Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

In iarna, cineva ma intrebase daca nu are o problema la masina. La pornire scotea mult fum alb, dar care dupa un timp dispare. Era stresat ca sunt dusi segmentii. L-am linistit si m-am gandit sa scriu articolul acesta, despre fumul mult alb la pornire sau cand masina scoate mult fum negru sau fum albastru, albastrui sau gri. Diferentele sunt esentiale. Culoarea fumului, mirosul, durata, densitatea, toate pot indica cauze total diferite. Exista o garmada de mituri si idei gresite despre ce inseamna fumul exagerat la esapament si vreau sa clarific aceste lucruri.
SERVICE AUTO VW PASSAT

FUMUL ALB:
-Fumul alb
, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru

FUMUL ALBASTRU:
Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere.  Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

FUMUL NEGRU:
Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.
Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

FUMUL GRI (rar):
Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.
La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

———————————————————————————————————————
TRAIESTE VIATA IN STIL DISCOVERY!
ASCENSIUNE KAZBEK- VINO SI TU CU NOI! -
FA PARTE DIN ECHIPA DE PROFESIONISTI ALATURI DE CRINA COCO POPESCU!

- ORGANIZAM EXPEDITII:
TARA DE FOC, PATAGONIA, SERENGETI, ZANZIBAR, INSULA PASTELUI, PERU, NAZCA, CUBA, REGATUL BHUTAN, NEPAL,
- SI ASCENSIUNE:
KILIMANJARO, MONT BLANC, ARARAT, ACONCAGUA, EVEREST BASE CAMP, KAZBEK, ELBRUS
Organizam si expeditii si ture montane in Romania – Retezat, Apuseni, Fagarasi, etc. 
Detalii pe:  www.extreme-travel.ro

————————————————————————————————–
PROMO: 
OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRUL VECHI: 2126 mp, numai 79 eur/mp!

——————————————————————————————————————

About these ads

355 comentarii

Filed under Auto, Uncategorized

355 responses to “Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze.

  1. Marius

    salut am si eu un pasat 2001 130cai si imi scote aburi pe esapament dar daca merg ceva cu ea se incalzeste nu mai scote nimik dar ma panichiaza scoterea aburului ce sa fie mam uitat si la antigel nu scade uleiul la fel nu are nimic ore ce sa fie fumul are un miros urat si cand pun mana la esapament este putin umeda chiar are apa ore ce sa fie

  2. am un bmw 318i scoate fum alb la rece si pierde si anigel,care sa fie cauza

  3. nu mai are nici forta motoru asa cum ar trebui,
    mentionez ca doar la rece scoate fum ,dupa nu mai scoate fum dar nu merge masina asa cum ar trebui,

    • Rares

      In cel mai fericit caz si cel mai ieftin scapi cu o garmitura de chiuloasa nun schimb de ulei filtre, garnitura capac…. surubui chiuloasa …… minim 1000-1500 cu tot cu manopera

  4. alex

    Va salut. Desi vad ca nu s-a mai scris de mult aici sper sa gasesc si eu un raspuns la problema mea.Am un opel zafira din 99 2.0dti la care am urmatoarea problema. La pornire porneste putin cam greu(tre sa tin contactu vreo5-6 sec) apoi scoate putin fum alb . dar motoru merge perfect rotund la relanti nu face nici o problema in schimb daca incerc sa o accelerez , pe loc nu trece de 3300 si daca o tin mult scoate un fum putin albastrui iar in sarcina nu trece de vreo 2000 si ceva de ture. Aveti idee ce ar putea fii? am fost la tester si mi-a zis ca e pompa de injectie defecta la partea mecanica.

  5. tinu tinu

    Buna, am si eu o intrebare! Am un golf 4 TDI din 2003…de ceva timp scoate mult fum alb cu miros de motorină, si la pornire si dupa ce e incalzit motorul…si de 2 ori mi s-a întâmplat sa conduc iar masina nu vroia sa se mai accelereze!!! Nu mai trăgea. … Ce poate s fie??mentionez ca masina are 200000 de km! Multumesc si astept raspuns

  6. costin

    De ce trepideaza la 2000de turații în treapta a 4 la opel astra h 1.9 88 kw

  7. George Adrian

    Buna dimineata, am un Vw Vento 1.8 Benzina. Cand am luat aceasta masina nu prea mi-a pasat de defectiuni deoarece e oarecum cadou… insa am urmatoarea problema legata de acest subiect : Cand pornesc masina dimineata la prima cheie scoate foarte mult fum alb ( miros ciudat ) pana se incalzeste motorul 70-90 Grade , apoi scoate fum negru ( doar cand apas pedala mai tare ) si tot asa la fiecare racire a motorului fumul este alb si la incalzire negru… tin sa precizez ca aceasta masina a avut instalatie de GPL care acum nu mai este … eu m-am gandit la segmenti pentru acel fum de culoare neagra .. dar cel alb?

  8. NYKETTO

    SALUT!!!

    Am si yo o problema cu un bmw e46 318ci an 2002 cu 250.000 am ajuns sa schimb a 4 servo frana cand am demontat servo frana era plina de (ULEI DE MOTOR CRED) am cumpart alta am montato si am controlato dupa 100 km si am vazut ca deja a inceput sa,se ude din nou…nu inteleg de unde ajunge acel ulei in servo frana si dc face asa ceva…

    PS AM SCHIMBAT SI POMPA centrala frana SI TOT GASESK ULEI IN EA…

    ASTEPT RASPUNSURI…

    MULTUMESK…

    • besche

      vezi ca din galeria de aspiratie vine un furtun la servofrana,pe acolo vine uleiul,s-ar putea sa ai infundat filtrul epurator,daca ai mult ulei acolo,trebuie facut un test de compresie

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s