Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

fum la masina alb albastru negru

Fum la masina

In iarna, cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. La pornire scotea mult fum alb, dar care dupa un timp dispare. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament si vreau sa clarific aceste lucruri.

FUMUL ALB:
-Fumul alb
, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala. (ca o nota, pentru cine nu stie, vaporii de apa, aburul, este invizibil nu alb. Albul este dat de picaturile fine care au condensat deja in abur.)
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI sau GRI-ALBICIOS (mai rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.
Remediere: membrana sparta la modulatorul de vaccum – schimbat modulatorul

SERVICE AUTO VW PASSAT

TAGS: FUMUL LA MASINA CAUZE, MASINA SCOATE FUM, FUM ALB, FUM GRI, FUM NEGRU, FUM ALBASTRU, CAUZELE FUMULUI LA MASINA, MASINA SCOATE MULT FUM

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK– VINO SI TU CU NOI! –
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

– ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
– SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc. 
Detalii pe:  www.extreme-travel.ro

–––––––––––––––––––––––––––––––––
PROMO: 
OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126 mp, numai 79 eur/mp!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

440 comentarii

Din categoria Auto

440 de răspunsuri la „Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

  1. Zsigalov Alin

    Buna,am si eu un Passat 2001,1.8Turbo benzinar 150 cai .Are momente cand scoate fum alb mult si daca pornesc climatronicul nu mai scoate .Mentionez ca nu papa ulei ca nu imi scade lichidul de racire.

  2. Salut Alin!
    Cum adica, momente? Scoate fum doar din cand in cand sau ai observat un model? Scoate brusc in mers, sau doar la pornire, sau in sarcina, sau continuu? La relanti scoate cu motorul cald?

  3. Buna seara.Am si eu o problema cu fumul negru cand o accelerez tare.La relanti nu scoate absolut nimic,dar cand o turez tare scoate un fum negru de parca e camion (nu pot spune exact turatia,nu am turopmetru dar cred ca pe la 5000-6000).Uleiul nu coboara,f putin datorita uzurii semerigurilor de la supape,masina trage bine etc etc.Masinuta este un Ford Sierra motor de 1.8,carburatie,pierburg dublu corp.Ultima oara cand scoatea fum negru era de la carburator care nu facea amestecul aer benzina,practic eu aevam numai benzina in cilindru.Am reusit sa il reglez dar am schimbat carburatorul.”Noul” carburator se pare ca este mult mai bun,masina trage mult mai bine.Probabil celui vechi nu-i mai mergea nici camera 2.Precizez ca toba si cele 2 „catalizatoare” sunt sudate si rasudate dar toba finala este noua,Ford Sierra.As dori daca se poate sa imi dati un raspuns prin e-amil.

    Cu stima si respect
    Catalin

    • Constantin

      Salut . Am un Renult Trafic 1.9 DCI si am o problema la pornire.. Cand o pornesc prima oara,in specil cand este rece afara. porneste la a doua saua treia cheie merge normal cateva secunde dupa care scoate un fum negru pe teava de esapament din ce in ce mai dens,motorul galopand..dupa ce se incalzeste brusc nu mai scoate fun si motorul functioneaza cum trebuie.. Am inlocuit IGR cu unul nou dar fara succes.. Injectoarele sunt si ele noi. Tin sa mentionez ca piesele sunt originale..Masina are 340000 Km si o am de noua,nemaiavand probleme pana acum de genul acesta. Daca s-a mai confruntat cineva cu astfel de probleme as dori si eu un sfat sau vreo recomndare..care ar putea fi problema si cum o pot rezolva? Multumesc

  4. Salut!
    Fumul negru il scoate continuu si in sarcina sau doar la prima si eventual a doua, a treia pedala la fund?
    Oricum sigur nu e ulei. In mod cert fumul negru este de la amestecul prea bogat. Pot fi doua cauze. Cand a doua camera se deschide, la turatie mare sau in sarcina, carburatorul poate avea un reglaj aiurea, trimite prea multa benzina. Asta ar fi si explicatia ca trage mult mai bine. A doua cauza, posibila, din anumite motive nu primeste aer suficient. Teoretic ar putea fi si filtrul de aer.
    Bafta!

  5. Am aflat care este problema…catalizatorul plin de „funingine” datorita mersului subturat.Am urcat cu ea cand am putut mai mult in turatie si acum s-a mai curatat

  6. P.S Filtrele deabea ce le-am schimbat.Nu va contrazic,poate fi si de la camera 2.

    Va multumesc

  7. Salut!
    De asta intrebam cand scoate fum. Daca scoate fumul doar la primele pedale apasate pana la capat, si apoi gata, inseamna ca se sufla funinginea de pe catalizator si tobe. Poti verifica si cu un servetel curat la esapament marimea particulelor. Dar daca dupa cateva „suflari” zdravene, continua sa scoata fum negru, eventual si dupa cateva minute de mers turat, atunci e altceva. Testeaz-o mergand de cateva ori intr-a treia cu pedala la maxim cateva zeci de secunde, si apoi verifica.
    Bafta

  8. Anonim

    sal de ce imi apare ulei la bujii (doarcele doua dindreapta)si evident le arde si tre sa le schimb cam des

  9. ovidiu

    tot cu bujiile in mers daca las la relanti cade motoru astept un raspuns ca mia facut noma draci masina (golf 4 benzina 1,4 16v)

  10. Salut!
    Pemtru anonymus!
    Cel mai probabil la lagarele de la supape sau mai probabil, la segmentii celor doua pistoane, ai scapari de ulei in cilindru.

    Pentru Ovidiu.
    Nu am inteles intrebarea, ce legatura are cu bujiile? Oricum,
    la Volkswagen -ul tau aceste probleme (motorul moare cand franezi) le-ar putea creea valva de reglare a aerului la relanti ( IAC valve ) sau o reglarea proasta (sau dereglare) a turatiei de relanti sau o blocare a valvei unisens a vacumm -ului de la servo frana. Valva IAC o poti curata tu, e prinsa in 2 suruburi pe sau imediat langa carburator, si are o mufa cu (de obicei doua) fire. O dai jos si o cureti. Mai verifica clapeta de la carburator sa nu se inchida complet cand franezi, trebuie sa ramana 1,5 mm deschisa. Incearca sa te uiti cat e deschisa, iar daca nu ai acces, invarte finut in sens orar surubul de reglare a relantiului. Daca valva unisens de la frana blocata, iti cade presiunea in admisie cand franezi si computerul sesizeaza asta, dand un amestec gresit si moare motorul. Verifica pe rand si bafta multa!

  11. saby 29

    buna!as dori neaparat sa stiu daca se poate de ce se arde garnitura de chiulasa.am schimbato inr-un an de 3 ori .nu-mi dau seama din ce cauza .rog un raspuns urgent pt. ca urmeaza sa o schimb dinou.multumiri.

  12. Salut!
    Planietatea sau mai bine spus, lipsa de planietate a chiulasei poate fi un motiv important. Alt motiv, cine o schimba, lucreaza post sau cu marfa proasta, ai grija.
    Multa Bafta!

  13. adi

    Salutare,
    vreau si eu un service care repara motoare ,segmentare,am un golf4 din 1999 1400 benzina,tip motor ahw.
    ma intereseaza un service f bun cu garantie la lucrare si nu fff scump.
    zi buna si multumiri anticipate

  14. Salut Adi,
    Este greu sa recomand ceva, nu stiu din ce oras esti si sa nu te trimit aiurea.
    Dar, pentru exemplu, in Brasov cei de la SEAT se misca foarte bine.

  15. mario

    vad ca se discuta despre fumul alb si cel albastru, este dracia dracu la mine scoate alb albastrui, ma tot duc cu ea pe la servisuri si numai japca unu ma trimite la pompagiu altu imi spune ca este de la compresie, nu stiu frate ce este clar este ca nu consuma ulei 1l la 10000 de km uni spun ca este normal ca are vreo 130000 de km nu bolboroseste antigelul si merge haotic si trepideaza cat scoate fum alb albastrui in 20 30 minute nu mai scoate fum ab si parca a rasarit soarele merge unsaconsuma si cam multa motorina cam cu 10% mai mult. Care ati mai patit destea dati-mi si mie un sfat sa stiu ce dracu sa fac pompa sau motoru
    mmmario_1981@yahoo.com astept pe maIL multumesc anticipat

  16. cip

    am si eu un opel astra din 2001 1.6 benzina si am observat zilele trecute ca scoate un fum alb gros.prima oara era la relante,dupa care am mai observat ca si in mers din cand in cand mai apare fumul dens.Mentionez ca schimbul de ulei l-am facut de curand si nu mi-a consumat mai deloc,nici antigel si nici lichid de frana.in schimb mi se aprinde din cand in cand beculetul de la abs.poate sa ma lamureasca cineva ce sa fac?multumesc anticipat

  17. adi

    Salutare,
    Am un golf4 1999 benzina tip motor ahw.m-ai intrebat de unde sunt ca sa ma directionezi la un service bun.Eu sunt din oltenita calarasi aproape de bucuresti. Asa ca prefer un service din bucuresti .Si inca ceva motorul trebuie segmentat ce zici se merita ?
    Mananca ulei foarte mult asta e faza.
    Multumesc anticipat si astept nerabdator raspunsul tau.

  18. Salut Adi!
    Daca merita sau nu depinde: In primul rand, cat te-ar costa.
    Apoi, de cat de mult mananca ulei, cat de mult te deranjeaza asta (cost ulei, fum, miros) si cum trage masina. Cat de tare te-ai atasat de ea, de asemenea cum merge si cum arata (rugina, lovituri) si in rest. Daca nu ai alte probleme, si esti multumit, segmenteaza-o si inca 5 ani stai linistit. Daca vrei sa o mariti intr-un an, baga-i ceva gen dura-lube si nu mai baga alti bani in ea.
    Eu sunt din Brasov, deci pe zona aia mai putin sigur pot sa recomand. Dar, pune aceeasi intrebare aici: https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/03/04/probleme-cu-maf-ul-la-vw-passat/
    sau da click pe articolul cu Probleme cu MAF -ul la Passat si pune intrebarea acolo. Sunt o gramada de baieti priceputi din zona care sigur te vor ajuta.
    Bafta si oricand cu placere 🙂

  19. TyNN

    Salut…eu am un vw Lt motor de 2.5 diesel 6 in linie,a luat-o pe ulei,pt k a inceput sa se tureze dintr-o data si apoi l-am oprit.dupa aceea am desfiintat recircularea gazelor de aspiratie de la galeria de admisie care face lagatura cu turbo…bun merge si asa dar imi curge ulei pe langa turbo,acum ce sa fac pt k nu am cu ce sa il duc pana la service…cum as putea sa obturez furtunul de ungere de la turbo???

  20. TyNN

    am uitat sa spun ca pe esapament am vazut ulei,se poate sa fi ajuns uleiul deja in capul pistonului?deoarece la mers turat si in relanti nu scoate fum doar la accelerare brusca…

  21. Salut TyNN, felicitari pentru auto, e faina. 🙂
    Scuze, doar acum am vazut postul, cred ca ai rezolvat deja.
    Daca curge ulei la intercooler, poate nu e asa grav, dar daca curge la esapament e nasol. Recomandarea mea este sa o duci la service remorcata, sa nu o fortezi. Daca poti, sa mai postezi aici cu ce ti-au gasit in service.
    Bafta multa si multi Km.

  22. Dan

    Buna,am un Volvo s40 1.9 td DIN 96 si are momente cand imi scoate fum alb si dupa ce se incalzeste motoru,defapt vad ca devine cam permanent scosul de fum alb.

  23. Salut Dan!
    Vezi un pic daca depinde de cat de frig e afara si daca nu cumva e abur sau e chiar fum.
    Pe frig, nu e grav, aproape sigur e abur. Dar verifica si antigelul si vezi daca miroase.

  24. alex

    salut,
    am un golf 4 pe benzina 1.6 in 16 valve si de vreo 2 saptamani am o problema cu ea: cand pornesc motorul si e rece scoate fum albastru gros si dens, ca durata vreo 10-15 min, pana se incalzeste motorul.apoi nu mai scoate.opresc motorul , il las vreo 10 min si il pornesc si iar scoate fum cateva minute. In tot acest timp masina nu trage, nu trage deloc trebuie sa o turez in 3-4000 de ture ca sa pot pleca si face ca un tractor. Ce e de facut?

  25. Salut Alex!
    Trebuie sa-ti dai seama daca fumul este de combustibil nears, amestec prea bogat sau este fum de ulei. Mirosul si culoarea te ajuta sa indentifici. Daca e de ulei, e destul de nasol, ceva segmenti pe duca, sau ghidaje de supape. Daca este de combustibil, probabil vreun senzor ramane blocat (de temperatura) si iti supra alimenteaza cu combustibil, gen socul automat care ramane pe maxim si motorul merge inecat. Tot de asta te ajuta sa o turezi, sa consume cantitatea suplimentara de benzina.

  26. cavasi ovidiu

    buna!am si eu o intrebare.am luat de o luna un renault laguna cu motor 1900 dci si cam scoate fum negru la turatii mari sau in sarcina.oare din ce cauza?poate din cauza ca a cam stat masina in parcul auto cam doi ani si nu prea era folosita sau are alte probleme?masina au zis cei de la firma ca a fost facute toate controalele !nu stiu ce sa mai cred!multumesc anticipat.

  27. Anonim

    buna

    am si eu golf 14 16v 2001 motor axp si imi sta aprins becul de la engine . am schimbat sonda , consumabile si nici cum nu ramane stins . se tot aprinde . cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie supape, segmenti. nu stiu ce sa fac se aude si o bataie nu foarte tare la motor . sa ii fac un test de compresie? rezolv oare ceva?
    va multumesc
    bogdan cocu
    cocu.bogdan@gmail.com

  28. daniel

    am si io un bmw 318 is scoate fum alb mult si gro dar daca mergi mai mult cu el nu mai scoate oricum de fiecare data scoate fumul acesta pana se incinge putin motorul ,ce sa fie?¿?

  29. Salut! 🙂
    – OVIDIU: e posibil sa iasa mizerie de pe tobe dar daca masina a fost folosita. Insa doar de la stat, nu. E noua? Mai mergi un timp cu ea si vezi cum e. Si cu motorul cald, da-i din cand in cand talpa la maxim cateva secunde. Si in mers incearca sa o tii mai turata, adica sa nu mergi babeste. Eventual schimba-i filtrul de aer. Daca tot scoate fum, ne mai gandim. 🙂

    Anonymus pentru VW GOLF – becul de check engine se poate aprinde din o gramada de motive, senzor de oxigen, maf, egr, catalizator si mai nou pt rezervor cu capacul prost inchis… Nu are rost sa schimbi ceva fara sa faci o diagnosticare pentru erori. Si de multe ori, chiar daca ai rezolvat problema, trebuie resetat ca sa se stinga. Nu te chinui cu test de compresie ci un test VAG COM te lamureste unde e defectiunea. Dar daca becul check engine clipeste e mai grav si e urgent. Ce te pot sfatui, verifica eventual tubuletele care duc la EGR sa nu aiba scapari.

    Daniel – e important mirosul. daca fumul alb nu miroase si dispare cand se incalzeste, nu e problema, e condens in toba. Vezi, te ustura ochii de la el sau nu? Daca fumul miroase, e grav citeste cauzele probabile sus in articol.

  30. cavasi ovidiu

    nu! nu e noua .are 7 ani,chiar de aia ma ingrijoram pentru ca asta e prima masina diesel.înainte am avit o masina pe benzina si nu-mi placea sa merg deloc babeste!msi de sfat o sa incerc sa vedem cum se prezinta dupa aia.

  31. dumitru23

    pt laguna: cam toate Lagunele scot fum negru, ceea ce, asa cum s-a mentionat si mai sus, este de la amestecul prea bogat (aer/carburant). Cauzele sunt multiple, dar cel mai bine ar fi sa-cepi cu filtru de aer, apoi curatat injectoarele, etc. Eu personal, am adus din FR mai multe lasini Laguna2, 1.9dCI(pt. vanzare) si toate scoteau fum cu exceptia ultimei care nu scotea absolut deloc, ceea ce m-a mirat destul de mult. Cum taxa s-a triplat nu am reusit s-o vand si circul personal cu ea. Dupa vreo 7mii km facuti in tara, zilele astea am observat ca masina a inceput sa scoata si ea fum negru. Am studiat un pic cartea service am masinii si pe la 160.000km(masina are acu 220mii)a fost skimbat EGR-ul si am tras cocluzia ca, probabil, masina nu scotea fum din cauza aceasta.
    O sa-cerc zilele astea sa-i schimb cosumabilele si mai vad dupa……..
    Astept sugestii……

  32. Salut Dumitru!
    Intr-adevar, valva EGR murdara poate cauza fum negru, si cateodata simti ca relanti-ul nu e rotund.
    EGR-ul il poti spala / curata singur.
    Mai poate fi desigur, filtrul de aer, sau funingine multa aglomerata pe galeria si gatuieste admisia, sau injectoarele, sau vreun por pe admisie, dupa turbina, care cauzeaza pierdere de aer = amestec bogat.
    Cand rezolvi sa revii cu amanunte 🙂

  33. marius

    salut as vrea si eu o lamurire am un audi a4 si lam secmentat ,am rectificat chiuloasa am verificat si turboul si mai scoate fum albastrui putinsi o scazut putin nivelul de ulei anca nu am 1000 de chilometri de cand lam facut .multumesc de amabilitate

  34. Salut Marius!
    Se spune ca dupa segmentare, un timp mai mananca ulei, pana se aseaza segmentii. Mai poate fi, o sansa mica, o aliniere a segmentilor. Dar fa 5-10000km si vezi pe urma daca e tot asa.

  35. ady

    salut,am si eu o octavia1,1.9tdi,90cai,an 2000 si imi scoate fum albastrui la pornire f mult dar si dupa ce se incalzeste motorul,cu un miros asa parca a ulei.Masina are 139000km si cand am cumparato nu scotae gram de fum,dar dupa ce am schimbat uleiul+filtrele(mobil 10w40)a inceput problema cu fumul.Dupa ce am schimbat uleiul am bagat un aditiv pt,cica ingrosarea garniturilor pt o mai buna etansare(l-am cumparat din mol).La tester in bv(AUTOTEST spre stupini)mi-au zis ca trebuieste sa dau admisia jos si sa o curat,dar nu am dat-o inca(testul l-am facut inainte sa apara fumul)si mi-au mai zis ca am scurgeri de ulei pe la EGR(sunt si vizibile dupa ce mergi cu masina mai sportiv).In rest nu au descoperit nimic rau la masina.Cum se poate dintr-o data sa apara acest fum?Unde sa fi aparut probleme asa repede?Apropo,masina din decembrie nu a mai circulat,am mai tinut-o pornita la relantiu sa nu se duca bateria.Si inca ceva,cand a frig afara porneste greu.Daca cumva ma puteti ajuta cu niste raspunsuri as fi f recunoscator,ms

  36. ady

    si am uitat,mai imi apar niste bule de aer pe furtunul de alimentare pana in pompa

  37. ewak

    Salutare baieti!
    am si eu o problema si nu stiu ce sa mai fac.
    am un vw sharan,2002,pompe diuze,care a inceput sa scoata fum alb pe esapament.dar cand spun fum alb nu ma refer la aburi ci la un fum alb gros care iese din ce in ce mai mult odata cu incalzirea motorului (practic e vb de valuri de fum,nu mai poate circula nimeni in urma mea,atat e de gros fumul).am fost cu masina la tester si culmea cei de acolo mi-au spus ca masina nu are absolut nimic si ca senzorii nu arata nimic,ca ar putea fi doar ceva mecanic .
    deci daca a mai avut cineva problema asta poate ca imi da si mie un sfat sau daca e vreun mecanic care se pricepe….
    multumesc anticipat!

  38. am un BMW 318 tds lam cumparat cu probleme , cand e motoru rece porneste foarte greu 2-3-5 minute sau cateodata numa tras porneste. cand porneste scoate 5 minute un fum alb si cand e motorul cald porneste la sfert . eu am vazut pe furtunu de motorina ceva bule de aer ce poate sa fie multumesc

  39. Salut Ewak si Andy

    La VW Sharan nu iti consuma cumva antigel? Ai verificat nivelul?
    Sharan-ul e cumva automatic? Verifica daca nu iti suge uleiul hidraulic. A ce miroase fumul?

    Andy la BMW in primul rand verifica bujiile. Le masori sau le testezi direct cu un fir de la baterie. In al doilea rand bateria trebuie sa fie ok, sa-ti asigure o turatie buna la pornire. Ar mai putea fi pompa de motorina, sau filtrul inundat. Insa verifica cele de mai sus intai. Cu fumul alb, acum pe frig e greu de spus daca e defectiune sau nu. Daca fumul alb este doar la pornire, poate fi normal, condensarea vaporilor de apa in toba rece.

  40. multumesc foarte mult o sa incerc cele de mai sus si o sa te anunt pa pa

  41. am desfacut motorul si vreau sa trag distributia la semne la vibrochen am gasit semnul dar la pompa de injectie am gasit doua sageti si scrie langa ele la una 4 si la cealalta 6 si nu am gasit semnu pentru sagetile alea pe blocu motor si nici sus la chiuloasa pti sa ma ajuti cumva BMW 318 TDS

  42. ewak

    nivelul la antigel e acelasi.in ulei nu intra fiindca pe capacul de ulei nu e acea mazga alba,nici pe joja.fumul chiar nu iti pot spune a ce miroase,parca e dulceag…nust cum sa spun.uleiul hidraulic pare in regula…am mai fost la inca un tester…aceeasi poveste:totul e ok,ca ei (mecanicii) nu au mai vazut asa ceva,etc,etc….si eu nu pot merge cu masina pe strada…:((

  43. ewak

    si inca ceva,am pus la teava de esapament o carpa curata sa vad daca sunt ceva emisii naspa,dar culmea carpa a ramas curata si parca putin umeda.si dupa vreo 5-10 minute de mers la relanti asfaltul de sub esapamant parca se umezeste.

  44. ewak

    o cauza ar putea fi sa fie „sarita de la punct”?

  45. Salut! Scuze de intarziere dar am fost plecat.
    EWAK – daca tot scoate fum alb , cu motorul cald, la temperatura normala, pune o sticla sau pahar lung transparent si curat la esapament. Vezi ce se depune pe sticla. Daca umezeala ramasa se evapora, e apa. Daca ramane uleios, e ulei si probabil turbina e pe duca.
    Daca e apa, mai urmareste nivelul de antigel sa nu fie dusa garnitura de chiuloasa. Ca idee, uite-te si la filtrul de aer sa nu fi intrat apa cumva acolo.

  46. Ema

    Salut !
    Am un bmw 325 vanos am o problema cu fumul alb gros si un mros ca de ars …lichidul care il scoate pe esapament nu are nici un miros apa e ok la fel si uleiul

  47. ioan

    salut am si eu o intrebare va rog
    am un ford escort brek anu 1996 pe benzina
    nu am putere si scoate fum negru va rog sa-mi spuneti ce ar avea

  48. Salut Ema si Ioan!
    Ema – la BMW – fumul alb gros este la fel si dupa incalzirea motorului sau doar la inceput? Ai cumva cutie automata? Daca da, verifica nivelul la uleiul hidraulic. Si neaparat ochii pe antigel.

    Ioan – Ford-ul tau este turbo? Daca fumul e sigur negru, defectiunea poate fi o problema de lipsa alimentare cu aer, amestec foarte bogat. Era bine daca spuneai exact ce tip de masina sau motor ai.

  49. tedy

    am un opel vectra caravan 1997 mananca ulei 1 litru la 100 km am schimbat chiuloasa asa mi a spus ‘meseriasul, si este la fel segmentii am desfacut un piston sunt in regula merge super dar consuma ulei si la relantiu turatianu este constanta

  50. luci

    salut….am si eu un bmw 318 i si am o problema cu el….mi se opreste motorul in timpul mersului cateodata….si mai ales cand e rece nu accelereaza normal….in trepte asa…park se infunda ceva….am inteles k ar fi de la galeria de admisie….asa e?si km ce as putea face?mersi

  51. nicu

    Salut, am un ford mondeo 1,6 16v, an 94, l-am segmentat i-am facut chiuloasa, schimbat semeringuri si tot ce a fost uzat la chiuloasa, am 1000km si am observat ca la drum lung dapa 2500 turatii scoate un fum albastru inchis.Am mers majoritatea km in oras,nu am vazut pe joja nivelul scazut la ulei,care ar putea fi cauza.

  52. Ionut

    Salutare…am un Passat TDI 1.9 care a inceput sa „fumeze” exagerat de mult. Scoate un fum negru aproape la orice turatie….culmea…cu motorul rece nu scoate ca un vapor perdeaua de fum:-?? Nu pierde antigel, nu scade uleiul…doar intra motirul in trepidatii uneori….si cateodata..parca se taie gazul..apoi reporneste turat motorul…scotand fum pe asapament mai ca un furnal:( Cu motorul turat pe liber…nu scoate aproape deloc fum..nu vibreaza nu se ineaca ..absolut nimic suspect. Care ar putea fi cauza, cauzele?

  53. Mihai

    La mine problema e un pic mai ciudata, am un golf 3 1.6 injectie, pe langa faptul ca tacane un culbutor la rece, nu are nici o pb mtorul, nu scoate fum nici daca ii dau 5000 de turatii, dupa ce se incalzeste motorul (mai ales daca sunt in trafic si stau pe loc) incepe sa scoata destul de mult fum albastru, atat la relanti cat si in turatie si are un miros foarte iritant, si consuma si ulei cam mult, 1l la 600km sa zic. sa fie de la semeringuri de la supape, daca sunt segmentii de ce nu scoate fum si la rece, am scos bujiile sunt albe, poate e aprinderea f buna! Nush ce sa zic astept sfatul tau!

  54. bayetzas

    salut ! am un golf4 2002 1.4 benzina 16 valve si scoate fum k la balamuc non stop fum din ala negru cu funingine si cand sta pe loc nu se mai opreste deloc si asta de o sapt iam facut revizia ulei filtre nimik la fel singura defectiune e catalizatorul spart euro4 dar ala e spart de 6 luni.Dak are cineva idee macar sami zik si mie….

  55. Mihai

    E posibil sa fie de la debitmetrul de aer!

  56. Salut!
    Scuze pentru intarzierea raspunsului dar am fost plecat la mare 🙂

    Ionut – cel mai bine fa o scanare vagcom. Poate fi si MAF-ul si injectoarele si inca altele. Ca idee presupun ca ai verificat filtrele si galeria de admisie sa nu fie infundate sau colmatate (admisia se colmateaza de la EGR ) dar asta nu ineaca motorul
    Mihai – si eu inclin spre semeringuri oricum 1l la 600km e f mult. Cum stai cu antigelul? Mirosul iritant poate fi si de acolo. Cuitia e manuala nu?

    Bayetzas – dupa cum spune si Mihai, deconecteaza MAF -ul si vezi ce fum scoate. Masina trage bine?

  57. Mihai

    Salut, cu antigelul nu am probleme, nivelul este aproape acelasi de 2000km incoace, totusi ce ma surprinde este de ce scoate fum la cald si nu scoate la rece (cum ar fi normal pentru un motor uzat).

  58. Uff, greu de spus, sunt multe cauze posibile. Ar putea avea legatura cu bujiile cu incandescenta. Ele functioneaza un timp si dupa pornirea motorului si ar putea ajuta aprinderea. Mai e posibil ca la cald sa nu deschida bine geometria variabila a turbinei si sa nu alimenteze corect cu aer.

  59. Mihai

    Masina este pe benzina 🙂 1.6 injectie monopunct, imi pare rau ca nu am specificat mai sus ca e pe benzina, am scris doar ca e 1.6 benzina. Bafta!

  60. Aaaa, sorry!
    Deh, obisnuinta pe TDI am uitat ca exista si altceva 🙂
    Dar nu schimba mult situatia, daca e fum de ulei, poate ceva semeringuri pe duca, cu uleiul mult mai fluid e usor sa piarda etansarea la cald….

  61. Mihai

    Luna asta poate isi face fratemiu timp sa ma ajute sa le schimb, ca el „meister chief” in mecanica auto 🙂 si te tin la curent cu schimbarile, poate esti curios. Mersi de ajutor, te felicit pt suportul care il oferi tuturor si multa bafta in continuare!

  62. Ok Mihai, e interesant de aflat ce avea, asteptam vesti! Poate faci si poze cu reparatia. Bafta multa si la multi km!

  63. nicu

    sal. am o problema ku un ford ka 1.3 benzina din 2000.tot merg ku el l mecanici am fost si la tester sh nu ii gasesk boala. masina trage bn la rece si dupa max 2km nu mai vrea s askulte.imi baga si gaza de carter la filtru de aer

  64. nicu

    sal. am o problema ku un ford ka 1.3 benzina din 2000.tot merg ku el l mecanici am fost si la tester sh nu ii gasesk boala. masina trage bn la rece si dupa max 2km nu mai vrea s askulte.imi baga si gaza de carter la filtru de aer. astept raspuns urgent ms anticipat

  65. Dany26

    Buna!Am si eu un vwPassat 1.6 benzina si de ceva vreme nu mai trage ca si inainte.Se intinde f greu si abia in treapta a 3 a abia ajunge la 40 km.Ambreiajul l am verificat si nu e de acolo problema.Faza e ca nici nu urca torometrul daca o turez.Se ridica incet o data cu viteza masini.Abia daca trece de 3500 rotatii incepe sa se intinda mai bine.Va multumesc pt raspuns.

  66. Bnw 318i

    Scoate fum albastrui cand este turata,miroase destul de rau si nu prea mai trage bine, nu mai creste in turatie repede, si cam atat :-)) Acum intrebarea:se merita sa segmentez motorul???(si ce se mai repara la segmentare??…chiuloasa, etc ca nu prea ma pricep si nu vreau sa ma insele mecanicul)
    Bmw 318i e 36 benzina
    Numai bine!

  67. Salut Nicu, Dany26 si BMW 318i. Scuze pentru intrzierea raspunsului.

    Nicu, ce inseamna ca ford-ul tau nu mai vrea sa asculte? Nu are demaraj sau merge sacadat?

    Dany ce model exact este VW Passat ul tau si din ce an?
    Simptoma poate fi data de un limp mode datorat unei erori, sau probleme la turbo sau chiar debitmetrul de aer sau mai rar admisie colmatata. Eu as verifica MAF-ul si daca ai geometrie variabila, actuatorul de la turbo sa mearga neimpiedicat.

    BMW 318i – depinde cat te costa si in ce stare e masina. Cati km are? Cat ulei mananca la 1000km. Poate nu trebuie segmentata si poate ai alta problema. Cine a spus ca trebuie neaparat segmentata? Arunca gaze?

    Numai bine la toata lumea si multi km! 🙂

  68. Dany26

    The Vale merci pt raspuns.Passatu e din 98 si e benzinar motor 1.6.Zilele astea am mai observat un lucru.Consumul mediu e blocat pe ceas la 9.2 litri.Nu se mai modifica.Inca ceva! acum cateva zile si a revenit un pic si mergea bine nu mi venea sa cred. tragea de rupea…..asa dintr o data si nu i am facut nimika si acuma iar zici ca o strange cineva de gat.Abia se intinde.

  69. Servus Dani.
    Interesanta chestie. Ar putea fi ceva la lantul de senzori. Sa speram ca nu e chiar de la computer ca ar fi nasol.
    Consumul real nu e 9.2 nu-i asa?
    Cand tragea masina, tot la fel arata consumul?
    Ai incercat cu MAF -ul deconectat? Cum merge? Mai bine sau mai rau? Curata toti senzorii, sau macar mufele care se conecteaza la ei.
    Weekend fain si tinem legatura

  70. Dany26

    The Vale ms inca o data pt raspunsuri.Consumul mediu normal se modifica odata era 7.2 altadata 8.3 se modifica de fiecare data.Pe autobanda imi scadea la 6.5 iar acuma de ceva vreme sta blocat la 9.2.Care i MAF-ul?nu stiu ce i aia si unde il gasesc.Mentionez ca vw e benzinar.Sa ai weekend placut si tu!

  71. Salut Dany!
    Dar poti afisa consumul instantaneu? Sa vezi ce-ti indica ca si consum instant nu mediu.
    MAF-u este un senzor care masoara cantitatea de aer care intra in motor iar computerul ii da benzina in functie de asta.
    De obicei MAF -ul se afla imediat dupa filtrul de aer.
    Uite citeste aici: https://2urbietorbi.wordpress.com/2008/03/04/probleme-cu-maf-ul-la-vw-passat/

    Bafta si ne auzim!

  72. Dany26

    Salut The Vale!Da pot afisa consumul instantaneu.Ala se modifica incontinu in functie de cum merg.Ala merge ok!Daca o accelerez urca pe la 15 19 iar cand o las in relanti scade la 3 sau 4 uneori chiar 2.Ala merge bine.Normal MAF-ul e la un passat benzinar in acelasi loc ca si la diesel?M-am uitat dupa el dar nu am vazut.In schimb am vazut pe galerie ca si o sonda.nu poate fi aia?

  73. mitu

    salut.
    Am si eu o problema cu o dacie din 2000,merge in 3 pistoane si nustiu ce are, iam cumparat bujii noi si tot degeaba scanteie imi da.

  74. Salut Daniel!
    Inseamna ca motorul consuma normal. Probabil sunt doar ceva probleme cu computerul. Ai incercat un reset?
    Daca sonda este dupa filtrul de aer si inainte de turbina, (daca ai) aia e. Vezi cum merge daca deconectezi mufa de la ea. (fara cheie in contact cand conectezi si deconectezi)

    MITU – Salut! Ai identificat care piston e de vina? Face vreun zgomot deosebit? Supapele sunt ok?
    Dacia e o Nova?

  75. Dany26

    Buna The Vale!am gasit MAF-ul l am deconectat si am facut o tura cu el asa deconectat.Trage masina mult mai bine dar daca o turez si iau brusc piciorul de pe acceleratie scade turatia rau pana cand motorul aproape se opreste si dupaia isi revine iar relantiul la normal.In privinta consumului de la bord cred ca era ceva blocat.I am luat borna de la baterie si am pus o iar.Sa resetat iar acuma variaza consumul de carburant nu mai sta blocat.Ms pt sfaturi!Bye 😉

  76. Felicitari Dany ! 🙂
    Acum inceraca cu un MAF bun, (de la un prieten) inainte sa cumperi altul.
    Eventual curata MAF -ul tau si mai incearca, dar curatirea cu grija f.mare. Fara frecari doar spray usor si clatit.
    Daca tot nu merge, poti sa si freci f.usor senzorul cu carpa moale, ca nu mai ai ce pierde…

  77. 318i

    Salut The Vale, la 1000 km papa cam 1 litru de ulei..am scos joja de la ulei si nu scoate gaze deloc…Nush ce sa fac…Ai zis k ar putea sa aiba alta problema, ce ar putea sa mai fie in neregula??Multumesc frumos, Numai bine!

  78. Bmw 318i

    Salut The Vale, la 1000 km papa cam 1 litru de ulei..am scos joja de la ulei si nu scoate gaze deloc…Nush ce sa fac…Ai zis k ar putea sa aiba alta problema, ce ar putea sa mai fie in neregula??Multumesc frumos, Numai bine!!!

  79. Salut BMW 318
    1 l la 1000 km e destul de mult.
    Daca nu-ti arunca gaze si ulei nici cu motorul cald nici cu el rece, e posibil ca segmentii sa fie relativ buni si uleiul sa se duca in alta parte, la turbo de exemplu. Din ce an e masina, cati Km are la bord? E automatic sau manual?

  80. Bmw 318i

    Masina este din 92, km are 250.000 mii si este manual…Turbo nu are…Mi-a zis un prieten k ar fii de la chiuloasa, k am supapele si semeringurile de la supape duse..
    Se merita sa segmentez, adica din punct de vedere al durabilitatii motorului, al performantei, mai merge ca inainte si cat tine o segmentare…Sorry dk sunt prea multe intrebari dar as vrea sa stiu ce risc daca ma apuc sa fac motorul.
    Multumesc frumos! Cu stima

  81. Salu BMW 318i

    La 250.000 km nu trebuia sa fie cazul unei segmentari daca masina a fost ingrijita si uleiu schimbat la timp.
    Intr-adevar uleiul se poate papa prin semeringurile de la supape iar arderea lui in cilindrii iti da chiar un surplus de putere oadata cu un fum si miros specific. Dar si in acest caz ar trebui sa scape gaze in capacul de la chioulasa.
    Acum, daca masina e in regula si buna, si arata bine, merita clar o segmentare si schimbatul supapelor si semeringurilor.iar motorul va trage bine ca la inceput.
    Insa trebuie sa vezi cum merg si injectoarele si pompa, sunt un factor important in tractiunea motorului.

    DAR: depinde cat costa si UNDE o faci. Am intalnit foarte foarte foarte multe masini care au fost segmentate prost si mergeau mult mai rau dupa segmentare. Sa-ti dea neaparat garantie scrisa, etc….

  82. Bmw 318i

    Multumesc frumos pentru informatii, ai dreptate depinde unde o faci…ma mai duc la un mecanic la bavaria sa-mi spuna exact ce este de facut(dk stie 🙂 )Sa ne auzim numai cu bine.

  83. Cu mare placere. Bafta si sa-mi spui si mie ce ai rezolvat!

  84. Oti

    Buna. Am o problema enorma la masina. Am un Ford Mondeo Combi din ’97m 1,8 16v, 115 cai. Am pus-o la punct pt ca am vrut sa pornesc pe trasfagarasan in concediu. Mi s-a zis ca va trebui sa schimb injectoarele(uneori, foarte rar, cand porneam dimineata masina pornea doar din a doua incercare sau daca apasam acceleratia putin). Am mers ieri la niste mecanici care mi-aischimbat-o, dar unu a uitat sa bage o garnitura si asa a intrat foarte multa benzina in motor si n-a pornit. Au scos bujiile si dadeam la automat sa scoata toata benzina(scuipa benzina 2 metri in sus, pe capota, la motor, prin curte). Am pus-o la loc mergea(intretimp mi-au stricat si electromotorul d ela cat l-am tinut la automat). Mergea ok masina. Am parcat-o. Azi cand sa plec la 6 dimineata nu mai pornea. A pornit intr-un final din a 3 incercare, dar scotea un fum gros foarte gros pe esapament, mai mult si de sub capota!!! Am mers inapoi si au zis ca e galeria crapata. Au reparat-o tot iese fum…Acum s-au apucat sa desfaca motorul si trei zile raman fara masina. Ei imi schimba supapele sau ceva de genu si garnitura de chiuloasa. E bine ce fac ei acum cu masina mea? Tre sa spun ca am grija de ea si e in stare excelenta(era)…este full totul pe ea si este foarte frumoasa. Ce-i de facut?..:-s Help me!

  85. flaviu

    am si eu o prb mare am un bmw 320 i din 97.si scoate mult fum albastrui,la pornire,am facut chiulasa ,planeitate,semeringuri curatat scunele de la supape,am pus garnitura chiulasa noua ,ulei cred ca am pus putin cam mult o idee este peste maxim,a scapat mecanicul putin mai mult ,si dupa ce am adus masina acasa,a doua zi din nou a scos fumul albastru ?
    ce sa i mai fac trebuie segmentat ,sa pun numai segmenti pe cilindru sau mai trebuie si cuzinetii .
    va rog o sugestie

  86. Mihai

    Salut! Flaviu daca ai facut toate astea si tot scoate fum atunci problema e la segmenti, insa cand mecanicul a desfacut chiulasa nu s-a uitat pe cilindru sa vada daca are grad de la uzura, sau urme de zgarieturi pe cilindri de la posibili segmenti sparti!?
    Eu am postat mai demult ca aveam probleme la golful meu din 94 1.6 benzina, scotea fum cand se incalzea, am desfacut de curand motorul, am schimbat semeringurile la supape si nu mai am probleme, iar la mine cilindrii nu aveau uzura, se cunosteau si striatiile de la honuire. Acum am facut peste 1500km si nu a consumat ulei mai deloc, inainte imi lua cel putin 1L la mie.
    Va urez bafta si cat mai putine probleme! 😉

  87. Mihai

    Am uitat sa specific ceva, daca are uzura la cilindrii trebuie sa alezezi blocu si sa iei pistoane si segmenti de alta cota, daca nu are uzura cilindru poti sa pui si numai segmenti de cota nominala. Iti urez bafta!

  88. Misu

    Buna ziua !
    As dori un sfat referitor la un Touran 2005, 180.000 Km.care mananca aprox.5-600 gr.ulei la 6-6500 km.Are putere si nu am observat nimic suspect (fum,zgomot). Injectoare facute de un an,consumul normal. Multumesc

  89. Salut Misu!
    Nu iti curge pe la intercooler? La garnitura de chiuloasa? In vasul de expansiune te-ai uitat sa nu fie ulei in antigel?
    Consumul tau de ulei nu e foarte ingrijorator daca in mod obisnuit o „forjezi”
    Pana la 1l la 10.000 km e in limite acceptabile.

  90. Misu

    Nu am vazut nicio pata de ulei, chiar am dat scutul jos (coincidenta) si e curat. Antigelul e o.k.Masina nu vede mai mult de 120km./h, si faptul ca plec la munte in week-enduri 1-2 pe luna nu cred ca este cauza,pentru ca nu exagerez cu mersul sportiv si cu viteza. La un service mi-a spus ca e un consum normal pentru diesel si ca motoarele acestea de 2.0 si 140CP consuma ulei si noi.Parca nu-mi vine sa cred…Daca depasesc marja indicata ce trebuie sa fac ? MULTUMESC pentru sfaturi si pentru rabdare !

  91. Salut Misu!
    Nu te nelinisti la un asemenea consum de ulei.
    Exista tot felul de mituri cum ca un motor nu trebuie sa consume deloc ulei, ceea ce e total fals. Cantitatea de ulei consumat e cea care conteaza si variaza mult in functie de tipul de motor (TD , TDI, PD, Diesel, benzina, capacitate, uzura, stil de condus, temperatura, tip de ulei, etc).
    Am gasit un buletin service VW din 2002 care spunea ca pana la 150 grame la 1000km e normal iar un dealer VW sustinea ca la motoare uzate si pana la 300g ar fi ok. Deci stai linistit.

  92. Misu

    Multumesc tuturor, chiar m-am linistit !
    Va salut,cu stima.

  93. DAN

    Am un W LT 2.5TDI cand il turez tare sau la schimbarea vitezelor in special 2,3,4 scoate fum negru destul de mult,la deal ii cam scade demarajul si chiar de ii dau treapta mai mica nu se mai tureaza,nu trage cum trebuie.Filtrul de aer e ok. s-ar putea sa fie din filtrul de motorina?

  94. marius

    salut domnilor. am si eu o problema la un golf 4 motor 1.4 16v ,din 99 scoate fum alb albastrui cu miros intepator am desfacut chiuloasa am schimbat semeringurile la supape am curatat supapele sa inchida bine garnitura de chiulosa,am schimbat-o uleiul si bujiile la segmenti nu am umblat pentru ca nu prezenta deloc uzura camasa, am montat toate la loc dar aceiasi problema fumul ,va rog sa ma ajutati pntru ca nu stiu ce sa ii mai fac (apa in borcan e ok nivelul la ulei la fel)

  95. Salut Dan si Marius

    Dane, fumul negru nu este dele lipsa de motorina (adica filtru infundat) ci de la amestecul bogat, adica prea multa motorina sau prea putin aer ( filtru de aer infundat). Dar daca filtrul de aer e ok, ar putea fi in ordine: MAF-ul, turbo, injectoarele, pompa de injectie, distributia (avansul),
    Din ce an e masina? Cati km are la bord?

    Marius – fum alb cu miros intepator este clar miros de antigel. Imi pare rau, nu stiu ce sa spun, sincer ai facut cam tot ce as face si eu, poate planietatea chiuloasei trebuia facuta. Poate vine cineva cu alta idee. Apa in ulei sau ulei in apa nu e sigur, da? Ai cumva cutie automata?

  96. marius

    the vale. nu am cutie automata.am verificat nivelul de antigel si nu am pierderi.doar cu uleiul aveam probleme trebuia completat foarte des .. asta inaite sa fac chestile astea la chiuloasa acum sant curios daca o sa mai am pierderi de ulei pentru ca inca nu imi dau seama doar marti am treminat reparatia.cum iti ziceam fumul inca exista si dupa reparatia care am facut-o chiar daca nu mai e chiar asa mult cum era inaite(fumul are aceiasi culoare si miros ca inaite) cineva imi zice sa am rabdare vreo 300-400 km pana se arde bine uleiul si depunerile de pe evacuare(tobe esapament) crezi ca ar putea avea vreo vina si valva pcv?pentru ca de ia nu m-am atins. multumesc mult

  97. Marius

    Am si eu o intrebare,masina scoate un fum alb destul de gros chiar si la cald, nu consuma ulei, nici antigel,chiuloasa pare in regula, la tester nu-mi apare nici o problema,motorul trage bine, cineva mi-a recomandat sa schimb injectoarele dar astea costa bani 🙂 si poate nu asta e cauza.Am plimbat masina prin 3 serviceuri si nimeni nu m-a putut ajuta. Masina e un Passat 2002 1.9tdi 131cp cutie manuala.Mersi

  98. marius

    Bun revin cu o intrebare acelasi golf 4 cu aceleasi probleme fumul alb. As vrea sa schimb segmenti si nu stiu ce cota sa comand ma ajuta cineva va rog cu o sugestie Mentionez ca camasa nu prezinta uzura si nu am dat inca segmenti vechi jos sa i masor. Va multumesc

  99. am un golf4 din 2000 1.6 16v si consuma cam 250ml de ulei la 800km este normal .va rog sa imi spuneti si mie daca este normal

  100. marius

    florin al tau ascoate fum ? sant curios al meu e 1.4 16v

Lasă un răspuns către Bnw 318i Anulează răspunsul