Probleme cu MAF -ul la VW Passat


Zilele trecute, RBK, Rebe :) batranul, credinciosul si greu incercatul meu VW Passat, a dat semne de oboseala.

Simtome:
A pierdut brusc din putere. Masina nu mai tragea, nu te mai baga in scaun cand bagai acceleratia la maxim, urca pana la 2000 de ture apoi gata, lent, foarte lent mai sus, lenesa rau, si iti trebuia un secol sa treci de 90 – 100km/h. Fiind obisnuit sa tasnesc in depasiri fara probleme, acum am avut parte de adrenalina en-gros. E palpitant sa apesi pe acceleratie la maxim cu un VW TDI si sa te trezesti ca nu treci de o dacie, iar tir-ul din fata nu incetineste.
Ok, primul lucru, m-am gandit la filtru de motorina. L-am schimbat dar masina mergea la fel.
Am primit sfaturi cum ca: ”E clar! Sigur e dusa turbina, sau filtrul de aer.” Filtrul de aer nu avea cum sa fie, pentru ca nu te lasa brusc. Ramanea turbo, dar parca nu-mi venea sa cred. Aveam senzatia ca turbo merge si la passat nu te lasa turbo prea usor.
Stiam ca exista si limp mode, un mod de protectie in care te baga ECU, computerul de bord, daca detecteaza vreo avarie majora. Dar pe bord, nimic aprins. Nici timp si nici chef sa bag masina in service nu aveam. Plus ca ma trezeam ca-mi schimba aia turbina de pomana si le fac cinste cu vreo 2000Eur. Deci, ma apuc de capul meu sa verific lantul de senzori. Intuitia imi spunea ca e vorba de alimentare, aer sau motorina. Hai sa verific senzorul MAF sau debitmetrul de aer.

MAF, Mass Air Flow meter sau debitmetru de aer - este senzorul care indica computerului de bord, ECU, cantitatea de aer care intra in motor. Daca aveam VAG-COM si cablu de diagnosticare, era simplu si clar, dar nu aveam. (ulterior mi-am construit un cablu care m-a ajutat mult la diagnosticari)
Trec la cea mai simpla verificare. Am scos firele de la MAF, l-am deconectat si am testat masina. Click pe fotografii pentru marire.


Surpriza mare! Masina tragea clar mai bine cu el deconectat! Buuun, hai sa vad ce pot face. MAF-ul e localiziat pe galerie, dupa filtrul de aer. La Volkswagen Passat pe stanga, la skoda undeva in dreapta, pozitia variaza de la model la model, oricum e usor  accesibil. L-am scos din din cele doua suruburi, atentie, cu cap in stea. El este fixat intr-un suport (tub) care poate fi scos cu totul in caz de nevoie. Daca nu gasiti surubelnita cu cap stea, atunci,  cu un bomfaier si multa, multa grija, fara vibratii, crestati capetele suruburilor si le adaptati pentru surubelnita normala.

MAF-ul la autopsie: senzorul e cel de langa capul chibritului.
MAF lucreaza astfel: o pelicula sau un filament rezistiv primeste curent si se incalzeste la o temperatura constanta T. Un termistor masoara temperatura filamentului. Cand aerul sufla peste filament, il raceste, termistorul detecteaza scaderea temperaturii si comanda trimiterea a mai mult curent. Computerul de bord apreciaza cat aer intra, in functie de necesarul de curent absorbit. In fotografii vedeti maf-ul demontat. Defectele MAF-ului pot apare in principiu datorita prafului depus pe el, distrugerii filamentului datorita oxidarii si vibratiilor, si in multe cazuri, daca aveti filtru de aer tip sport, cu ulei, picaturi fine din acest ulei se depun pe MAF. In Romania, praful plus socurile date de gropi, limiteaza viata debitmetrului de aer cam la 100.000 km.MAF-UL DEMONTAT: la marire se observa circuitul aerului peste senzor.
Desigur se tine cont si de traductorii care compenseaza pentru temperatura si umiditatea aerului., iar rezultatul se masoara in grame.  Ca o nota, unele debitmetre de aer nu dau la iesire valori analogice, variatii ale tensiunii ci sunt digitale, cu iesire in frecventa. De ce sunt asa complicate? Mi-e dor de motoarele in care doar suflai in bujii si platine, si porneau.

.

FOTO CLOSE-UP CU SENZORUL:
se observa pelicula cablajului distrusa, cojita, stanga  jos.

OK, deci, l-am scos din galerie si am scufundat, inmuiat si clatit bine in alcool izopropilicc pur, partea cu senzorul. Merge si cu solutie de curatat carburatorul. Treaba asta trebuie facuta cu mare grija, este vorba de un filament FOARTE FIN! (foto) Nici sa nu va ganditi sa bagati betisoare cu vata sau alte chestii. Daca nu merge cu clatitul puteti da cu spray de contacte, dar indirect si cu grija ca jetul de la spray rupe filamentul.
Dupa curatare l-am montat la loc si am testat masina in sarcina. Mergea evident mult, mult, mai bine dar parca nu multumitor.
ATENTIE: MAF-ul se curata asa intreg, cum e scos de pe masina! In nici un caz sa nu-l demontati! Circuitele si senzorul nu sunt vizibile! Fotografiile cu cel demontat sunt facute pe un MAF defect definitiv!!! Nu dati vina pe mine daca va stricati masina!

Verificati ca circuitul fluxului de aer sa fie liber si clatiti, imersati in solutie partea cu senzorul. Curatiti si mufa cu contacte. Acolo merge un curatat mai energic. Defectul poate fi doar o lamela oxidata usor. La montaj, atentie la sensul de curgere al aerului. si grija sa nu scapati nimic in interiorul galeriei de admisie. Nu vreti un motor nou!

Pierburg si Bosh side by side
Vader also there :)

Asa ca m-am hotarat sa-mi iau un alt debitmetru de aer, unul Pierburg. Original e MAF Bosh dar MAF Pierburg e mai fiabil, mai ieftin si se potriveste bine. Iar pe cel Bosh abia asteptam sa-l supun unei autopsii. :) Rezultatele autopsiei se vad in aceste fotografii.
Hurray, a venit MAF-ul nou. Este aproape identic. L-am montat si am testat din nou masina. Mergea super, ca noua! Alta viata!

Diferente intre Pierburg si Bosh: La unele, mai vechi, difera usor mufa cu contactele, dar nimic esential, pinii sunt identici. Datele transmise de Pierburg indica usor o cantitate mai redusa de aer, dar din nou, neesential. Pretul: Pierburg in jur de 70Euro, Bosh salta linistit destul peste 100 Euro.


Deci, daca aveti masina volkswagen passat tdi sau skoda tdi sau orice altceva tdi cu MAF, cand nu mai trage masina, si aveti simptomele descrise mai sus, nu intrati in panica, intai deconectati MAF-ul. Daca nu e nici o schimbare sau probabil merge mai bine, stiti cine e vinovatul si pasii de urmat.
Intr-un alt post, o sa scriu de alta defectiune frecventa, care pare grava dar usor de rezolvat. Motorul merge rau, aiurea, parca in 3 cilindri, masina nu trage si se clatina, senzorii, martorul pe bord, becul de ABS – ESP se aprind. Foarte probabil: Mizerie pe contactele injectoarelor.

Alte articole interesante si cu legatura:
Aici –
Turbo TDI, schema legaturilor: valva N75, EGR, N18, N239
Aici: -  imagini si pasii pentru schimbartea tuturor filtrelor la VW Passat cu foto detaliate – filtrele de aer, ulei, motorina, polen

TAGS: MAF VW PASSAT, DEBITMETRU, NU TRAGE MASINA, MOTORUL NU ARE PUTERE, TDI, TURBO, 

OCAZIE: TEREN DE VANZARE IN BRASOV, ZONA CENTRU VECHI: 2126mp
About these ads

1,503 comentarii

Filed under Auto, Uncategorized

1,503 responses to “Probleme cu MAF -ul la VW Passat

  1. irinelmari

    ok mersi frumos am sa trec chiar astazi si sa vad ce o sa ami iau ci siguranta am sa va spun …..

  2. dixdorel

    irinelmari Says:
    30 iunie, 2010 la 11:13
    deci cand pun contactul se aude un tacanit pana in spatele masini dar prbl e ca nu pot deschide portbagajul din cheie si dece se aude tacanitul mc frm
    DIX-raspuns,deschide portbagajul.da invelitoarea jos.si vezi partea mecanica,broasca propriuzis daca tija de inchidere este prinsa pe broasca,e un plastic mic in forma de lit T,DACA LIPSESTE E IN CAPOTA NU IL POTY SCOATE DECI ALTUL,E VORBA DE PLASTICUL CARE FACE LEGATURA DE LA MOTORAS SA ZICEM CARE IMPINGE SI INCUIETOARE E O SIRMULITA CA UN ELECTROD,VEZI DE CE NU IMPINGE.DACA TOTUL E OK,DACA NU IMPINGE DELOC ATUNCI E DIN MANUNCHIUL DE FIRE DE LA PORTBAGAJ DIN STINGA ,FIRELE ACELEA CARE SUNT TRASE IN CAUCIUC DE LINGA CAPOTA BALAMAUA DIN STINGA,O AUTOPSIE MICA O INCIZIE A CAUCIUCULUI EXACT UNDE SE INDOAIE CA ACOLO E FIR RUPT,SE LIPESTE SI E OK.DEFECTUL E DATORITA FAPTULUI CA TOT INCHIZI SI DESCHIZI PORTBAGAJUL SI CU TIMPUL SE MAI SI RUP FIRE ACOLO,IA VEZI,LA MINE ASTA A FOST,SUCCES

  3. irinel

    ok merci frumos am sa fac si reficarea asta poate o sa am noroc bine ca nu ami este greu sa deschid portbagajul manual dar sa fiu eu impacat merci frumos numai bine

  4. irinel

    apropo mi-am luat boxe alpine sps 17c2 64,95 euro cu o putere de 250 de w, asa scrie pe cutie dar sa vadem, treaba e ca nu am gasit inele dar am sa caut zilele astea si sper sa gasesc sper sa se auda ok cel putin cand mi-a facut proba la ele se auzea super …

  5. irinelmari

    sal astazi m-iam cumparat o instalatie xenon dar inca nu am montato ,as vrea sa ridic un pic mai mult farurile de unde se face reglajul exclusandul pe ala din interior scuze daca e o intrebare prea banala dar nu am manualul si nu ami bag nasul unde nu stiu …va multumesc frumos .

  6. Salut Dixdorel si Irinel
    Dix – merci de info
    Irinel – ai 2 suruburi la fiecare far, sigur o sa le vezi cand ridici capota.

  7. irinelmari

    sal vale am si eu o mica nelamurire
    de curand cand intru mai tare in curbe mi se aprinde becul de ASR palpaie un pic si dupa care se stinge si imi vine puterea la loc ,dar nu intra mereu sau la viteze mari intra unde va pe la 70 80 in curbe
    ast ra smc frumos ….numai bine

  8. salut am un passat B6 2005 am si eu o problema… cu coloana blocaj volan… introduc cheia pun contactu se aude ca si cum se deblocheaza volanu tare “trank” pun contactu vrea sa porneasca si se opreste…misc de volan stanga dreapta porneste…..nu imi face mereu…la 3-4 porniri o data….”stterring column” ce e de facut la cardinal sa schimb piesa 10 milioane…..mi se pare cam scump ce o fi oare…..mersi astept raspuns johnny_bad boy2000@yahoo.com

  9. adi

    am un passat din 2002 si banuiesc ca merge in 3 pistoane citeodata si numai la relanti am fost la test si mia zis ca am injector defect la cilindru 1 . sa ma conving am inlocuit injectoru 1 cu 2 .ce credeti ? mergea 1 mergea 2 mergea 3 nu mai mergea 4 asta verificat la test care este explicatia astept raspuns

  10. dixdorel

    buna Vale am o intrebare la tine,,la passat ceasul e setat totul ok cind pornesc motoru indica 000 si incepe sa mearga de la o.ce pot face

  11. costin

    sall la toata lumea am un passat din 2000 1.6 benzina de la un timp treapta 1si 2 nu trage deloc am fost la tester de 2 ori si nu mia dat nici o eroare puteti sa ma ajutati si pe mine cu vreun sfat va rog ms mult

  12. Salut Dixdorel
    Sorry pentru intarziere, am fost plecat.
    Cel probabil, pica curentul in baterie. Ai grija la iarna.
    Daca bateria e sigur ok, cauta de oxid la borne.

    Costin – daca la viteze mari merge bine, dar urca greu, incearca sa cureti actuatorul de la turbo si filtrul de benzina

  13. razvan

    salutare!referitor la afirmatia ta din finalul postului-mizerie pe contactele injectoarelor!am fix aceeasi problema ,cum ai descris si ma intrebam ce mufe trebuie sa curat?m as bucura dak ai putea sa ma ajuti cu un sfat sau o poza!adresa mea de mail este “razvan33sud@yahoo.com”!multumesc anticipat

  14. Salut Razvan!
    Procedura pentru ca sa cureti contactele injectoarelor e simpla:
    Desfaci capacul de la chiuloasa si vei vedea injectoarele.
    In fiecare intra o mufa cu cabluri. Scoti fiecare mufa si o cureti bine cu alcool. Apoi in capatul dinspre parbriz al chiuloasei, mai e o mufa mare rotunda. Se scoate prin rasucire. Accesul e un pic mai greu dar nu foarte. Cureti si contactele de acolo si gata. :)
    Bafta!

    PS: grija sa nu bagi praf sau mizerii la motor si verifica cu ocazia asta si eventualele uzuri la arborele cu came.

  15. razvan

    salutare!!merci mult pentru sfatul rapid!astazi am desfacut capacul de la chiulasa si am curatat cele 4 mufe cu spray de contact ,am incercat sa mai strang papucii aceia sa faca bine contact,precum si mufa rotunda de care ziceai,fara rezultat!:(….oare crezi k mai am vreo speranta sau vreo alta varianta inainte de a schimba vreun injector?multumesc mult si astept un raspuns!

  16. manu

    salutare la toti!am un passat din 2001 TDI 131 cp stie cineva ce baterie ar trebui ptr el?de cati AH trebuie sa fie
    ?va multumesc

  17. andi

    Salut,stie cineva unde sunt localizate intrerupatoare de la usi la un passat? cele care aprind sau sting lumina in masina .la alte masini sunt niste butonase amplasate pe portiera sau pe stalp,la a mea nustiu.multumesc anticipat.

  18. dixdorel

    buna seara
    -am o intrebare ,de unde stiu daca sunt oglinzi incalzite la passat din 1999 3b 110 cp motor afn,si cum finctioneaza,unii spun daca este semnul pa usa dezaburire respectiv pe justik butonul acela tr safie incalzite
    -unii spun ca daca nu sunt sigurante la bord nu are cum sa fie
    -altii spun ca trebuie apasat butonul dezaburie pe spate si atunci se pozitioneaza butonul pe oglinzi la mijloc si dezaburesc
    -care este parerea voastra ,??????????

  19. Salut Dix!
    Cel mai bine da jos oglinda (doar partea de sticla) si te lamuresti. E ca un circuit imprimat pe spatele oglinzii.
    Cu ocazia asta poti si masura rezistenta, au obiceiul sa se arda daca uiti butonul pe mijloc (dezaburire)
    Le repari usor cu pasta conductoare. Bafta!

  20. Salut Dix!
    Cel mai bine da jos oglinda (doar partea de sticla) si te lamuresti. E ca un circuit imprimat pe spatele oglinzii.
    Cu ocazia asta poti si masura rezistenta, au obiceiul sa se arda daca uiti butonul pe mijloc (dezaburire)
    Le repari usor cu pasta conductoare. Bafta!

    Andy – intrerupatorul este in balamale, in portiera.

  21. dixdorel

    Multuesc Vale o sa incerc
    numai bine

  22. mihai

    Revin cu alte probleme. Passat 2001 131cp.
    Cand am crezut ca am gasit problema la masina cu softul se pare ca m-am inselat, nu este asta. Simptome…masina consuma mult si la drum si la relanti, nu trage mai deloc si se tureaza greu. Dupa un alt control la alt mecanic am descoperit ca am ceva probleme la un injector adica o valoare de +1.72 iar celelalte cu valori de -(minus) dar nu mai stiu exact valorile. Mecanicu’ imi zice ca sunt infundate si sa adaug solutie de curatat injectoare. Zis si facut, am luat metabond am adauat in motorina si dai bataie. Dupa ce am terminat motorina revin la mecanic fara nici o diferenta. Dupa un alt test am observat ca s-au modificat valorile injectoarelor adica sunt 2 Cu + si 2 cu – cu valori intre 0.5 si 0.8 dar masina merge la fel. Am verificat turbina, EGR, catalizator sa nu fie infundat, intercooler, probleme de vacum, etc totul ok pana am ajuns la injectoare. Cand a desfacut capacul la injectoare a observat ca nu erau reglate axa cu came pe injectoare…adica se misca usor cu mana. A facut el un reglaj la mana si parca merge ceva mai bine dar tot nu este cum trebuie si se tureaza tot greu cand este pe loc. dupa toate astea verdictul mecanicului a fost ca injectoarele sunt duse sau infundate si daia nu trage masina, se tureaza greu si consuma si mult. Aaa si am uitat sa specific ceva… masina nu scoate nici pic de fum oricat de turata ar fi pe loc sau in sarcina si daia am primit verdictul cu injectoarele duse. Poate ma ajuta si pe mn cineva daca intradevar sunt injectoarele duse sau este din altceva.

  23. macarievaleriu

    Am un vw passat1.9tdi din 2002. cand o accelerez…..,imi trepideaza….si nu-mi trage bine! i-am facut un test….si trei injectoare lucrau intre-1 si +1 ,iar unul….sarea de +2! mecanicul mi-a dat repede verdictul ca este injectorul dus! poate sa ma ajute si pe mine cineva?

  24. Salut!
    Incearca sa cureti injectorul intai.
    Ar putea fi si ceva electric.

  25. razvan

    salutare!si eu am avut aceeasi problema,2 dintre injectoare lucrand cu valori cu “-”, aprox. -1,7 iar altul – 2,9!masina tragea greu,parca mergea innecat si pana se incalzea mai bine tremura si imi lasa impresia ca merge in 3 cilindrii!Mi am comandat 2 injectoare pentru ca la service mi-au spus ca un injector este dus iar unul e aproape!Am schimbat unul din ele”inj 1″ dupa care se pare ca problemele au luat sfarsit!In concluzie,daca aveti aceeasi problema ,mie mi-a ramas un injector pentru ca nu a mai fost nevoie si de al doilea si am apucat sa cumpar si oringurile-gariniturile care se schimba atunci cand pui injector nou!Daca va spune sa schimbati cablajul,asa cum mi au spus mie in momentul in care trebuie schimbat injectorul,nu este necesar decat in cazul in care mufele care instra in acesta sunt sparte sau firele coapte(putin probabil)!pretul la care il dau este 230 euro!daca este cineva interesat,sa imi scrie si o sa iau legatura!ps. la magazin cel mai mic pret pt un injector pompa dusa passat a fost 2200lei iar la reprezentanta 3600lei!

  26. dylyu666

    Salut , am si eu o problema , am un Passat din 2003 si de ceva timp imi apare din cand in cand pe bord becul de la injectie si apara mesajul EMISSION WORKSHOP . stiti careva de la ce poate sa fie. Masina nu imi da in nas , merge lafel . Multumesc

  27. razvan

    salutare!cel mai bine mergi la un test cu ea ,iar vagcom ul iti va spune exact ce eroare ai si de unde apare!

  28. salut.am un passat 2002 nu mai fuge si imi arita consum de14%.ma puteti ajuta cu sfat?

  29. Dan Cheloo

    sacalov..de unde esti?
    da mai multe informatii despre masina..cum nu mai fuge?

  30. The Vale

    Salut Daneee!
    Nu ne-am auzit demult!
    Cum merge masinuta?

  31. Dan Cheloo

    salut Vale..
    super bine..
    doar un cap de planetara ma sacaie..ca bate in lumea lui acolo :))..dar nu ii dau prea multa importanta.
    am fost de am incaltat-o azi..ca aveam opinci pe ea..
    si ma gandesc maine sa imi iau si niste cauciucuri de iarna..ca am gasit o super oferta..
    de la yokohama..(eu sunt foarte multumit de aceasta firma..am cauciucuri de la ei de 4 ani si chiar isi merita banii)…
    la 3 cauciucuri de iarna..primesti unu gratuit..
    iar toate 3 fac cam 1049 ron parca..ceva de genu..
    calculand..imi da un pret foarte bun per bucata..asa ca maine ma duc sa imi iau si de iarna..ca sa am :D..
    tu ce mai faci vale..pe unde mai calatoresti? :P:P:P
    toate bune?

  32. frate primoara pune testeru….si vezi ce are 50 ron….turbo, egr infundat…….

  33. wv passat B6 1,9 105cp A avut cine probleme cu blocator coloana volan….porneste se opreste….cat la costat blocatoru???manopera??? trebuie facuta numai la reprezentanta??? daca are cine un cod pentru piesa asta??? unde o pot gasi si eu la un pret bun….dar pe internet…msmsms:D….

  34. Salut Dane!
    Eu am fost un lenes si jumate, am umblat toata vara cu cele de iarna. Si am unele faine de vara, dar….. :(
    Mi-e ciuda, a inceput sa se auda un zgomot ciudat, la relanti, face ca relantiul la o motocicleta Harley.
    Nu am reusit sa-i gasesc cauza. Cand o turez usor nu mai face.

  35. Dan Cheloo

    nashpa vale..pai si la iarna ce faci cu cuciucurile alea?
    cum te descurci…
    vezi sa nu ai ceva probleme la toba vale de se aude asa nasol….
    sa nu se fi dus burduful ala de la turbo..ala stil acordeon care pleaca din saxofon..
    pana mea..
    saui vreo fisura ceva in evacuare..
    sunt mai multe cauze.
    dar eu zic ca e din toba sau saxofonul de evacuare..
    si la mine se aude ceva (un zumzait) dar e din toba..cred ca nu mai sta bine prinsa pe spate..ca de acolo se aude..sa ma duc sa o ridic pe elevator ca imi e lene sa ma bag sub ea :))
    tine-ma la curent cu ce remediu ii gasesti.

  36. manu

    salutare la toti! stie cineva cat ar putea costa un cap de planetara si un rulment fata la un PASSAT din 2001???va multumesc

  37. manu

    exista ulei pentru motor marca ARAL pentru motoare DIESEL PD???

  38. irinelmari

    sal Vele am revenit si eu cu o noua prbl azi de dimineata am vazut cum se ridica acul de la temparatura apei ,si usurel incepe si scaderea acestuia pala la 50 adica pe 0 ,am citit cate ceva pe forum si din cate cred eu ca ar fi vb de sonda ,deci nu am nici un fel de pierdere nici furtun spart absolut nimic ,daca ai vreo idee ceva mc frumos numai bine …

  39. irinelmari

    scuze masina trage bine consum normal la un motor de 131 cp 7L, CRED EU CA E BINE FIIND UN DRUM DE MUNTE SI TOTUSI NU SESISEZ DIMINEATA PREA MULTA CALDURA IN MASINA ,MC FRUMOS

  40. Dan Cheloo

    Salut IRINELMARI..schimba-i senzorul de temperatura a apei..
    si verifica si termostatul

  41. Anonim

    mersi am fost si am schimbat senzorul de temperatura si este ok ..

  42. nicu

    nu stiu ce are esp-ul mi sa aprins martorul la bord iar acesta nu mai functioneaza

  43. paul

    sall uite ce am patit am mers cu masina la muca si cand am pornit masina se tot apridea A.B.S si E.S.P si ramanea apris dupa ce opream motorul si reporneam dupa se stigea A.B.S si E.S.P si mam gadit ca poate sa fie apa la senzor dupa care am observat pana la urma ca se aprinde pe bord si bujia dupa care mia zis un mecanic ca sa apara eroare din cauza de la bujie sa apara si A.B.S si E.S.P e adevarat ?

  44. Am si eu o problema. Imi curge pe la egr ulei… Ma poate ajuta si pe mine cineva? Este la un passat 2002 131cp..
    Multumesc!

  45. George

    In primul rand vreau sa-ti multumesc mult pt tot ce faci …
    Pentru ca saptamana trecuta am platit 70 ron pt schimbarea unui furtunas de frana (max 20 min) pe care, probabil il puteam schimba si eu cu niste minime cunostinte de mecanica si niste sfaturi de la tine. Si acum intrebarea:
    Daca decuplezi senzorul si pornesti motorul nu e nici o problema? Sau eventual se aprinde vreun bec la bord care trebuie ignorat? Am uitat sa mentionez ca am observat o scadere a puterii motorului “vizibila” dar nici chiar asa incat sa ma depaseasca daciile :) Mai exact nu mai are “zvacul” ala cu care m-a obisnuit un motor cu pompe diuze. Multumesc inca o data.

  46. manu

    salut paul aceeasi problema am avuto si eu m-i se aprindeau in mers martori ABS si ESP; dupa care opream motorul si il porneam dinou si se stingeau,dar dupa o perioada de mers se aprindeau dinou.la mine a fost debitmetrul de aer l-am depistat singur acum l-am schimbat si e totul ok.

  47. manu

    salut Rus ionut ulei pe la EGR am vazut mai pe la toate passaturile.si la mine e ulei pe acolo dar nu e ceva grav atata timp cat nu e mult.ar trebui sa il desfaci sa il cureti putin si cred ca va fi mai bine dupaia.bafta si numai bine.

  48. George

    Am desfacut, am curatat cu spay de contacte … si rezultat nasol . mai rau am facut. Maine caut alcool izopropilic si mai incerc odata. Ori la bal ori la spital. :((

  49. George

    Azi am gasit alcool izopropilic. Am curatat si am plecat la un test de drum. desi la inceput dadea senzatia ca ezita si chiar la apasare mai brusca a acceleratiei parca pierdea brusc din putere, dupa cativa km si-a revenit. Sincer nu stiu daca merge mai bine ca inainte poate un pic mai bine, dar s-ar putea sa mi se para din cauza ca a mers f prost pana acum.
    IMPORTANT : Nu recomand nimanui ceea ce am facut eu…
    Si daca totusi incercati asta sa o faceti doar daca sunte-ti sigur ca e o problema cu MAF-ul si cu mare atentie altfel riscati sa va coste foarte mult reparatiile.

  50. ventel

    am o intrebare am un passat din 2001 benzinar de ce nu se aprinde butonul esp cand apas si nici in bord nu arata nimic?

  51. mihai

    am un passat din 2000 tdi, la care a fost schimbata cutia automata cu cea manuala si nu sint setate datele , astfel nu functioneaza ABS, ESP, becul de la air-bag e aprins. mi-a cerut cineva 100E sa mi le puna la punct. ce parere aveti?

  52. Morar Vasile

    Am un Passat din 2002 1.9 TDI (cu 131 CP,D si I rosii),daca poate sa ma ajute cineva sa-mi dea niste lamuriri,masina porneste merge ca in 3 pistoane si scoate fum negru la relantiu si daca o turezi pana la 2000 de ture oscileaza singura acceleratia si fumega NEGRU mult! Sa ma contacteze pe e-maillul: hiphop_lurken@yahoo.com

  53. ady

    am un pasat din 2000 si trpideaza 4 secunde la pornire si an mers cateo data scote fum alb si miroase a ulei si consuma un pic ulei ce poate fi egrul sau sagmenti?

  54. dan cheloo

    Ady…nici una nici alta..TURBINA

  55. George

    De ceva timp am o mica problema… Dimineata, cand e frig sub 0 grade dupa ce pun contactul si astept stingerea becului de la bujii cand rasucesc cheia pt pornire nu se intampla nimic. Dupa 1-2 secunde (timp in care tin cheia in pozitia de pornire) porneste normal. As fi curios daca e o problema de la cheia sau electromotor. Sau eventual vreun releu. Mentionez ca asta mi se intampla odata pe zi dimineata la prima pornire. Masina Passat 1.9 Tdi AJM an 2000
    Later edit: Ieri dimineata am stat cu cheia in pozitia de pornire vreo 4-5 secunde pana cand a inceput sa se invarta motorul care a pornit din prima in ciuda celor -16 grade celsius de afara.
    Multumumesc

  56. cato

    pt ady scoate furtunul de la supapa

  57. cato

    pt george fa o verificare la contact

  58. costel

    am probleme cu debitmetru, dar nu stiu ce sa fac ptr ca parerile sunt impartite printre sfatuitorii mei. poate ma aj cineva. pls.sa schimb debitmetrul cu tot cu corpul lui sau numai senzorul. parerile sunt impartite si nu stiu ce sa fac.va rog ajutati-ma.

  59. manu

    am un passat din 2001 TDI 131 cp dar nu trage cum ar trebui sa traga si la turatii mai mari miroase a ulei ars
    !mi se pare ca turbo nu lucra mai deloc…si cand e motorul rece si o pornesc trepideaza cateva minute si scoate un fum alb intepator la miros…daca aveti ceva pareri ajutati-ma.va multumesc

  60. vali

    sal .am un passat 1.9tdi pompe diuze din 2000.De cateva zile trepideaza intre 1800si 2400 de rot/min in orice viteza.Dupa 2400 nu mai trepideaza.Mentionez ca trepideaza si oprita pe liber intre aceleasi valori. Si mai am o intrebare. Nu imi mai revine maneta de viteze in punctul mort.Adica daca o dau in stanga ramane acolo nu imi mai revine Inapoi. Care ar fi problemele?mersi mult…..

  61. aidv

    vali aceiasi problema o aveam si eu trepida motorul intre 2200 si 2800 numai ca la mine si-a bagat nasul unul care se pricepe cica si acum am alta problema nu mai scoate acel fum dar daca o pornesc motorul nu are forta atunci i-l opresc si i-l repornesc si problema dispare la tine eu zic ca e turbo asta nu inseamna ca e dus parerea mea e sa urmaresti nivelul la ulei si ai sa vezi ca scade vertiginos eu zic ca iti absoarbe uleiul din motor si ti-l baga in turbo dupa care intra in camera pistonului si il arde de aceia ai acel fum alb albastrui iti trebuie cineva care se pricepe sa se conecteze un pic la calculatorul masinii si sa vada in ce parametri lucreaza turbina si sa stie ce reglaje trebuiesc facute pentru ca toti se dau doctori prind banutii si dupa aia spun ca masina are nu stiu ce la mine mai nou i-mi zice mecanicul ca ar trebui verificate toate tuburile de la vacum si asa mai departe nu vreau sa-ti mai spun ca am schimbat 5 mecanici in doua saptamini toti i-si dadeau cu parerea unul m-ia zis ca trebuie segmentat motorul altul ca trebuie schimbata pompa duse si asa mai departe la un moment dat am crezut ca trebuie sa i-mi iau alta masina

  62. aidv

    posibil ca ai schimbat leiul cu putin inainte sa faca aceste probleme intre 1800 2400 turatii si ai mers cu motorul la turatii ridicate ca asa am patit eu am facut schimbul de ulei (5W 40 castrol specificate 505.00)dupa care am spalat motorul ca asa e omul cand nu are ce face si dupa aia hai la drum dintrodata motorul a pierdut din forta nu mai tragea deloc si scotea fum ca la balamuc deci cand zic fum ca si cum ar fi luat foc o rafinarie mam dus la mecanic asta a inceputr sa o tureze pt ca zicea el ca se curata sonda egr (eu zic ca a tras turbo ulei in el si i-l baga in camera de ardere) dupa care s-i revenit am zis ca am scapat dar de unde a inceput sa faca problema cu fumul albastrui intre aunmite turatii m-am dus la el sa conectat la calculator nu stiu ce a facut dar masina nu-isi revenea a pus nu stiu ce ulei in rezervor si de atunci nu mai scoate fum dar dupa cum ti-am zis pierde din putere cu pedala la fund abia de se simte ca ar da sa se miste si ca sa o fac sa i-si revin trebuie sa opresc motorul si sa i-l repornesc

  63. aidv

    un alt mecanic mi-a zis ca ar fi uleiul prea fin si trece prin angrenajul de la turbo tinand cont ca are 200000 km si sa pun in loc de 5W 40 castrol un 15W 40 nici eu nu stiu ce sa mai zic daca se schimba situatia cu ceva te anunt

  64. vali

    de ulei nici nu poate fi vorba ca nu scoate nici un fel de fum si uleiul e schimbat acum 6000 de km deci cade varianta asta

  65. petrica

    salutare proprietari de passat masina timpului

  66. petrica

    SAU” masina” pe care mi-am dorit-o atat d mult dar care a fost teapa vietii mele.am cump acum 3 ani din germ m-a dus in jur d 11000 eur cu taxa cu tot.La banii astia te astepti sa mearga nu?1 sa dus draku un injector 5 mil lei vechi second.a mers trei zile.l-am rep pe al ei original in spania cu 39 eur si l-am montat singur cam greu dar merge super;distributia 20 mil;volanta sa dus si ea inca nu am schimbat-o cam 1000 de euro cu tot kitul;iar acum ca sa incep anul bine m-a lasat turbo”credeam eu”pana am ajuns la mecanici trei la numar care m-au pus sa acc la trei mii ture si nimik miau spus ca e pompa vaccum si au scos un furtun care deschide clapeta la turbina ca sa-mi arate cum functioneaza.FRATIORILOR DE PASSAT!!!!!!!!! APROAPE A EXPLODAT MOTORUL!!!!!!!!EXPLICATIA HAHALICILOR DE MEKANOJEGURI=ULEIUL DIN FURTUNE STRANS DE CAND TURBO NU A FUNCTIONAT LA BAGAT IN CAP PISTOANELOR SI BUUUUUUUUM.IAR EU TREBUIA SA FI STIUT ASTA NU EI!!!!!!!!!!ASA CA FRATILOR DACA AVETI PROBL.CU TURBO GRIJA MAREE LA CINE MERGETI.DACA VA GASEAM MAI REPEDE POATE O LUAM CU MAF-ul tipului care a scapat de plata a vreo 2ooo d eurosi nu ca mine care treb sa fac motorul sau sa iau unul second.ASA CA DOMNILOR PASSATISTI ASTEPT ORICE SUGESTIE DESPRE CUM SI DE UNDE SA LE IAU MAI LEJEREANU CA PRET;UNA BUCATA MOTOR SAU PISTON PLUS SEGMENTI;TURBINA NOUA SAU REPARATA;POMPA VACCUM;SI KIT AMBREIAJ’MI S-A MAI SPUS SA O VAND SA-U SA-I DAU FOC ASA CA NU-MI MAI SPUNETI ASTEA DEJA LE STIU;ASTEPT IDEI DE LA VOI PTR CA AM OBS CA SANTETI DE TREABA SALUTARE SI SPER CA NU V-AM PLIKTISIT PREA TARE.DAR CHIAR SIMTEAM NEVOIA SA VB DESPRE MAREA TEAPA PE CARE AM LUAT-O CU MASINA CUMPARATA SECOOOOOND.SFATUL MEU REALISTIK VORBIND PTR TOATA LUMEA SOFERILOR;CUMPARATI MASINA NOUAAAAAAAA NOUTAAAAAAAAA!!!!!!!!!CHIAR SI UN TRABANT DACA AR FI SA-MI IAU MASINA ACUM L-AS LUA NOU NOUUUUUUUUUUUUUUUT!!!!
    SALUTARE BAIETI!

  67. marius

    salut
    am si eu doua probleme cu un passat din dec 2001. prima nu mai pot pune contactul deoarece volanul e complet blocat,am incercat si cu celelalte doua chei dar ….aceeasi situatzie………iar a doua inainte de a se intampla treaba cu contactul si volanul…….masina pare ca trage un pic cam fortzat.nu are aceeasi lejeritate in momentul in care accelerez.am schimbat de curand filtrele si uleiul dar e la fel ,trage cam greu.din 3000 in 3000 pun aditivi in rezervor pentru mentzinerea valvelor si injectoarelor ,cat de cat curate. daca avetzi idee de ceea ce are masina va rog lasati-mi un mesaj. pana atunci incerc sa deblochez volanul daca voi reusi. ……………va multzumesc

  68. vali

    sal .am un passat 1.9tdi pompe diuze din 2000.De cateva zile trepideaza intre 1800si 2400 de rot/min in orice viteza.Dupa 2400 nu mai trepideaza.Mentionez ca trepideaza si oprita pe liber intre aceleasi valori. Si mai am o intrebare. Nu imi mai revine maneta de viteze in punctul mort.Adica daca o dau in stanga ramane acolo nu imi mai revine Inapoi. Care ar fi problemele?mersi mult…..DECI faza cu uleiul cade pentru ca nu imi haleste deloc ulei si nici nu scoate nici un fel de fum….

  69. Salut Vali!
    E greu de spus.
    Trepidatiile pot fi de la o gramada de factori.
    Distributia un pic dereglata, injectoare cu probleme, tamponul de sustinere a motorului desfacut sau rupt, volanta bimasa stricata….

    In legatura cu schimbatorul.. mizerie, rugina, nivel de ulei mic sau uleiul uzat la cutie, apoi se poate potrivi cu tampon slabit la motor si sta aiurea motorul plus cutia….sau desigur, un defect in cutia de viteza.

  70. manu

    salutare passatul meu de la un timp ma supara cam rau…merge numai cand vrea el…mergand dintrodata nu mai trage cu pedala in podea abia se misca.opresc motorul pornesc dinou si totul e ok ptr. o perioada de timp,dar dupaccea iara nu mai vrea.stie careva care ar putea fi cauzele???va multumesc

  71. 89EMI

    Salut! Am un passat oct.2oo2 74kw AVB …
    Ce patesec in seara asta: circulam regulamentar cand un prost cu permis iese de pe o alee fara prioritate, am franat brusc sa evit impactul. Cand sa plec de pe loc, observ ca mi-au ramas blocate franele…toate 4rotile franate. Fortez motorul ca sa eliberez intersectia. Buuunnn… Imi zice un domn, trage usor de pedala de frana ca sa deblochezi frana. Zis si facut, si totul ok. Plec…merg cam cc 1o km, deodata passatul meu nu mai trage, turat si abia zice ceva. Ce o fi? Incerc sa ii dau treapta inferioara, tot degeaba, puturos pana in 2ooo ture, peste 2ooo si mai puturos. Il accelerez, scoate fum alb de nu vezi nimic in spate si la relanti. Parchez, sa las motorul putin oprit, ca am zis ca l-am fi fortat prea tare cand l-am turat cu rotile franate (3ooo-4oooture)… Ma dau jos, fumez o tigara, si cum ma imvart vad sub masina in partea din fata dreapta masinii jos 2 pete de ulei… Hopaaaa… Mut masina… Al meu e! Scurgerea e exact la 1ocm de roata dreapta fata… Oare a crapat turbina? Sau am pierderi din cauza unui furtun? Cine ma lamureste! Si de ce acel fum? Mmmuuuuulllllttttt.ffffuuuuuuummmmmmm

  72. 89EMI

    Salut! Am un passat oct.2oo2 74kw AVB …
    Ce patesec in seara asta: circulam regulamentar cand un prost cu permis iese de pe o alee fara prioritate, am franat brusc sa evit impactul. Cand sa plec de pe loc, observ ca mi-au ramas blocate franele…toate 4rotile franate. Fortez motorul ca sa eliberez intersectia. Buuunnn… Imi zice un domn, trage usor de pedala de frana ca sa deblochezi frana. Zis si facut, si totul ok. Plec…merg cam cc 1o km, deodata passatul meu nu mai trage, turat si abia zice ceva. Ce o fi? Incerc sa ii dau treapta inferioara, tot degeaba, puturos pana in 2ooo ture, peste 2ooo si mai puturos. Il accelerez, scoate fum alb de nu vezi nimic in spate si la relanti. Parchez, sa las motorul putin oprit, ca am zis ca l-am fi fortat prea tare cand l-am turat cu rotile franate (3ooo-4oooture)… Ma dau jos, fumez o tigara, si cum ma imvart vad sub masina in partea din fata dreapta masinii jos 2 pete de ulei… Hopaaaa… Mut masina… Al meu e! Scurgerea e exact la 1ocm de roata dreapta fata… Oare a crapat turbina? Sau am pierderi din cauza unui furtun? Cine ma lamureste! Si de ce acel fum?

  73. Ducu

    EMI – Fum mult mult inseamna ca-ti intra ceva (ulei probabil) in motor sau pe la turbo.
    Posibil turbina crapata si suge uleiul. Verifica de unde curge, ca daca picura constant e grav. Dar nu stu ce legatura are cu frana.
    Cand afli mai multe hai inapoi si zi-ne si noua.
    bafta

  74. cosmin

    probleme cu trasul.am schimbat supapa N75,a mers o saptamana dupa care iar aceeasi problema.azi am dat jos MAF-ul,l-am curatat si merge mai prost.mentionez ca masina nu scoate fum,mi se aprind ABS si ESP la cea mai mica zdrancinatura si tot atunci mi se taia si acceleratia.va rog sa-mi dati o solutie ajutatoare!!multumesc.

  75. Salut Cosmin!
    Pare o problema electica daca ti se aprind ABS si ESP la zdruncinaturi. Contact prost sau vreun scurtcircuit.
    Iar cu MAF-ul, daca merge mai prost dupa ce l-ai curatat, e posibil sa-l fi stricat. Am atras special atentia ca e foarte sensibil. Incearca sa-l deconectezi si vezi daca merge mai bine cu el deconectat.
    Nu ai unde sa-ti faci o scanare de erori?
    Din ce oras esti?

  76. cristi

    am si eu o pr imi intra ulei in bidonul de antigel ce sentampla

  77. ticagab

    AJUTATI-MA SI PE MINE VA ROG AM UN GOLF 4 1,9 TDI ALH ,CIND ACCELEREZ BRUSC ARE UN MOMENT CEVA MAI LUNG PINA SE ACCELEREAZA PINA I-A VITEZA PARCA EA SE ACCLEREAZA DAR NU I-A VITEZA DAR SENZATIA ESTE CA ARE UN MOMENT DE CITEVA SECUNDE DE PARCA GINDESTE GREU.
    VA MULTUMESC MULT

  78. marius-r

    buna! am o mare problema ,posibil sa fie simpla.am un passat 2.0 din 2007 s-a oprit motorul in mers si nu mai aveam curent deloc,merge doar inchiderea.plafoniera se aprinde ca si cum ar da ceva la masa.dar cand am deschis portbagajul a venit curentul,mentionez ca a trebuit sa aprind pozitia ca altfel degeaba deschid portbagajul.poate cineva sa-mi zica unde este buba? multumesc

  79. Salut Cristi,

    Ai garnitura de chiuloasa ciupita

  80. Alex

    Salut. am un passat 2.0 TDI 140CP 2005.am o problema cu acceleratia…sunt momente cand apas pe pedala si motorul nu reactioneaza ..apas ambreajul si problema dispare dupa 2-3 secunde isi reia mersul normal.
    am fost deja la 5 service vw 2 in tara si 3 in Belgia
    au schimbat filtre, debitmentru, releuri.. ..mai multe verificari scanari fara nici o gresala pe calculator..in ultimul service am primit raspuns ca nu am nimic, am lasat masina sa testeze in mers. au vazut ca exista o problem..m-au schimbat pedala acceleratiei..am luat masina din service, am mers 2-3 km a reaparut aceiasi problema, dar mai grav, pierde acceleratia dupa 2-4 secunde aproape imposil sa mergi, am folosit cruise controle care merge fara probleme.
    Cine are o parere…
    Va multumesc anticipat

  81. FLORIN

    AM UN SEAT TOLEDO 1,9 TD DE UN AN DE ZILE MERG PE LA MECANICI NICI UNU NU-I DA DE CAP CHIULOASE RECTIFICATE LA GREU INJECTOARE SI POMPE DE INJECTII LA GREU ACUM SCOATE UN FUM ALBASTRU DESCHIS SI INTRERUPE CA-I CALD CA-I RECE,LA RECE PORNESC IN AL12 CEAS, CE ZICETI VOI CA POATE SA AIBA AM SCHIMBAT MOTOARE LA GREU REST NUMAI STIU CE POATE AVEA CE ZICETI EXISTA MECANICI IN TARA ASTA ROMANEASCA SAU NUMAI VORBE SI BANI PENTRU SEZUT VOR LAMURITI-MA SI PE MINE CU RESPECT CITITORILOR

  82. cipniky

    la un passat 2003 1.9 TDI SPORT 130CP am schimbat tot ce se putea pe fata dar tot nu reusescsa gasesc de unde vine o bataie independenta pe ambele parti la orice gropita sau damb de pe drum . mentionez ca in momentul in care apas frana nu se mai aude absolut nimic. am fost de creo 5 ori la mecanic si tot nimic. mersi frumos

  83. Culita

    Salut!Am un VW PASSAT din 2001 de 101 cp si in 2 ani am schimbat vreo 4 debimetre de aer….de vreo 2 luni de zile am cumparat unul de la dezmembrari o mers vreo cateva zile si dupa o inceput sa imi faca figuri,dar numai in treapta a 4 si a 5a,la turatii de peste 2.300 respective 2.500.Singurul debimetru care a tinut mai mult a fost un BOSH cu care masina a mers vreo 4 luni si care m-a costat vreo 5 milioane jumate.Ma puteti ajuta si pe mine spunandu-mi de ce imi tot defecteaza asa de des debimetrele? adresa me de email este iliutza_orhean@yahoo.com.Astept raspunsurile voastre acolo.VA MULTUMESC!

  84. floryynxx

    sal.am si eu o intrebare:am un VW passat 1.9 tdi(130CP) 2002,si vreau sa ii schimb casetofonul,este original si are fata cu panoul acela mare cu butoane.cum il pot schimba si de unde il pot lua?multumesc mult.ast rasp

  85. floryynxx

    scuze,am uitat sa mentionez ca nu citeste cd-uri mp3 si daca are cineva cd-ul de navigatie pt el

  86. floryynxx

    vreau sa schimb capul de planetara,se schimba greu?ma poate ajuta cineva sa imi spuna cum sa o schimb?multumesc .ast rasp cat mai curand

  87. luca

    am un vw passat din 2008, 2000 tdi si mi se aprinde intermitent in bord becul de la bujie,se poate sa fie debilmetrul dus?

  88. luca

    am un passat din 2008, 2000tdi si mi se aprinde in bord intermitent becul de la bujii,se poate se fie debilmetrul defect?

  89. Salut Luca si Florynxx!
    Florin – capul de planetara se se schimba usor. Dar sa lucrezi intr-un loc curat si incalzit. Sa nu sufle vantul nisip pe lagare.

    Luca – 95% ca nu e debitmetrul (nu debilmetru dar suna fain)
    Daca clipeste becul de la bujii, verifica beculetele de frana si eventual intrerupatorul de frana.
    Cand de aprine intermitent sau clipeste becul de la bujii, de obicei e o atentionare de defectiune la sistemul iluminat pt frana.

  90. luca

    multumesc am sa verific asta,dar acum ma atentioneaza
    (engine fault-workshop)

  91. luca

    scz pt (debilmetru)

  92. Masina merge bine? Engine fault – workshop iti apare mereu?
    Ar putea fi si o problema la un injector. Verifica totusi sistemul de iluminare la farne si mai vedem.

  93. Ionut

    salutare! The Vale ..am citit mai sus faza cu zgomotul tau la relanti ..si cand accelerezi putin dispare sunetul. Asa patesc si eu ..doar cand e motorul rece ..am apasat pe conducte (am zis ca loveste una ceva) pana am ajuns la conducta aia mai groasa din dreapta jos ..care duce la intercooler ..vibreaza putin in locasul de prindere. Ciudat e faptul ca in anumite pozitii se aude zgomotul ..dar de undeva mai sus ..nu am mai reusit sa deslusesc restu. Daca`i dai de cap sa postezi te rog

  94. manu

    salutareare la toti
    !am un passat din 2007 TDI 140 cp nu se mai deschide portiera din fata dreapta decat pe dinauntru.Asta dupa ce a fost tras de manier in timp ce am apasat pe telecomanda incercand sa o deschid.daca are cineva vre-o idee va rog sa ma ajutati

  95. cipniky

    manu stai inauntru si di telecomanda inchide si deschide
    daca butonul di usa se deschide impingel inapoi manual dupa care apasa din nou di telecomanda si va merge , la mine nu a mers din nici o parte
    . se blocheazape manual
    acu nu mai am pb.

  96. exre2

    Sall Emi vezi ca daca iti curge ulei in dreapta e furtunu spart cel care iese din turbo si intra in teava care duce la intercooler l-am avut si eu spart si vine numai pe original e vreo 3 mil jum

  97. Vio

    Salut,

    Am o problema cu un Passat 2.0 TDI 140 CP din 2008 cutie automata 6 trepte, uleiul la cutie schimbat la 120 mii km cand s-a facut schimbarea distributiei: schimba bine vitezele in mers si merge lin, insa dupa ce stau la semafor, sau in general ma opresc putin mai mult, in D cu treapta 1 de viteza masina pleaca smuncind de vreo 2-3 ori. Daca o pun in N pe neutru cand ma opresc si abia cand trebuie sa plec o bag in D atunci problema nu mai apare. Deci totul are a face cu situatia cand masina sta in treapta 1 oprita/franata si apoi demareaza.

    Merci anticipat de posibilele sfaturi utile pe care mi le puteti da.

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s