aer - Changing the air filter
Filtrul de aer – Desfaceti cele 3 clame
VW Passat schimbare filtru ulei - changing oil filter
Acum se poate scoate filtrul de aer
Now you car remove the air filter

– Schimbarea Filtrului de Polen la VW Passat. Changing the VW Pollen filter ( cabin filter).

Filtrul de Polen se afla la VW Passat B5 pe exterior, sub parbriz, in fata pasagerului. Este usor de schimbat.
Se desface un singur surub, se scoate capacul apoi filtrul se trage afara. Noul filtru se pune la loc, inversul pasilor.
Eu am avut o problema, fitrul de Polen nou nu era la fel cu cel vechi, cei de la magazin mi-au dat alt model. Fiind in foarte graba, iata
ce pot face doua maini dibace. 🙂 Am rezolvat problema cu un cutter, cele doua parti suprapunandu-se pe 2cm, deci no problem.
ATENTIE: NU faceti asta la filtrul de aer, fitrul de motorina sau filtrul de ulei!!

ENGLISH: Changing the Pollen filter its easy. Just remove a skrew, remove the cap and take out the Pollen filter and
replace with the new one. I have a minor problem, the two pollen filters not mach. But, with knife and a little ingenuity, problem solved!
WARNING: Do NOT do this kind of adjustments with Oil Filter, Fuel Filter or Air Filter!!

VW Passat B5, filtre Air, aer, motorina, fuel, polen, pollen, oil, ulei, filter, filtre, localizare, location
Localizare Filtre VWPassat – Filter Location
VW Passat schimbare filtru Polen - changing Pollen filter
Se indeparteaza capacul – Remove the cover
VW Passat schimbare filtru Polen - changing Pollen filter
Filtrul vechi de Polen – Filtrul nou diferite
Old Pollen Filter vs new Pollen Filter not mach
VW Passat demontare faruri 4
O labuta de ajutor Wolf plus un cutter si se rezolva
Problem solved 🙂

TAGURI: VW PASSAT, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE ULEI, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE MOTORINA, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE AER, CUM SE SCHIMBA FILTRUL DE POLLEN LA VW PASSAT
HOW TO CHANGE THE OIL FILTER, HOW TO CHANGE THE POLLEN FILTER, HOW TO CHANGE THE AIR FILTER, HOW TO CHANGE THE FUEL FILTER, HOW TO CHANGE THE GASOLINE FILTER AT VW PASSAT B5

154 comentarii

Din categoria Auto, Din Brasov, Travel - Excursii - Aventuri, Uncategorized

154 de răspunsuri la „Schimbarea Filtre VW Passat B5 – Maraton – Filters Marathon, changing all VW Filters

  1. Dan Cheloo

    Vale, sunt superbe farurile…cat te-au ajuns?

  2. alin

    Salut la ce pret ai ajuns cu farurile si daca stii cumva la verificare nu fac figuri „meseriasii?”

  3. Salut baieti!
    Pretul farurilor este in jur de 180 euro. Nu mai stiu exact cat.
    La verificare nu cred sa fie probleme, TUF -ul german le accepta.

  4. Dan Cheloo

    Super explicatii VALE.
    sunt de mare folosinta.
    eu am invatat sa le fac singurel :D:D::):):)
    dar este foarte util pentru cine vrea sa incerce.
    teine-o tot asa in continuare.
    Vale, cand ne dai si nou NR tau de telefon?
    poate ne intalnim si noi o data.
    bafta multa.

  5. dixdixdorel

    mersi VALE cu o singura precizare la passat 3 b filtrul de motorina si ulei sunt mai jos depinde de tipul motorului la mine AFN intr-o alta configuratie ,,mersi mult ne sunt de folos informatiile tale

  6. Andrei

    Salut Vale, foarte de folos instructiunile, si mi-am dat seama ca imi lipseste o bucata cam mare din capacul filtrului de polen 😀 tre sa trag o fuga la dezmembrari.. – „De asemenea am incercuit si actuatorul geometriei variabile sau VNT -ul de la turbo (Variable Nozzle Turbo) precum si sistemul EGR (Exhaust Gas Recirculation) pentru ajutor la cei care nu stiu ce sunt sau unde se afla acestea.” – legat de astea as avea o intrebare: am vz ca si a ta e PD(diferenta ar fi doar de putere: tu 150[?] eu 100)- imi consuma ca un V6 4 motion :)) .. toate filtrele si uleiul au vreo 8800km, injectoarele is bune, bujiile cred ar trebui schimbate.. singurele semne de intrebare le am la debitmetru-vnt-egr.. sau daca ai idee ce altceva ar putea creste consumul(11-12% fara clima..) is numai ochi si urechi, ca altfel in vara, cu parere de rau… imi iau V6 :)) , multumesc anticipat si s-auzim numai de bine

  7. Salut Baieti!
    Andrei, de cand ai consumul asta? Filtrul de aer infundat mai creste consumul si condusul sportiv. Dar nici chiar asa.
    Insa, daca e doar recent, frigul creste mult, foarte mult consumul! Mai ales pana iti ajunge la temperatura optima, ECU baga motorina la greu. Iar daca faci doar drumuri scurte, prin oras si pana se incalzeste un pic ai oprit consuma mult, spre 10%.

  8. Andrei

    Consumul a inceput sa fie deranjant pe la sfarsitul lui august, cand, intr-adevar AC-ul era non-stop, dar nu se justificau km si litri.. e tare ciudata: in exterior,am calculat consum de 4,6l/km(120-150 + AC)-la un plin ..in oras pur si simplu vezi cum cade acul(aglomeratie/ruperi de ritm/sunt momente in care merg ca baba) – m-am uitat la conducte poate pierde motorina,nimic..
    Ironia e ca am un prieten cu un A4-2005 1.9tdi 116cp – el schimba orice viteza numai de la 4mii ture in sus..:D, si il intreb cat iti consuma in stilul asta.. cica 9si ceva maxim 10.. asta indicat de calc!.. daca 4mii e economic atunci o las asa sa consume:p
    Multumesc de raspuns, am sa mai desfac o data filtrul de aer, poate vine vara totusi!

  9. Marius

    este posibil sa ajunga motorina in baia de ulei? (nivelul pe joja este foarte mare)
    Daca da din ce cauza ?

    Merci

  10. cornea

    motorina in baie;posibil unul sa-u chiar doua injectoare sa nu lucreze la presiunea necesara,dar ce motor ai?cu injectoare sa-u pompa injector. daca ai injectoare,ele ne lucrind in parametri,motorina nu mai ea foc si se scurge printre piston si cilindru,daca ai pompa injector e posibil sa nu inchida supapele bine si o parte din motorina sa duca in baie, dar indiferend de situatie trebuie ascultat motorul cum merge de cineva care se pricepe cit de cit.

  11. Ionut

    Salut. Am fosr azi cu masina(golf 5 1.9 tdi pd) pentru un schimb de ulei la reprezentanta. La final am observat ca in cutia filtrului(ambalaj) de ulei a ramas garnitura noua de cauciuc. E posibil sa nu-mi fi pus garnitura la filtru de ulei? Ce se poate intampla? Probabil o sa curga ulei!

    Si mai vroiam sa te intreb un lucru: am observat tot azi ca am urme de ulei in partea dreapta pe unde isi trage masina aerul undeva sub filtrul de aer?
    Ce poate fi?

  12. Salut Ionut!
    Probabil nu au schimbat garnitura cu cea noua. Nu e mare bai, daca cea veche era Ok.
    Ulei, unde ai vazut? Pe jos, sub masina sau sub capota la motor? In dreapta cum stai afara cu fata la masina sau in dreapta, adica in fata pasagerului? Daca e sub capota, undeva intre filtrul de aer si motor, poate fi de la EGR, nu e grav daca e putin. Daca e in fata soferului, sub masina, sub intercooler, iar nu e grav, daca e f. putin.

  13. Ionut

    Salut Vale. I-am aratat mecanicului pata aceea si mi-a zis ca e antigel(era tot uleios si am zis ca e ulei). E exact langa cascasa filtrului de aer in capatul furtunului de la intrarea in radiator. Mi-a zis mecanicul ca e o garnitura(o-ring) acolo si daca mai curge sa o schimb. Momentan nu mai curge am sters cu o carpa si acum era uscat.
    Mai am o problema cu puntea fata la golf 5. La limitatoarele de viteza si la denivelari masina scartaie hhaaatttt scartzzzz se aude ca o caruta cu roti si osii de lemn. Din cate am citit pe vw forum multi zic ca ar fi de la bucsele mici de pe bascula, altii ca de la bara stabilizatoare, altii de la bieletele antirului. Masina are 120.000 de km si chiar nu stiu ce sa schimb. poate ai mai intalnit problema asta si imi dai un sfat. Merci Bafta!

  14. sile-it

    Salut la toata lumea.Am passat2005 1,9tdi si am facut rewizia cu cei de la wv si au pus un ulei castrol long life pt diesel.E garantat 30000 km sau 2 ani de zile.Acum 2 zile mi sa aprins uleiul in bord si dupa o zi sa stins.Care e problema?Trebuie completat?si daca da cu ce fel de ulei? ( a trecut 1 an de la rewizie )Ar putea awea alta problema? mersi

  15. Salut Sile.
    Verifica tu un pic nivelul si calitatea uleiului. Daca masina ta papa un pic ulei, desi e garantat 30000 dupa vreo 10000 sigur a scazut si trebuie sa mai completezi probabil cam 500 – 700grame, vezi pe joja. Altceva, poate fi si doar un senzor care iti face figuri.

  16. Tavi

    Pt marius!
    Din cate ma pricep si eu si am mai studiat ….motorina in baie intra …… a unui injector ( motorina ne arsa …..) si…..mai era una …..Mie in schimb mi s-a intamplat ca cei care mi-au schimbat uleiul ( prin absobtie sa nu-l traga de tot si sa puna peste…..si aveam dublu nivelul pe JOJA asa ca am mai facut o data schimbul )
    Pt VALY
    Am o problema cu racirea …….la fel ca a lui LUKA …..nu stiu daca ai apucat sa o citesti…….DECI>
    Pierdeam lichid ANTIGEL pe la vas pe supraplin, iar acul dce la temperatura oscila intre 0-90……Am fost la mecanic si mi-a schimbat termostatul……….
    2 saptamani nu am mai avut probleme…..dar cand am plecat la sibiu si am condus SPORTIV ( putin exagerat) mi s-a incins apa ….aproape de 125……dar cand o las mai moale pana in 130 Km /h nu se mai intampla ! 🙂
    Sa fie oare tot de la termostat? AAA…si mi se pare presiunea prea mare in vasul de apa ………as dori raspunsuri ………Am intrebat si mi s-a spus ….garnitura , chiuloasa….NICI eu nu mai stiu ce o fi…..BAFTA ….si scduze pentru indrazneala ….imi place sitt-ul la nebunie BAFTA .!
    Se poate sa le posteyi pe cele in engleza si in rusa…..IN ROMANA …..bafta ….si tine-o TOT ASA….SUCCES!

  17. iounu

    Multumesc Tavi

    Problema era chiuloasa (joc la injectoare)
    Am schimbat chiuloasa si acuma totul e ok

    Marius

  18. Salut Tavi!
    Bun Venit! Ma tot gandesc si eu la asta de cand cu Luka. Ar putea intra gaze in circuitul de racire dar trebuie sa vezi daca face bulbuci cand turezi motorul. Ar mai putea fi pompa de apa sau circuit de radiator infundat (nu de tot. Circula dar greu si lent si nu asigura racirea necesara si se creeaza suprapresiune) Asta ar fi probabil.

    @ Ionut. Imi parerau ca a trebuit schimbata chiuloasa. Bine ca s-a rezolvat.

  19. Kissman

    Salut!
    Am o intrebare:P ? La passat B5.5 tot asa se procedeaza pt. schimbarea filtrelor?

  20. Salut Kissman!
    Schimbarea filtrelor la VW Passat 5.5 e practic identica cu VW Passat 5. Iar pozele te vor ajuta mult.

  21. Tavi

    MULTUMESC TUTUROR! pt raspunsuri….BAFTA
    Am fost la doi mecanici astazi !:)
    Se pare ca > unul mi-a spus ca e garnitura de chiuloasa
    > unul mai in varsta ca e vb despre pompa de apa…..ca i s-a mai intamplat la un BMW si o skoda…..ramane sa o pun pe test….BAFTA !:) O sa va scriu neaparat cum s-a rezolvat problema …dar peste 2 saptamani ( lipsa fonduri…) si asta e o las mai incet sa nu mai fiarba ( 130 Km /h – greu dar realizabil…..BAFTA )

  22. emil

    sal.am un passat 1.9 tdi din 2002. si pe viraj dreapta se aude un zgomot asha ca un rontza¡t …doar pe viraje stranse…..cum indrept putin zgomotul dispare…..vreo idee? cu respect………multzam

  23. Salut Emil!
    Da, zgomotul produs in viraje, curbe stranse este cauzat aproape sigur de capul de planetara defect. In timp se va accentua.

  24. Februarie

    Salut Vale, si eu am achizitionat un Passat B5, cred ca are si PD, vreau sa-i pun ulei Castrol edge 5w- 40 pd, dar nu stiu cum sa-mi dau seama ce filtre am si de unde le pot achizitiona mai avantajos; pot avea parte de ceva sfaturi ?

  25. Catalan

    Buna tuturor. Am si eu un passat din 2000 pe benzina achizitionat de curand si vreau sa-mi fac schimbul de ulei.. As dori daca se poate sa-mi spuneti ce ulei sa-mi cumpar.. Fostul proprietar mi-a zis ca in masina este bagat Castrol 10w40, dar mai multe pers mi-au indicat Mobil 1 ca fiind mai bun… Astept pareri. ms anticipat.

  26. crinu

    Salut,

    O mica problema, am observat astazi o scurgere de ulei sub masina, se scurge foarte putin se prelinge pe scut. Picura in partea centrala a scutului. Cam cat mai pot merge asa?

    Ma ajuta cineva?

  27. crinu

    Inca ceva, este normal la passat 2000 sa se aprinda intermitent lampa galbena de ulei, de vreo 4 – 5 ori intre momentul contactului si pana la pornirea motorului?

  28. abitul

    ce marca de filtre recomanzi? mahle, mann sau bosch, pt ca mann mai sunt facute si in turcia, mahle erau in franta iar bosch cica in germania. ULei am luat ARAL made in germany.Scule nu am pt schimbatul filtrelor dar cred ca o sa prefer sa dau 35 ron si sa ma duc la un service de cartier.

  29. vali

    Salut Vale, azi mi-am facut curaj si am incercat sa schimb filtrul de aer. Cu toate ca in poze pare simplu, eu am reusit sa fac o gafa…clema din partea de sus s-a desprins si s-a tot dus prin crapatura aceea. Cat de grava este problema? Trebuie neaparat sa recuperez acea clema? Ce probleme ar putea sa creeze prin zona aceea?

    PS: maine o sa las masina in garaj…sper sa vezi postul meu si sa imi dai un raspuns cat mai repede.

  30. Salut Vali!
    Auleu, in ce crapatura?! Poti sa-mi spui mai clar?
    In gaura pe unde intra aerul? Daca da, NU porni motorul si obligatoriu sa o recuperezi.
    Fara o clema nu e mare bai, o poti fixa cu altceva, dar daca a intrat la admisie e suuuuuper super nasol!!! Acolo nu trebuie sa intre nimic. Distrugi turbina si motorul mai departe.
    Bafta si grija mare, fa-ti ceva cu magnet sau carlig sa o recuperezi, dar vezi sa nu cada si magnetul.

  31. vali

    Clema din partea de sus a cazut pe langa cutia in care se afla fitrul de aer…exact in jos. In poza numarul 2 : sa zicem ca desfaci clema de sus prima si o lasi sa cada exact prin locul unde este prinsa.

  32. Salut Vali
    Daca sigur a cazut intre aripa si cutia filtrului, nu-i bai, probabil o recuperezi usor din scut.

  33. vali

    Trebuie dat jos scutul? Daca a cazut printre aripa si cutia filtrului are rost sa incerc cu un magnet sau a ajuns mult prea jos?

  34. Nu cred ca trebuie sa dai jos scutul.. poate cu un bat flexibil sau o sarma mai grosutza… langa aripa un magnet te-ar incurca, se lipeste de aripa…
    Este greu de spus cat de jos a ajuns, dar poate de sub masina ajungi mai usor.

  35. vali

    Multumesc mult pt sfaturi.
    Cand ajung acasa o sa fac mai multe incercari.

    PS: passatul meu este pe benzina…sper sa nu se schimbe situatia in cazul acesta.

  36. vali

    Am rezolvat problema….am gasit clema si am dus misiunea la bun sfarsit. Mi-a scazut si consumul dupa ce am schimbat filtrul de aer…de la 0.9-1.00 l/h la 0.7l/h (pe loc).

  37. Super, ma bucur!
    Multi km fara probleme! 🙂

  38. Rommyhay

    saut. am si eu o problema la ventilatie, am un passat 99, 1.9 tdi ,imi baraie ventilatoru cand dau clima sa bage aer mai tare, am desfacut filtrul de polen si am putut vedea ventilatorul care la o verificare mai atenta am vazut k este putin grapat, si deaceea baraie la viteza mai mare. intrebari: cum ajung la el mai usor? si cam cat costa si de unde sa il cumpar. merci

  39. Salut Romyhay
    Din pacate nu prea exista o cale mai usoara. Ai de demontat destul de mult. De unde sa-l iei, depinde din ce oras esti, din Brasov eu cumpar de la Olmedo. Teoretic poti sa-l iei si de la dezmembrari, nu e o piesa care sa necesite sa fie noua.
    Bafta!

  40. Rommyhay

    salut again. dar pot sa ajung daca desfac torpedo-ul? sau trebuie sa desfac tot pe la filtrule de polen? ms

  41. Buna! Salutare la toti pentru sfaturi..Am o problema,cu un Vw passat 2003 131 cp Tdi motor Serie AWX….am facut cam acum 6 luni revizie,la service Vw.Masina mergea impecabil.Timp de 2 luni masina am tinut-o parcata in curtea casei,uitand de ea,pentru ca aveam si alta masina.Am dat sa o pornesc,a luat-o la prima cheie,dar dupa vreo 30 sec. a murit motorul.In zadar am dat la demarou,dar fara nici o reusita.Chiar am mai adaugat 5litri de motorina si nimc. OARE CE SA AIBE?-sigur alimentarea.CE POT SA II FAC? Sa se fi defectat din cauza ca a stat parcata pe un plan inclinat,si sa se fi ars pompa de motorina?
    IAR LA UN SCHIMB de ULEI,motorul de 131 cp AWX tdi,ia mai mult? sau mai putin?de 4 litri…
    MULTUMESC CELOR CE VOR RASPUNDE……

  42. costi

    salut,am un passat variant 2006 si am o problema:cand schimb treapta in mers pe la 2500 de ture se aude un vuiet pe esapament,asta doar la socul acela dintre trepte si nu stiu ce poate sa fie,unii spun ca e din turbina,e o problema grava?

  43. danivalcea

    Buna! Salutare la toti pentru sfaturi..Am o problema,cu un Vw passat 2003 131 cp Tdi motor Serie AWX….Masina mergea impecabil.Timp de 6 luni,masina am tinut-o parcata in curtea casei,uitand de ea,pentru ca aveam si alta masina.Am dat sa o pornesc,a luat-o la prima cheie,dar dupa vreo 30 sec. a murit motorul.In zadar am dat la demarou,dar fara nici o reusita.Chiar am mai adaugat 5litri de motorina si nimc. OARE CE SA AIBE?-sigur alimentarea.CE POT SA II FAC? Sa se fi defectat pompa de motorina?,si unde trebuie sa umblu?
    IAR LA UN SCHIMB de ULEI,motorul de 131 cp AWX tdi,ia mai mult? sau mai putin?de 4 litri…
    MULTUMESC CELOR CE VOR RASPUNDE……

  44. Salut Costi si Danivalcea!

    Costi, problema ar putea fi de la valva Blowoff – supapa BOV sau diverter valve, acea valva care elimina suprapresiunea din turbo, atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie sau schimbi viteza. Daca valva nu deschide corect, in timp se poate distruge turbina. Acum depinde si de vuiet, ar trebui ascultat, poate fi altceva.

    Dani – daca ai ramas fara motorina, trebuie sa-i dai la demaror destul de mult pana se amorseaza. Dar ar putea fi si immobilizer -ul care iti blocheaza masina.
    Incearca sa o incui descui din telecomanda de cateva ori. Ar mai putea fi pompa sau filtre infundate. Incearca sa o alimentezi pe direct, vezi, daca porneste. Ulei intra cam 3,85 litri.

  45. dixdorel

    sal VALE
    SCZ DE INTIRZIERE MARE,NU AM MAI APARUT PE AICI
    AM O INTREBARE
    -PENTRU PASSATUL MEU,MI-A APARUT SCRIS LA BORD ,,INSP.. CE INSEAMNA SA SCHIMB ULEIUL SAU CE?AM 8000 KM CU EL MOBIL 1

  46. Salut DX! 🙂
    Nu ne-am mai auzit demult!
    De obicei nu e mare bai cu indicatia INSP de pe bord. Nemtii sufla in iaurt ca sa te faca sa mergi in service la revize.
    Reseteaza-l linistit si daca mai apare atunci e problema.
    Ca sa resetezi mesajul SERVICE OIL sau SERVICE INSP trebuiea sa faci cam asa:
    – Iei contactul.
    – Apesi butonul TRIP si pui contactul cat tii TRIP apasat
    – Iei mana de pe butonul TRIP. Probabil va apare scris OIL
    Din nou apesi TRIP si tii apasat pana apare scris pe bord INSP
    (acum daca vrei sa resetezi INSP trebuie sa fie afisat INSP daca vrei sa resetezi OIL trebuie sa fie afisat OIL )
    – Rotesti butonul de reglare a cesului spre dreapta.
    (nu uita daca e cazul, sa tragi in afara de buton )
    Daca resetarea s-a facut corect iti va apare mesajul
    – Iei contactul
    – Gata 🙂

  47. danivalcea

    The Vale,,multumesc mult de raspuns.Acum am citit mesajul,,,,am fost ocupat mai mult cu bebele…
    MULTUMESC TUTUROR CELOR CE MI AU RASPUNS….chiar mi au fost utile sfaturile…

  48. sicu

    salut, am si io o intrebare, poate ma puteti ajuta:)
    am scapat un cercel in gaura de ventilatia parbrizului.credeti ca se poate recupera?si cum daca da. ms pa

  49. dixdorel

    Multumesc mult Vale pentru informatie,sa rezolvat.scz de intirziere da am avut fff mult de lucru
    o zi buna

  50. robert17

    salut
    am o problema destul de grava cu masina*passat101 ps….acum vreo trei luni am schimbat uleiul iar filtru de aer doar suflat acum 2 zile am vrut sa schimb filtrul si surpriza filtrul de aer era deplasat vreo 5 cm in carcasa pe unde a intrat nu stiu cat de mult praf,nisip etc.am inlocuit filtrul am curatat carcasa si furtunul care duce la turbo unde era putina mizerie mai ales pe peretii furtunului de la turbo.Intrebarea este cat de grav este si la ce sa ma astept si ce asi putea sa fac sa mai indrept ceva…..mersi

  51. musetescu_razvan

    am un passat 1,9 tdi si nu prea bagacaldura cum trebuie ce sfat imi dati

  52. musetescu_razvan

    termostatul este bun ca imi scade la 90 grade

  53. dany

    sal la toti
    cand am cumparat uleiul nu mam uitat si am cumparat castrol magnetic norm 505.00no pd
    si mie cred ca imi trebuie 505.01 pd
    ce problema e daca flosesc uliul 505.00 non pd
    va multumesc

  54. salut, am un passat 130cv 2003 si am oproblema: se aude un zgomot in bord ca si cum ar curge apa intr-un calorifer. Daca cineva ma pote ajuta, ca mecanicul meu nu stie

  55. x dany eu l-am schimbat sambata am pus 505.01 chiar daca nu e castrol e bine sa folosesti 505.01(asa recomanda constructoru)

  56. Salut Ciprian si Dany

    Dany, uleiul pentru 505.01 e creat special pentru PD in sensul ca pelicula de ulei e mult mai rezistenta la presare si nu se „zdrobeste” . In mare, ca ideee, acest lucru e necesar pentru ca apar forte foarte mari pe axul cu came la injectie in mecanismul specific PD.

    Ciprian, zgomotul asta ca un bolborosit se aude cand e foarte rece afara si pornesti motorul, nu? Daca dispare destul de repede, nu e grav, e un pic de aer in circuitul de climatizare.

  57. salut VALE! acel zgomot imi face si cu motorul cald, nu tot timpul de obicei intre puza dintre trepte 1-2, 2-3. Nu-mi face la drum lung cu treapta 5,6. Mecanicul mi-a zis ca nu are aer pe instalatie.Cum se verifica,si cum se scoate aerul de pe instalatie?

  58. X VALE ACEL ZGOMOT IMI FACE SI CU CLIMATIZATORUL INCHIS

  59. Salut Cip!
    Daca sigur nu pierzi lichid de racire, atunci e bula de aer.
    Verifica nivelul antigelului sa fii sigur.

  60. Maine trec pe la mecanic si-l pun sa mi-o controleze din nou. mersi pentru sfat! oricum trebuie sa schimb si placutele pe fata ca-mi face o huruiala

  61. dany

    ok o sa fac cum spunetii
    va multumesc mult

  62. cristi

    cine ma ajuta datimi un numar de telefon va sun eu

  63. cristi

    ca sa dau jos cutia de pe passat ce trebuie sa desfac
    ?
    trebuie dat si motorul?

  64. Auleu Cristi!
    Daca ai model ca al meu, ai incurcat-o.
    Eu cand mi-am spart baia de ulei a trebuit sa scot motorul pentru ca baia era prinsa intre cutia de viteze si motor undeva la volanta. Dar e posibil la tine sa nu fie asa si sa poti scaote cutia fara sa scoti motorul.
    Dany – dar ce problema ai? Doar schimbare de ulei?

  65. SALUT! Vale sunt tot eu, am controlat antigelul si nu perde. Cum se aeriseste instalatia? o pot face singur?

  66. Salut Cip!
    Poti sa faci singur aerisirea, dar cel mai simplu este sa incerci asa: (pe frig e mai greu ca nu deschide termostatul) Scoti capacul de la radiator si sa lasi motorul sa mearga pana se incalzeste si elimina aerul, eventual mai completezi cu lichid.
    Problema apare daca bula de aer e prinsa si ramane chiar in calorifer. Atunci ar trebui sa faci aerisirea pe la tuburile care intra in calorifer (poate chiar ai un robinet / supapa pe unul din ele) Sau trebuie sa le deconectezi, sa le purjezi. E mai rau daca nu ai garaj si pe frig 😦

  67. salut VALE! cineva mi-a zis ca ar fi 2 tuburi langa baterie partea dreapta(paseger), tu ce zici? ce-o fi alea? Am mai citit pe un site italian la unul cu aceeasi problema i-au gasit garnitura de chiulasa.

  68. Salut Cip

    Daca e garnitura de chiuloasa dusa intr-adevar baga gaze dar iti murdareste antigelul, ajunge sa bolboroseasca si in vasul de expansiune, si e din ce in ce mai nasol. Chestia cu bolborositul in bord e destul de comuna iarna la VW -uri. Faza e ca ar trebui sa dispara dupa ce pornesti circuitul.
    Sa nu confunzi tuburile cu cele de aer conditionat.

  69. D

    Salut , sunt nou pe aici si as avea o intrebare : am obs ceva inscriptionat pe capacul filtrului de ulei , sub model , ce pare a fi o data ( 19/8/09 ) . Imi puteti spune despre ce e vb ? Este data fabricatiei filtrului ?

  70. marian

    Salutare sunt un posesor nu de mult timp a unui vw passat B5 1.6i motor AHL,an 1999,si am o problema nu stiu ce s-a intamplat dar senzorul de la temperatura imi arata ”anapoda” adica afara sunt 2-3 grade C ,iar comuteru de bord arata -34 grade C .ROG un cunoscator sa-mi spuna mai exact in ce loc de pe masina se afla acest ”senzor”si cum se inlocuieste? multumesc frumos.

  71. Anonim

    Salut!
    La mine senzorul de temperatura este sub oglinda din stanga.

  72. cristi

    salut ,am schimbat si eu filtrul de motorina ,ai uitat sa specifici pe site ,ca trebuie pus un dop la unul din furtunele cu antigel pentru ca o sa curga ,mie mi-a curs aproape tot cat timp am schimbat filtrul

  73. viorel claudiu

    sa iti dea Dumnezeu sanatate

  74. sanana

    sal am si eu o problema cu un passat din 99,break,cutie automata,uneori in panta nu mai trage motorul dar nu de fiecare data ,nu mai are putere ce sa fie ,multumesc astept raspuns

  75. Salut!
    Daca pierderea de putere e brusca, te baga in limp mode. Isi revine dupa ce scoti cheia din contact si ii dai un restart?

  76. dan

    cu siguranta este turbina , trebuie curatata sau dupa caz reparata (schimbata)

  77. toni

    stie cineva de cat este surubul de la baia de ulei la passat 5.5 din 2004? mersi

  78. Alin

    Vali,am passat ca al tau,problema este ca gasesc filtrul de motorina pe jumate cu motorina in el si nu-mi porneste masina.Te rog da-mi un raspuns, am tinut`o in service degeba tot nu mi-au facut-o!

  79. Andrei Iriza

    Salut,am un passat 1.9 Tdi 81kw, as vrea sa-i fac schimbul de ulei,si nu stiu cati litrii intra ? Astept rasp! Ms !

  80. Pingback: Probleme cu MAF -ul la VW Passat « Urbi et Orbi

  81. Salut Alin si Andrei!

    Alin – sincer mi-e greu fara sa vad… mai ales ca cei din service nu si-au dat seama. Esti convins ca e doar alimentarea cu motorina e problema? Daca o pui pe direct, pleaca?

    Andrei – cam 3,85 l – iti mai ramane un pic de completare dintr-o canistra de 4. – Grija daca ai PD sa iei din cel pentru PD

  82. Andrei Iriza

    MI-am cumparat ulei,este castrol edge turbo diesel fully syntethic 5w 40, am si eu o intrebare ce inseamna PD la tdi ? eu am passat an 2000 1,9 81 kw, este PD ? MS !

  83. LAURI

    Sal.am o problema cu un Passat 3bg din 2002 1,9 tdi 131cp motor avf si anume ca dimineata sau daca o las 5-6 ore cand plec de pe loc imi tremura masina parca ar merge in 3 pistoane vreo 3-4 secunde apoi isi revine,merge rotund.Oare de la ce o fi?la relanti nu face deloc,doar cand ridic piciorul de pe ambreiaj

  84. salut marian eu am un passat din 2001 si la mine senzorul de temperatura e jos in fata radiatorului,sub spoiler.am avut si eu acceasi problema ca si tine imi arata anapoda am rezolvat problema era unul dintre fire oxidate.sunt 2 fire foarte subtirisi o mufa.la tine poate e mufa oxidata incearca sa o cureti.bafta

  85. Norby

    SALUT!!!!!
    am si eu o intrebare am un golf 4 tdi de 101 cp din 2002 si pe deal in sus la 100-110 km/ora mi se decupleaza motoru si merge ca sin un simplu disel:|oare de la ce ii:egeru,filtru de aer:( .si pe drum drept nu am nimic am mers si cu 170:|

    AJUTATIMA

  86. ovidiu

    salut am si eu o problema la un passat tdi din 1999,cind motorul este rece motorul se aude bine dar dupa 5 minute se aude o mica bataie la motor ce poate sa fie?o alta problema linga baterie in zona bateriei de undeva curge apa cred si chiar la aripa din stinga undeva sare apa ce poate sa fie

  87. donflobob

    salut.am un passat din 2001,1.9tdi 130hp si pt.4 luni de zile am tot completat cu antigel pt ca il perdea(nu gaseam nicio pata)pana ieri ce a inceput sa scoata mult fum alb pe tzeava de esapament si in mers si oprit la semafor.apa in borcan nu fierbea in bord imi aratau 90 grade dar pe joja am uleiu de culoare gri inchis si destul de gros ca un sampon.in borcanu de apa nici urma de pete de ulei,sau bule de aer. daca cumva stitzi ce are astept un raspuns.mersi

  88. geo

    Buna! am si o problema. detin un passat din ’99 115 cai. TDI si nush de ce atunci knd pornesc imi scoate putin fun, dar dupa vreo 2 sec dupa ce am pornit motorul, la fel face cand trage motorul mai ales cand intra turbina dar nu tot timpul… nush ce sa fie.. la relantiu nu scoate deloc doar daca accelerez la 5mii de turatii abia atunci scoate ceva dar putin.. mecanicul meu mi-a zis k aja scoate dieselu dar stiu k nu imi scotea la inceput.
    Sper sa ma poata ajuta cineva.. ms mult

  89. Dan Cheloo

    ulei..
    papa turina GEO..incepe sa halesca si baga ulei-ul pe intercooler…
    probeaza..lasa masina cu botu la vale si sa vezi ca nu iti mai face..
    baga ulei la intercooler si apoi il arunca pe evacuare..si daia iese fumu ala

  90. geo

    … scoate fun ji knd e cu botu la vale… mda e clar k e din turbina… dar cum sa remediez problema?? doar nu o sa schimb turbina???? am curatat IGR , ji am observat k imi baga ulei la intercoler, nu era mult vreo 200ml, aja cred, am curata ji acolo tot ji am sperat k nu o sa mai scotata macar la prima pornire dar degeaba…. nush ce e de facut… ms mult DAN…

  91. Dan Cheloo

    trebuie reparata turbina..
    ia legatura ci CIPOS de pe vWFORUM ..e la bucuresti omu..
    se ocupa cu reparatu turbinelor..
    il gasesti pe forum pe acolo

  92. geo

    .. ms mult… o sa incerc sa i-au legatura…

  93. wass

    VW Passat Variant 1.9 /105 TDI Comfortline din 2006 am si eu o probleme, dimineata cand o pornesc si cand o accelerez imi face o vuiala in tubul de la admisie daca pot spune asa, mentionez ca imi mai facea asa inainte cand era cald motorul si i am schimbat valvele de vacum degeaba, intr un final am descoperit ca erau inversate doua furtunase de vacum de la o valva electrica( un furtunas care venea de la egr si unul pleca de la valva)eu ma gandesc la egr:P
    imi poate daca careva o parere?

  94. ilie

    SALUT, de cateva zile am si eu o skoda octavia an 2003-262500 km, si deoarece nu cunosc mai nimic in materie de motoare disel, pana acum am avut doar masini cu motor pe benzina, am costatat ca la peste 2000 de ture uneori scoate fum si nu trage motorul, am fost la reprezentanta skoda si mi-au spus ca trebuie schimbat un tub de evacuare de la turbo, si ca daca si dupa aceasta operatiune mai scoate acel fum probabil trebuie reconditionat turbo.Dupa ce am citit aceste articole parca m-am mai linistit, este totusi posibil sa existe inca alte cauze nu chiar asa de grave pana la turbo.

  95. manu

    salutari am un passat din 2001 131 cp TDI cand o pornesc dimineata scoate un fum albicios si intepetor la miros si masina trepideaza pana se incalzeste motorul parca merge in 3.cand se incalzeste e ok nu mai trepideaza.ma poate ajuta cine va cu vre-un sfat??va multumesc

  96. Salut Manu si Ilie!
    Manu: Poate sa se adune apa intr-un cilindru si/sau injector obosit.

    Ilie: Tubul de la turbo este ieftin si schimbarea usoara.

  97. gaby

    VA SALUT am un junghi de vw passat an 2000 1.9 tdi 85 kw si am o problema ff delicata zic eu, imi arunca afara antigelul pe la preaplinul vasului de expansiune, am shimbat termostat,si capac de vas si tot arunca cu cit o turez mai mult in sarcina cu atit arunca mai repede si mai multa si am observat ca atunci cind este la 90 grade motorul si desfac busonul de la vas, turata la 2000-2500 ridica nivelul pana da pe preaplin, face o spuma alb maronie zici ca are apa minerala in vas si scoate niste bule de aer destul de mari parca nu este aerisita. Presiune pe intalatie face de abia poti sa apesi pe furtun cind are busonul de la vas pus. Mai trebuie spus ca intre timp mi s-a depus pe vas ceva maroniu-auriu ce pare ca este adus de lichid si care parca este si el colorat putin .Sa fie oare garnitura de chiuloasa VA MULTUMESC ANTICIPAT

  98. gaby

    Am uitat sa mentionez ca am schimbat motorul de curind si pe orificiile de la racire se vedea aceiasi culoare maronie-aurie probabil de la sol de astupat pori poate sa influenteze asta problema cu nivelul, si mai mult decit atit am mers numai cu apa in motor vreo 9000 km

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s